Mi az a kulcsszó? Milyen egy jó kulcsszó? Milyen kulcsszavak vannak? Itt vannak a legfontosabb kulcsszó tudnivalók, kulcsszó hel

Kulcsszó

Kulcsszó

kulcsszó

A kulcsszó definíciója

A kulcsszó egy olyan szó vagy kifejezés, amely a legjobban összefoglalja egy weboldal vagy bejegyzés tartalmát. A kulcsszavak teszik lehetővé, hogy tartalmaid megjelenjenek a kereső felhasználók számára, amikor ezeket a szavakat használják keresőkifejezéseikben.

 

Példa a kulcsszavak használatára

Tegyük fel, hogy webhelyeden különbözőféle fűnyírókat igyekszel eladni. Ennek érdekében egy blogot is vezetsz, ahol hasznos cikkeket publikálsz a benzines használatáról, karbantartásáról és hasonló témákról. Az egyik ilyen cikkedben a benzines fűnyírókkal foglalkozol.

Gondolkodj el az alábbiakon:
•    Milyen kulcsszavakra szeretnél megjelenni ezzel a tartalommal?
•    Milyen kulcsszavakat írnak be a keresőmotorokba az emberek, hogy rátaláljanak márkádra?
•    Milyen kereséseket fogalmazhatnak meg ehhez?

Minden bizonnyal a [benzines fűnyíró] áll majd a figyelem középpontjában, hiszen ez a szó jellemzi legjobban az oldal tartalmát. Ha röviden kellene összefoglalnod, hogy miről szól az oldal, akkor mit találnál ki ehhez? Milyen szavakat használnál? Ez a több szóból álló kifejezés lesz a kulcsszó.

 

A kulcsszó nem mindig egyetlen egy szó

Fontos észben tartani, hogy habár a szakmai megnevezés „kulcsszó”, a legtöbb kulcsszó valójában egy több szóból álló kifejezés.

A kulcsszavakat a keresőoptimalizálásban és a keresési hirdetésekben is szokás használni.

 

A kulcsszavak szerepe az online marketingben

Keresőoptimalizálás

Amikor a Google rangsorolja az oldalakat, akkor megvizsgálja azok tartalmát. Ilyenkor többek között az oldalon szereplő szavakat és kifejezéseket is elemzi. Tegyük fel, hogy minden szó kétszer szerepel a szövegben, ami azt jelenti, hogy minden szó ugyan olyan fontos.

A Google így nem igazán fogja eldönteni, hogy mely szavak számítanak, és melyek kevésbé. A Google ugyanis a tartalomban szereplő szavak alapján próbálja meg kideríteni, hogy miről is szólnak ezek a tartalmak. Ha tehát ki szeretnéd emelni, hogy melyik a legfontosabb szó vagy kifejezés az adott oldalon, akkor sűrűn kell használnod azt.

A kulcsszavak azonban nem csak a Google miatt fontosak. Sokkal inkább a felhasználók miatt kell odafigyelned a használatukra, hiszen közülük kerülhetnek majd ki későbbi ügyfeleid. Ez azt jelenti, hogy azokat a kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban, amiket a felhasználók is használnak kereséseikhez.

Ha nem a megfelelő kulcsszavakat használod, akkor nem azokat a látogatókat vonzod majd webhelyedre, akikre szükséged van, mert nem az ő kereséseiket célzod meg ezekkel a kifejezésekkel. Ha azonban gondosan kiválasztott kifejezéseket alkalmazol, akkor sokkal valószínűbb, hogy ideális látogatók találnak majd rá webhelyedre.

 

PPC hirdetések

Hasonló elven működnek a Google és más keresőmotorok PPC hirdetései is. Amikor egy marketinges létrehoz egy új hirdetést, akkor meg kell adnia, hogy milyen kulcsszavakra jelenjen meg az a kereső felhasználóknak.

A megfelelő kulcsszavak megcélzásával biztosítható, hogy a hirdetések csak olyan azoknak jelenjenek meg, akik érdeklődnek is az adott termékért vagy szolgáltatásért, elkerülve ezzel a felesleges, költséges kattintásokat.

