On-site SEO működése, On-site SEO definíciója, On-site SEO hatékonyan, On-site SEO tanácsok, On-site SEO tippek, trükkök On-site

On-site SEO

On-site SEO

on-site seo

Az on-site SEO definíciója

Az on-site SEO (vagy on-page SEO) minden olyan keresőoptimalizálási feladat gyűjtőneve, amelyet a webhelyeden végzel. Az on-site SEO célja minél magasabb rangsorolást elérni a keresőmotorok találati oldalain.
Minél előkelőbb pozíciókban rangsorolnak webhelyed tartalmai, annál több kereső felhasználó találja meg őket, kattint rájuk és látogat el webhelyedre. Ezek az érdeklődő látogatók idővel új ügyfelekké válhatnak céged számára.

 

Az on-site SEO tényezői és menete

A sikeres on-site SEO érdekében többféle tényezőt is optimalizálnod kell webhelyeden. Az „optimalizálás” itt arra utal, hogy webhelyedet első sorban a felhasználók, illetve részben a keresőmotorok igényeihez igazítod.

 

Ehhez kiváló minőségű tartalmakat kell kínálnod, a megfelelő kulcsszavakat kell használnod, optimalizálnod kell webhelyed forráskódját, gyorsítanod kell webhelyed működését, és így tovább.

 

Íme a legfontosabb on-site SEO tényezők, amiket optimalizálnod kell:

  • Az oldalak URL címe
  • Az oldalak URL címe egy rövid leírást kell tartalmazzon az adott oldal témájáról.
  • Ha például webhelyeden van egy oldal a kézműves poharakról, akkor a „www.webhelyemneve.hu/kezmuves-poharak” egy jó URL lehetne hozzá. Ha egy olyan gyorséttermi lánc webhelyéről van szó, ami több városban is jelen van, akkor ezt is érdemes feltüntetni az URL-ben, például: „www.webhelyemneve.hu/ettermek/godollo”.
  • Azzal, hogy egy értelmes kulcsszót helyezel el az URL-ben egy hosszú, véletlenszerű karakterek és számok sorozata helyett, megkönnyíted a navigációt a felhasználók számára, és a keresőmotoroknak is extra információkat biztosítasz az adott oldal tartalmáról.
  • Kerüld tehát az olyan URL-eket, mint például „www.webhelyemneve.hu/vjfgjs584dhf324423”, és nevezd el oldalaidat a fenti példák szerint.

 

Meta title az on-site SEO fontos része

A meta title, vagy meta title tag az oldal meta címe, ami a keresőtalálatok között egy kék, kattintható hivatkozás jelenik meg.
Ahhoz, hogy a Google felsorolhassa oldaladat a keresőtalálatok között, mindenekelőtt tudnia kell, hogy miről szól az oldal tartalma. Azzal, hogy konkrét kulcsszavakat helyezel el a meta title tagben, mind a keresőmotorok, mind pedig a felhasználók számára értelmezhetőbbé teheted oldalaidat.

 

Ha például a „konditerem Eger” kifejezésre próbálsz optimalizálni, akkor a meta cím lehetne „A legjobb konditerem Eger városában”.
A legjobb eredmények érdekében ajánlott legfeljebb 55 karakteres title taged megadni, mert a Google az ennél hosszabb címeket hajlamos lerövidíteni, így nem feltétlenül azt látják majd a felhasználók a találatok között, amit szeretnél.

 

Meta description az on-site SEO fontos része

A meta description, vagy meta description tag az oldal meta leírása – egy rövid szöveges összefoglaló az oldal tartalmáról. Ez a leírás szintén megjelenhet a keresőtalálatok között (a meta title és az URL alatt), de tartalma nem befolyásolja a rangsorolást, legalább is a Google-on nem.

 

De akkor miért beszélünk róla az on-site SEO kapcsán? Azért, mert egy jó meta description kattintásra ösztönözheti a felhasználókat, főleg úgy, hogy a Google vastag betűkkel kiemeli benne a keresett kifejezéseket. Ezeket a kattintásokat a Google aztán úgy értelmezi, hogy tartalmad egy érdekes, releváns találat a keresésre – ez pedig javíthatja az oldal rangsorolását.
Fontos tehát, hogy elsődleges kulcsszód megjelenjen a meta descriptionben.

 

Címsorok az on-site SEO fontos részei

A címsorok segítenek kisebb szakaszokra osztani egy weboldal tartalmát. Ezeket a címsorokat A H1-H6 címkék jelölik az oldal HTML forrásában, az oldalon pedig általában nagyobb méretű szövegekként jelennek meg.

 

A címsorok szintén hasznosak mind a felhasználóknak, mind pedig a keresőmotoroknak, hiszen plusz információt kínálnak a tartalom témájáról. Mindemellett segítenek olvashatóbbá és átláthatóbbá tenni a hosszabb szöveges tartalmakat.

 

Ahhoz, hogy a címsorok az on-site SEO-ban is besegítsenek, próbáld használni bennük a tartalomhoz kapcsolódó legfontosabb kulcsszavakat, ahol ezek indokoltak. A H1 címsorban minden esetben jelenjen meg a tartalom elsődleges kulcsszava, ez ugyanis mindig a tartalom főcíme.

 

Alt tag az on-site SEO fontos része

Az alt tag vagy alt címke segítségével plusz információkat adhatsz meg egy, a weboldalon elhelyezett multimédiás elemről (pl. egy képről vagy videóról). Erre azért van szükség, mert a keresőmotorok nem látják az ilyen elemek tartalmát, tehát külön le kell írnod nekik.

 

Ha például a kép egy kutyát ábrázol, akkor az alt tag lehet: „ír szetter kölyök kutya”. Mindig hasznos, ha szerepel legalább releváns kulcsszó az alt címkében.
Ezen kívül érdemes magukat a fájlneveket is beszédesen megírni, mielőtt feltöltöd képeidet webhelyedre, mert a keresőmotorok ezeket is megnézik, hogy kiderítsék a képek tartalmát.

 

Az alt tagek nem csak a keresőmotoroknak hasznosak – a láttássérült felhasználók, akik szövegfelolvasó szoftverek segítségével böngészik az internetet szintén csak úgy értesülhetnek a képek tartalmáról, ha a szövegfelolvasó látja az alt tageket.

 

Kulcsszavak az on-site SEO fontos részei

A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amelyek a legjobban összefoglalják egy oldal tartalmát. A Google többek között az alapján válogatja össze a legrelevánsabb találatokat a felhasználók számára, hogy milyen kifejezéseket írnak be a keresőbe, és hogy ezek a kifejezések mely oldalakon fordulnak elő.

 

Webhelyed összes oldalán szerepelnie kell némi szöveges tartalomnak, ami az oldal témájáról szól. Még az olyan oldalak is segíthetnek webhelyed fellelhetőségében, amelyeket általában nem szokás keresőoptimalizálni (pl. a „Kapcsolat” oldal).

 

Azzal, hogy kulcsszavakat helyezel el az oldal szöveges tartalmában, segítesz a Google-nak, hogy megértse és a megfelelő keresésekre jelenítse meg azt a találatok között.
A megfelelő kulcsszavak felkutatásához kulcsszókutatást kell végezned, amihez számos ingyenes és fizetős eszköz is rendelkezésedre áll az interneten. A kulcsszókutatás során néhány fontos mutatót kell szem előtt tartanod, úgymint a kifejezések havi keresési arányát (keresettségét), illetve, hogy mekkora verseny jellemző egy-egy kulcsszóra.

 

Sok kisebb cég számára érdemes hosszabb (három vagy több szóból álló), úgynevezett long-tail kulcsszavakat megcélozni. Ezekre a kifejezésekre kevesebben keresnek ugyan rá, de jóval enyhébb verseny is jellemző rájuk, ezért sokkal könnyebb jó rangsorolást elérni velük. Külön előny, hogy ha valaki ilyen long-tail kulcsszóra keres rá (például „sürgősségi fogorvosi ellátás Debrecenben”), akkor valószínűleg nagyon határozott szándék vezérli, és sokkal nagyobb az esélye, hogy konvertálni is fog, miután megtalálja, amit keres.

Tartalom az on-site SEO fontos része

A tartalom az on-site SEO nélkülözhetetlen eleme, hiszen a tartalmak adnak okot a felhasználóknak, hogy ellátogassanak webhelyedre. Fontos megjegyezni, hogy egy termék adatlapja ugyan úgy tartalomnak számít, mint egy blogbejegyzés.

 

Tartalmaid optimalizálásával érthetőbbé teheted őket a keresőmotorok, és fellelhetőbbé a felhasználók számára.
A tartalmak on-site keresőoptimalizálása az alábbi módszerekkel zajlik:
•    Kulcsszavak használata a szövegben, a címben, a címsorokban és a meta mezőkben
•    A tartalom címsorokkal való felosztása az olvashatóság érdekében
•    A tartalom kiegészítése optimalizált képekkel (ne feledkezz meg az alt tagekről)
•    A tartalom hitelességének és megbízhatóságának szemléltetése források megjelölésével, statisztikákkal és egyéb kiegészítő információkkal, amelyek hasznosak lehetnek a felhasználók számára

 

Fontos továbbá, hogy rendszeresen új tartalmakkal bővítsd webhelyedet, hogy a keresőmotorok is lássák, hogy aktívan foglalkozol vele. Ezek a tartalmak lehetnek új oldalak, új blogbejegyzések és így tovább – bármi, amiből a Google láthatja, hogy igyekszel minél több értéket nyújtani látogatóidnak.

