A keresőoptimalizálás hosszú távon minden kétséget kizáróan az egyik leghatékonyabb konverziót hozó eszközünk az online marketingben. A Google keresőóriásként gyakorlatilag az egész világon jelen van - így nem csoda ha szeretnéd, hogy céged, termékeid és szolgáltatásaid megjelenjenek a találati listán a releváns kifejezésekre keresők körében! Ahhoz azonban hogy ez teljesüljön, stratégiában, hosszú távon kell gondolkodnod! Bár maga a keresőoptimalizálás egy igen összetett folyamat, külön szakterület – szeretnénk, ha pontosan értenéd mire vállalkozol, ha SEO-ba kezdesz…
Miben tudunk segíteni mi Neked a keresőoptimalizálás területén?
Mi a komplex online marketing stratégia hatékonyságában hiszünk. Hisszük, hogy az eszközök együttes, stratégiába foglalt alkalmazása az, amely valódi és költséghatékony eredményt nyújt ügyfeleinknek – és ezt kutatásaink, projektjeink is alátámasztják. Éppen ezért nem adunk árajánlatot csupán keresőoptimalizálásra. Nem ragadunk ki egy-egy eszközt, függetlenül alkalmazva azt a többitől hiszen tudjuk, hogy a hatékonyságnak így csak töredékét tudnánk elérni!
Több, mint 15 éve vagyunk a piacon, és folyamatosan kutatjuk, elemezzük azt. A gyakorlati tapasztalatok mellett tudományos munkáink során a tudásanyagot is folyamatosan tudjuk bővíteni, az ott megszerzett információkat pedig alkalmazzuk is mind saját projektjeink, mind ügyfeleink esetében úgy a keresőoptimalizálásban, a SEO-ban, mint más marketing területeken.
Több mint 10, országszerte sikeres online újságot üzemeltetünk SEO szemlélettel – emellett pedig több mint 20 olyan site-ot működtetünk, amelyek a Google szemében értékesek: régóta élő, tartalommal feltöltött domainjeinkről igen értékes linkekkel tudjuk ellátni a Te oldaladat is! A portálok mellett természetesen a legnagyobb közösségi média oldalon is erős szerepet vállalunk: több, mint 3 millió rajongót kezelünk nap mint nap saját Facebook oldalainkon – és ezek forgalmából akár Te is profitálhatsz!
Csapatunk olyan online marketing szakemberekből és újságírókból áll össze, akik a piacon aktívan részt vesznek: a változások, trendek így nem csúsznak ki a kezünkből és Te is mindenről első kézből értesülhetsz – ha szeretnél.
Ha tehát meghódítanád a Google keresési találatait a keresőoptimalizálás segítségével, ha szeretnéd kialakítani Cégednél a mérhető, valóban hatékony online marketinget, bízd ránk bátran! Az együttműködést egy online marketing audittal kezdjük, amely során feltárjuk jelenlegi erősségeid és hiányosságaid az online térben – hiszen nem szeretünk vaktában lövöldözni. Az audit során kialakítjuk saját, személyre szabott online marketing stratégiád, amit – ha szeretnéd – kivitelezünk is számodra!
Mi a SEO? A keresőoptimalizálás fogalma, jelentése az online marketingben
Nincs keresőoptimalizálásról szóló cikk fogalommagyarázat nélkül… A legtöbb cégvezető számára a SEO mint kifejezés nem teljesen idegen, ám fontosnak látjuk egy helyen kezelni ezt a témát is.
A keresőoptimalizálás, azaz a SEO (Search Engine Optimalization) célja, hogy a weboldal a keresőmotorok organikus találati listáján minél előkelőbb pozícióban jelenjen meg. A weboldalon belül és a weboldalon kívül végzett munkálatok célja tehát itt nem más, mint hogy egy adott kifejezésre (kulcsszóra) a találati lista élére kerüljünk a normál – azaz a nem fizetett – találatok között.
