Webáruház működése: ezekre van szükséged, ha sikeres webáruházat üzemeltetnél!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogy működik egy webáruház?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Egy webáruház elkészítése a megfelelő eszközökkel egyáltalán nem nagy kihívás manapság, azonban ennek ellenére is jó, ha az ember tudja, mi is zajlik a színfalak mögött. Az alábbiakban betekintést nyerhetsz egy átlagos webáruház (vagy online üzlet) működésébe!

 

 

Mikre van szüksége egy webáruháznak?

Amikor egy webáruházat szeretnél nyitni, ügyelned kell rá, hogy az ehhez használt eszköz minden fontosabb funkciót támogat-e. Például sok webáruház-készítő platform kínál valamilyen ingyenes sablont, de a személyre szabott sablonokért, vagy több termék értékesítéséért már fizetned kell.


Íme az öt legfontosabb funkció, amire minden webáruháznak szüksége van:

 

Termékkatalógus

Mindenekelőtt fel kell tudnod sorolni a kínálatodat. Nem árt továbbá, ha vásárlóid képeken láthatják, hogy mi mindent vehetnek tőled, hogy mennyibe kerülnek ezek a termékek, és hogy van-e belőlük készleten.


Kelleni fog tehát egy könnyedén hozzáférhető, egyszerűen navigálható és átlátható termékkatalógus, aminek segítségével az érdeklődők gyorsan megtalálják, amit keresnek webáruházadban. Ha több terméket is kínálsz, akkor fontos, hogy legyen egy keresősáv is webáruházadban. Nem árt továbbá, ha termékeidet több kategóriába sorolod, hogy könnyebb legyen átlátni őket.


Végezetül egy „Legnépszerűbb” vagy „Legtöbbet eladott” részleget is kialakíthatsz webáruházadban, ahol mindig a legfelkapottabb termékek jelennek meg, például az elmúlt hetek forgalma alapján.

 

Online fizetési lehetőségek

Milyen az a webáruház, ami nem fogad online fizetési lehetőségeket? Ezek általában olyan harmadik féltől származó szoftveres megoldások, amelyek beépülnek a webáruház felhasználói felületébe, és egy biztonságos protokollon keresztül bonyolítják le a tranzakciót a vevő és az eladó fél között. Minél több fizetési opciót (utánvét, banki utalás, online bankkártyás fizetés) kínálsz, annál többen lesznek hajlandók tőled vásárolni.

 

Biztonság

Ha egy webhely online fizetéseket, vagy bármilyen más érzékeny adatokat (pl. jelszavak) kezel, akkor elengedhetetlen, hogy egy hiteles SSL tanúsítvánnyal rendelkezzen. Az SSL tanúsítványok titkosítják a webáruház és a vevő közötti kommunikációt, hogy a vásárlók biztonságosan megadhassák a jelszavukat belépéskor, a bankkártyájuk számát fizetéskor, és így tovább. Ez segít megakadályozni, hogy egy rosszindulatú fél hozzáférjen ezekhez a személyes adatokhoz, és visszaélhessen velük.


Az igazán jó SSL tanúsítványokért fizetni kell, ráadásul rendszeres megújítást igényelnek. Ha egy webhely URL címe HTTPS-sel kezdődik, és az URL sávban egy kis lakat ikont látsz, akkor azon a webhelyen valamilyen SSL tanúsítvánnyal rendelkezik. A lakat ikonra kattintva ellenőrizheted a tanúsítványt.

 

Szállítási opciók kiválasztása

Az online vásárlási élmény fontos része a kézbesítés is.


Ha saját, otthonodban készített termékeket tervezel értékesíteni, akkor a te feladatod becsomagolni és feladni ezeket a termékeket. Ez persze egy jó lehetőséget is kínál arra, hogy egyedi csomagolásoddal tovább népszerűsítsd márkádat.
Ha csupán viszonteladóként foglalkozol a termékek értékesítésével, akkor el kell döntened, hogy szeretnél-e otthonodban tartani belőlük készletet, vagy csupán közvetítőként szeretnél részt venni a tranzakciókban (dropshipping). Ez utóbbi opció gazdaságosabb, hiszen nem kell raktárt bérelned, azonban a visszaküldések intézése körülményesebb lehet.

Azt is el kell döntened, hogy milyen áron kínálod a kiszállítást, és hogy hogyan kezeled majd a visszaküldött termékeket. Egy újonnan alapult webáruház számára problémákat jelenthetnek a reklamációk és a visszatérítések. Ezért fontos jó minőségű képekkel és precíz leírásokkal bemutatni a termékeket, hiszen így a vásárlók tudni fogják, hogy mit is rendelnek tőled.

 

Online marketing

Teljesen mindegy, hogy milyen fantasztikus és innovatív, vagy éppen népszerű és nagy kereslettel rendelkező termékcsoportot kínálsz, ha az emberek nem tudnak a létezésedről. Az online marketing elengedhetetlenül fontos része minden sikeres webáruháznak, így ezt a lépést Te sem hagyhatod ki! 

 

Amennyiben úgy gondolod, ezt a részét szakértőkre bíznád, keress minket bizalommal és segítünk kiépíteni, fenntartani egy hatékony, sikert hozó stratégiát! Kattints IDE az ajánlatkérésért. 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!