Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Webáruház SEO – Így szerezz több vevőt webáruházadnak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az elmúlt évek során futótűzként terjedt az online vásárlás trendje, amit a vírus okozta távolságtartás is csak fellendített. Ennek köszönhetően több kereskedő is a digitális közegbe költöztette üzletét, ami nagyobb versenyt, és minden eddiginél magasabb ügyfélszerzési költségeket eredményezett.

Szerencsére vannak olyan marketingtaktikák, amik a mai napig költséghatékonyan és eredményesen képesek úgy vevőket vonzani a webáruházakba – príma példa ezekre a SEO, azaz a keresőoptimalizálás is.


Az alábbiakban néhány bevált, naprakész tippet olvashatsz arról, hogy hogyan szerezhetsz több vevőt  a webáruházi SEO-val! Ha pedig úgy gondolod, inkább szakértői kezekbe adnád webáruházad SEO-ját, IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot! 

 

1. Legyen egy jó kulcsszóstratégiád

A Google minden keresésre igyekszik a legjobb találatokat felsorolni a felhasználóknak – azokat a találatokat, amik a legjobban passzolnak a kereső személy szándékához. A keresőóriás a beírt szöveg, azaz a kulcsszavak alapján állapítja meg ezt az úgynevezett keresőszándékot.
A kulcsszavak egy külön témakört alkotnak, de első körben annyit érdemes tudnod róluk, hogy három fő kategóriába soroljuk őket az alapján, hogy milyen szándék áll mögöttük:


•    Kereskedelmi szándékú kulcsszavak: Ezek a kulcsszavak arra utalnak, hogy a felhasználó vásárolni szeretne valamit. Például: [nyomtatott párnahuzat ár] vagy [olcsó karkötő] vagy [kutyatáp vásárlás] stb.


•    Információs szándékú kulcsszavak: Az ilyen kulcsszavakat használó keresők többet szeretnének megtudni valamiről, vagy valakiről. Például: [melyik a legjobb kutyatáp?] vagy [ezüst fülbevaló tisztítása] vagy [fehérjepor használata] stb.


•    Navigációs szándékú kulcsszavak: Ezek a kulcsszavak arra utalnak, hogy a felhasználó egy konkrét terméket, márkát, vagy webhelyet szeretne megtalálni. Például: [marketing professzorok] vagy [Adidas webáruház] stb.

 

Egy tanulmány (https://faculty.ist.psu.edu/jjansen/academic/pubs/jansen_user_intent.pdf) szerint a keresések durván 80%-a információs szándékú, míg nagyjából 10-10%-ban oszlanak meg mellettük a kereskedelmi és navigációs keresések.


Ha tehát szeretnél megjelenni a Google top találataiban (ez a SEO lényege), akkor segítened kell a keresőmotornak, hogy a lehető legjobb tartalmakat sorolhassa fel kereső felhasználóinak. Azokra a keresésekre (kulcsszavakra) kell optimalizálnod tartalmaidat, amikre ideális ügyfeleid gyakran rákeresnek.


Ezért lesz szükséged egy részletes kulcsszóstratégiára.


Első lépésként szedd össze alapvető kulcsszavaidat, és írd be őket egy kulcsszókereső eszközbe. Ehhez használhatod például a Google Ads ingyenes Kulcsszótervezőjét, megnézheted a Google kereséskor felsorolt automatikus kitöltési javaslatait, vagy használhatsz egy ingyenes kulcsszókeresőt is (pl. Ubersuggest). Ha az utóbbi opciót választod, ne felejtsd el beállítani, hogy az eszköz magyar adatbázisból keressen.

 

Miután sikerült összegyűjtened néhány kapcsolódó kulcsszót, a következőket kell tenned:
1.    Kategorizáld őket: Gyűjtsd össze kulcsszavaidat egy táblázatba, és rendelj hozzá egy kategóriát mindegyikhez (kereskedelmi, információs, navigációs).
2.    Jelöld meg versenytársaid kulcsszavait: Lesznek olyan kulcsszavak is listádon, amelyekre versenytársaid sokkal jobb pozíciókban jelennek meg, mint saját webhelyed (ha egyáltalán megjelensz ezekre). Ezeket érdemes egy külön lapra áthelyezni táblázatodban, hogy később külön is tudj foglalkozni velük.
3.    Rendezd kulcsszavaidat keresettség és CPC szerint: A keresettség, vagy keresési arány (search volume) érték arra utal, hogy milyen gyakran keresnek rá az adott kulcsszóra a felhasználók. A CPC azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül egy-egy kattintás, ha hirdetésben szeretnéd felhasználni a kulcsszót. A webáruházi SEO-t ez nem érinti közvetlenül, de a CPC segít rávilágítani a legértékesebb kulcsszavakra.