Bár maga a keresőoptimalizálás az interneten fellelhető összes keresőmotort érinti, a legtöbb esetben – így hazánkban is – a Google olyannyira egyeduralkodóvá vált a piacon, hogy a SEO ma már az ő algoritmusának kiszolgálását takarja, az ő találati listájának meghódítására törekszik.
SEO, SEA vagy SEM? Mozaikszavak és jelentéseik a Keresőmarketingben
Ahogy azt fentebb már említettük, a keresőoptimalizálás avagy a SEO a Google organikus, azaz ingyenes, normál találati listájára vonatkozik. Azt azonban biztosan Te is tudod, hogy a találati listán nem csak ilyen weboldalak szerepelnek. A Google hirdetési rendszere, a Google Ads lehetővé teszi számunkra azt is, hogy a Keresési Hálózaton a találatok között megjelenjünk fizetett hirdetések útján is.
A SEA avagy Search Engine Advertising (Keresőmotor hirdetés)…
...takarja a találati listán megjelenő fizetett hirdetéseket, vagyis annak a rendszerét, ahol adott kifejezésekre való megjelenésért fizetünk a Google-nek.
A SEO avagy Search Engine Optimalization (Keresőoptimalizálás)...
...a fentiek alapján azt takarja, amikor a találati listán organikusan, azaz nem fizetett hirdetéssel igyekszünk egyre feljebbjutni.
A SEM avagy Search Engine Marketing (Keresőmarketing)…
...a fenti két egység összefogó neve: ide sorolunk tehát minden olyan eszközt és módszert, amellyel elősegítjük, hogy weboldalunk a kereső találati listáján megjelenjen, minél előrébb kerüljön.
A keresőoptimalizálás részei – avagy mi határozza meg, hogy hanyadik vagy találati listában?
Rendkívül fontos megértened, hogy a SEO ma már sokkal több, mint szövegírás és favágó módon való kulcsszóhalmozás, linkek százasával való gyűjtése. A Google algoritmusa (erről később bővebben is írunk) mára már rendkívül összetett, első sorban a felhasználói élményt értékeli – így ha valóban jól akarsz jönni a találati listában a kiválasztott kulcsszavakra és kifejezésekre, nem csak az algoritmus részleteibe, de ügyfeleid igényeibe is bele kell ásnod magad… A keresőóriás titkos algoritmusokkal dolgozik ugyan, és csak nagyon kevés információt köt az orrunkra – mégis, tapasztalataink és az elcsepegtetett információk útján meg tudjuk mondani, mik azok a fő tényezők amelyek befolyásolják egy weboldal találati listában elfoglalt helyét!
A keresőoptimalizálást három fő egységre bonthatjuk:
- a Technikai SEO – azaz a weboldal technikai felépítése és háttere
- az OnSite SEO (vagy OnPage SEO) – azaz a weboldal tartalma
- az OffSite SEO (vagy OffPage SEO) – azaz a weboldal külső forrásokból való támogatása (pl. a releváns hivatkozások építése)
Technikai SEO – mert jó alap nélkül nem éri meg építkezni…
A technikai SEO jelenti az alapot, amelyen dolgozunk. Egy gyors szervert, egy jól felépített SEO központú weboldalt, amelyet a Google előszeretettel indexel majd. Emlékszel, mikor azt mondtuk hogy a felhasználói élmény az egyik legfontosabb (és persze legnehezebben megfogható…) eleme a keresőoptimalizálásnak? Nos, az is itt kezdődik. Ha ugyanis a weboldalad például nem elég felhasználóbarát (pl. mobilra nem vagy rosszul optimalizált, az információk nehezen találhatóak meg rajta vagy épp becsapnak), vagy és lassú a weboldal betöltődésének sebessége – az máris a SEO kárára válhat – nem beszélve az olyan, felhasználói élményt gyakran nem is érintő kérdésekről, mint a szabványoknak való megfelelés.
