Google Shopping: tippek és ötletek a sikeres hirdetésekért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 Google Shopping hirdetési tipp a sikeres e-kereskedelemért

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Shopping a Google saját e-kereskedelmi platformja, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy közvetlenül a keresőtalálatok között jeleníthessék meg termékeiket az érdeklődő felhasználóknak.

Ez papíron remekül hangzik, a gyakorlatban azonban már bonyolultabb a helyzet. Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a Google Shopping hirdetéseidből, akkor íme néhány hasznos tanács ehhez! Ha pedig nem szeretnél Te magad mélyebben elmélyülni a Google Shopping rejtelmeibe, keress minket bizalommal IDE kattintva

 

1. Ellenőrizd leírásaidat

Ha szeretnél eladni egy terméket, akkor értelemszerűen egy jó leírást kell megadnod hozzá. De mitől lesz „jó” egy leírás a Google Shopping rendszerében? Attól, hogy természetesen fogalmazod meg, és olyan kulcsszavakat használsz benne, amikre ideális ügyfeleid is rákeresnek, amikor ilyen termékekre van szükségük. Nézz utána, hogy milyen kifejezéseket céloznak meg versenytársaid!


Fontos észben tartani, hogy a márkás keresések máshogyan teljesítenek, mint a nem márkások. Érdemes külön megcélozni azokat a felhasználókat is, akik konkrétan a te termékeidre keresnek rá, biztosítva ezzel, hogy ne valaki más termékei jelenjenek meg ezekre a keresésekre.


Ajánlott továbbá kizáró kulcsszavakat is használni, amikkel elrejtheted hirdetéseidet az olyan felhasználók elől, akik kereséseik alapján nem vásárolni szeretnének, és így csak feleslegesen kattintgatnának rá hirdetéseidre.

 

2. Írj hatásos címeket

Hirdetésed elkészítésekor biztosítanod kell ügyfeleidet, hogy pontosan azt kínálod, amit ők keresnek. Ha valami nem egyértelmű, akkor előfordulhat, hogy a vásárló egy másik hirdetésre kattint majd rá – egy olyanra, ami konkrétabban leírja, mit kínál.


Törekedj tehát arra, hogy címeid érthetőek, lényegre törők, és tömörek legyenek. Használj ezekben is kulcsszavakat, hogy a vásárlók láthassák azokat a kifejezéseket bennük, amikre rákerestek.

 

3. Előzd le a versenymezőnyt

Habár a Google Shopping egy rendkívül hatékony eszköz lehet a viszonteladók számára, természetesen semmi sem garantálja, hogy automatikusan sikeresek is lesznek kampányaid. Ne feledkezz meg a többi hirdetőről, akikkel folyamatosan versengsz majd a vásárlók figyelméért.


Szóval mivel érheted el, hogy az emberek a te Google Shopping hirdetéseidre kattintsanak a versenytársaké helyett? Talán a szöveggel? A képpel?

 

Íme néhány dolog, amit érdemes figyelembe venni ezzel kapcsolatban:
•    Tűzd ki céljaidat: Mi a cél CPA-d?
•    Ügyfelet szeretnél, vagy csak eladni: Egyes kereskedők csak szeretnék eladni készletüket, míg mások hosszútávú ügyfeleket igyekeznek szerezni maguknak.
•    A megfelelő eszközök: Kulcsszókutatásod sokkal egyszerűbb lesz, ha az erre alkalmas eszközökkel csinálod. Ilyenek például a Google Kulcsszótervezője (az Ads felületén belül), a SEMrush, az Ubersuggest, és így tovább.
•    A kulcsszóstratégiád: Mit szeretnél eladni? Belépő termékeket, fogyócikkeket, magas árú/haszonkulcsú termékeket, vagy valami mást?

 

4. Szabd meg az árakat

Ha van valami, amire a legtöbb vásárló könnyedén elcsábul, az egy kedvező ár. Ha eléjük raknak három hasonló opciót, amelyek lényegében csak az árukban különböznek, a túlnyomó többség minden bizonnyal a legolcsóbbat, vagy a legjobb ár/érték arányút választja majd ezek közül.


Ha nem tudsz versenyképes árakat biztosítani, akkor nem is éri meg a Google Shoppinggal foglalkozni. Ellenőrizd rendszeresen, hogy hogy állnak áraid a versenytársakéhoz képest, és tartsd szemmel a kattintások és konverziók arányát is.

 

5. Hivatkozz egy egyedi landing oldalra

Ha veszed a fáradtságot, hogy készíts egy hatékony, hívogató hirdetést, akkor bizonyára szeretnéd, hogy a felhasználók konvertáljanak is, miután rákattintanak. Na persze, ehhez biztosítanod kell, hogy kattintás után egy olyan oldalra jussanak webhelyeden, ami be is tartja a hirdetésben ígérteket.


A landing oldal egyetlen célja konverzióra ösztönözni az érdeklődőket. Tedd a termék kosárhoz való hozzáadását minden újonnan érkező látogató számára! Ez a folyamat legfeljebb pillanatokig kell, hogy tartson, és teljesen akadálymentes kell legyen.

 

6. Próbálj felülértékesíteni

Bármilyen üzletet is vezetsz, szinte biztos, hogy lesznek versenytársaid, akikkel rendszeresen meg kell küzdened ideális ügyfeleitek figyelméért.


Képzeld magad vásárlóid helyébe. Ott van előtted néhány hirdetés, de mi kellene ahhoz, hogy az egyik kitűnjön a többi közül? Hirdetésed is céged része, ezért fontos, hogy pozitív benyomást tegyen.


Ha szeretnéd felkelteni potenciális vásárlóid figyelmét, akkor ezt megteheted egy mutatós képpel, egy frappáns címmel, vagy egy baráti árral is. Főleg a cím lehet meggyőző, ha releváns kulcsszavakat tartalmaz és/vagy igyekszik meggyőzni a vásárlót arról, hogy a te terméked a legjobb választás.

 

Érdemes továbbá megjeleníteni a csillagos értékeléseket, és különleges ajánlatok részleteit is Google Shopping hirdetéseidben. Ha aktív egy ilyen különleges ajánlat, akkor plusz részleteket jeleníthetsz meg azoknak az érdeklődőknek, akik ráviszik egérmutatójukat hirdetésedre. Két nagyon hasonló hirdetés közül könnyen lehet, hogy ezzel nyerhet majd a te ajánlatod.


Na persze, ha a te terméked az egyetlen 4-5 csillagos opció a sok közül, akkor ez is döntő tényező lehet a vásárlók szemében.

 

7. Időzíts okosan

Több kutatás is bizonyította már, hogy jelentősen növelheted átkattintásai arányaidat azzal, ha a csúcsidőkben változtatod meg ajánlattételeidet.


Természetesen ez a célközönségedtől és a kínált terméktől is függ, de például péntek reggelente jobb eredményeket érhetsz el magasabb ajánlattételekkel, mintha csütörtök reggel emelnéd meg őket. A cél az, hogy a kereslethez igazítottan növeld ezt az összeget.


Nézz utána a fogyasztói szokásoknak és derítsd ki, hogy mikor vásárolnak legtöbbet az emberek. Az általános munkaórák során például nem érdemes túl magas ajánlatokat tenni, hiszen ilyenkor nem ezzel foglalkoznak lehetséges ügyfeleid.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!