Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez? – Digitális marketing stratégia kórházaknak

Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez?

Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez?

Novák Anna Szerző:
Novák Anna
Gondosan megírt email, világos tárgymező, informatív tartalom, időzített küldés – és mégsem történik semmi. Az email megérkezik, de senki nem nyitja meg. Vagy, ami még rosszabb: el sem jut a címzettekhez.
Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez?

Sok fogorvosi rendelő és kórház ilyenkor azonnal a tartalom hibáját keresi

Pedig gyakran nem a szöveg, hanem a háttérben húzódó technikai tényezők okozzák a problémát. Az egyik legfontosabb ilyen tényező az úgynevezett email sender reputation, azaz a feladó hírneve.

 

Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez?


Lehet, hogy már heteket dolgoztál egy jól megírt, informatív és hasznos email kampányon. Benne minden, amire a pácienseid kíváncsiak lehetnek: szezonális szűrővizsgálatok, új szolgáltatások, időpontfoglalási lehetőség vagy épp egészségmegőrző tanácsok. Elküldöd – majd döbbenten látod, hogy alig nyitják meg. És ez nem csak egyszer történik meg.

Sok egészségügyi intézmény ilyenkor a tartalomra, a tárgysorra vagy a grafikai megjelenésre gyanakszik. Pedig gyakran nem ezekkel van a baj, hanem egy sokkal kevésbé látható tényezővel: az email feladó hírnevével. Ez az a digitális reputáció, ami eldönti, hogy az üzeneteid egyáltalán beérkeznek-e az olvasók beérkező mappájába – vagy automatikusan a Spam mappában landolnak.

 

Mi az a feladó hírnév, és miért fontos?

A feladó hírnév (sender reputation) egyfajta "megbízhatósági pontszám", amit az internetszolgáltatók (Gmail, Outlook, stb.) adnak az emailjeid alapján. A rendszer figyeli, hogy korábban milyen arányban nyitották meg a leveleidet, hányan jelentettek spamként, hány cím volt érvénytelen, mennyire gyakori és következetes a küldésed. Minél pozitívabbak ezek a jelek, annál nagyobb az esélye, hogy a következő leveled célba ér.


Ha viszont ezek az értékek romlanak – például túl sok visszapattanás, nem nyitják meg a leveleid, vagy a címzett egyszerűen spamnek jelöl – a rendszer elkezdi "büntetni" a küldéseidet, és szépen csendben a Spam mappába száműzi őket.

Ez egy kórház vagy fogorvosi rendelő esetében különösen problémás. A páciensek gyakran várják az időpont-emlékeztetőt, a rendszeres hírleveleket, vagy akár az éves szűrőkampányok bejelentését – de ezek egyszerűen nem jutnak el hozzájuk.
 

A digitális marketing stratégia kórházaknak nem csak a tartalomról szól


Sokan azt gondolják, hogy a Digitális marketing stratégia kizárólag a weboldal frissítéséről, SEO-ról vagy Google Ads kampányokról szól. Pedig az Email marketing – különösen egy jól beállított automatizálással – az egyik leghatékonyabb eszköz az egészségügyben. Feltéve, hogy működik.

És itt jön be a feladó hírneve. Ha ezt nem kezeled tudatosan, akkor minden egyes email kampányod egy sötét lyukba hullik – teljesen függetlenül attól, hogy mennyit dolgoztál vele.
 

Mi rontja el a feladó hírnevet – és mit tehetsz ellene?

 

1. Túl sok a visszapattanó levél


Ha a címzett emailcíme nem létezik, vagy már nem aktív, akkor az üzenet visszapattan. Ha ez sokszor megtörténik, az internetes szolgáltatók úgy értelmezik, hogy nem törődsz az adatbázisod minőségével.

Megoldás: rendszeresen tisztítsd a címlistádat. Használj double opt-in feliratkozást, és töröld az inaktív címeket.
 

2. Magas a spam-jelentések száma


Ha a címzettek közül sokan spamnek jelölik az emailt, az súlyosan rombolja a hírnevedet.

Megoldás: világosan kommunikáld, hogy mire iratkoznak fel, és milyen gyakran küldesz levelet. Legyen egyértelmű leiratkozási lehetőség.
 

3. Nincs személyre szabás


A tömeges, mindenkihez ugyanúgy szóló levelek kevesebb figyelmet kapnak – ez csökkenti az elköteleződést, ami visszahat a hírnévre.

Megoldás: szegmentáld a címlistát, küldj releváns, célzott tartalmakat. Egy korábbi fogtömés után küldhetsz visszahívást kontrollra – nem mindenkinek, csak annak, akinek releváns.
 

4. Technikai hiányosságok (SPF, DKIM, DMARC)


Ezek az email hitelesítési protokollok azt jelzik a szolgáltatóknak, hogy tényleg te vagy a küldő, és nem valaki más küld levelet a te nevedben.

Megoldás: kérj segítséget IT-stől vagy marketinges csapattól ezek beállítására – hosszú távon ezek védik a küldői identitásodat.
 

Miért különösen fontos ez az egészségügyi szektorban?


Egy magánklinika vagy fogorvosi rendelő nem egy webshop. A kapcsolat a pácienssel bizalmon alapul. Az, hogy megkapja-e az éves emlékeztetőt a szűrésre, vagy látja-e, ha új szolgáltatás indul, komoly hatással lehet nemcsak az egészségére, hanem arra is, hogyan gondol a szolgáltatásodra. Ha pedig a leveled nem jut el hozzá – lehet, hogy soha nem tudja meg.

Ezért a Digitális marketing stratégia kórházaknak akkor teljes, ha a háttérrendszerek is rendben vannak. Nem elég jól kommunikálni – el is kell tudni juttatni az üzenetet.
 

Hogyan építs megbízható emailküldő rendszert?

 
  • Használj minőségi, saját építésű email listát
  • Tisztítsd rendszeresen az adatbázist
  • Kérj visszaigazolást a feliratkozásról (double opt-in)
  • Szegmentálj – ne mindenki kapja ugyanazt
  • Ne küldj túl gyakran, de ne is tűnj el hosszú időre
  • Ellenőrizd és állítsd be a technikai hitelesítéseket (SPF, DKIM, DMARC)
  • Figyeld az open rate-et, kattintási arányokat, Spam-jelöléseket
  •  

Zárásként


A jó Email marketing nem a legszebb hírlevéllel kezdődik, hanem a technikai alapokkal és a megbízható küldéssel. Egy magánkórház vagy rendelő nem engedheti meg magának, hogy a páciensek ne kapják meg, amit szántak nekik.

A feladó hírneve nem látványos, de az egyik legfontosabb eleme annak, hogy a digitális marketinged valóban működjön.

Ha egy dolgot viszel magaddal ebből a cikkből, legyen ez: az email kampányod csak akkor él, ha meg is érkezik.

Gyakran ismételt kérdések

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!