 

A duplikált, vagy többször előforduló tartalmak felkutatása és eltávolítása (vagy legalábbis kanonizálása) szintén egy fontos on-site SEO feladat. A többször előforduló tartalmak két okból jelenthetnek súlyos problémát webhelyed számára:

•    A Google nem fogja tudni, hogy melyiket kellene rangsorolnia
•    A duplikált tartalmak a felhasználókat is összezavarhatják

 

Oldalsebesség az on-site SEO fontos eleme

Az oldalsebesség az oldalak tartalmainak betöltéséhez szükséges időtartamot jelenti. A felhasználók többsége nem hajlandó 3 másodpercnél többet várni egy oldal betöltésére, és inkább visszafordul a keresőtalálatok közé, hogy egy gyorsabb webhelyen folytathassa a böngészését.

 

A sebesség továbbá a keresőmotorok számára is rangsorolási szempont. Minél gyorsabb egy webhely, annál valószínűbb, hogy magasabb pozíciókban jelenik meg a találatok között, hiszen jobb felhasználói élményt nyújt a látogatók számára.

 

A Google PageSpeed Insights eszközével letesztelheted oldalaid sebességét. Az eszköz továbbá hasznos tanácsokat is ad majd, hogy hogyan gyorsíthatnád fel a tartalom betöltését a felhasználók számára.

 

Belső hivatkozások az on-site SEO szempontjából elengedhetetlenek

A belső hivatkozások használata egy ritkábban emlegetett on-site SEO módszer. Azonban ahogy webhelyed egyre nagyobbra nő, úgy válik egyre fontosabbá a kapcsolódó oldalak logikus összekötése. A belső hivatkozások nem csak a felhasználók navigációját könnyítik meg, hanem a keresőmotorok is ezeken keresztül fedezik fel a webhelyedhez újonnan hozzáadott oldalakat. Ezek a linkek továbbá a tartalmak kontextusát is segítenek értelmezni a keresőmotorok számára.

 

Ha egy oldalra nem mutatnak linkek (és nem szerepel a webhelytérképben sem), akkor azt a keresőmotorok nem képesek feltérképezni és indexelni – tehát nem jelenhet meg a keresőtalálatok között.

 

Érdemes tehát „összelinkelni” egymással a kapcsolódó témájú tartalmakat, hogy hasznosabbak legyenek a felhasználók számára, és a keresőmotorok is könnyebben azonosíthassák őket. Ügyelj rá, hogy ezek indokolt linkek legyenek – ne hivatkozz csak azért „A” oldalról „B” oldalra, hogy több link mutasson az utóbbira.

 

Képek az on-site SEO szempontjából szintén fontosak

A képek a SEO és a felhasználók miatt is fontosak. A képek segíthetnek szellősebbé tenni az egyébként sűrű szöveges tartalmakat, továbbá hasznosak az olyan témák kifejtéséhez, amiket jobb szemléltetni, mint körülírni.

 

A képek feltöltésekor fontos odafigyelni a tömörítésükre. A túl nagy fájlméretű multimédiás elemek lassítják az oldal betöltését, ami (mint az fentebb elhangzott), rossz hatással van a felhasználói élményre és a rangsorolásra is.

 

A képek alt címkéjéről már többször is szó esett – ne felejts el beszédes szöveget megadni a képekhez, hogy a keresőmotorok és a látássérült felhasználók is értelmezhessék őket. A képek fájlneve szintén legyen beszédes.

 

Mobilbarát jelleg az on-site SEO miatt fontos

Az internetezők többsége gyakrabban böngészi a webhelyeket okostelefonjáról, mint egy asztali számítógépről. Ehhez a trendhez a Google-nak is alkalmazkodnia kellett, ezért fordított éveket arra, hogy indexelési folyamatát a mobilos felhasználókhoz igazítsa.

 

Manapság kritikus fontosságú rangsorolási szempont, hogy egy webhely mennyire használható egy okostelefonon. Ha webhelyedet nehéz navigálni egy mobilkészüléken, lassan töltődik be mobilinternet-kapcsolaton keresztül, vagy szimplán kényelmetlen az elrendezése a mobilhasználók számára, akkor az emberek nem szívesen látogatják majd. Sőt – a keresőmotorok sem helyezik majd magas pozíciókba a találatok között, hiszen nem kínál színvonalas felhasználói élményt a látogatóknak.
A mobilbarát jelleg biztosítása az egyik legalapvetőbb on-site SEO feladat.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok