Építs szorosabb kapcsolatot e-kereskedelmi ügyfeleiddel!

kapcsolat e-kereskedelmi ügyfeleiddel

Hogyan építs ki szorosabb kapcsolatokat e-kereskedelmi ügyfeleiddel

Ha 2021-ben sikeres akarsz lenni az e-kereskedelemben, akkor tisztában kell lenned vele, hogy üzleted nem termékek vagy szolgáltatások értékesítéséről szól, hanem az emberekről. Az emberek pedig nem termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolnak, hanem megoldásokat a problémáikra, vagy éppen eszközöket arra, hogy saját maguk legjobb verziójává válhassanak. Nem vágynak másra, csak arra, hogy egyszerűbbé tehessék hétköznapjaikat, hogy megszépíthessék életüket.

kapcsolat e-kereskedelmi ügyfeleiddel

Az e-kereskedelem ma nem a tranzakciókról, hanem a kapcsolatokról szól. Nem elég szimplán előállni egy termékkel, és elkezdeni árulni azt az interneten. Ha sikerekre vágysz, akkor hajlandó kell légy emberibbé tenni üzletedet, és sokkal szorosabb kapcsolatokat kialakítani az emberekkel. Ez a kommunikáció legelejétől kell, hogy működjön, ezért marketing stratégiáddal együtt érdemes kezelned! Nincs még stratégiád? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe együtt online jelenléted!

 

1. Építs közösségeket márkád köré

Azok az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek aratják a legtöbb sikert, amelyek egy aktív, valódi közösséget építenek fel termékeik és márkájuk köré, illetve támogatják is ezt a közösséget. Manapság már bárki beindíthatja online üzletét, szóval szükséged lesz valamire, amivel versenybe szállhatsz a konkurenciával szemben. De hogyan építhetsz fel valamit, ami fenntartható, és segít kiemelkedni a tömegből? Ez a valami lesz a közösséged.

 

Az e-kereskedelemben az emberek akkor válnak egy márka hűséges követőjévé, amikor úgy érzik, hogy egy márka támogatásával egy nagyobb dolog részeseivé válhatnak. Vásárlókként, ügyfelekként egy olyan csoport részévé válnak, amelynek tagjai hasonló problémákkal, kihívásokkal és igényekkel rendelkeznek, mint ők.

 

A te feladatod megmutatni leendő ügyfeleidnek, hogy milyen közösség részévé válnak azzal, hogy megvásárolják termékeidet. Lehet, hogy ezek az emberek mind a vízi sportok kedvelői, vagy imádnak kertészkedni, esetleg az utazás szerelmesei, vagy mind gyermekeiket nevelő anyukák. A legegyszerűbben úgy építhetsz fel egy ilyen közösséget, hogy bebizonyítod az embereknek, hogy márkád sokkal inkább róluk szól, mint termékeidről, vagy cégedről. Oszd meg velük a történeteiket, mutass be igazi ügyfeleket termékfotóidon, és tedd egyszerűvé ügyfeleid számára, hogy egymással is felvehessék a kapcsolatot (például egy saját fórumon).

 

2. Vond be ügyfeleidet márkád hagyatékába

Sok vállalkozó azért vág bele az üzletbe, mert úgy vélik, hogy megoldást tudnának nyújtani egy olyan problémára. Ez lehetőséget kínál számukra, hogy hassanak az emberek életére és megalkossanak egy hagyatékot.

 

Manapság egyre több e-kereskedelmi márka vallja azt, hogy mindannyiunk felelőssége kicsivel jobb hellyé tenni a világot. Ehhez termékeket, cégeket és kapcsolatokat kell létrehoznunk, amik megoldják a világ nagy problémáit. Az emberek nem szimplán a termékeidet akarják megvásárolni, hanem tudni akarják, hogy egy olyan céget támogatnak-e, ami igyekszik jobbá tenni a világot.

 

Ha szeretnél szorosabb kapcsolatot teremteni velük, akkor vond be őket márkád hagyatékába. Keress egy jótékony célt, vagy egy embercsoportot, akiknek segíteni szeretnél, és hagyd, hogy ez a cél vezérelje cégedet – hogy pozitív változást idézhess elő a világban, vagy legalább is minél több ember életében. Például ajánld fel jótékonysági célokra bevételed egy részét, illetve minden évben kérd meg ügyfeleidet is, hogy támogassanak egy szervezetet vagy nemes ügyet, ha tehetik.

 

Ez nem kell, hogy egy óriási, világmegváltó projekt legyen. Eleinte gondolkodj kicsiben, és ne vállalj többet, mint amit teljesíteni tudsz. Idővel egyre bővítheted jótékony tevékenységeidet, és biztos lehetsz benne, hogy egyre több érdeklődő, lehetséges ügyfél is felfigyel majd rád.

 

3. Maradj őszinte és nemes

Ne feledkezz meg az aranyszabályról: bánj úgy másokkal, ahogyan te is szeretnéd, hogy bánjanak veled. Ne próbálj olyan dolgokon spórolni, amikből nem származik hasznod vagy más előnyöd. Légy őszinte és ne próbáld átverni az embereket.

 

Sajnos manapság túl egyszerű hazugságokra felépíteni egy e-kereskedelmi üzletet. E helyett inkább szánd rá az extra időt és erőfeszítést, hogy valami olyat alkothass, amire tényleg büszke lehetsz – és amit ügyfeleid is büszkén támogatnak majd. Ha valami nem a terv szerint halad, akkor is tégy meg mindent, hogy helyrehozd a dolgokat. Ez fontos, hiszen hírneved és az emberek márkádba (és személyesen beléd) vetett hite múlik rajta. Az online vásárlók nem felejtenek, és egy rossz tapasztalat után valószínűleg soha többet nem üzletelnek majd márkáddal (de egy negatív értékelésre biztos szakítanak majd időt).

 

Válj ismertté egy olyan cégként, ami a helyes utat választja, amit tényleg érdekel az emberek jóléte. Egy olyan cégként, ami magára vállalja és nyilvánosan bocsánatot kér, ha hibázik, és átlátszó mindenben, amit csinál. Tégy meg mindent annak érdekében, hogy ügyfeleid számára a lehető legjobb márkaélményeket biztosítsd, természetesen akkor is, ha egy problémájukkal fordulnak hozzád.

 

4. Igyekezz megkülönböztetni magadat a versenytársaktól

Építs ki fel olyan céget és márkát, ami emlékezetes, mert élesen és merészen eltér mindenki mástól. Ne erőltesd bele cégedet egyetlen vállalkozási útmutató vagy kurzus által megszabott szabályokba. Merj eredeti lenni.

 

Az embereket igenis érdeklik az új, merész ötletek és az önálló megoldások. Találd meg, hogy mi teszi egyedivé cégedet, hogy mitől különböző a te márkád másokhoz képest, és ne félj új dolgokkal kísérletezni, ha a marketingről vagy a márkaépítésről van szó!
 

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok