A Google nemrégiben adott ki egy hasznos kis útmutatót aminek segítségével a gyártók, viszonteladók és kiadók könnyebben megjelölhetik a megemlített termékeket, hogy a Google egyszerűbben azonosíthassa őket.
Az útmutatóban a Google elmagyarázza, hogy rendszere mi alapján azonosítja a termékeket, illetve hasznos tippeket is kínál ezek megjelölésére.
Mivel az útmutató magyar nyelven nem érhető el, összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat belőle. Ha úgy érzed, nincs időd, energiád vagy szaktudásod ezzel foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát!
Hogyan azonosítja a Google a termékeket online és offline
A Google a GTIN (globális kereskedelmi áruazonosító szám), MPN (gyártói cikkszám), illetve márkanevek használatát javasolja, ha valaki egy termékre hivatkozik. Ez segít a keresőmotornak a termékek pontos azonosításában, illetve abban, hogy releváns keresésekhez és ajánlatokhoz párosítsa őket.
A Google azonosítókat illető javaslatai a következők:
• Egyéniség: Minden terméknek saját, egyéni azonosítóval kell rendelkeznie, amit az egész ökoszisztémában használni lehet az online és offline kereskedelemben is.
• Ellenőrizhetőség: Érdemes arra törekedni, hogy egy termék identitását (például, hogy ki gyártotta) és más adatait ellenőrizni lehessen egy megbízható forráson keresztül. Ez lehetővé teszi a piacok számára, hogy meggyőződjenek róla, valóban pontosak és hiánytalanok-e az adatok.
• Globális elérhetőség: A globálisan felismert azonosítók (pl. GTIN) segítenek, hogy a termékek más piacokon is könnyedén azonosíthatók legyenek.
A Google javaslatai a márkáknak és gyártóknak
A gyártók és márkák a Google Manufacturer Centerén keresztül tudják beküldeni termékeik adatait a Google számára. Ahhoz, hogy a Google a legjobban értelmezni tudja a beküldött adatokat, az alábbiakra érdemes odafigyelni:
• Győződj meg róla, hogy a termékekhez GTIN tartozik. Minden terméknek egyedi GTIN azonosítóval kell rendelkeznie ahhoz, hogy fel lehessen vinni őket a Manufacturer Centerbe. Ezeket az azonosítókat itt szerezheted be termékeidhez.
• Ne hasznosíts újra, vagy ossz meg GTIN azonosítókat, Minden terméknek saját, egyedi GTIN azonosítója kell, hogy legyen. Ha egy GTIN-t egy új termékhez rendelsz hozzá (miután egy korábbi végleg kifutott), az problémákat okozhat az adatbázisokban.
• Az egyedi termékek esetében is ezeket az azonosítási módszereket kell alkalmazni.
A Google javaslatai viszonteladóknak
A gyártók érdeke, hogy a Google pontosan azonosítani tudja kínált termékeiket. Ehhez az alábbi tippeket osztotta meg útmutatójában:
• Használj strukturált adatokat a Schema.org szabványa alapján, amit aztán egy terméktáblázaton keresztül nyújthatsz be a Google-nak.
• Amikor csak lehetséges, tüntesd fel a GTIN azonosítót is. Ez megjelenhet a Strukturált adatok között, és/vagy a terméktáblázatban. Ha a GTIN nem áll rendelkezésre, akkor a gyártó, vagy a márka által kínált cikkszámot kell feltüntetni a termék azonosítása érdekében.
• Ügyelj rá, hogy a megfelelő GTIN-t használd. Fontos, hogy viszonteladóként ne adj meg tetszőleges GTIN azonosítót a termékeknek, hacsak nem te gyártod magát a terméket.
A Google javaslatai kiadóknak
Egyes kiadók a termékekhez készítik tartalmaikat – ilyenek például a termékértékelések, vagy az azokhoz készített útmutatók. Számukra is fontos, hogy megjelöljék az emlegetett termékeket, hogy a Google pontosan tudja, miről is szólnak ezek a tartalmak:
• Használd a termék pontos nevét. Ez mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára segít megállapítani, hogy miről is van szó.
• Használj strukturált adatokat. A tartalomhoz tartozó strukturált adatokban jelenjen meg a GTIN azonosító is, ami kifejezetten a keresőmotorok dolgát könnyíti majd meg.
• Ne felejtsd el a megfelelő GTIN azonosítót használni. Ha nem ismered egy termék GTIN azonosítóját, ne találj ki neki egyet saját magadtól.
Miért olyan fontos mindez?
Minél egyszerűbbé teszed termékeid azonosítását a keresőmotorok és piacok számára, annál több lehetséges vásárló találhat majd rájuk keresgélés közben. Ez valójában a konverziós tölcsér minden szakaszában hasznos. Ha általános keresőkifejezéseket használnak, akkor a pontos termékadatoknak köszönhetően a keresőmotorok könnyebben rátalálnak majd termékeidre. Ha konkrét termékekre keresnek a felhasználók, ezek az információk segítenek majd, hogy a Google egy információkkal teli Tudáspanelt jeleníthessen meg azokról.