Webáruház marketing
Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.
Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…
A Google tolmácsaként ismert John Mueller ismét hasznos információkat osztott meg egy SEO Office Hours hangout beszélgetés során, amikor is arról beszélt, hogy miként kezeli a Google a webáruházak gyártótól átmásolt termékleírásait.
A Google Shopping a Google saját e-kereskedelmi platformja, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy közvetlenül a keresőtalálatok között jeleníthessék meg termékeiket az érdeklődő felhasználóknak.
Az elmúlt évek során futótűzként terjedt az online vásárlás trendje, amit a vírus okozta távolságtartás is csak fellendített. Ennek köszönhetően több kereskedő is a digitális közegbe költöztette üzletét, ami nagyobb versenyt, és minden eddiginél magasabb ügyfélszerzési költségeket eredményezett.
A legtöbb cég passzív marketingformaként tekint a SEO-ra, különösen, ha az email marketinggel, vagy fizetett hirdetésekkel hasonlítják össze. Ennek köszönhetően sokaknak eszébe sem jut a keresőoptimalizálásra is kiterjeszteniük szezonális kampányaikat. Pedig ha valami, akkor a SEO is lehet szezonális, és sokat segíthet egy webáruház közelgő kampányának felfuttatásában.
Egy üzletnek manapság az interneten is jelen kell lennie kínálatával, hiszen egyre több fogyasztó választja az online vásárlási lehetőségeket. Azonban az e-kereskedelemre általánosságban jellemző óriási verseny (a helyi és iparágankénti viszonyokról már nem is beszélve).
A Google frissítette a strukturált adatokkal kapcsolatos útmutatóját, amiben immáron az árcsökkentés feltüntetése is szerepel. A Google szerint az a bővített találatokban most már az árcsökkenés is megjelenhet
A Google nemrégiben adott ki egy hasznos kis útmutatót aminek segítségével a gyártók, viszonteladók és kiadók könnyebben megjelölhetik a megemlített termékeket, hogy a Google egyszerűbben azonosíthassa őket.