Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

SEO


Mi az a SEO?


A SEO (magyarul „keresőoptimalizálás”) egy olyan folyamat, amely során arra optimalizálod weboldalaidat és azok tartalmát, hogy könnyebben rájuk találhassanak azok a felhasználók, akik a webhelyedhez kapcsolódó kulcsszavakra keresnek rá a keresőmotorokban (pl. a Google-on).

A SEO kifejezés továbbá utalhat arra a folyamatra is, amellyel egyszerűbbé teszed a keresőmotorok robotjai számára, hogy rátaláljanak weboldalaidra, majd feltérképezhessék és indexelhessék azok tartalmát.

A SEO lényege tehát egyszerűen megfogalmazható, azonban valójában egy mély és összetett témakör, amely sok kezdő online marketingesnek feladja a leckét.

Miért van szükség a SEO-ra?


Az interneten napi szinten több milliárdnyi keresést indítanak a felhasználók, ami elképesztő mértékű célzott szándékú forgalmat termel a webhelyek számára.

Amikor egy felhasználó rákeres valamire a Google-on (vagy valamelyik más keresőmotor felületén), akkor szinte biztos, hogy csak az első néhány találat fogja érdekelni. Ha mégsem találják meg egyből, amire kíváncsi, a legtöbb felhasználó inkább átfogalmazza a keresését, minthogy átlapozzon a második találati oldalra, vagy legörgessen a legalsó találatig az első oldalon.

Az emberek hozzászoktak, hogy a legjobb találatok mindig az elsők között vannak, tehát azok a webhelyek számíthatnak a legtöbb organikus (nem fizetett hirdetéseken keresztül érkező) tartalmakra, amelyek előkelő pozíciókat szereznek maguknak a keresőtalálatok között. Minél több ilyen érdeklődő forgalom érkezik egy webhelyre, annak annál több lehetősége lesz a konverziókra.

Sokan azért keresnek rá bizonyos termékekre és szolgáltatásokra, mert meg szeretnék vásárolni ezeket. Ezeket a kereséseket nevezzük kereskedelmi szándékúaknak, ami azt jelenti, hogy megfogalmazásuk egyértelműen utal arra, hogy a felhasználó vásárolni szeretne valamit. Ha például valaki azt írja be a keresőbe, hogy „akciós téli gumik”, akkor az a felhasználó jó eséllyel vásárolni szeretne, hiszen kedvező ajánlatok után kutat.

A keresések mögött persze nem csak kereskedelmi szándék állhat, hiszen gyakori, hogy valaki információt keres egy adott témában, vagy épp egy bizonyos webhelyre szeretne eljutni, amit a Google-on, vagy egy másik keresőmotoron keresztül próbál megtalálni.

Az emberek rengeteg dologra rákereshetnek az interneten, aminek közvetlen köze van cégedhez, és persze olyanokra is, amelyek csak lazábban kapcsolódnak márkádhoz. Ezek a keresések mind lehetőségeket kínálnak arra, hogy kapcsolatot teremts célközönségeddel (lehetséges ügyfeleiddel), és megválaszold kérdéseiket, megoldásokat kínálj problémáikra, illetve hogy egy megbízható forrássá válj számukra az adott témakörben.

Minél többször látják az emberek, hogy a te márkád tartalmai jelennek meg egy adott témával kapcsolatos kereséseikre, annál inkább megszilárdul bennük a tudat, hogy jártas vagy az adott területen, és bizalommal fordulhatnak hozzád problémáikkal. Ebben segít a SEO.

 

1. Hogy működik a SEO?


Néhány ország kivételével általánosságban kijelenthető, hogy a Google birtokolja a keresőmotor-piac jelentős hányadát. Habár lehetnek apróbb eltérések a különböző iparágakban is, a Google olyan szinten maga alá gyűri a konkurenciát, hogy a többi keresőmotort nem is igazán tekinthetjük a versenytársainak.

Első sorban tehát a Google első találatai közé kell bejutnod tartalmaiddal, ha a legtöbb forgalmat szeretnéd bevonzani a SEO-val.

De pontosan mi alapján dönti el a Google, hogy melyik találatok a legjobbak egy keresésre, és melyikek kerüljenek az első helyekre?
Ez az a kérdés, amire nincs valódi válasz, ugyanis a Google rangsoroló algoritmusa elképzelhetetlenül összetett – valószínűleg még a cégnél sincs egy olyan személy, aki pontosan tudná, hogy hogyan működik. Ennek ellenére a számtalan kísérlet és a Google hivatalos bejelentései alapján eleget tudunk róla, hogy kijelenthessük a következőket:
A Google robotja (a Googlebot) rendszeresen járja az internetet, hogy új weboldalakat fedezzen fel, illetve hogy frissítse adatbázisát (index) a már korábban felfedezett weboldalak tartalmáról. Amikor ez a robot rátalál webhelyed egyik új, vagy frissített oldalára, akkor feltérképezi („elolvassa”) és értelmezi azt. Ez után az oldal bekerül a Google indexébe.
Amikor egy felhasználó rákeres valamire, a Google olyan oldalakat keres az indexében, amelyek tartalma jó minőségű és kapcsolódik a beírt kereséshez. Ilyenkor figyelembe veszi többek között a tartalomban megjelenő kifejezéseket, illetve számos „rangsorolási szempontot” is, amelyek a tartalom minőségére utalnak.
A Google szemében a minőséget nagyban befolyásolja többek között a webhely linkprofilja, azaz hogy hány másik, tekintélyes webhely hivatkozik rá.

A Google további SEO szempontokat is figyelembe vesz, hogy kiértékelje egy webhely, vagy weboldal minőségét:
A Google figyelembe veszi, hogy egy tartalom más webhelyeken is megjelenik-e (többszörösen előforduló tartalmak). A Google számára fontosak az egyedi, saját tartalmak.
Nem csak a tartalom számít, hanem az is, hogy a felhasználók hogyan viselkednek a webhelyen. Ha például több oldalt is megtekintenek látogatásuk alatt, akkor az arra utalhat, hogy a webhely több hasznos információt is kínál abban a témakörben, amire a felhasználó eredetileg rákeresett.
Számít továbbá az is, hogy milyen felhasználói élményt nyújt a webhely, például hogy milyen gyorsan töltődnek be rajta a tartalmak, vagy hogy vannak-e felugró ablakok, amik zavarhatják a felhasználókat a böngészésben.

Ez csupán csak néhány fontos SEO szempont azok közül, amik meghatározzák egy webhely vagy weboldal minőségét a Google szemében. Általánosságban a többi keresőmotor is hasonló kritériumok alapján rangsorolja a tartalmakat, ezért ha megfelelsz a Google elvárásainak, akkor jó eséllyel előkelő pozíciókat szerezhetsz a többi motor találatai között is.

Fontos továbbá észben tartani, hogy a Google algoritmusai folyamatosan bővülnek és fejlődnek, ezért a SEO-val is rendszeresen kell foglalkozni, hogy tartalmaid mindig optimalizáltak maradhassanak az aktuális elvárások szerint.

 

2. Kulcsszókutatás és kulcsszóhasználat a SEO-ban


A SEO első lépése eldönteni, hogy pontosan milyen kifejezésekre szeretnél optimalizálni. Tudnod kell, hogy célközönséged milyen kifejezéseket használ kereséseiben, amikor a márkáddal kapcsolatos dolgokra szeretne rátalálni az interneten. Ezeket a kifejezéseket nevezzük „kulcsszavaknak”, amelyekre optimalizálnod kell tartalmaidat, ha szeretnél megjelenni a találatok között.

Például talán szeretnéd, hogy márkád webhelye jelenjen meg, ha valaki a „motoros fűkasza” kifejezést írja be a keresőbe. Ez esetben a motoros fűkasza lesz az egyik olyan kulcsszó, amire optimalizálnod kell webhelyed valamelyik tartalmát.