Rengeteg ügyfél érkezik hozzánk már elkészült, vagy épp félkész állapotban lévő weboldallal, amelyet szinte azonnal le kell cserélni a fentiek miatt a keresőoptimalizálás sikere érdekében. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy amennyiben szeretnél belépni az online marketing világába, és még nincs, vagy felújításra szorul a honlapod, azt már mindenképp a marketing szakemberrel egyeztetve kezdd el!
A titkosított algoritmusok miatt minden technikai SEO-t meghatározó elemet lehetetlen felsorolni, de az alábbiakban összefoglaltuk a legfontosabb, biztosan rangsorolási tényezőnek számító tulajdonságot, amelyek a keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlenek:
- a weboldal sebessége (szerversebesség és a weboldal optimalizáltsága)
- UX (felhasználói élmény)
- mobilbarát megjelenés (responsive design)
- szabványoknak való megfelelés (W3C, Dublin Core, Open Graph Protocol)
- SEO-barát weboldal (meta tag-ek, altok kitöltésének lehetősége)
Egy mezei ember számára ezek a fogalmak talán megfoghatatlannak tűnnek… Semmi baj, a legtöbb esetben a honlapkészítő dolga ezeket érteni, Neked cégvezetőként, de még nekünk is marketingesként a fő feladatunk, hogy tudjuk, mit kell számon kérni rajtuk, hogy a keresőoptimalizálás sikereket hozzon!
Ehhez is szeretnénk segítséget nyújtani, így az alábbiakban néhány hasznos linket osztunk meg Veled, amellyel ellenőrizheted weboldalad jelenlegi teljesítményét:
- Google PageSpeed Insights – a weboldal sebességének és felhasználói élményének tesztelésére
- Mobile Friendly teszt – a weboldal mobilnézetének tesztelésére
A keresőoptimalizálásban az első lépés tehát az, hogy megteremtsd az alapokat. Amennyiben ezeknek nem felelsz meg, a dolgod sokkal nehezebb lesz: a SEO folyamat hosszú és munkaigényesebb egy jó alap nélkül, ráadásul az algoritmusok egyre szigorúbbak – így ha ma még elég egy közepes állapotú weboldal ahhoz, hogy a találati listán előkelő pozíciót érj el a számodra releváns kifejezésekre, az koránt sem jelenti azt, hogy holnap is elég lesz!
Ha pedig meg vannak az alapok, jöhet az OnSite SEO, azaz a weboldalon belüli keresőoptimalizálási beállítások…
OnSite SEO vagy OnPage SEO – azaz minden, amit a weboldalon teszel azért, hogy a keresőoptimalizálás sikeres legyen!
Az OnSite keresőoptimalizálás nevében is foglalja, hogy ez a saját weboldalad optimalizáltságára vonatkozik. Ide tartozik tehát minden olyan tevékenység, amelyet a weboldal admin felületén belül teszel azért, hogy a Google találati listájának élén szerepelhess! Legfontosabb eszköze a tartalommarketing.
Weboldalad keresőoptimalizálásakor az alábbiakra kell fókuszálnod az OnSite SEO munkálatok során:
- a megfelelő kulcsszavak, kifejezések megválasztása és pozícionálása az oldalon
- a kulcsszavaknak megfelelő tartalom készítése
- az oldal címe (title-je)
- az oldal meta címe (meta title-je)
- a weboldal URL címe (keresőbarát URL címek)
- az oldal meta leírása (meta description-je)
- az oldalra felkerült képek címe (title-je)
- az oldalra felkerült képek leírása (alt-ja)
- paragrafusok, bekezdés címek (header-ek)
A tartalmi keresőoptimalizálás jelenleg legfontosabb eleme még mindig a szöveges tartalom, azaz a cikkek készítése. Itt azonban már jóval többről van szó a keresőoptimalizálás szemszögéből, mint kulcsszavak halmozására: a Google ugyanis nem csak a weboldal technikai adatait elemzi a felhasználók szemszögéből, de a szöveges tartalmakat is. Ha sikerül egy adott szöveggel a felhasználó kérdésére választ adnod, azt nagy valószínűséggel a Google is értékeli majd – és egyre jobb pozíciót biztosít számodra a találati listán!