 

A kulcsszavak használata

Régebben elég volt minél többször megemlíteni egy kifejezést az oldalon ahhoz, hogy a tartalom jól rangsoroljon a keresőmotorok találatai között.

Ez a módszer ma már egyáltalán nem működik, ami nagy szerencse, hiszen az ilyen kulcsszavakkal teletömött tartalmak nem épp kellemes olvasmányok. Valójában pont ezért döntött úgy a Google (és más keresőmotorok is), hogy ne lehessen szimplán kulcsszavakkal jó helyezéseket elérni a találati oldalakon.

Manapság tehát nem divat az úgynevezett kulcsszóhalmozás – a legfontosabb kifejezéseket mind természetesen kell belefogalmaznod mondandódba. Íme néhány hasznos tipp ehhez:

 

Használd őket mértékkel

 

A kulcsszavak használata az egyensúlyról szól. Ha nem használod őket elégszer tartalmadban, akkor nem biztos, hogy rangsorolni tudsz majd rájuk. Ha viszont túl sokszor szerepelnek az oldalon, akkor a szöveg könnyedén olvashatatlanná válhat, és a Google direkt nem jeleníti majd meg a találatok között.

Habár nincs varázsszám a kulcsszóhasználat ideális arányára, törekedj arra, hogy elsődleges kulcskifejezésed a szöveg legfeljebb 1-2%-át tegye ki.

 

Használd őket természetesen

A megfelelő mértéktartáson kívül arra is ügyelned kell, hogy kulcsszóid természetesen szerepeljenek a szövegben, amiben használod őket. Ne írj tőmondatokat csak azért, hogy elhelyezhesd benne egy kulcsszót. Ne erőltesd bele őket mondandódba, hanem fogalmazz úgy, hogy kulcsszóid minden egyes előfordulása indokolt legyen.

Ügyelj arra is, hogy ezek a szavak vagy kifejezések ne a tartalom egy részébe tömörüljenek, hanem szórd szét őket a szövegben.

 

Hol kell elhelyezni a kulcsszavakat?

A kulcsszót nem csak a tartalom szövegében kell szétszórnod, hanem az oldal egyéb részeiben is. Ne feledd azonban, hogy bárhol is használod őket, mindenütt természetesen kell szerepeljenek, hogy ne tűnjenek erőltetettnek és ne ártsanak az olvashatóságnak.

 

Az oldal címe és a meta title

Az oldal címének mindig tartalmaznia kell a kulcsszót. Ha a cím hosszú, akkor a kifejezés lehetőleg kerüljön az elejére. A meta title, azaz a meta cím szintén egy olyan elem, ahol el kell helyezned a kiválasztott kulcsszót.

 

Címsorok

A címsorokban is érdemes használni a kulcsszavakat, de nem feltétlenül az összesben, nehogy spamnek tűnjön. A H2 és H3 a legideálisabb szintek a kifejezés elhelyezésére. Ha a tartalom hosszabb, akkor több címsorban is megjelenhet.

Bevezető

A bevezető a tartalom első bekezdése, amiben mindig érdemes a lényegre térni. Az első bekezdés a Google-nak és a látogatóknak is segít kideríteni, hogy miről szól majd a cikk.

 

A képek ALT szövege

Amennyiben tartalmadban képeket is használsz, érdemes úgy kitölteni az ALT tulajdonságukat, hogy a kulcsszó is szerepeljen bennük, ahol ez indokolt.

 

Meta description

A meta leírás egy rövid összefoglaló az oldal tartalmáról. Ez a szöveg jelenik meg a Google találatai között is (ha a keresőmotor nem helyettesíti valamivel). A kulcsszó itt nem segít a keresőoptimalizálásban (legalább is a Google részéről), de átkattintásra ösztönözheti a felhasználókat, ha látják, hogy arról szól a tartalom, amire kíváncsiak.

 

URL

Minden oldalnak egyedi URL címe van webhelyeden, ami remek lehetőséget nyújt arra, hogy elhelyezd bennük az adott oldal elsődleges kulcsszavát.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok