Google Shopping: tippek és ötletek a sikeres hirdetésekért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 Google Shopping hirdetési tipp a sikeres e-kereskedelemért

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Shopping a Google saját e-kereskedelmi platformja, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy közvetlenül a keresőtalálatok között jeleníthessék meg termékeiket az érdeklődő felhasználóknak.

Ez papíron remekül hangzik, a gyakorlatban azonban már bonyolultabb a helyzet. Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a Google Shopping hirdetéseidből, akkor íme néhány hasznos tanács ehhez! Ha pedig nem szeretnél Te magad mélyebben elmélyülni a Google Shopping rejtelmeibe, keress minket bizalommal IDE kattintva

 

1. Ellenőrizd leírásaidat

Ha szeretnél eladni egy terméket, akkor értelemszerűen egy jó leírást kell megadnod hozzá. De mitől lesz „jó” egy leírás a Google Shopping rendszerében? Attól, hogy természetesen fogalmazod meg, és olyan kulcsszavakat használsz benne, amikre ideális ügyfeleid is rákeresnek, amikor ilyen termékekre van szükségük. Nézz utána, hogy milyen kifejezéseket céloznak meg versenytársaid!


Fontos észben tartani, hogy a márkás keresések máshogyan teljesítenek, mint a nem márkások. Érdemes külön megcélozni azokat a felhasználókat is, akik konkrétan a te termékeidre keresnek rá, biztosítva ezzel, hogy ne valaki más termékei jelenjenek meg ezekre a keresésekre.


Ajánlott továbbá kizáró kulcsszavakat is használni, amikkel elrejtheted hirdetéseidet az olyan felhasználók elől, akik kereséseik alapján nem vásárolni szeretnének, és így csak feleslegesen kattintgatnának rá hirdetéseidre.

 

2. Írj hatásos címeket

Hirdetésed elkészítésekor biztosítanod kell ügyfeleidet, hogy pontosan azt kínálod, amit ők keresnek. Ha valami nem egyértelmű, akkor előfordulhat, hogy a vásárló egy másik hirdetésre kattint majd rá – egy olyanra, ami konkrétabban leírja, mit kínál.


Törekedj tehát arra, hogy címeid érthetőek, lényegre törők, és tömörek legyenek. Használj ezekben is kulcsszavakat, hogy a vásárlók láthassák azokat a kifejezéseket bennük, amikre rákerestek.

 

3. Előzd le a versenymezőnyt

Habár a Google Shopping egy rendkívül hatékony eszköz lehet a viszonteladók számára, természetesen semmi sem garantálja, hogy automatikusan sikeresek is lesznek kampányaid. Ne feledkezz meg a többi hirdetőről, akikkel folyamatosan versengsz majd a vásárlók figyelméért.


Szóval mivel érheted el, hogy az emberek a te Google Shopping hirdetéseidre kattintsanak a versenytársaké helyett? Talán a szöveggel? A képpel?

 

Íme néhány dolog, amit érdemes figyelembe venni ezzel kapcsolatban:
•    Tűzd ki céljaidat: Mi a cél CPA-d?
•    Ügyfelet szeretnél, vagy csak eladni: Egyes kereskedők csak szeretnék eladni készletüket, míg mások hosszútávú ügyfeleket igyekeznek szerezni maguknak.
•    A megfelelő eszközök: Kulcsszókutatásod sokkal egyszerűbb lesz, ha az erre alkalmas eszközökkel csinálod. Ilyenek például a Google Kulcsszótervezője (az Ads felületén belül), a SEMrush, az Ubersuggest, és így tovább.
•    A kulcsszóstratégiád: Mit szeretnél eladni? Belépő termékeket, fogyócikkeket, magas árú/haszonkulcsú termékeket, vagy valami mást?

 

4. Szabd meg az árakat

Ha van valami, amire a legtöbb vásárló könnyedén elcsábul, az egy kedvező ár. Ha eléjük raknak három hasonló opciót, amelyek lényegében csak az árukban különböznek, a túlnyomó többség minden bizonnyal a legolcsóbbat, vagy a legjobb ár/érték arányút választja majd ezek közül.


Ha nem tudsz versenyképes árakat biztosítani, akkor nem is éri meg a Google Shoppinggal foglalkozni. Ellenőrizd rendszeresen, hogy hogy állnak áraid a versenytársakéhoz képest, és tartsd szemmel a kattintások és konverziók arányát is.

 

5. Hivatkozz egy egyedi landing oldalra

Ha veszed a fáradtságot, hogy készíts egy hatékony, hívogató hirdetést, akkor bizonyára szeretnéd, hogy a felhasználók konvertáljanak is, miután rákattintanak. Na persze, ehhez biztosítanod kell, hogy kattintás után egy olyan oldalra jussanak webhelyeden, ami be is tartja a hirdetésben ígérteket.


A landing oldal egyetlen célja konverzióra ösztönözni az érdeklődőket. Tedd a termék kosárhoz való hozzáadását minden újonnan érkező látogató számára! Ez a folyamat legfeljebb pillanatokig kell, hogy tartson, és teljesen akadálymentes kell legyen.

 

6. Próbálj felülértékesíteni

Bármilyen üzletet is vezetsz, szinte biztos, hogy lesznek versenytársaid, akikkel rendszeresen meg kell küzdened ideális ügyfeleitek figyelméért.


Képzeld magad vásárlóid helyébe. Ott van előtted néhány hirdetés, de mi kellene ahhoz, hogy az egyik kitűnjön a többi közül? Hirdetésed is céged része, ezért fontos, hogy pozitív benyomást tegyen.


Ha szeretnéd felkelteni potenciális vásárlóid figyelmét, akkor ezt megteheted egy mutatós képpel, egy frappáns címmel, vagy egy baráti árral is. Főleg a cím lehet meggyőző, ha releváns kulcsszavakat tartalmaz és/vagy igyekszik meggyőzni a vásárlót arról, hogy a te terméked a legjobb választás.

 

Érdemes továbbá megjeleníteni a csillagos értékeléseket, és különleges ajánlatok részleteit is Google Shopping hirdetéseidben. Ha aktív egy ilyen különleges ajánlat, akkor plusz részleteket jeleníthetsz meg azoknak az érdeklődőknek, akik ráviszik egérmutatójukat hirdetésedre. Két nagyon hasonló hirdetés közül könnyen lehet, hogy ezzel nyerhet majd a te ajánlatod.


Na persze, ha a te terméked az egyetlen 4-5 csillagos opció a sok közül, akkor ez is döntő tényező lehet a vásárlók szemében.

 

7. Időzíts okosan

Több kutatás is bizonyította már, hogy jelentősen növelheted átkattintásai arányaidat azzal, ha a csúcsidőkben változtatod meg ajánlattételeidet.


Természetesen ez a célközönségedtől és a kínált terméktől is függ, de például péntek reggelente jobb eredményeket érhetsz el magasabb ajánlattételekkel, mintha csütörtök reggel emelnéd meg őket. A cél az, hogy a kereslethez igazítottan növeld ezt az összeget.


Nézz utána a fogyasztói szokásoknak és derítsd ki, hogy mikor vásárolnak legtöbbet az emberek. Az általános munkaórák során például nem érdemes túl magas ajánlatokat tenni, hiszen ilyenkor nem ezzel foglalkoznak lehetséges ügyfeleid.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!