Mi az a keresőoptimalizálás, hogyan működik hatékonyan? a keresőoptimalizálás? Tippek és tanácsok keresőoptimalizáláshoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Keresőoptimalizálás


A keresőoptimalizálás definíciója

A keresőoptimalizálás (angolul „search engine optimization”, röviden „SEO”) az online marketing egyik ágazata, amely különféle módszerekkel törekszik arra, hogy egy webhely minél magasabb pozíciót érjen el a Google és más keresőmotorok organikus (nem fizetett) találatai között.

Minél magasabb pozícióban jelennek meg egy webhely tartalmai (azaz minél jobban „rangsorolnak”), annál több felhasználó láthatja azokat, ami több forgalmat, konverziót és bevételt jelent majd a webhely számára.

 

A keresőoptimalizálás legfontosabb módszerei nagyvonalakban:

•    Minőségi tartalmak elkészítése és optimalizálása
•    Releváns kulcsszavak felfedezése, elemzése és alkalmazása az optimalizálásra szánt tartalmakban
•    Értékes visszahivatkozások megszerzése más webhelyektől
•    A webhely technikai optimalizálása
•    Az eredmények folyamatos nyomon követése és elemzése

 

A keresőoptimalizálás szerepe az online marketingben

Az emberek többsége manapság a Google-hoz (vagy valamilyen más keresőmotorhoz) fordul, ha keresni szeretne valamit az interneten, és megszokták, hogy az első találatok között rátalálnak majd arra, amire szükségük van.

Ha tehát webhelyed nem az első találati oldalon jelenik meg, akkor jó eséllyel senki sem fog rákattintani.

Ezért tölt be olyan fontos szerepet a keresőoptimalizálás az online marketingben: segít abban, hogy webhelyed minél magasabban jelenjen meg a találatok között, és így a lehető legtöbben felfigyeljenek rá.

 

Miben különbözik keresőoptimalizálás és a PPC?

Online marketing szempontjából a keresőoptimalizálással és a PPC-vel szerzett forgalom is értékes lehet, fontos azonban tisztában lenni a legfontosabb különbségekkel:

 

Pozíció

A hirdetések mindig az organikus (nem fizetett) találatok felett, tehát kiemelt pozíciókban jelennek meg. Egyes hirdetések az organikus találatok alá kerülnek.

 

Idő

Miután elfogadták őket, a PPC hirdetések azonnal megjelenhetnek a kereső felhasználóknak, és rögtön elkezdhetnek forgalmat vonzani webhelyedre.

Ezzel szemben a keresőoptimalizálás eredményeire gyakran heteket vagy hónapokat kell várni, ezért sokkal inkább hosszútávú stratégiának tekinthető.

 

Befektetés

A PPC lényege, hogy csak akkor kell fizetned hirdetéseidért, ha egy felhasználó rákattint azokra. Fontos észben tartani, hogy azon felhasználók kattintásaiért is fizetned kell, akiket egyáltalán nem érdekel kínálatod – ez pedig csak kidobott pénzt jelent.

A PPC hirdetések továbbá csak addig érnek bármit is, amíg hajlandó vagy fizetni értük. Amint felfüggeszted a kampány finanszírozását, a hirdetések nem jelennek meg többé a felhasználóknak (amíg nem leszel hajlandó újra fizetni értük).

A keresőoptimalizálás lényegében ingyenes, de ez nem jelenti azt, hogy nem igényel befektetést. A hatékony SEO időbe és kemény munkába kerül.

Ez a kemény munka hosszútávon hozza meg a gyümölcsét, mert a keresőoptimalizált tartalmak hetekkel, hónapokkal az után is forgalmat vonzhatnak majd webhelyedre, hogy utoljára foglalkoztál velük.

 

Megtérülések

A PPC kampányok megtérülései könnyedén nyomon követhetők. A Google Ads felülete részletes statisztikákat kínál hirdetéseid teljesítményéről, beleértve azt is, hogy milyen arányban térülnek meg a beléjük fektetett összegek. A PPC megtérülései azonban hajlamosak idővel visszaesni.

A keresőoptimalizálás megtérülési arányát nehezebb kiszámítani, azonban egyes tartalmak idővel egyre több forgalmat vonzhatnak majd webhelyedre (például ahogy egyre több hivatkozást szereznek más forrásokból). Ha tehát hosszútávú stratégiára van szükséged, akkor a keresőoptimalizálás a legjobb stratégia.

 

Forgalmi részesedés

A hirdetések a kattintások 20-30%-át kapják csupán meg, míg az organikus találatok a maradék 70-80%-t. Sokkal többen kattintanak tehát a keresőoptimalizált tartalmakra, mint a PPC reklámokra.

 

Miben hasonlít keresőoptimalizálás és a PPC?

Néhány fontos hasonlóságot is érdemes megemlíteni a keresőoptimalizálás és a PPC között:

Kulcsszókutatás

Mind a keresőoptimalizáláshoz, mind a PPC hirdetések létrehozásához kulcsszavakat kell használnod, ezért mindkettő előzetes kulcsszókutatást igényel majd.

 

Landing page-ek

A keresőoptimalizáláshoz és a PPC hirdetésekhez is landing page-eket kell készítened. Ezek azok az oldalak webhelyeden, amelyekre a felhasználókat szeretnéd eljuttatni organikus találataiddal és hirdetéseiddel.

 

Forgalom

Mind a keresőoptimalizálás, mind pedig a PPC kampányok egyik legfőbb célja több forgalmat szerezni webhelyed számára. Fontos szempont, hogy a fizetett és az organikus keresőforgalom mögött is valamilyen szándék áll.

Ez azt jelenti, hogy az emberek aktív érdeklődéssel keresnek válaszokat a kérdéseikre, vagy megoldásokat a problémáikra, és sokkal valószínűbb, hogy elvégeznek majd egy kívánt konverziós lépést, miután megtalálják, amit keresnek.

 

A keresőoptimalizálás három fő területe

Habár a keresőoptimalizálás világa az algoritmusfrissítések, a felhasználói viselkedés és a trendek miatt folyamatosan változik, alapvető elvei mindig ugyan azok maradnak. Ezeket az elveket három fő területre oszthatjuk szét:

 

Technikai keresőoptimalizálás

A technikai keresőoptimalizálás célja a webhely stabilitásának, biztonságának és sebességének biztosítása. Lényegében minden olyan optimalizálási munkálat ide sorolható, ami nem közvetlenül a tartalmakat érinti.

A keresőmotorok és a felhasználók is azokat a webhelyeket preferálják, amelyek gyorsan működnek és megbízhatók, ezért a technikai keresőoptimalizálást nem szabad elhanyagolni, és rendszeresen foglalkozni kell vele.

 

On-page keresőoptimalizálás

Az on-page keresőoptimalizálás célja biztosítani, hogy webhelyedre jó minőségű, releváns tartalmak kerüljenek fel, és hogy kiváló felhasználói élményt kínálj látogatóid számára.
On-page technikák többek között a kulcsszavak használata, a metaadatok megadása, a belső hivatkozások elhelyezése, illetve egy átlátható webhelyszerkezet kialakítása.

 

Off-page keresőoptimalizálás

Az off-page keresőoptimalizálás a webhelyen kívüli SEO feladatokat foglalja magába. Ez főleg a jó minőségű visszahivatkozások megszerzését jelenti, aminek aktív formáját linképítésnek nevezünk. Minél több tekintélyes, releváns webhely hivatkozik saját tartalmaidra, annál jobban rangsorolnak majd a keresőtalálatok között.

 

A keresőmotorok működése

A hatékony keresőoptimalizáláshoz tisztában kell lenned a keresőmotorok működésével. A keresőmotorok fejlett algoritmusok segítségével igyekeznek a lehető legjobb találatokat összegyűjteni és felsorolni a keresőfelhasználók számára.

Ezeket a tartalmakat azonban először fel kell fedezniük, majd elemezniük és elraktározniuk, hogy pillanatok alatt elkészíthessék belőlük a keresések találati listáit. Ez a folyamat az alábbi lépésekből áll:

 

1. Feltérképezés

A keresőmotorok feltérképező „robotokat” küldenek ki az internetre. A feltérképező robotok célja az, hogy új tartalmakat találjanak a különböző webhelyeken, vagy ellenőrizzék, hogy a korábban feltérképezett tartalmak megváltoztak-e a legutóbbi látogatásuk óta.

Ezek a robotok a korábban felfedezett hivatkozásokon keresztül közlekednek az interneten. Éppen ezért, ha létrehozol egy új tartalmat webhelyeden, amire egyetlen hivatkozás sem mutat, akkor a keresőmotorok nem lesznek képesek rátalálni arra.

 

2. Indexelés

Miután a robot egy új (vagy frissített) weboldalt talál egy webhelyen, hozzáadja azt az indexéhez – ezt nevezzük indexelésnek. Az index lényegében egy hatalmas adatbázis, amiben a korábban feltérképezett weboldalak tartalma szerepel.

A keresőmotor ezt az indexet használja fel később a rangsoroláshoz, valahányszor úgy dönt, hogy egy indexelt tartalom kapcsolódik egy felhasználó kereséséhez.

Előfordulhat, hogy a keresőmotor nem indexel bizonyos tartalmakat, miután feltérképezte azokat. Ennek több oka is lehet:
•    A tartalom egy másik tartalom másolata (duplikált tartalom)
•    A tartalom rossz minőségű vagy spam jellegű
•    A tartalom valamilyen technikai okból nem indexelhető

 

3. Rangsorolás

Keresőoptimalizálás szempontjából a rangsorlás a legfontosabb lépés. Valahányszor egy felhasználó rákeres valamire egy keresőmotor segítségével, a motor kiválogatja azokat a tartalmakat az indexéből, amikről úgy véli, hogy kapcsolódnak a beírt kereséshez.

A keresőmotornak azonban valahogyan el kell döntenie, hogy a több ezer, vagy több millió találat közül melyikek érdemlik meg, hogy a legelső pozíciókba kerüljenek.

A legismertebb keresőmotor, a Google temérdek szempontot és bonyolult algoritmusokat használ a rangsoroslához, és figyelembe veszi az on-page, az off-page és a technikai keresőoptimalizálást is.

 

A Google találatainak rangsorolása

A Google találatainak rangsorolásárét, a „Hummingbird” algoritmus felel. Ez a fejlett programkód dönti el, hogy milyen sorrendben jelenjenek meg a kereséshez kapcsolódó találatok a felhasználó számára.

Szintén fontos szerepet tölt be a Google működésében a RankBrain algoritmus is, amely mesterséges intelligencia segítségével értelmezi azokat a kifejezéseket, amikre még soha senki nem keresett rá a Google-on.

A RankBrain ismert témákká és koncepciókká alakítja át a számára ismeretlen kulcsszavakat, és ez alapján igyekszik összehasonlítani azokat hasonló, már ismert keresésekhez.
A RankBraint tehát kevésbé érdeklik a kulcsszavak, és sokkal inkább az olyan találatokat rangsorolja előkelő pozíciókba, amelyek eleget tesznek a felhasználó igényeinek.

 

Keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a RankBrain működéséből, akkor az alábbi SEO feladatokat végezd el webhelyeden:
•    Optimalizálj 2-3 szóból álló kulcsszavakra.
•    Optimalizáld úgy tartalmaid címét (meta title) és leírását (meta description), hogy kattintásra ösztönözzék a felhasználókat. Természetesen soha ne alkalmazz klikkcsalit – ha címed megígér valamit, akkor azt tartalmadnak be kell tartania.
•    Alakítsd ki úgy tartalmaidat, hogy az emberek minél több időt töltsenek azok böngészésével, és minél ritkábban forduljanak térjenek a találatok közé („visszafordulás”) a nélkül, hogy más oldalakt is meglátogatnának webhelyeden.
 


SEO

Vissza

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!