Az optimalizálásra szánt kulcsszavak kiválasztásakor három fontos mutatót kell figyelembe venned:
Keresési arány (Search volume): A keresési arány, vagy keresettség mutatja meg, hogy egy kulcsszóra hányan kerestek rá egy adott időszakban (például az elmúlt hónap során). Minél nagyobb ez a szám, értelemszerűen annál nagyobb közönséget érhetsz el tartalmaddal, ha sikeresen optimalizálod erre a kulcsszóra.
Relevancia (Relevance): Meglehet, hogy egy kulcsszóra gyakran keresnek rá az emberek, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az adott kulcsszó releváns is célközönséged számára. A kulcsszavak relevanciája (azaz az oldal tartalma és a felhasználó által beírt keresés közötti kapcsolat) egy nagyon fontos SEO szempont, mint ahogy azt fentebb is olvashattad.
Verseny (Competition): Ha egy kulcsszóra több webhely is optimalizálja tartalmait, akkor arra nehezebb lesz előkelően rangsorolni.

Ahhoz, hogy rátalálhass a megfelelő kulcsszavakra, tudnod kell, hogy kik alkotják célközönségedet, és hogy ők milyen kifejezésekre keresnek rá az interneten. Ha megismered célközönségedet, akkor tudni fogod, hogy:
milyen dolgok érdeklik őket,
milyen problémáik vannak,
milyen stílusban írják le azokat a dolgokat, amiket csinálnak, hogy milyen eszközöket használnak, stb.,
illetve hogy milyen más márkáktól szoktak vásárolni.

Ha sikerül kiderítened ezeket, akkor lesz néhány olyan alapvető kulcsszavad és webhelyed, amelyek alapján további kulcsszóötleteket szerethetsz a SEO-hoz. Ehhez többféle fizetős és ingyenes kulcsszókereső eszközt is használhatsz, amelyek többsége a fent említett mutatókat (keresési arány, relevancia, verseny) is elárulja a kulcsszavakról. Írd be az egyik alapkulcsszavadat egy ilyen kulcsszókeresőbe, és nézd meg, hogy milyen kapcsolódó kifejezéseket javasol, amelyekre érdemes lehet optimalizálnod webhelyedet.

Persze ha már van egy saját webhelyed, akkor saját kulcsszóadataidat is felhasználhatod a kulcszókutatáshoz. Ez segít kideríteni, hogy mely kifejezések vonzzák a legtöbb forgalmat webhelyedre, és talán azt is, hogy melyekből hozhatnál ki több teljesítményt némi SEO segítségével.

Sajnos a Google már jó ideje nem árulja el a Google Analytics felületén, hogy a felhasználók milyen kifejezésekre kerestek rá, amikor rátaláltak webhelyedre. Ha azonban összekötöd (https://support.google.com/webmasters/answer/1120006?hl=hu) az Analyticset a Google Search Console fiókoddal, akkor visszaszerezhetsz néhányat ezekből az adatokból (amiket a Search Console felületén is megtekinthetsz).

Miután sikerült kicsit közelebbről is megismerned ideális ügyfeleid gondolkodását és igényeit, illetve utánanéztél, hogy milyen kulcsszavak vonzanak forgalmat a versenytársak webhelyeire és sajátodra is, a következő lépés kiválogatni azokat, ezek közül, amelyekre jó eséllyel előkelően rangsorolhatnál.

Habár a kulcsszókutató eszközök igyekeznek egy becsült értéket kínálni arról, hogy mekkora verseny jellemző egy-egy kulcsszóra, további szempontokat is figyelembe kell venned ehhez, hogy egy pontosabb képet kaphass a valódi versenyhelyzetről:
Mennyire hitelesek és mekkora tekintélyük van azoknak a webhelyeknek, amelyekkel versenybe szállsz a kulcsszavakra megszerezhető előkelő pozíciókért? Ehhez utána kell járnod, hogy hány hivatkozást szerezett az adott domain, és hogy milyen minőségűek ezek a linkek (elismert, releváns webhelyekről érkeznek-e).
Mennyire kapcsolódnak tartalmaik az adott kulcsszóhoz? Kielégítő választ adnak a felhasználók kérdéseire?
Mennyire népszerűek és mekkora tekintéllyel rendelkeznek az első találati oldalon megjelenő oldalak?

Ezek megállapításához hasznosak lehetnek az olyan teljesítményelemző eszközök, mint az Ahrefs vagy a SEMrush.

 

3. On-page SEO


Az on-page (vagy on-site) SEO azokra a SEO technikákra utal, amelyeket webhelyed oldalain alkalmazol.

Ha sikerült összeállítanod egy listát azokból a kulcsszavakból, amiket meg szeretnél célozni tartalmaiddal, akkor a következő lépés elhelyezni őket ezekben a tartalmakban. Ideális esetben minden oldal egyetlen egy elsődleges kulcsszót céloz meg, illetve néhány szorosan kapcsolódó kifejezést is, ami természetesen előfordul az elsődleges kulcsszó szövegkörnyezetében.

Az elmúlt évek során egyértelművé vált, hogy a kulcsszavak már nem játszanak olyan jelentős szerepet a keresőoptimalizálásban, mint régebben, azonban ennek ellenére még mindig fontos, hogy megfelelően használd őket SEO stratégiád részeként.

Íme egy rövid áttekintés egy oldal legfontosabb szöveges elemeiről, amelyek közvetlenül (vagy közvetve) részt vesznek a SEO-ban, és így kulcsszavaiddal is érdemes optimalizálnod őket.

Meta title címke
Ha egy elemet kellene választanunk, amiben mindenképpen szerepelnie kell elsődleges kulcsszavadnak, az a tartalom címe, azaz a meta title címke.

Fontos már az elején leszögezni, hogy a meta title címke nem feltétlenül ugyan az a cím, ami az oldal tartalmának tetején jelenik meg – ezt a szerepet általában a „H1” címke tölti be. A meta title az a cím, ami a keresőtalálatok között jelenik meg kattintható, kék hivatkozásként. Ez a két cím lehet azonos egymással, de két külön elemről van szó.

A meta title címke ideális hossza változó, ugyanis a Google nem a karakterek száma szerint határozza meg, hogy mennyit jelenítsen meg belőle, hanem az alapján, hogy hány pixelnyi helyet foglalnak el a képernyőről. A biztonság kedvéért érdemes legfeljebb 55-60 karakterben gondolkodni.

Fontos, hogy elsődleges kulcssavad valamilyen formában szerepeljen a meta title-ben, és emellett kattintásokra is kell ösztönözze a kereső felhasználókat.

Meta description címke
A meta description az a rövid, általában néhány mondatos leírás, ami a keresőtalálatok címe és URL-je alatt meg a felhasználóknak. Érdemes észben tartani, hogy a meta title címkével ellentétben a Google nem veszi figyelembe a meta description tartalmát a rangsoroláshoz. Ennek ellenére fontos, hogy meggyőzően kitöltsd, ugyanis ezzel a szöveggel tovább ösztönözheted a kereső felhasználókat arra, hogy a te találatodra kattintsanak rá a többi alternatíva helyett. Éppen ezért érdemes elhelyezni benne a megcélzott kulcsszavadat is.

Fontos továbbá tudni, hogy a Google időnként a tartalom egy, a kereséshez kapcsolódó részletét is megjelenítheti a meta description helyén, ha úgy véli, hogy az hasznosabb a kereső felhasználó számára. Ezt nem tudod befolyásolni, de ha a Google mégis úgy dönt, hogy az általad megadott leírást jeleníti meg, akkor jó, ha az meggyőzően hat a felhasználókra.

Az oldal szöveges tartalma
A SEO-hoz természetesen nagyon fontos maga az oldal fő szöveges tartalma is. Egy webhelyen éles eltérés lehet két szöveges tartalom között az alapján, hogy milyen jellegűek, és hogy milyen célokat szolgálnak.

