SEO trendek az ünnepekre: így készülj a téli szezonra webáruházaddal!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A BrightEdge SEO platform 2022-es kutatása során 6000 kulcsszót figyelt meg 10 különböző kategóriában. Az eredmények igazán érdekesek, és néhány igazán fontos SEO trendre világítanak rá, amelyeket érdemes lesz szem előtt tartani az év hátralévő részében.

 

1. A viszonteladók a márkák és kiadók versenytársai is

A viszonteladók már nem csak más viszonteladókkal versenyeznek a láthatóságért. Manapság olyan márkákkal is megpróbálják tartani a lépést, amelyek közvetlenül a fogyasztóiknak értékesítenek. Mi több, azok a kiadók, amelyek véleményeket és termékbemutatókat is kínálnak általában a Google keresőtalálatai között is jól teljesítenek.
A legfontosabb e-kereskedelmi kulcsszavak:
•    57%-át a viszonteladók birtokolják (2020-ban ez 70% volt)
•    23%-a a márkáké (2020-ban ez 18% volt)
•    11%-a pedig a kiadóké (2020-ban ez 4%) volt
 

 

2. Tartalomalapú e-kereskedelem

Habár egyelőre még túl korai megítélni, hogy milyen hatásai lesznek a Google vadonatúj hasznos tartalmakkal foglalkozó frissítésének, egyértelmű, hogy a viszonteladóknak most van meg a lehetőségük arra, hogy egyedi tartalmaikkal jelenhessenek meg a keresőtalálatok között. Ez azt jelenti, hogy többet kell kínálniuk egyszerű termékleírásoknál.
Azok a viszonteladók lesznek sikeresek, akik jobb tartalmi élményeket kínálnak. Ehhez a következőket kell tenniük:
•    A termékekről tartalmakra és kontextusra kell összpontosítaniuk
•    Úgy kell elrendezniük a kategóriákat, hogy a vásárlók az egymáshoz kapcsolódó termékeket is egyszerűen böngészhessék
 

 

3. A hagyományos találatok továbbra is fontosak

A Google rengeteg funkcióval és elemmel (térkép helyi találatokkal, tudáspanel, aktualitások stb.) bővítette a keresőtalálati oldalait az elmúlt évtizedek során. A legfontosabb e-kereskedelmi kifejezések esetében azonban a keresés utáni kattintások 70%-a továbbra is a hagyományos „kék találatokra” irányul.


Az e-kereksedelmi kifejezésekre továbbra is gyakran jelennek meg helyi találatok, azonban ezek gyakorisága az elmúlt két év során 25%-ról 19%-ra csökkent. Egyre kevesebb képes és videós találat is jelenik meg, a kapcsolódó kérdések gyakorisága pedig enyhén növekedett ebben az időszakban.

 

4. Egyre többen használnak Schemát

A Schemával idén minden eddiginél gyakrabban lehetett találkozni az e-kereskedelemben. A márkák, a viszonteladók és kiadók mind egyre többet használják a termékekkel kapcsolatos az adatjelöléseket. Ilyenek például a Product, az ImageOject vagy az ItemList.

 

5. Az e-kereskedelemben a cikkeké és kategóriaoldalaké a főszerep

Az esetek 70%-ában a kategóriaoldalak érték el a legnagyobb átkattintási arányt. Szintén érdemes megjegyezni, hogy a termékekről szóló cikkek átkattintási aránya magasabb volt, mint a termékoldalaké.

 

Miért olyan fontos mindez?

Az online kereskedők számára nagyon is fontos, hogy nyomon kövessék a keresőtrendek alakulását, főleg az ünnepi időszakot megelőzően. Aki már most elkezdi felkészíteni stratégiáját a legújabb adatok alapján, az jelentős előnyt szerezhet versenytársaival szemben.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!