Webáruház tippek: íme a legjobb módszerek, hogy felfuttasd webshopod!

webáruház tippek

A legjobb taktikák egy webáruház felfuttatásához

Egy üzletnek manapság az interneten is jelen kell lennie kínálatával, hiszen egyre több fogyasztó választja az online vásárlási lehetőségeket. Azonban az e-kereskedelemre általánosságban jellemző óriási verseny (a helyi és iparágankénti viszonyokról már nem is beszélve).

webáruház tippek

Az alábbiakban néhány hasznos tippet, taktikát olvashatsz, amelyekkel nem csak egy új webáruzáhat futtathatsz fel, hanem egy meglévő online üzlet teljesítményén is sokat javíthatsz – de ha úgy gondolod hogy nincs energiád ezzel is foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

1. Használj letisztult designt

A letisztult, átlátható webáruházak jobban konvertálnak. Vess egy pillantást a főoldaladra – mi a legelső dolog, amit egy látogató meglát rajta?


Fontos, hogy legyen valami, ami magára vonja az emberek figyelmét – az emberek szeme rögtön a felhívásra (CTA) kell tapadjon, vagy kiemelt termékeidre. Ha azonban túl sok elem tolong egymás mellett ezen az oldalon, akkor felhívásod könnyedén elveszhet a vizuális tömegben.


Egy jó CTA-t 1-2 másodperc alatt fel kell, hogy tudjanak ismerni látogatóid, szóval távolíts el, vagy vizuálisan „halkíts le” minden olyan elemet, amik nem ösztönzik őket vásárlásra.

 

2. Egyszerűsítsd a menüket

A menük segítenek rendszerezni egy nagyobb választékot, hogy vásárlóid könnyedén rátalálhassanak arra, amit keresnek. Azonban a menükre is vonatkozik az az elv, miszerint jobb egyszerűbben, letisztultabban kialakítani őket.


Ha túl sok kategóriát kínálsz, azzal csak összezavarod látogatóidat, és ha nem találják meg, amit keresnek, akkor esélyed sem lesz eladni nekik valamit.


Használj általános neveket menüidnek ahelyett, hogy túl konkrétan fogalmaznád meg ezeket. Ha például egy online ruhaboltot üzemeltetsz, ahol pólókat, kivágott felsőket, pulóvereket és hasonló jellegű termékeket kínálsz, akkor ne csinálj mindnek külön kategóriát menüdben, hanem helyezd őket egyszerűen a „Felsők” kategóriába.

 

3. Biztosíts keresési funkciókat

Miután leegyszerűsítetted a menüket, és vizuálisabban is szellősebbé varázsoltad webhelyedet, ideje további navigációs lehetőségeket biztosítanod vásárlóidnak.


Mivel kevesebb kategóriában kínálsz ugyan annyi (és talán egyre több) terméket, vásárlóid több lehetőséget látnak majd, miután rákattintanak egy-egy kategóriára. Ha több száz termék kerül így egy kategóriába, akkor sokkal nehezebb lesz az érdeklődőknek rátalálni arra, amit keresnek.


Éppen ezért fontos, hogy további lehetőségeket kínálj nekik a kategóriák keresésére és szűrésére. Ehhez egy keresősávra lesz szükséged (aminek webhelyed összes oldalán érdemes megjelennie), illetve a kategóriák oldalsávjában helyezz el olyan szűrőket, amikkel a vásárlók különféle szempontok szerint szűkíthetik a megjelenő termékeket (méret, szín, funkció, teljesítmény, stb. – a kínálattól függően).

 

4. Használj minőségi webtárhelyet

Egy webáruház számára létfontosságú, hogy gyorsan, és fennakadások nélkül működjön. Az emberek manapság elvárják, hogy minden egy csettintésre történjen az interneten, ezért ha konvertálni szeretnéd látogatóidat, gyors webtárhelyre lesz szükséged.


Ez olyasmi, amin nem éri meg spórolni – számos statisztika bebizonyította már, hogy akár 1-2 másodpercnyi extra várakozás is komoly veszteségekhez vezethet, ugyanis a vásárlók többsége nem hajlandó várakozni az oldalak betöltésére. Na persze, a webhelyen fellépő hibák is hasonló problémákhoz vezethetnek.


Fontos tehát, hogy stabil, minőségi, gyors webtárhelyet használj, mert azzal elkerülheted az ilyen problémák nagy részét!

