SEO trendek az ünnepekre: így készülj a téli szezonra webáruházaddal!

SEO trendek az ünnepekre

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

SEO trendek az ünnepekre

A BrightEdge SEO platform 2022-es kutatása során 6000 kulcsszót figyelt meg 10 különböző kategóriában. Az eredmények igazán érdekesek, és néhány igazán fontos SEO trendre világítanak rá, amelyeket érdemes lesz szem előtt tartani az év hátralévő részében.

 

1. A viszonteladók a márkák és kiadók versenytársai is

A viszonteladók már nem csak más viszonteladókkal versenyeznek a láthatóságért. Manapság olyan márkákkal is megpróbálják tartani a lépést, amelyek közvetlenül a fogyasztóiknak értékesítenek. Mi több, azok a kiadók, amelyek véleményeket és termékbemutatókat is kínálnak általában a Google keresőtalálatai között is jól teljesítenek.
A legfontosabb e-kereskedelmi kulcsszavak:
•    57%-át a viszonteladók birtokolják (2020-ban ez 70% volt)
•    23%-a a márkáké (2020-ban ez 18% volt)
•    11%-a pedig a kiadóké (2020-ban ez 4%) volt
 

 

2. Tartalomalapú e-kereskedelem

Habár egyelőre még túl korai megítélni, hogy milyen hatásai lesznek a Google vadonatúj hasznos tartalmakkal foglalkozó frissítésének, egyértelmű, hogy a viszonteladóknak most van meg a lehetőségük arra, hogy egyedi tartalmaikkal jelenhessenek meg a keresőtalálatok között. Ez azt jelenti, hogy többet kell kínálniuk egyszerű termékleírásoknál.
Azok a viszonteladók lesznek sikeresek, akik jobb tartalmi élményeket kínálnak. Ehhez a következőket kell tenniük:
•    A termékekről tartalmakra és kontextusra kell összpontosítaniuk
•    Úgy kell elrendezniük a kategóriákat, hogy a vásárlók az egymáshoz kapcsolódó termékeket is egyszerűen böngészhessék
 

 

3. A hagyományos találatok továbbra is fontosak

A Google rengeteg funkcióval és elemmel (térkép helyi találatokkal, tudáspanel, aktualitások stb.) bővítette a keresőtalálati oldalait az elmúlt évtizedek során. A legfontosabb e-kereskedelmi kifejezések esetében azonban a keresés utáni kattintások 70%-a továbbra is a hagyományos „kék találatokra” irányul.


Az e-kereksedelmi kifejezésekre továbbra is gyakran jelennek meg helyi találatok, azonban ezek gyakorisága az elmúlt két év során 25%-ról 19%-ra csökkent. Egyre kevesebb képes és videós találat is jelenik meg, a kapcsolódó kérdések gyakorisága pedig enyhén növekedett ebben az időszakban.

 

4. Egyre többen használnak Schemát

A Schemával idén minden eddiginél gyakrabban lehetett találkozni az e-kereskedelemben. A márkák, a viszonteladók és kiadók mind egyre többet használják a termékekkel kapcsolatos az adatjelöléseket. Ilyenek például a Product, az ImageOject vagy az ItemList.

 

5. Az e-kereskedelemben a cikkeké és kategóriaoldalaké a főszerep

Az esetek 70%-ában a kategóriaoldalak érték el a legnagyobb átkattintási arányt. Szintén érdemes megjegyezni, hogy a termékekről szóló cikkek átkattintási aránya magasabb volt, mint a termékoldalaké.

 

Miért olyan fontos mindez?

Az online kereskedők számára nagyon is fontos, hogy nyomon kövessék a keresőtrendek alakulását, főleg az ünnepi időszakot megelőzően. Aki már most elkezdi felkészíteni stratégiáját a legújabb adatok alapján, az jelentős előnyt szerezhet versenytársaival szemben.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok