Google termékazonosítás: így azonosítja termékeid a Google

Google termékazonosítás

Így azonosítsd termékeidet a Google számára

A Google nemrégiben adott ki egy hasznos kis útmutatót aminek segítségével a gyártók, viszonteladók és kiadók könnyebben megjelölhetik a megemlített termékeket, hogy a Google egyszerűbben azonosíthassa őket.

Google termékazonosítás

Az útmutatóban a Google elmagyarázza, hogy rendszere mi alapján azonosítja a termékeket, illetve hasznos tippeket is kínál ezek megjelölésére.


Mivel az útmutató magyar nyelven nem érhető el, összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat belőle. Ha úgy érzed, nincs időd, energiád vagy szaktudásod ezzel foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Hogyan azonosítja a Google a termékeket online és offline

A Google a GTIN (globális kereskedelmi áruazonosító szám), MPN (gyártói cikkszám), illetve márkanevek használatát javasolja, ha valaki egy termékre hivatkozik. Ez segít a keresőmotornak a termékek pontos azonosításában, illetve abban, hogy releváns keresésekhez és ajánlatokhoz párosítsa őket.


A Google azonosítókat illető javaslatai a következők:
•    Egyéniség: Minden terméknek saját, egyéni azonosítóval kell rendelkeznie, amit az egész ökoszisztémában használni lehet az online és offline kereskedelemben is.
•    Ellenőrizhetőség: Érdemes arra törekedni, hogy egy termék identitását (például, hogy ki gyártotta) és más adatait ellenőrizni lehessen egy megbízható forráson keresztül. Ez lehetővé teszi a piacok számára, hogy meggyőződjenek róla, valóban pontosak és hiánytalanok-e az adatok.
•    Globális elérhetőség: A globálisan felismert azonosítók (pl. GTIN) segítenek, hogy a termékek más piacokon is könnyedén azonosíthatók legyenek.

 

A Google javaslatai a márkáknak és gyártóknak

A gyártók és márkák a Google Manufacturer Centerén  keresztül tudják beküldeni termékeik adatait a Google számára. Ahhoz, hogy a Google a legjobban értelmezni tudja a beküldött adatokat, az alábbiakra érdemes odafigyelni:
•    Győződj meg róla, hogy a termékekhez GTIN tartozik. Minden terméknek egyedi GTIN azonosítóval kell rendelkeznie ahhoz, hogy fel lehessen vinni őket a Manufacturer Centerbe. Ezeket az azonosítókat itt szerezheted be termékeidhez.
•    Ne hasznosíts újra, vagy ossz meg GTIN azonosítókat, Minden terméknek saját, egyedi GTIN azonosítója kell, hogy legyen. Ha egy GTIN-t egy új termékhez rendelsz hozzá (miután egy korábbi végleg kifutott), az problémákat okozhat az adatbázisokban.
•    Az egyedi termékek esetében is ezeket az azonosítási módszereket kell alkalmazni.

 

A Google javaslatai viszonteladóknak

A gyártók érdeke, hogy a Google pontosan azonosítani tudja kínált termékeiket. Ehhez az alábbi tippeket osztotta meg útmutatójában:
•    Használj strukturált adatokat a Schema.org  szabványa alapján, amit aztán egy terméktáblázaton keresztül nyújthatsz be a Google-nak.
•    Amikor csak lehetséges, tüntesd fel a GTIN azonosítót is. Ez megjelenhet a Strukturált adatok között, és/vagy a terméktáblázatban. Ha a GTIN nem áll rendelkezésre, akkor a gyártó, vagy a márka által kínált cikkszámot kell feltüntetni a termék azonosítása érdekében.
•    Ügyelj rá, hogy a megfelelő GTIN-t használd. Fontos, hogy viszonteladóként ne adj meg tetszőleges GTIN azonosítót a termékeknek, hacsak nem te gyártod magát a terméket.

 

A Google javaslatai kiadóknak

Egyes kiadók a termékekhez készítik tartalmaikat – ilyenek például a termékértékelések, vagy az azokhoz készített útmutatók. Számukra is fontos, hogy megjelöljék az emlegetett termékeket, hogy a Google pontosan tudja, miről is szólnak ezek a tartalmak:
•    Használd a termék pontos nevét. Ez mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára segít megállapítani, hogy miről is van szó.
•    Használj strukturált adatokat. A tartalomhoz tartozó strukturált adatokban jelenjen meg a GTIN azonosító is, ami kifejezetten a keresőmotorok dolgát könnyíti majd meg.
•    Ne felejtsd el a megfelelő GTIN azonosítót használni. Ha nem ismered egy termék GTIN azonosítóját, ne találj ki neki egyet saját magadtól.
 

Miért olyan fontos mindez?

Minél egyszerűbbé teszed termékeid azonosítását a keresőmotorok és piacok számára, annál több lehetséges vásárló találhat majd rájuk keresgélés közben. Ez valójában a konverziós tölcsér minden szakaszában hasznos. Ha általános keresőkifejezéseket használnak, akkor a pontos termékadatoknak köszönhetően a keresőmotorok könnyebben rátalálnak majd termékeidre. Ha konkrét termékekre keresnek a felhasználók, ezek az információk segítenek majd, hogy a Google egy információkkal teli Tudáspanelt jeleníthessen meg azokról.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok