Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Szezonális SEO az e-kereskedelemben – Így optimalizáld webáruházadat

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A legtöbb cég passzív marketingformaként tekint a SEO-ra, különösen, ha az email marketinggel, vagy fizetett hirdetésekkel hasonlítják össze. Ennek köszönhetően sokaknak eszébe sem jut a keresőoptimalizálásra is kiterjeszteniük szezonális kampányaikat. Pedig ha valami, akkor a SEO is lehet szezonális, és sokat segíthet egy webáruház közelgő kampányának felfuttatásában.

Legyen szó a nyár beharangozásáról, a tanévkezdésről, vagy a karácsonyi ünnepekről, az alábbi szezonális webáruházi SEO tippek segítenek majd, hogy a legtöbbet hozd ki az előtted álló kampányból! Ha pedig úgy érzed, nem tudsz ezzel is maximális odafigyeléssel foglalkozni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és futassuk fel együtt webáruházad! 

 

Mi is az a szezonális SEO?

A szezonális SEO célja minél több konverziót (általában értékesítést) elérni egy átmeneti időszak során, amikor megnő az érdeklődés bizonyos termékek és/vagy szolgáltatások iránt. Jó példa erre az iskolakezdés előtti néhány hét, amikor többen vásárolnak tolltartókat, füzeteket és egyéb iskolai gyermekeiknek.


A szezonális SEO segít fellendíteni egy cég forgalmát azokban az időszakokban, amikor a legnagyobb a kereslet bizonyos termékekre. Ez egy nélkülözhetetlen stratégia bármilyen webáruház számára. A marketingesek nem igazán befolyásolhatják, hogy egy szezonális termék iránt mikor a legnagyobb az érdeklődés, de sokat tehetnek annak érdekében, hogy ügyfeleik termékei a legjobb időszakokban jelenjenek meg a találati listák élén.

 

Tippek a hatékony szezonális webáruházi SEO-hoz

1. Végezz előre szezonális kulcsszókutatást

Érdemes jóval előre ellenőrizni a korábbi évek legfelkapottabb kulcsszavait, hogy felkészülhess az idei esztendő forgalmasabb időszakaira. Sok kulcsszótervező eszköz, illetve a Google Trends is segíthet megállapítani, hogy egy-egy kulcsszó az év mely időszakaiban keresettebb a korábbi évek adatai szerint.


Írd be a Google Trends keresőjébe a [tolltartó] szót, majd állítsd az időtartományt az előző 5 évre. Látni fogod, hogy augusztus során lényegesen megugrik az érdeklődés a tolltartók iránt, hiszen az iskolások néhány héten belül kezdik a tanévet.


Ha sikerül felfedezned az év számodra releváns kulcsszótrendjeit, akkor tudni fogod, hogy mikor és mi iránt érdeklődnek ideális ügyfeleid. Minél előbb tudsz felkészülni ezekre az időszakokra, annál könnyebben tudod majd megcélozni a szezonális keresőket tartalmaiddal, és annál egyszerűbb lesz változtatnod stratégiádon, így a változásokhoz is könnyebben alkalmazkodhatsz majd.

 

2. Optimalizáld webáruházad konverziós arányát is

Amikor az érdeklődés a csúcspontjára érkezik, nagyon fontos, hogy nyomon kövesd és optimalizáld webáruházad konverziós arányát is. Ha a SEO hatásai érvénybe lépnek, és fellendül webhelyed forgalma, a tesztek is gyorsabban hoznak majd eredményeket, így gyorsabban is reagálhatsz a változásokra.


Na persze, ezeknek a változásoknak is lehetnek kockázatai, de egy tapasztalt SEO szakértő segíthet rávilágítani ezekre.
Ha például webhelyeden átirányítási teszteket végzel, akkor fontos, hogy ezt a Google előírásai szerint végezd, és odafigyelj a kanonikus címke megfelelő beállítására. Ha ezt nem megfelelően csinálod, tartalmaid az év legforgalmasabb időszakában tűnhetnek el a Google találatai közül.

 

Állítsd be megfelelően a kanonikus címkéket

Térjünk át tehát a kanonizációra. A legnagyobb webáruházaknak gyakran olyan technikai problémáik vannak, amikkel a kisebb webhelyek ritkán találkoznak – ezek általában a termékoldalakat érintik. Sok e-kereskedelmi webhely hasonló, vagy többször előforduló kategóriákat sorol fel, ami többször előforduló tartalmakat eredményez, például:
•    aruhazamneve.hu/ferfi-ruha/nadragok/
•    aruhazamneve.hu/nadrag/ferfi-nadrag/

 

Ez azért olyan nagy probléma, mert amikor a keresőmotorok hasonló, vagy azonos tartalmakat találnak egy webhelyen, nem feltétlenül fogják tudni, hogy egy keresésre melyiket is jelenítsék meg közülük. Minél többször fordul elő ugyan az, vagy több nagyon hasonló oldal webhelyeden, a keresőmotorok annál kevesebb értéket látnak majd ezekben.


Ezt úgy oldhatod meg, hogy készítesz egy kategóriaoldalt webáruházadban, és oda összpontosítod az összes tekintélyt. Ezt kanonikus címkékkel lehet megoldani. A kanonikus címkének a webhely szakaszában kell megjelennie minden olyan oldalon, aminek a tekintélyét szeretnéd átruházni a fő kategóriaoldalra. Erre a fő oldalra kell mutasson a kanonikus címke. A keresőmotorok így tudni fogják, hogy melyik verziót jelenítsék meg a felhasználók kereséseire a webhelyről.
A kanonikus címkék használatáról itt olvashatsz bővebben.

 

Ellenőrizd az oldalakra osztott navigációt

Az oldalakra osztott navigációt minden nagyobb webáruház használja. Ez a módszer lehetőséget nyújt a felhasználóknak, hogy különféle szűrők (szín, méret, ár, teljesítmény, stb.) alapján szűkíthessék a kínálatot, és könnyebben rátaláljanak a számukra megfelelő termékre.
Ez természetesen rendkívül hasznos a felhasználók számára, SEO szempontból azonban óriási problémákat okozhat, ha nem megfelelően implementálják. Mindez abból adódik, hogy minden egyes szűrőkombináció más és más URL-eket eredményezhet, amelyek alapértelmezettként mind indexelhetők a keresőmotorok számára.

 

Ilyenkor:
•    Szétoszlik a külső és belső linkek értéke
•    A keresőmotorok robotjai hamar kifogyhatnak a feltérképezési költségvetésükből, így sokkal fontosabb oldalak maradhatnak feltérképezetlenül és indexeletlenül
•    Kulcsszó kannibalizáció léphet fel, vagyis több oldal is megcélozhatja ugyan azt a kulcsszót

 

Ha hatékony szezonális webáruházi SEO-ra vágysz, akkor fontos ellenőrizned webhelyed működését az oldalakra osztott navigáció terén.
 

 

Találj ki egy stratégiát a készlethiányok kezelésére

A készlethiány elsőre jól hangzik, hiszen azt jelenti, hogy egy terméknek nagy sikere van a vásárlóknál, és sikerült az összeset eladni belőle. Azonban ha valaki szeretne vásárolni egy kifogyott termékből, akkor óriási csalódás érheti, ha az „elfogyott” felirattal találkozik webáruházadban, vagy meg sem találja a terméket ott, mert eltávolítottad a kínálatból.


Mielőtt tehát feltüntetnéd, hogy a készlet elfogyott a termékből, vagy elrejtenéd a vásárlók elől a termék adatlapját, találd ki, hogy mit fogsz csinálni azokkal az érdeklődőkkel, akik pont ezt a terméket szeretnék megvásárolni webáruházadban.
Amikor egy webhelyről eltűnik egy oldal, mindig fennáll a veszélye, hogy a felhasználó rögtön el is hagyja webhelyedet, vagy, ami még rosszabb, egy versenytársadnál nézelődik majd tovább.


Szükséged lesz tehát egy tervre, amivel megpróbálhatod megtartani az érdeklődőket, annak ellenére, hogy nem vásárolhatják meg azt a terméket, amit eredetileg akartak. Íme néhány tipp ehhez:
•    Ne mutass 404-es oldalt nekik: A 404-es oldalnál nincs rosszabb egy webáruházban. Ezzel egyrészt kivonod az oldalt a Google indexéből (és elveszítesz minden linkértéket, amit az oldal valaha összegyűjtött), másrészt a felhasználókat is összezavarod a hibaoldallal, aminek láttán jó eséllyel elhagyják majd webhelyedet. E helyett inkább közöld velük, hogy az adott termék jelenleg nem kapható, és kínálj helyette készleten lévő alternatívákat, amiket megvásárolhatnak helyette.
•    Távolítsd el a termékoldalra mutató belső hivatkozásokat: Amíg a termékből nem érkezik új készlet, ne is próbáld mindenhonnan az adatlapjára irányítani az embereket webhelyedről. Cseréld le a termék megjelenéseit olyanokra, amikből van készlet, egészen addig, míg meg nem érkezik belőle az utánpótlás.
•    Használj közösségi és display újracélzást: Ez ugyan nem egy kifejezett szezonális webáruházi SEO tipp, de sokat segíthet e-kereskedelmed fellendítésében. Jegyezd fel azokat a felhasználókat, akik kifogyott terméked adatlapjára lépnek, majd célozd őket újra a közösségi médián, illetve a Google Display Hálózatán, amint újra készlet érkezik a termékből. Ezzel emlékeztetheted őket arra, hogy korábban szerették volna megvásárolni az adott terméket.
•    Irányítsd át a forgalmat a véglegesen kifutott termékekről: Ha egy terméket többször már soha nem tervezel értékesíteni, akkor irányítsd át adatlapját egy hasonló termékre (pl. a legújabb verziójára), vagy releváns kategóriaoldalra. Ez lehetővé teszi, hogy az oldal begyűjtött linkértéke átszálljon az új oldalra, és hogy az érdeklődő vásárlók is könnyedén rátaláljanak egy megfelelő alternatívára kínálatodban.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!