 

Érdemes észben tartani, hogy lesznek olyan kulcsszavak, amik felkapottnak és értékesnek tűnnek, de szinte lehetetlenség lesz rangsorolni rájuk. Többféle szempontból is érdemes tehát megvizsgálni ezeket a kulcsszavakat, és ezek alapján eldönteni, hogy végül melyeket használd a webáruházi SEO-hoz

 

2. Optimalizálj a keresőszándékra

Fentebb már szó esett arról, hogy a keresőoptimalizálás során oda kell figyelned a keresőszándékra is, hiszen a Google ez alapján dönti el, hogy tartalmaid mennyire kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez. De mi is pontosan ez a keresőszándék dolog?


A keresőszándék lényegében az az ok, amiért a felhasználó keresést indít egy keresőmotorban. Minden felhasználónak van egy célja a keresésével – el szeretne érni valamit vele. Mint azt fentebb olvashattad, a legtöbben például információt keresnek, de vannak olyanok is, akik egy adott márkát szeretnének megtalálni, vagy egy terméket megvásárolni.


Amennyiben webhelyed kielégíti a Google felhasználóinak igényeit, a keresőmotor magas pozíciókkal jutalmazza majd tartalmaidat, és így több forgalomra is számíthatsz.

 

A keresőszándék megállapításához két módszert érdemes alkalmazni:
•    Elemezd a kulcsszavakat: Vizsgáld meg alaposan a korábban összegyűjtött, rendszerezett kulcsszavakat. Egyesekben egyértelműen látszik például, hogy kereskedelmi szándék áll mögöttük, hiszen tartalmazzák az „olcsó”, vagy épp az „ár” szavakat. A „hogyan” vagy „tippek” szavakat tartalmazó kulcsszavak sokkal inkább információs szándékúak, és így tovább.


•    Ellenőrizd a CPC-t is: Mint olvashattad, a CPC nem egy SEO mutató, azonban közvetlenül jelzi, hogy mekkora a kereslet az adott kulcsszóra. Minél több hirdető célozza meg a kulcsszót, annál nagyobb a CPC értéke. Egy kulcsszó keresletét a jövedelmezősége határozza meg. Tehát, ha egy kulcsszónak nagy CPC-je van, akkor jó eséllyel jobban is konvertál, és kereskedelmi szándékú.

 

Miután megtaláltad ideális kulcsszavaidat, el kell helyezned azokat azon oldalak adott mezőiben, amiket optimalizálni szeretnél ezekre a szavakra:
•    Az oldal címében
•    Az oldal fő szöveges tartalmában (többször is)
•    Az oldal URL címében
•    Az oldal fő tartalmában található képek ALT címkéjében
•    Az oldalra mutató hivatkozások horgonyszövegében, amiket webhelyed más oldalain helyezel el.

 

Érdemes megjegyezni, hogy a kerersőalgoritmusok fejlődésének köszönhető az efféle „minden oldalon egy kulcsszó” módszer már kezd kimenni a divatból, de ettől függetlenül továbbra is segíthet, ha egy adott kulcsszó szerepel ezekben a mezőkben. Egyedül arra ügyelj, hogy ne zsúfold tele tartalmadat fő kulcsszavaddal, mert ezt a Google szándékos webáruház SEO manipulációnak tekinti majd!

 

3. Tedd használhatóvá webáruházadat

A legnagyobb webáruházakban manapság pofonegyszerű a vásárlás, ami még a kisebb üzletekkel szemben is magasra emelte a fogyasztók elvárásait. Sajnos számos e-kereskedelmi webhely a mai napig középszerű vásárlói élményt nyújt csupán ügyfeleinek, ami többek között az átláthatatlan felhasználói felületeknek, a zavaros navigációnak, az összetett rendelési folyamatoknak és egyéb használhatósági problémáknak köszönhető.


A Google szemében azonban már a felhasználói élmény is fontos rangsorolási szempont. Ez azt jelenti, hogy ha webáruházad használata frusztráló és nehézkes, akkor nem csak lehetséges ügyfeleket veszítesz majd el emiatt, hanem a keresőtalálatok között is lejjebb csúszol majd vele.


Ha tehát szeretnéd fellendíteni webáruházad SEO-ját, akkor használhatóbbá kell tenned azt. Hogy kiderítsd, hol akadhatnak el a látogatók webhelyeden, többféle eszközt is alkalmazhatsz:
•    Rögzíts munkameneteket: A munkamenet-rögzítő eszközök részletesen feljegyzik néhány véletlenszerűen kiválasztott látogató munkamenetét, vagyis azt, hogy pontosan mit és hogyan csinál webáruházadban egy látogatása során.
•    Elemezd a mutatókat: Figyeld meg, hogy melyek azok az oldalaid, amelyekről a legtöbb felhasználó hagyja el webáruházadat. A Google Analytics tökéletes eszköz ehhez.
•    Kérdezd ki a felhasználókat: Készíts kérdőíveket, és küldd el őket emailben felhasználóidnak, hogy kiderítsd, miket vélnek a legzavaróbb tényezőknek webáruházadban. Az ilyen visszajelzések alapján rengeteget javíthatsz a felhasználói élményen!
 

 

4. Használj HTTPS-t

A Google nem csak a használhatóságot, hanem a biztonságot is rangsorolási szempontként kezeli, különösen egy webáruházban, ahol a felhasználók személyes adatokat, illetve bankkártyaszámokat is meg kell adjanak a rendelésekhez.


Hogy ügyfeleid biztonságosan kommunikálhassanak webáruházaddal az interneten, HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) szabványú védelemre (más néven SSL tanúsítványra) lesz szükséged, ami titkosítja az áruház szervere, illetve a felhasználó böngészőprogramja között küldött adatokat (jelszavak, bankkártyaszámok, stb.).


A modern böngészők manapság figyelmeztetik a felhasználókat, ha egy nem HTTPS védelmű webhelyen próbálják megadni személyes adataikat. Mi több, a Google már évek óta enyhe, de hivatalos rangsorolási szempontnak tartja a HTTPS meglétét.

 

5. Írj meggyőző meta leírásokat

A meta leírás, vagy meta description egy rövid szövegrészlet, ami tömören összefoglalja egy-egy weboldal tartalmát. Amikor a Google-ben (vagy más keresőmotorban) megjelennek a találatok, a meta leírás a kattintható címek alatt látható.


A Google nem veszi figyelembe a meta leírást a rangsoroláskor, tehát ez a szöveg nem befolyásolja közvetlenül a webáruházi SEO-t. Szóval miért is foglalkozzunk vele?


A meta leírás segíthet meggyőzni a kereső felhasználókat, hogy a te találatodra kattintsanak a többi helyett. Ezek a kattintások mind forgalmat jelentenek webhelyed számára, és ez a forgalom azt jelzi a Google számára, hogy az emberek bizonyára érdekesnek vélték találatodat, tehát érdemes lesz a későbbiekben is megjeleníteni azt.


Ezeket a kattintásokat nevezzük átkattintásoknak, mutatójuk pedig a CTR, azaz az átkattintási arány. Minél nagyobb az átkattintási arányod, annál több forgalomra számíthatsz – még akkor is, ha nem a tiéd a legelső találat.

 

Az átlag CTR megállapítása

Ha szeretnéd megkeresni átkattintási arányaidat, akkor ehhez érdemes a Google ingyenes Search Console eszközét használni (ez a módszer csak akkor fog működni, ha egy ideje már aktív a Search Console a webhelyeden).


1.    Nyisd meg a Search Console felületét, és kattints Teljesítményjelentésre a bal oldali menüben.
2.    A fent megjelenő grafikon felett kapcsold be az „Összes kattintás”, az „Összes megjelenítés” és az „Átlagos CTR” megjelenítését is.
3.    Ez után kattints a grafikon alatt a „Lekérdezések” fülre. Itt láthatod azokat a kulcsszavakat, amelyekre megjelenik webhelyed, illetve, hogy hányan kattintottak rá, és mekkora az átkattintási arányod (CTR).
4.    Ezt a táblázatot (és az összes többit) teljes egészében letöltheted a jobb felső sarokban található „Exportálás” gombbal (válassz egy tetszőleges formátumot).

 

A táblázatot ez után kényelmesen szűrheted és rendezheted az Excelben vagy a Google saját táblázatkezelőjében. A táblázatban külön lapokon tekintheted meg a lekérdezéseket (kulcsszavak) és az oldalakat is.


Érdemes készíteni egy másolatot a készíteni az Oldalak lapról, ahová kigyűjtöd az összes nem márkás kulcsszót. Ezek értelemszerűen magas CTR-rel rendelkeznek majd, és ezek nélkül pontosabban kiszámíthatod az átlag átkattintási arányodat.
Optimalizáld azokat az oldalakat, amiknek alacsony az átkattintási aránya, főleg, ha gyakran megjelennek a találatok között.