Egy oldal fő tartalmának optimalizálásakor az alábbi szempontokat fontos figyelembe venned:

Készíts hasznos, egyedi tartalmakat
A Google első sorban nem azt nézi, hogy egy tartalom mennyire hosszú. Egy 500, és egy 5 000 szavas szöveg is kerülhet az első találati pozícióba, ha az algoritmus úgy véli, hogy az megfelel a felhasználó számára. Tény persze, hogy minél terjedelmesebb egy tartalom, annál több hasznos információt kínálhat, de annál könnyebben is térhet el a központi témától, amiről eredetileg íródott.

Problémát jelenthet azonban, ha több olyan oldal is található webhelyeden, amelyek tartalma szinte teljesen megegyezik egymással, és legfeljebb csak a meta title és a meta description címkék különböznek közöttük. Szintén gondot okozhat, ha az oldalak többsége nagyon rövid (pl. 100-200 szavasak), hiszen így webhelyed jó eséllyel nem kínál elegendő információt a feldolgozott témákról.

Érdemes egy átfogó tartalomauditot tartanod webhelyeden, és törölni, összevonni, vagy kibővíteni a sekély, rövid tartalmakat, hogy több értéket kínáljanak a felhasználók számára.

Jobb elkerülni, hogy a Google azt higgye, hogy ilyen értéktelen tartalmakkal próbálod telepakolni az indexét, hogy könnyebben rangsorolhass bizonyos kulcszavakra – ez egyébként nem fog sikerülni.

A felhasználói élmény
A Google egyre több figyelmet fordít arra, hogy egy webhely vagy weboldal milyen felhasználói élményt kínál a látogatóknak. Ebbe beletartozik többek között, hogy egy tartalmad mennyire jó választ ad felhasználók kapcsolódó kérdéseire: ha egy felhasználó több időt tölt egy tartalom olvasgatásával, vagy webhelyed böngészésével, az a Google szemében is jó minőségre utal.

A felhasználói élmény fontos tényezői továbbá a webhely sebessége is, illetve a tolakodó hirdetések, amelyek megzavarhatják a felhasználókat a böngészésben, és akár el is tántoríthatják őket webhelyedről.

Megoszthatóság
Tisztában kell lenned vele, hogy webhelyed nem minden tartalma kap majd több tucat külső hivatkozást, és nem mindegyiket osztják majd meg több száz, vagy több ezer alkalommal a felhasználók. Érdemes azonban minden tartalmad elkészítésekor elgondolkodni rajta, hogy lehetnek-e egyáltalán olyan felhasználók, akik szívesen megosztanák őket. Ha van egy rakás rövid, sekély tartalmad, amit nem osztogatnak az emberek, akkor ezek nem igazán segítenek majd webhelyed rangsorolásán.

Alt címkék
A SEO-ban a szöveges tartalmaidban elhelyezett képek is szerepet kaphatnak, ha megfelelően optimalizálod őket. Ezzel nem csak több információt kínálsz a keresőmotoroknak tartalmaid témájáról, hanem lehetőséged nyílik képeiddel megjelenni a motorok képkereső találatai között is, amivel még több érdeklődő felhasználót érhetsz el.

A képek alt címkéje egy olyan HTML elem, amelyben szöveges információt kínálhatsz arról, hogy mit ábrázol az adott kép. Ez egyrészt fontos, hiszen a keresőmotorok csak a szövegekből értenek, és nem látják, hogy valójában mi van a képeken, másrészt azért, mert ez az alt szöveg jelenik meg a felhasználóknak, akik valamilyen okból nem tudják betölteni magát a képet. Érdemes tehát egyértelműen, és lehetőség szerint releváns kulcsszavak használatával leírni, hogy mit ábrázol az adott kép – mintha valaki olyannak kellene összefoglalnod egy rövid mondatban, aki nem láthatja.

Fontos persze, hogy ne vidd túlzásba a kulcsszavak használatát, és ne halmozd tele kifejezésekkel az alt címkét (vagy bármelyik más szöveges elemet sem az oldalon). A halmozott kulcsszavak egyrészt nem tűnnek természeteseknek, másrészt a Google sem nézi jó szemmel, ha valaki ezzel próbál meg túljárni az algoritmus eszén (ami egyébként is lehetetlen).

Az oldal URL-je
Az oldal URL-jének felépítése nem csak az adatgyűjtés szempontjából fontos (a jelentésekben sokkal könnyebben szegmentálhatod az logikusan felépített URL-eken keresztül gyűjtött adatokat), hanem azért is, mert a rövid, értelmesen megfogalmazott URL-eket az emberek szívesebben osztják meg (ritkább, hogy a végéről lehagynak egy-egy karaktert, stb.)

Az URL-ben is erősen ajánlott elhelyezni a tartalom elsődleges kulcsszavát (minél előbb), de itt is ügyelni kell, hogy ne halmozd tele kifejezésekkel az URL mezőt.

Schema és adatjelölések
Ha elkészültél az eddig említett alapvető optimalizálásokkal, akkor van még néhány dolog, amivel segíthetsz a Google-nek értelmezni tartalmaidat. Ez azért fontos, mert minél részletesebben képes értelmezni a Google, hogy miről szólnak tartalmaid, annál valószínűbb, hogy releváns keresésekre jeleníti majd meg őket a felhasználóknak.

A legnépszerűbb módszer erre a strukturált adatok (https://matebalazs.hu/strukturalt-adatok-seo.html), azon belül is a Schema jelölőnyelv használata. Ez közvetlenül nem javítja ugyan a rangsorolást, de bizonyos adatjelölések segítetnek tartalmaidnak, hogy több helyet foglaljanak el a találati oldalakon, és így feltűnőbbek legyenek a felhasználóknak.

 

4. Off-page SEO


Az off-page (vagy on-site) SEO azokra a SEO technikákra utal, amelyeket webhelyeden kívül alkalmazol.

Az off-page SEO célja mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok szemében hitelesebbnek, tekintélyesebbnek és megbízhatóbbnak tűnjön. Ehhez el kell érned, hogy más, tekintélyes webhelyek is hivatkozzanak saját webhelyedre, vagy valamilyen formában megemlítsék azt tartalmaikban. Ezeket a hivatkozásokat a Google afféle bizalmi szavazatoknak számolja. Minél több hivatkozást kapsz más, elismert webhelyektől, annál jobban rangsorol majd sajátod is a keresőtalálatok között.

Miért fontos az off-page SEO?
Annak ellenére, hogy a keresőmotorok algoritmusai rendszeresen változnak, már hosszú ideje kőbe vésett tény, hogy a relevancia, a megbízhatóság, a hitelesség és a tekintély mind a legfontosabb rangsorolási tényezők közé tartoznak.

Ezt az elméletet támasztja alá a Google egyik kijelentése is, miszerint a webhelyek linkprofilja a három legfontosabb rangsorolási szempont egyike.

A hivatkozások szerepe az off-page SEO-ban
Az off-page SEO fő eszköze a link building, azaz a visszahivatkozások kialakítása, vagy megszerzése más webhelyeken. Amikor egy másik, tekintélyes, és releváns témájú webhely hivatkozik a tiédre, a keresőmotorok ezt úgy értelmezik, hogy a te tartalmad is kiemelt figyelmet érdemelhet. Ahogy egyre több webhelytől szerzel visszahivatkozást, úgy sajátod is egyre több tekintélynek örvend majd a keresőmotorok szemében.

A hivatkozásokat háromféleképpen csoportosíthatjuk az alapján, hogy hogyan szerzed meg őket webhelyednek:
Természetes hivatkozások: Ezeket a hivatkozásokat a webhelyek szerkesztői teljesen önszántukból helyezik el tartalmaikban, anélkül, hogy a hivatkozott webhely tulajdonosának bármilyen szerepe lenne ebben. Ha például egy kertész készít egy listát kedvenc botanikus kertjeiről, és mindegyik webhelyére linkel saját blogjáról, akkor ezek természetes hivatkozásoknak számítanak (ráadásul relevánsak is, hiszen egy kertészkedéssel foglalkozó blog közvetlenül kapcsolódik a botanikus kertek témájához).
Épített hivatkozások: Ezek azok a hivatkozások, amelyeket link building módszerekkel szerzel meg webhelyed számára. Például ha arra kéred ügyfeleidet, hogy linkeljenek webhelyedre, vagy egy influencert, hogy ossza meg tartalmaidat közönségével.
Saját kezűleg elhelyezett hivatkozások: Ezek a hivatkozások azok, amiket te magad helyezel el a webhelyeden kívüli domaineken. Ha például bejegyzed cégedet egy online cégjegyzékbe, és linket is elhelyezel mellette, akkor ez egy saját kezűleg elhelyezett hivatkozás. Ide tartoznak továbbá többek között a sajtóközleményekben elhelyezett, horgonyszöveggel ellátott linkek is.

Fontos észben tartani, hogy egyes saját kezűleg elhelyezett hivatkozások már black hat (etikátlan, szabályellenes) SEO technikáknak számítanak a Google és más keresőmotorok szemében, ezért érdemes körültekintően használni őket.

Függetlenül attól, hogy hogy szerzed meg visszahivatkozásaidat (leszámítva persze a vásárolt linkeket), több tényező is befolyásolja, hogy ezek a linkek milyen értékesek domained számára. A linkértéket az többek között alábbi tényezők határozzák meg:
A hivatkozó webhely népszerűsége
Hogy mennyire kapcsolódik egymáshoz a hivatkozó és a hivatkozott webhely témája
Hogy mennyire „friss” a hivatkozás
A hivatkozáshoz használt horgonyszöveg
A hivatkozó webhely megbízhatósága, tekintélye
Hogy hány másik hivatkozás található a hivatkozó oldalon (nem az egész webhelyen)

Egyéb off-page SEO szempontok
Tény, hogy a tekintélyes webhelyektől szerzett visszahivatkozások az off-page SEO legnépszerűbb és leghasznosabb eszközei, de valójában minden olyan SEO technika az off-page kategóriába tartozik, amelyet webhelyeden kívül alkalmazol, és elősegíti tartalmaid rangsorolását.

További off-page SEO módszerek például:
Közösségi média marketing
Vendégblogok írása
Hivatkozott és nem hivatkozott márkaemlítések
Influencer marketing

Akárcsak a link building esetében, az itt felsorolt off-page SEO módszerek célja is az, hogy egy másik webhely valamilyen formában hivatkozzon a saját domainedre. Ez a hivatkozás nem csak egy  kattintható link lehet (mint a link buildinggel szerzett hivatkozásoknál) hanem akár márkád, webhelyed, vagy akár egy terméked említése is, mellékelt link nélkül.

Ezek az említések egyrészt önmagukban is népszerűsítik márkádat (vagy kínálatodat), másrészt a Google is képes egyre hatékonyabban bizalmi jelekként felismerni őket.
 




Gyakori kérdések


Mit jelent a SEO?

A SEO "search engine optimization" rövidítése, magyarul keresőoptimalizálást jelent.


Mire jó a SEO?

A SEO által találnak meg az interneten kereső emberek.


Miért van szükség SEO-ra?

A Google keresések közül a SEO-ban legjobban teljesítő tartalmak fognak megjelenni először. Az emberek az első találatok közül választanak. Minnél több forgalom van a webhelyen, annál több a konverzió lehetősége is.


Mi alapján dönt a Google, hogy melyik a legjobb webhely?

A Google-nek erre egy sajátos algoritmusa van, ami nagyon összetett, számos rangsorolási szempontot vesz figyelembe.



facebook influencer instagram közösségi média online marketing szolgáltatás SEO tartalommarketing

Vissza

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!