Webáruház működése: ezekre van szükséged, ha sikeres webáruházat üzemeltetnél!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogy működik egy webáruház?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Egy webáruház elkészítése a megfelelő eszközökkel egyáltalán nem nagy kihívás manapság, azonban ennek ellenére is jó, ha az ember tudja, mi is zajlik a színfalak mögött. Az alábbiakban betekintést nyerhetsz egy átlagos webáruház (vagy online üzlet) működésébe!

 

 

Mikre van szüksége egy webáruháznak?

Amikor egy webáruházat szeretnél nyitni, ügyelned kell rá, hogy az ehhez használt eszköz minden fontosabb funkciót támogat-e. Például sok webáruház-készítő platform kínál valamilyen ingyenes sablont, de a személyre szabott sablonokért, vagy több termék értékesítéséért már fizetned kell.


Íme az öt legfontosabb funkció, amire minden webáruháznak szüksége van:

 

Termékkatalógus

Mindenekelőtt fel kell tudnod sorolni a kínálatodat. Nem árt továbbá, ha vásárlóid képeken láthatják, hogy mi mindent vehetnek tőled, hogy mennyibe kerülnek ezek a termékek, és hogy van-e belőlük készleten.


Kelleni fog tehát egy könnyedén hozzáférhető, egyszerűen navigálható és átlátható termékkatalógus, aminek segítségével az érdeklődők gyorsan megtalálják, amit keresnek webáruházadban. Ha több terméket is kínálsz, akkor fontos, hogy legyen egy keresősáv is webáruházadban. Nem árt továbbá, ha termékeidet több kategóriába sorolod, hogy könnyebb legyen átlátni őket.


Végezetül egy „Legnépszerűbb” vagy „Legtöbbet eladott” részleget is kialakíthatsz webáruházadban, ahol mindig a legfelkapottabb termékek jelennek meg, például az elmúlt hetek forgalma alapján.

 

Online fizetési lehetőségek

Milyen az a webáruház, ami nem fogad online fizetési lehetőségeket? Ezek általában olyan harmadik féltől származó szoftveres megoldások, amelyek beépülnek a webáruház felhasználói felületébe, és egy biztonságos protokollon keresztül bonyolítják le a tranzakciót a vevő és az eladó fél között. Minél több fizetési opciót (utánvét, banki utalás, online bankkártyás fizetés) kínálsz, annál többen lesznek hajlandók tőled vásárolni.

 

Biztonság

Ha egy webhely online fizetéseket, vagy bármilyen más érzékeny adatokat (pl. jelszavak) kezel, akkor elengedhetetlen, hogy egy hiteles SSL tanúsítvánnyal rendelkezzen. Az SSL tanúsítványok titkosítják a webáruház és a vevő közötti kommunikációt, hogy a vásárlók biztonságosan megadhassák a jelszavukat belépéskor, a bankkártyájuk számát fizetéskor, és így tovább. Ez segít megakadályozni, hogy egy rosszindulatú fél hozzáférjen ezekhez a személyes adatokhoz, és visszaélhessen velük.


Az igazán jó SSL tanúsítványokért fizetni kell, ráadásul rendszeres megújítást igényelnek. Ha egy webhely URL címe HTTPS-sel kezdődik, és az URL sávban egy kis lakat ikont látsz, akkor azon a webhelyen valamilyen SSL tanúsítvánnyal rendelkezik. A lakat ikonra kattintva ellenőrizheted a tanúsítványt.

 

Szállítási opciók kiválasztása

Az online vásárlási élmény fontos része a kézbesítés is.


Ha saját, otthonodban készített termékeket tervezel értékesíteni, akkor a te feladatod becsomagolni és feladni ezeket a termékeket. Ez persze egy jó lehetőséget is kínál arra, hogy egyedi csomagolásoddal tovább népszerűsítsd márkádat.
Ha csupán viszonteladóként foglalkozol a termékek értékesítésével, akkor el kell döntened, hogy szeretnél-e otthonodban tartani belőlük készletet, vagy csupán közvetítőként szeretnél részt venni a tranzakciókban (dropshipping). Ez utóbbi opció gazdaságosabb, hiszen nem kell raktárt bérelned, azonban a visszaküldések intézése körülményesebb lehet.

Azt is el kell döntened, hogy milyen áron kínálod a kiszállítást, és hogy hogyan kezeled majd a visszaküldött termékeket. Egy újonnan alapult webáruház számára problémákat jelenthetnek a reklamációk és a visszatérítések. Ezért fontos jó minőségű képekkel és precíz leírásokkal bemutatni a termékeket, hiszen így a vásárlók tudni fogják, hogy mit is rendelnek tőled.

 

Online marketing

Teljesen mindegy, hogy milyen fantasztikus és innovatív, vagy éppen népszerű és nagy kereslettel rendelkező termékcsoportot kínálsz, ha az emberek nem tudnak a létezésedről. Az online marketing elengedhetetlenül fontos része minden sikeres webáruháznak, így ezt a lépést Te sem hagyhatod ki! 

 

Amennyiben úgy gondolod, ezt a részét szakértőkre bíznád, keress minket bizalommal és segítünk kiépíteni, fenntartani egy hatékony, sikert hozó stratégiát! Kattints IDE az ajánlatkérésért. 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!