 

6. Készíts tartalmakat, amik választ adnak célközönséged kérdéseire

Amikor tartalmakat készítesz webáruházadra, vedd figyelembe, hogy mikre lehetnek kíváncsiak ideális ügyfeleid. Például, ha egy felhasználó egy terméked nevét írja be a keresőbe, és webhelyeden van egy külön oldal, ami erről a termékedről szól, akkor ez megfelel majd a felhasználó szándékának – akár többet szeretett volna megtudni a termékről, akár a vásárlás a célja.


Tartalommarketingedet három fő elvre kell felépítened:
•    Készíts hasznos tartalmakat: Kínálj megoldásokat a kereső felhasználók problémáira tartalmaiddal. Nem számít, hogy termékeid, vagy szolgáltatásaid részei-e ennek a megoldásnak. A fő cél az, hogy értéket nyújts tartalmaiddal, és segíts az embereknek, mielőtt egyáltalán megpróbálnál eladni valamit nekik.
•    A minőségre összpontosíts, ne a mennyiségre: Versenytársaid meglehet, hogy napi szinten publikálnak új tartalmakat, de ez nem feltétlenül a legjobb megoldás számodra. Sokkal fontosabb, hogy a lehető legjobb tartalmakat készítsd el azokra a kulcsszavakra, amiket épp szeretnél megcélozni, még ha ez heti egy vagy két új tartalmat is jelent majd. A Google szereti, ha webhelyed rendszeresen frissül új tartalmakkal, de sokkal fontosabb számára, hogy ezek a tartalmak jó minőségűek legyenek.
•    Az embereknek írj, ne a Google-nak: A Google azokat a tartalmakat preferálja, amiket természetesen fogalmaztak meg, és nem úgy, mintha egy gépnek szánták volna őket (vagy mintha konkrétan egy gép írta volna őket).

 

7. Építsd bele kínálatodat tartalmaidba

A webáruházi SEO-ban e-kereskedelmi, illetve tartalomstratégiád szoros kapcsolatban állnak egymással. Tartalmaidban úgy kell megjelennie kínálatodnak, hogy ezek a tartalmak ne érződjenek önreklámoknak.


Mivel a keresések nagy része információs szándékú, tartalmaid is bizonyára ilyen kulcsszavakat céloznak majd meg. Ezek a tartalmak a látogatók problémáinak megoldásáról szólnak majd, nem pedig arról, hogy megpróbáld velük eladni kínálatodat.


Készíts tehát olyan tartalmakat (pl. márkád blogján), amik ideális ügyfeleid életstílusáról szólnak. Kínálj tanácsokat, tippeket, útmutatókat, vagy akár érdekességeket. A lényeg az, hogy első sorban segíteni próbálj tartalmaiddal, és az önreklám csak másodlagos legyen.

 

8. Foglalkozz a linképítéssel

Mindezidáig csak olyan webáruházi SEO tippeket olvashattál, amiket saját webhelyeden alkalmazhatsz – ezt nevezzük on-site SEO-nak. A keresőoptimalizálásnak azonban van egy másik nagy területe is, az off-site, azaz a webhelyen kívül végzett SEO.


A legfontosabb off-site SEO taktika a linképítés, aminek a célja elérni, hogy minél több releváns témájú webhely hivatkozzon webáruházadra. Ez azért fontos, mert a Google afféle szavazatokként kezeli a linkeket, és ha egy tekintélyes webhely hivatkozik rád, akkor ezzel saját webhelyed is részesül ebből a tekintélyből. Minél nagyobb ez a linkek által szerzett tekintély, annál magasabb pozíciókban jelenik majd meg webhelyed a keresőtalálatok között.


Ehhez egy linképítési stratégiára lesz szükséged, ami első sorban a márkatudatosságot (és webhelyed linktekintélyét) erősíti. Először is vizsgáld meg legszorosabb versenytársaid állását: milyen linkeket szereztek, milyen webhelyekről származnak ezek, és melyek azok a webhelyek, ahonnan te is szerezhetnél néhány új, értékes hivatkozást? Versenytársaid linkstratégiája sokat elárul majd.
A linképítési lehetőségeket ezen kívül más módszerekkel is felelheted az interneten:
•    Márkaemlítések: Nézz utána, hogy márkádat milyen webhelyek említik meg anélkül, hogy hivatkoznának rád. Vedd fel a kapcsolatot velük, és kérd meg őket, hogy helyezzenek el egy webáruházadra mutató hivatkozást.
•    Könyvtárak: Az online könyvtárak, vagy linkgyűjtő webhelyek különféle kategóriák szerint sorolnak fel webhelyeket, illetve linkelnek azokra. Keress olyanokat, amik a te szakterületeddel foglalkoznak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!