Mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben: Így segíthet webshopodnak!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így változtatja meg a mesterséges intelligencia az e-kereskedelmet

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Attól függően, hogy milyen területen foglalkozol vele, az e-kereskedelemre rettenetes verseny lehet jellemző, amiben sok kisebb cég képtelen érdemlegesen érvényesülni. Számukra jelenthet megoldást a gépi tanulással működő mesterséges intelligencia (MI), ami egészen új szintre emelheti egy online üzlet forgalmát, és az ügyfelek vásárlói élményét is.

A mesterséges intelligencia gyökeresen megváltoztatja az online vásárlás menetét és jellegét, és ez nem afféle jóslat, hanem egy jelenleg zajló folyamat. Lássuk tehát, hogy miben nyilvánul meg mindez!

1. A hátrahagyott bevásárlókosarak megmentése

Az online kosarak hátrahagyása, elfelejtése komoly problémákat okoz a kereskedőknek.

A mesterséges intelligencia segíthet összegyűjteni a webáruházadban böngésző „majdnem vásárlók” információit, hogy aztán ezek alapján releváns, célzott hirdetéseket, emlékeztetőket jeleníthess meg nekik az internet más felületein, vagy éppen emailben is.

Ezeket a lehetőségeket nem szabad kihagyni, elvégre ezek a „majdnem vásárlók” egyértelműen jelezték, hogy érdeklődnek kínálatod iránt, amikor elkezdték megpakolni digitális kosaraikat. Jó eséllyel tehát többségük visszatér majd, hogy lebonyolítsa a vásárlást.

 

2. Hatékonyabb keresés a webhelyen

Ha igazán kiváló ügyfélélményt szeretnél nyújtani a webáruházadban böngészőknek, akkor jó, ha tudod, hogy miért látogattak el hozzád az interneten. Fontos, hogy egy jó keresőfunkciót is biztosíts számukra, ami nem csak az ő dolgukat könnyíti meg, hanem te is egyre több adatot gyűjthetsz arról, hogy mikre van szüksége az embereknek.

Itt lép színre az MI, amely természetes nyelvfeldolgozó technológiák segítségével értelmezi ezeket a kereséseket, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat kínálja rájuk kínálatodból.

 

3. Az érdeklődők automatikus újracélzása remarketinggel

Rengeteg olyan e-kereskedelmi üzlet van, amelyik remarketing kampányokkal szerez új ügyfeleket magának. Ez sokban hasonlít az első pontban említett bevásárlókocsis probléma megoldására, csak éppen azokat a felhasználókat célozhatod vele meg személyre szabott hirdetésekkel, akik webáruházad bizonyos oldalait látogatták meg, de még nem kezdték el a vásárlást (tehát üres a kosaruk).

A mesterséges intelligencia segíthet eldönteni, hogy kiket milyen ajánlatokkal érdemes újra felkeresni, és kik azok, akiket kevésbé érdekelne kínálatod. Ez rengeteg találgatást kivesz az egyenletből a biztosabb eredmények érdekében.

Amint elegendő adatot szerez egy látogatóról, az algoritmus tudni fogja, hogy milyen üzenetekkel, ajánlatokkal érdemes megcélozni őt.

 

4. Az ügyfélélmény javítása

Ha van valami az e-kereskedelemben, ami segíthet még több forgalmat szerezni webáruházad számára, az az ügyfélélmény. Ez logikus, elvégre ha egy látogató nincs megelégedve webáruházaddal, akkor jó eséllyel nem is vásárol majd szívesen tőled, és másoknak sem javasolja majd ezt.

Az ügyfélélményen persze sokat javíthat, ha az érdeklődők segítséget tudnak kérni valakitől a vásárlással vagy más ügyekkel kapcsolatban. Ebben segíthetnek sokat a mesterséges intelligenciával (pontosabban gépi tanulással) felruházott chatbotok, amelyek önállóan képesek ügyfélszolgálati feladatokat ellátni webáruházadban.

Ezek a robotok 24/7 rendelkezésre állnak, és egyszerre több ügyféllel is képesek foglalkozni. A chatbotok folyamatosan elemzik a felhasználók üzeneteit, és igyekeznek ezek alapján testre szabni válaszaikat és javaslataikat. E mellett alapvető ügyfélszolgálati feladatokat is elvégeznek, mint például problémarögzítés, rendelés státuszának lekérdezése, és így tovább.

A fiatalabb korosztály kifejezetten kedveli a chatbotokat. Egy felmérés szerint a millenárisok 40%-a napi szinten használ valamilyen chatbotot, ugyanis nagy részük inkább chaten kommunikál, mint telefonon. Na persze, fontos szempont, hogy a chatbotok azonnal válaszolnak, és mindig rendelkezésre állnak.

A chatbotok persze nem helyettesíthetik az emberi ügyfélszolgálatos kollégákat, de levehetik a vállukról a kisebb terheket, hogy ők inkább a komplexebb problémákkal foglalkozhassanak.

 

5. Vizuális keresés

Bizonyára veled is előfordult már, hogy egy webáruházban próbáltál rátalálni egy termékre, de nem tudtad megfogalmazni, hogy pontosan mire van szükséged. Tudod, hogy hogy néz ki, amit keresel, de nem tudod a pontos nevét, és még körülírni sem tudod rendesen. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha mutathatnál egy képet az áruház keresőjének, ami ez alapján megtalálná neked, amire gondoltál, nem igaz?

Nos, ma már ez sem a jövő fantáziája, ugyanis egyes webáruházakban már képek alapján is rákereshetünk a kívánt termékekre, amiket a rendszer általában pontosan és gyorsan fel is ismer.

A leendő vásárlók így nem pazarolják az idejüket a keresgéléssel, ráadásul a találatok is pontosabbak lehetnek, mint a begépelt keresések esetében.

 

6. Az ügyfélvélemények ellenőrzése

Köztudott tény, hogy a vásárlók döntéseit nagyban befolyásolják azok a vélemények és értékelések, amelyeket az előző ügyfelek fogalmaznak meg egy márkáról vagy annak kínálatáról. Ezek a megelőlegezett bizalom alapjai, hiszen egy új ügyfél máshonnan nem fogja tudni, hogy érdemes-e tőled vásárolnia, vagy sem.

A mesterséges intelligencia segít kiszűrni a hamis véleményeket, és kiemelni a hiteleseket. Az Amazon például már ilyen rendszert használ a vélemények szűrésére, rangsorolására és megjelenítésére.

 

7. Az ügyféladatok értelmezése

Ha szeretnél több értékesítést lebonyolítani webáruházadban, akkor ismerned kell ügyfeleid igényeit, szükségleteit és preferenciáit is, és meg is kell felelned ezeknek.

Persze mindezt csak akkor értelmezheted, ha tudod, hogy mit akarnak webáruházad látogatói. Az MI itt is segíthet, méghozzá testre szabott ajánlatok formájában. Ezeket az ajánlatokat az algoritmus állítja össze úgy, hogy a lehető legjobban passzoljanak az egyes vásárlók igényeihez.

Minél több információt sikerül szereznie az algoritmusnak a vásárlókról és a látogatókról, annál pontosabb ajánlatokat állíthat majd össze nekik.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!