Google termékazonosítás: így azonosítja termékeid a Google

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így azonosítsd termékeidet a Google számára

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google nemrégiben adott ki egy hasznos kis útmutatót aminek segítségével a gyártók, viszonteladók és kiadók könnyebben megjelölhetik a megemlített termékeket, hogy a Google egyszerűbben azonosíthassa őket.

Az útmutatóban a Google elmagyarázza, hogy rendszere mi alapján azonosítja a termékeket, illetve hasznos tippeket is kínál ezek megjelölésére.


Mivel az útmutató magyar nyelven nem érhető el, összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat belőle. Ha úgy érzed, nincs időd, energiád vagy szaktudásod ezzel foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Hogyan azonosítja a Google a termékeket online és offline

A Google a GTIN (globális kereskedelmi áruazonosító szám), MPN (gyártói cikkszám), illetve márkanevek használatát javasolja, ha valaki egy termékre hivatkozik. Ez segít a keresőmotornak a termékek pontos azonosításában, illetve abban, hogy releváns keresésekhez és ajánlatokhoz párosítsa őket.


A Google azonosítókat illető javaslatai a következők:
•    Egyéniség: Minden terméknek saját, egyéni azonosítóval kell rendelkeznie, amit az egész ökoszisztémában használni lehet az online és offline kereskedelemben is.
•    Ellenőrizhetőség: Érdemes arra törekedni, hogy egy termék identitását (például, hogy ki gyártotta) és más adatait ellenőrizni lehessen egy megbízható forráson keresztül. Ez lehetővé teszi a piacok számára, hogy meggyőződjenek róla, valóban pontosak és hiánytalanok-e az adatok.
•    Globális elérhetőség: A globálisan felismert azonosítók (pl. GTIN) segítenek, hogy a termékek más piacokon is könnyedén azonosíthatók legyenek.

 

A Google javaslatai a márkáknak és gyártóknak

A gyártók és márkák a Google Manufacturer Centerén  keresztül tudják beküldeni termékeik adatait a Google számára. Ahhoz, hogy a Google a legjobban értelmezni tudja a beküldött adatokat, az alábbiakra érdemes odafigyelni:
•    Győződj meg róla, hogy a termékekhez GTIN tartozik. Minden terméknek egyedi GTIN azonosítóval kell rendelkeznie ahhoz, hogy fel lehessen vinni őket a Manufacturer Centerbe. Ezeket az azonosítókat itt szerezheted be termékeidhez.
•    Ne hasznosíts újra, vagy ossz meg GTIN azonosítókat, Minden terméknek saját, egyedi GTIN azonosítója kell, hogy legyen. Ha egy GTIN-t egy új termékhez rendelsz hozzá (miután egy korábbi végleg kifutott), az problémákat okozhat az adatbázisokban.
•    Az egyedi termékek esetében is ezeket az azonosítási módszereket kell alkalmazni.

 

A Google javaslatai viszonteladóknak

A gyártók érdeke, hogy a Google pontosan azonosítani tudja kínált termékeiket. Ehhez az alábbi tippeket osztotta meg útmutatójában:
•    Használj strukturált adatokat a Schema.org  szabványa alapján, amit aztán egy terméktáblázaton keresztül nyújthatsz be a Google-nak.
•    Amikor csak lehetséges, tüntesd fel a GTIN azonosítót is. Ez megjelenhet a strukturált adatok között, és/vagy a terméktáblázatban. Ha a GTIN nem áll rendelkezésre, akkor a gyártó, vagy a márka által kínált cikkszámot kell feltüntetni a termék azonosítása érdekében.
•    Ügyelj rá, hogy a megfelelő GTIN-t használd. Fontos, hogy viszonteladóként ne adj meg tetszőleges GTIN azonosítót a termékeknek, hacsak nem te gyártod magát a terméket.

 

A Google javaslatai kiadóknak

Egyes kiadók a termékekhez készítik tartalmaikat – ilyenek például a termékértékelések, vagy az azokhoz készített útmutatók. Számukra is fontos, hogy megjelöljék az emlegetett termékeket, hogy a Google pontosan tudja, miről is szólnak ezek a tartalmak:
•    Használd a termék pontos nevét. Ez mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára segít megállapítani, hogy miről is van szó.
•    Használj strukturált adatokat. A tartalomhoz tartozó strukturált adatokban jelenjen meg a GTIN azonosító is, ami kifejezetten a keresőmotorok dolgát könnyíti majd meg.
•    Ne felejtsd el a megfelelő GTIN azonosítót használni. Ha nem ismered egy termék GTIN azonosítóját, ne találj ki neki egyet saját magadtól.
 

Miért olyan fontos mindez?

Minél egyszerűbbé teszed termékeid azonosítását a keresőmotorok és piacok számára, annál több lehetséges vásárló találhat majd rájuk keresgélés közben. Ez valójában a konverziós tölcsér minden szakaszában hasznos. Ha általános keresőkifejezéseket használnak, akkor a pontos termékadatoknak köszönhetően a keresőmotorok könnyebben rátalálnak majd termékeidre. Ha konkrét termékekre keresnek a felhasználók, ezek az információk segítenek majd, hogy a Google egy információkkal teli Tudáspanelt jeleníthessen meg azokról.

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!