Ismétlődő tartalmak a webáruházban: probléma, vagy sem a Google szemében?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mit mond a Google a webáruházak többszörösen előforduló tartalmairól?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google tolmácsaként ismert John Mueller ismét hasznos információkat osztott meg egy SEO Office Hours hangout beszélgetés során, amikor is arról beszélt, hogy miként kezeli a Google a webáruházak gyártótól átmásolt termékleírásait.

Az e-kereskedők megnyugodhatnak, Mueller ugyanis elmagyarázta, hogy miért nem jelent ez problémát, és hogy hogyan dönti el a Google, hogy mely találatot jelenítse meg a kereső felhasználóknak ilyen esetekben.

 

Hogyan lehet megelőzni a többszörös tartalmakból adódó problémákat?

A kérdezőt az érdekelte, hogy származhat-e ebből problémája egy olyan webáruháznak, ami a gyártó által megfogalmazott leírásokat használja a termékek adatlapjain. Tudni szerette volna, hogy el lehet-e kerülni valahogyan a duplikált tartalmakért járó büntetéseket. Rákérdezett továbbá, hogy segíthet-e, ha a tartalomban szerepel egy link, ami a tartalom forrására mutat.


Mueller elmagyarázta azonban, hogy emiatt nem kell aggódni. Nincs szükség az eredeti leírás forrásának linkelésére, hogy el lehessen kerülni a többszörösen előforduló tartalmakból származó hátrányokat. A Google szimplán nem bünteti az ilyen jellegű duplikált tartalmakat:


„Szóval két szempont számít, amikor a többszörösen előforduló tartalmakról van szó.
Először is, nem jár büntetés a többszörösen előforduló tartalmakért.
Szóval, mielőtt túlságosan belevetnéd magadat, csak akkor történne büntetés vagy algoritmikus eljárás vagy kézi eljárás, ha a webhely teljes egészében másolt tartalom lenne. Ha egy webhely más webhelyek tartalmát venné át, például.
Ha e-kereskedelmi webhelyekről van szó, és van egy azonos leírásod, de a webhely többi része eltérő, akkor az teljesen rendben van.
Nem kell aggódnod a lefokozás vagy a gyengébb rangsorolás vagy bármi miatt”

Hogyan dönti el a Google, hogy mi számít másolt tartalomnak?
Mueller arról is beszélt, hogy hogyan kezeli a Google azokat a helyzeteket, amikor egy viszonteladó a gyártó leírásait használja webáruháza termékoldalain.


Részletesen elmagyarázta, hogy a Google gond nélkül rangsorolja azokat a weboldalakat is, amikre a gyártóktól származó leírásokat másolták át:


„A többszörösen előforduló tartalmak esetében nagyjából két különböző dologra figyelünk oda.
Egyrészt megnézzük, hogy a teljes oldal azonos-e. Ebbe beletartozik a fejléc, a lábléc, az áruház címe, és hasonlók, amik ebben az esetben nem lennének azonosak, hiszen az egyik talán a gyártó webhelye, és a leírás megegyezik, de minden más eltérő.
Szóval ez úgymond az alapvető fajta többszörösen előforduló tartalom.”

 

Hogyan rangsorolja a Google a duplikált leírásokat tartalmazó oldalakat?

Mueller kitért arra is, hogy miket vesz figyelembe Google a másolt tartalmú weboldalak rangsorolásakor:


„A másik [duplikációs] fajta az a leírás és hasonló dolgok. Ezeknek akkor van szerepük, amikor megjelenítünk egy kivonatot a keresőtalálatok között.
Szóval lényegében azt próbáljuk elkerülni, hogy olyan keresőtalálati oldalakat hozzunk létre, amelyeken egy kivonat teljesen azonos más webhelyekével.
Ha valaki valami általánosra keres rá, ami csak az adott termék leírásában szerepel, és a megjelenő kivonat a saját webhelyedről és a gyártó webhelyéről is ugyan az, akkor ezek közül próbálunk meg választani egyet, és azt megjeleníteni.
Ez a többszörösen előforduló tartalmak másik fele… kicsit leegyszerűsítve.
De ez azt is jelenti, hogy amikor valaki valami általánosra keres rá, ami a leírásban szerepel, és látjuk, hogy meg szeretnék vásárolni, és talán a tiéd a legjobb forrás, vagy a helyi forrás erról a termékről, vagy nálad van készleten, vagy valami, akkor inkább a te oldalaidat jelenítjük meg, nem pedig másokat.
És ez független attól, hogy megjelölöd-e az olyan dolgokat, hogy honnan származik a leírás.
Lényegében tehát van ez a leírásunk, szeretnénk megjeleníteni a keresőben, és a legjobb oldalt fogjuk kiválasztani erre, amit meg tudunk jeleníteni az adott leírással. Szóval ilyen értelemben úgy gondolom, hogy mindig érdemes egyedi leírásokat megadni az oldalakra.
De ha sok terméked van, akkor ez nem mindig lehetséges.
Továbbá, nem büntetünk meg azért egy webhelyet, mert másolt leírásokat használ a termékeihez.”

 

A Google tehát nem büntet a másolt termékleírásokért

A legtöbben tudják, hogy a többszörösen előforduló tartalmakért nem jár büntetés. Az azonban ritkábban merül fel, hogy a Google az oldalak fejlécét és láblécét is használja, hogy megállapítsa, hogy egy weboldal egy webáruházhoz tartozik-e, vagy egy gyártóhoz (akinek a terméke megjelenik az adott áruházban).


Az elhangzottakból szintén érdemes kiemelni, hogy a Google nem szeretné a találati oldalakat olyan kivonatokkal (találatokkal) telerakni, amelyek ugyan azt a leírást tartalmazzák.


Ez egyértelműnek tűnhet, de sokan nem figyelnek oda rá, amikor úgy próbálják rangsoroltatni tartalmaikat egy-két kulcsszóra, hogy elhelyezik ezeket a kulcsszavakat a címben és a fejlécekben, annak ellenére, hogy két-három másik versenytársuk már rangsorol pont ezekre a kifejezésekre. Sokaknak nem jut eszébe, hogy a Google azokat az oldalakat is képes rangsorolni egy-egy kulcsszóra, amelyek címe az adott kulcsszó szinonimáit is tartalmazza.

 

Szintén érdemes kiemelni, hogy Mueller szerint a Google bizonyos esetekben a viszonteladó oldalát jeleníti meg a gyártóé helyett:
•    Amikor a felhasználó vásárlói szándékkal keres, és a viszonteladó webhelye a legjobb forrás az adott termékhez.
•    Amikor a viszonteladó helyi jellegű, és ezért a legjobb találat a helyi érdeklődésű felhasználó számára.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!