Nem csak szöveggel támogathatjuk azonban a keresőoptimalizálást: egy SEO központú honlapmotor alapvető funkciója, hogy a képeknek, linkeknek és egyéb elemeknek is megadhassuk a címét és leírását (title és alt), amelynek köszönhetően a keresők botja ezeket is képes felismerni, és ezek is segítenek a találati listában való rangsorolásban.
Míg a technikai SEO-t elég időszakosan (pl. havi bontásokban) ellemezni, ellenőrizni, addig az OnSite SEO folyamatos munkát igényel. Újra és újra, jobb és jobb tartalmakra lesz szükséged! Amint egy tartalom készen áll rá, hogy a keresőben megjelenjen – jöhet a következő lépés: az OffSite SEO, azaz a weboldalon kívüli olyan beállítások, cselekvések, amelyek segítik a keresőoptimalizálás sikerességét.
OffSite SEO vagy OffPage SEO – támogasd a weboldalad keresőoptimalizálását az oldalon kívülről is!
Van tehát egy technikailag jól felépített weboldalad, rengeteg szuper tartalommal. Mit tehetsz még annak érdekében, hogy a keresőoptimalizálás minél hamarabb beérjen, és a találati listák élére kerülhess? A válasz már nem a beállításokban és a minél több tartalomban, hanem az OffSite keresőoptimalizálásban rejlik… A Google algoritmusa ugyanis előszeretettel figyeli a külső oldalak és a felhasználók visszajelzéseit az oldalakról.
Az OffSite keresőoptimalizálás alatt első sorban a külső oldalakról érkező hivatkozásokat értjük. Az algoritmus szerint ugyanis, ha egy adott oldalra sokan hivatkoznak – főként ha a Google szemében egyébként is jó minőségű oldalakról és releváns tartalomból érkezik a hivatkozás – az kiváló mérőszáma annak, hogy a felhasználók szerint is hasznos információt közöl oldalunk. Éppen ezért a találati listán is könnyebb előre kerülni, ha sok ilyen hivatkozásunk van. Fontos azonban kiemelni a jó minőségű hivatkozó oldalakat és a releváns tartalmat: egy silány minőségű linkgyűjtő oldalról érkező hivatkozással például semmire nem megyünk!
Az OffSite keresőoptimalizálás másik rendkívül fontos eleme a közösségi média reakciók számának növelése. Ha ugyanis egy aloldalon sok közösségi média reakció (pl.: Like, Megosztás, G+1 stb.) van, az is sokat segít az optimalizált állapot elérésében, és a találati lista meghódításában.
Ezek voltak tehát az alapok. Ahogy a fentiekből már sejtheted, a keresőoptimalizálás nem egy munkafolyamat, nem egy feladat – hanem részfeladatok összessége, és hatékonysága a komplexitásban rejlik. A weboldal SEO-zása a technikai alapismeretektől, a tartalomgyártáson át a PR kapcsolatokig, a közösségi média marketingig terjed!
Nézzünk hát még néhány hasznos információt a keresőoptimalizáláshoz, amelyet érdemes ismerned annak érdekében hogy minél több hasznot húzhasson céged a Google adta lehetőségekből…
A kulcsszavak típusai és szerepük a keresőoptimalizálásban
Ha már kitűzted a célt, hogy a keresőoptimalizálás segítségével organikus forgalmat generálj oldaladra – és ezzel a lehető legjobb konverziós arányt érhesd el – érdemes még végig gondolnod néhány dolgot… például azt, hogy milyen kulcsszavakra szeretnél a találati listában megjelenni?
Ha nem vagy még annyira jártas a témában, szinte biztos, hogy az a kifejezés, ami elsőre eszedbe jutott, nem lesz jó. A kulcsszókutatás ugyanis egy igen összetett folyamat, amelyben az alábbi lépéseket érdemes követned:
- határozd meg fő tevékenységi köröd és az azt leíró kulcsszavakat
- végezz kulcsszókutatást a Google AdWords kulcsszótervezőjével figyelembe véve a havi átlagos keresési arányokat, a versenyt és célközönséged igényeit.
- hasonlítsd össze az eredményeket, és állítsd fel az optimális sorrendet a kulcsszavak között
Ez nem tűnik bonyolultnak, ugye? Mondom, hogy miért az.
A probléma abban rejlik, hogy se a túl nehéz, se a túl könnyű szavakra nem érdemes optimalizálnod oldalad – legalább is nem az első időszakban. Vegyük példának, hogy van egy éttermed – és az étterem weboldalát szeretnéd megjeleníteni a találati listában a keresőoptimalizálás segítségével.
Mi lesz a kulcsszavad a keresőoptimalizálásban?
Nézzünk tehát egy példát. Szeretném felhívni a figyelmed, hogy a keresőoptimalizálásban ilyen kulcsszavakból akár több 10-100 is lehet egy weboldalon belül különböző aloldalakon (úgynevezett landing page-eken azaz landoltató oldalakon)!
Az, hogy „étterem”? Az étterem kifejezésre keresőoptimalizálni egy igen nehéz és hosszú folyamat, akár több évet is dolgoznod kell rajta, hogy a találati lista első OLDALÁRA kerülj, az első helyezésre pedig nem sok esélyed van, hiszen náladnál jóval nagyobb, idősebb oldalak fektetnek ebbe jóval több energiát, mint amit Te fogsz tudni (pl. TripAdvisor). Bár a keresési aránya az „étterem” kifejezésnek igen magas, mégis, a fentiek miatt semmiképp sem javaslom, hogy ezzel kezdj – sőt, hogy őszinte legyen a későbbiek során sem erőltetném. Mégpedig azért nem, mert nem feltétlen a célközönséged szólítja meg lokációtól függően.
Legyen hát az, hogy „étterem Budapesten”? Ez már jobb, hiszen lokációban és keresési kifejezésben is passzol célközönségedhez, így természetesen szuper, ha megjelensz rá a keresőben, minél jobb pozícióban természetesen. Tudnod kell azonban, hogy a példában szereplő kulcsszó még mindig nagyon nagy versenyt generál, így itt sem lesz egyszerű dolgod: fél, egy év alatt előre tudod hozni az oldalad a fenti know how alapján az első oldalra, a találati lista teteje azonban még így is kétes. Az első oldal egy ilyen kifejezésnél egyébként már sok konverziót hozhat, de mi van akkor, ha gyorsabb szeretnél ennél lenni?
Legyen a kulcsszavad az, hogy „romantikus étterem Budapesten”! Ez már egy teljesen élhető kezdő kifejezés, ha a keresőoptimalizálásból szeretnél profitálni. A célközönséged szólítja meg, pontosítja a fogalmat, és lokációban is elég erős lesz… Az ilyen típusú kulcsszavakkal 1-2 hónap alatt, szektortól függően akár kevesebb idő alatt is sokat nyerhetsz, így érdemes ezekkel elkezdeni. Bár keresési arányban ez a kifejezés nincs ott, mint a fent említett társai – jól célozhatósága miatt mégis hatékony lesz. Ha pedig már körüljártad oldalad tartalmával ezeket a témákat, léphetsz egyel feljebb a nehezebb kifejezésekre!
A kulcsszavak típusai a keresőoptimalizálásban: összetettségük és irányuk alapján
Kulcsszavak összetettsége alapján: long tail vagy short tail kifejezések a keresőoptimalizálásban
A fenti témához kapcsolódóan térnénk ki a kulcsszavak típusaira is a keresőoptimalizálásban. Az úgy nevezett short tail (rövid farok) kifejezések egy szóból álló kulcsszavakat takarnak – amelyekre általában a keresőoptimalizálás igen körülményes és időigényes lehet.
Helyette a fentiek alapján az úgynevezett long tail (hosszú farok) kifejezéseket ajánljuk a SEO-ban – főként ha most kezded vállalkozásod online marketingjét – amelyekre a keresőoptimalizálás könnyebb és gyorsabb lehet! Természetesen itt sem szabad túlzásokba esni: teljes mondatokra, vagy 5-6 szóból álló kifejezésekre optimalizálni sem érdemes, hiszen azoknak már a keresési aránya oly mértékben alacsony, hogy nem fogja hozni a várt eredményt…
… azaz de, csak kicsit másként…
Keresőoptimalizálás iránya alapján: vertikális vagy horizontális keresőoptimalizálás?
… Nem hagytam ki semmit, csak ez a téma a SEO-n belül már új bekezdést kíván.
A vertikális keresőoptimalizálás elsődleges célja, hogy a Google találati listáján belül egy célközönségünk számára – és számunkra is – releváns kifejezésre az első helyezést érjük el (vagy minél magasabbat!) A technika itt rendkívül egyszerű: a technikai SEO megvalósítása után minden egyes általunk kiválasztott kulcsszóra vagy kifejezésre úgynevezett landing oldalt készítünk, amelynek feladata, hogy a találati listában megjelenjen. Ennek az oldalnak tartalmasnak, frissnek és felhasználói szempontból értékesnek kell lennie, ill. természetesen tartalmaznia kell a kiválasztott kulcsszót és a hozzá kapcsolódó egyéb releváns kifejezéseket ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Ezt támogathatjuk később OffSite SEO-val (linkekkel és közösségi média megosztásokkal), ezekre tehetünk hirdetéseket.
A horizontális keresőoptimalizálás ennél jóval egyszerűbb, hiszen célja nem ennyire egzakt: nem a Google találati listáján való elhelyezés az elsődleges, és nem is egy kulcsszóra mint a landing oldal esetében. A horizontális keresőoptimalizálás sokkal inkább szól a tartalomgyártásról, mint az optimalizálásról: ha ugyanis weboldaladra rengeteg tartalom (pl.: cikk) kerül fel, azokat indexelni fogja a Google, és gyakran a találati listába is bekerülhetsz vele!
A legjobb példája a horizontális keresőoptimalizálásnak a problémaspecifikus cikkek feltöltése. Leendő ügyfeled, vásárlód ugyanis nem biztos, hogy célzottan Téged keres! A legjobb példa erre a matracvásárlás – ahol a vertikális keresőoptimalizálás keretein belül elérhetjük, hogy a „matrac vásárlás” kifejezésre elsőre jöjjünk a Google-ben, de mi van azokkal, akik még nem tudják hogy matracot akarnak? Akik példál álmatlansággal és hátfájással küzdenek? Nos, ez a horizontális keresőoptimalizálás lényege: segítségével olyan problémaspecifikus long tail kifejezések ezreire jöhet weboldalad a Google találati listájában, amire talán nem is gondolnál, vagy amelyre sosem lenne időd saját landing oldalt készíteni.
Végül az algoritmusokról… azaz arról, hogy mi határozza meg a keresőoptimalizálás sikerét?
A fentiekben igyekeztünk átfogó képet adni Neked arról, hogy mi is az a keresőoptimalizálás, és mit kell tenned hogy a találati lista élére kerülj. Most visszatáncolnánk a kályhához, és ejtünk pár szót arról is, hogy hogy működik a Google, milyen főbb algoritmusok irányítják a találati listák felépítését – tehát mely algritmusok a legfontosabbak a keresőoptimalizálásban.
Google algoritmusok a kezdetektől – azaz a keresőoptimalizálás régen
Gary Illyes, a Google szakembere egyszer azt nyilatkozta, hogy a Google algoritmusa általánosságban véve napi három alkalommal változik. Az tehát biztos, hogy lépést tartani nem könnyű, az is biztos azonban, hogy ezek csak finomhangolások – az igazán lényeges algoritmusfrissítéseket ugyanis még a Google is közzé teszi – vagy ha nem, a szakma hamar észre veszi a változásokat, és kutatásokkal alátámasztva publikáljuk eredményeinket is.
A kezdeti években a Google havi egy alkalommal frissítette listáját figyelembe véve a PageRank-et és a keresőszavakat… de erről már szót sem érdemes ejteni. Az első hivatalosan bejelentett algoritmus frissítés a Google háza táján 2002-ben történt, amely azonban még mindig kezdetleges volt. Ezt követték 2011-től azok a frissítések, amelyek alapjaiban változtatták meg az online marketinget és a keresőoptimalizálást.
2011 – Panda, a minőségi tartalmak ellenőrzője a keresőoptimalizálásban
Az első olyan algoritmus, amely fenekestül felforgatta az internetet 2011-ben került kiadásra, a Google szakemberei Panda néven emlegetik – és bár számos módosításon esett át, jelenleg is meghatározza a keresőoptimalizálást.
A Panda algoritmus célja, hogy a találati listán minőségi tartalmakat találjanak a felhasználók – így ennek megfelelően alakítsa a rangsor, mára már az alapalgoritmus részeként.
Arról, hogy milyen irányelveknek kell megfelelned weboldaladon, hogy a keresőoptimalizálás sikeres legyen, ITT olvashatsz bővebben
2012 – a híres Pingvin, azaz a hivatkozások ellenőrzője
Míg az OnSite SEO-val a Pandára kell ügyelnünk, addig az OffSite-tal a Pingvintől lehet rettegni, ha nem hozzáértő készíti: ez az algoritmus ugyanis a bejövő hivatkozásokat, azaz a hivatkozó oldalt ellenőrzi, ez alapján alakítva a találati listát. A Pingvin után tehát a silány minőségű linkgyűjtő oldalaknak, és a spam jellegű túl-horgonyszövegezett linkeknek lőttek! Ma már a Pingvin valós idejű algoritmusként real time ellenőrzi a beérkező hivatkozásokat az alapalgoritmus részeként – így már nem kell hónapokat várnunk a pozícióváltozásért.
Ugyanakkor a Pingvinnel vigyázni kell, hiszen ez teremtette meg a black hat, azaz a negatív SEO-t is: spam jellegű hivatkozások tömeges elhelyezésével akár le is értékelheti az oldalt. Míg régen büntetést szabott ki, addig ez ma már nem ennyire egzakt – a Google csupán figyelmen kívül hagyja a spam jellegű linkeket a rangsoroláskor.
A keresőoptimalizálás hatékonysága – megkérdőjelezhetetlen
A keresőoptimalizálás tehát kétség kívül az egyik leghatékonyabb eszköz napjainkban is, de ne gondold hogy “ingyen” van. Bár a találati listán organikusan megjelenni nem kerül pénzbe – viszont annál több időt vehet igénybe! A SEO-t PDCA ciklusban, újra és újra ellenőrizve, javítva lehetséges csak működtetni, sajnos az elért helyezést nem vehetjük készpénznek – a Google pedig gyakran nem könnyíti meg a dolgunkat. A titkos algoritmusok, a folyamatosan változó követelmények és egyre szigorúbb algoritmusok megkövetelik a kemény munkát – ám az eredmény kétség kívül magáért beszél: nincs olyan szektor vagy terület, ahol ne a keresőoptimalizálás lenne manapság az egyik legjobb konverziót hozó eszköz!