 

5. Rövidítsd le a rendelési folyamatot

Miután egy látogatód úgy dönt, hogy tőled vásárol valamit, a te felelősséged biztosítani, hogy ezt egyszerűen és gyorsan lebonyolíthassa.
Minél több lépésből áll a rendelési folyamat, annál valószínűbb, hogy a látogatók egy része megszakítja majd, mielőtt leadná rendelését. Ez nagyjából minden negyedik vásárlóra jellemző.


Törekedj tehát arra, hogy csak a legfontosabb alapinformációkat kérd be a vásárlóidtól. Felesleges tudnod például a nemüket, vagy, hogy mikor születtek.


Csupán a számlázási és szállítási címükre, illetve nevükre, telefonszámukra, és email címükre lesz szükséged!

 

6. Ne erőltesd vásárlóidra a regisztrációt (de ösztönözd őket rá)

A regisztráció is egy olyan lépés a vásárlás során, amit sokan nem hajlandók megejteni. Fontos tehát, hogy vendégként is rendelhessenek tőled ügyfeleid, anélkül, hogy profilt kelljen létrehozniuk webhelyeden.


Kínáld fel nekik ezt a lehetőséget a rendelési felületen, de hívd fel arra is a figyelmüket, hogy milyen előnyökkel jár, ha regisztrálnak is webáruházadba (pl. exkluzív ajánlatok, adatok mentése a gyors rendeléshez, rendelések nyomon követése stb.)

 

7. Emlékeztesd vásárlóidat hátrahagyott kosaraikra

Miután egy érdeklődő profilt regisztrál magának webáruházadban, nyomon követheted, hogy miket helyez kosarába. Ez nagyon fontos, ugyanis sokan úgy válogatnak össze termékeket kosarukba, hogy utána végül nem rendelik meg azokat, és benne hagyják őket.


Talán kaptak egy fontos telefonhívást, vagy lemerült a telefonjuk – bármi is történt, csupán egy gombnyomásnyira voltak a vásárlástól, de végül ez nem zajlott le. Egy emlékeztető emaillel felhívhatod a figyelmüket kosaruk tartalmára, hogy befejezhessék vásárlásukat.

 

8. Ügyelj a SEO-ra

Az emberek többsége a Google-n kezd el keresgélni magának, amikor vásárolni szeretne valamit az interneten. Sokan talán még nem is ismerik márkádat, így inkább termékek, szolgáltatások neveit írják be a keresőbe. Webáruházadnak csak akkor lesz esélye megszerezni ezeket az érdeklődőket, ha előkelő pozíciókban jelensz meg a keresési találatok között – vagyis minél magasabban.


Ehhez SEO-ra, vagyis keresőoptimalizálásra lesz szükséged. Ez egy óriási témakör, és egy olyan feladat, amit jobb inkább szakemberekre bízni. De lényegében arról van szó, hogy különböző technikákkal eléred, hogy a lehető legjobb pozíciókban jelenj meg webáruházaddal ideális ügyfeleid kereséseire!

 

9. Vezess blogot (rendszeresen)

Milyen gyakran látogat vissza valaki webáruházadba? Jó eséllyel nincs olyan személy, aki minden egyes nap rendelne valamit, vagy akár heti rendszerességgel. Még a leghűségesebb vásárlóid is legfeljebb havonta 1-2 alkalommal vásárolnak webáruházadból.


Ha nem látogatnak el rendszeresen hozzád az emberek, akkor csak nagyon ritkán lesz esélyed vásárlásra ösztönözni őket. Épp ezért lesz szükséged egy blogra webáruházadban, amire rendszeresen hasznos, értékes tartalmakat tölthetsz fel. Ezeket a tartalmakat is kersőoptimalizálnod kell, de ezért cserébe folyamatosan új, és visszatérő látogatókat vonzhatsz majd webhelyedre.


Lényegében okot adsz az embereknek blogoddal, hogy sűrűbben is visszajárjanak webáruházadba, és nem csak akkor, ha eszükbe jut, hogy szükségük lenne valamire tőled. Ha pedig már webhelyeden járnak, sokkal valószínűbb, hogy vesznek is majd valamit.

 

10. Gyűjts össze egy saját feliratkozói listát

utóbbi kategóriát egy email lista segítségével csalogathatod vissza online üzletedbe. Ha sikerül összeszedned az érdeklődők email címét, különleges ajánlatokkal és egyéb promóciókkal ösztönözheted őket a vásárlásra.


Ezeket az email címeket megszerezheted akkor, amikor az emberek vásárolnak tőled, vagy regisztrálnak webáruházadba, de hasznos, letölthető tartalmakat, illetve kedvezményeket is felajánlhatsz nekik email címük megadásáért cserébe.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok