Google termékazonosítás: így azonosítja termékeid a Google

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így azonosítsd termékeidet a Google számára

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google nemrégiben adott ki egy hasznos kis útmutatót aminek segítségével a gyártók, viszonteladók és kiadók könnyebben megjelölhetik a megemlített termékeket, hogy a Google egyszerűbben azonosíthassa őket.

Az útmutatóban a Google elmagyarázza, hogy rendszere mi alapján azonosítja a termékeket, illetve hasznos tippeket is kínál ezek megjelölésére.


Mivel az útmutató magyar nyelven nem érhető el, összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat belőle. Ha úgy érzed, nincs időd, energiád vagy szaktudásod ezzel foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Hogyan azonosítja a Google a termékeket online és offline

A Google a GTIN (globális kereskedelmi áruazonosító szám), MPN (gyártói cikkszám), illetve márkanevek használatát javasolja, ha valaki egy termékre hivatkozik. Ez segít a keresőmotornak a termékek pontos azonosításában, illetve abban, hogy releváns keresésekhez és ajánlatokhoz párosítsa őket.


A Google azonosítókat illető javaslatai a következők:
•    Egyéniség: Minden terméknek saját, egyéni azonosítóval kell rendelkeznie, amit az egész ökoszisztémában használni lehet az online és offline kereskedelemben is.
•    Ellenőrizhetőség: Érdemes arra törekedni, hogy egy termék identitását (például, hogy ki gyártotta) és más adatait ellenőrizni lehessen egy megbízható forráson keresztül. Ez lehetővé teszi a piacok számára, hogy meggyőződjenek róla, valóban pontosak és hiánytalanok-e az adatok.
•    Globális elérhetőség: A globálisan felismert azonosítók (pl. GTIN) segítenek, hogy a termékek más piacokon is könnyedén azonosíthatók legyenek.

 

A Google javaslatai a márkáknak és gyártóknak

A gyártók és márkák a Google Manufacturer Centerén  keresztül tudják beküldeni termékeik adatait a Google számára. Ahhoz, hogy a Google a legjobban értelmezni tudja a beküldött adatokat, az alábbiakra érdemes odafigyelni:
•    Győződj meg róla, hogy a termékekhez GTIN tartozik. Minden terméknek egyedi GTIN azonosítóval kell rendelkeznie ahhoz, hogy fel lehessen vinni őket a Manufacturer Centerbe. Ezeket az azonosítókat itt szerezheted be termékeidhez.
•    Ne hasznosíts újra, vagy ossz meg GTIN azonosítókat, Minden terméknek saját, egyedi GTIN azonosítója kell, hogy legyen. Ha egy GTIN-t egy új termékhez rendelsz hozzá (miután egy korábbi végleg kifutott), az problémákat okozhat az adatbázisokban.
•    Az egyedi termékek esetében is ezeket az azonosítási módszereket kell alkalmazni.

 

A Google javaslatai viszonteladóknak

A gyártók érdeke, hogy a Google pontosan azonosítani tudja kínált termékeiket. Ehhez az alábbi tippeket osztotta meg útmutatójában:
•    Használj strukturált adatokat a Schema.org  szabványa alapján, amit aztán egy terméktáblázaton keresztül nyújthatsz be a Google-nak.
•    Amikor csak lehetséges, tüntesd fel a GTIN azonosítót is. Ez megjelenhet a strukturált adatok között, és/vagy a terméktáblázatban. Ha a GTIN nem áll rendelkezésre, akkor a gyártó, vagy a márka által kínált cikkszámot kell feltüntetni a termék azonosítása érdekében.
•    Ügyelj rá, hogy a megfelelő GTIN-t használd. Fontos, hogy viszonteladóként ne adj meg tetszőleges GTIN azonosítót a termékeknek, hacsak nem te gyártod magát a terméket.

 

A Google javaslatai kiadóknak

Egyes kiadók a termékekhez készítik tartalmaikat – ilyenek például a termékértékelések, vagy az azokhoz készített útmutatók. Számukra is fontos, hogy megjelöljék az emlegetett termékeket, hogy a Google pontosan tudja, miről is szólnak ezek a tartalmak:
•    Használd a termék pontos nevét. Ez mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára segít megállapítani, hogy miről is van szó.
•    Használj strukturált adatokat. A tartalomhoz tartozó strukturált adatokban jelenjen meg a GTIN azonosító is, ami kifejezetten a keresőmotorok dolgát könnyíti majd meg.
•    Ne felejtsd el a megfelelő GTIN azonosítót használni. Ha nem ismered egy termék GTIN azonosítóját, ne találj ki neki egyet saját magadtól.
 

Miért olyan fontos mindez?

Minél egyszerűbbé teszed termékeid azonosítását a keresőmotorok és piacok számára, annál több lehetséges vásárló találhat majd rájuk keresgélés közben. Ez valójában a konverziós tölcsér minden szakaszában hasznos. Ha általános keresőkifejezéseket használnak, akkor a pontos termékadatoknak köszönhetően a keresőmotorok könnyebben rátalálnak majd termékeidre. Ha konkrét termékekre keresnek a felhasználók, ezek az információk segítenek majd, hogy a Google egy információkkal teli Tudáspanelt jeleníthessen meg azokról.

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!