Hotel SEO útmutató: Keresőoptimalizálás hoteleknek, útmutató szállodaigazgatóknak és marketingeseknek

Hotel SEO

Hotel SEO: 2020 meghatározó hotel SEO útmutatója szállodaigazgatóknak és marketingeseknek

czsofi Szerző:
czsofi

Ha szállodaigazgatóként, vagy egy hotel marketingért felelős munkatársaként erre a cikkre tévedtél, az nem lehet véletlen. Valószínűleg tisztában vagy vele, milyen elengedhetetlen része is a hotel SEO egy szálloda online marketingjének. Tudod, milyen erős fegyver is az OTA-k közvetítői díjainak csökkentésében, a hétköznapi üres helyek feltöltésében, vagy még több rendezvényhelyszínre való ajánlatkérés bezsebelésében.
 

Hotel SEO

A hotel SEO nem gyerekjáték

Nem szeretnénk hitegetni, a hotel SEO nem gyerekjáték, ezt muszáj már cikkünk legelején leszögeznünk. A keresőoptimalizálás önmagában is egy nagy tapasztalatot és tudást igénylő feladatkör, ez a hotel SEO esetében is fokozottan igaz. Egy stratégia összeállítása és kivitelezése nagy falat, sok idő és energia, de legkevésbé sem lehetetlen, ráadásul egy valamiben biztos lehetsz: mindenképpen megéri! Ha sikerül keresőoptimalizálttá tenned hoteled weboldalát, az a legerősebb marketing fegyvered lesz!

 

A hotel SEO egy óriási témakör, amit lehetetlen lenne egyetlen cikkben vagy útmutatóban leírni, ezúttal azonban mégis igyekszünk segíteni abban, hogy egy erős hotel SEO-t tudhass magadénak. 

 

Közel 20 éve foglalkozunk online marketinggel, számos szálloda online marketing stratégiáját alkottuk és valósítottuk meg. Ismerjük a hotel SEO rejtelmeit, amelyre ügyfeleink jelentik a legerősebb bizonyítékot. A Zichy Park Hotel, a Residence Balaton, a Baltazár Budapest, a Pest-Buda Bistro és Hotel, az Erla Villa, az Oxigén Hotel**** Family & Spa, a Kristály Hotel Ajka****, a Relax Hotel Hévíznél, vagy az Idill Hotel, a Duna Relax & Event Hotel is minket választott, amikor szállodájuknak online marketing tanácsadót keresett.

 

Tudjuk, miről szól a hotel SEO, ha szeretnéd, neked is segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Vágjunk is bele, lássuk, mi mindent is jelent a “hotel SEO”!

 

Keresőoptimalizált weboldal hoteleknek

Szerkezet és navigáció

A hotel SEO egyik legfontosabb szempontja egy technilag és a UX szempontból is tökéletesen megfelelő weboldal. Fontos, hogy webhelyed rendezett és egyszerűen navigálható legyen – erre nem csak a felhasználók, hanem a keresőmotorok is szigorúan odafigyelnek. Mindez a gyakorlatban logikus kategóriákba sorolt, egymással összelinkelt tartalmakat jelent, amelyek között a felhasználók és a keresőmotorok egyszerűen, gyorsan mozoghatnak webhelyeden.

 

Hotel SEO stratégiád elkészítése során arra is oda kell figyelned, hogy mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok odafigyeljenek a weboldalad URL-jére is. Éppen ezért a legjobb megoldás egy hierarchikus elrendezésű, könyvtárakból és alkönyvtárakból álló szerkezetet kialakítása. Ha például megnézed a következő két példa URL-t:

  • https://www.hotelemwebhelye.hu/szallodak/Eger/egerhotel.html
  • https://www.hotelemwebhelye.hu/tartalom/211/?=1465

… akkor rögtön láthatóvá válik, hogy melyik ezek közül a beszédesebb. Egy jó URL-szerkezet segíthet jobb rangsorolást szerezni megcélzott kulcsszavaidra.

 

Az is fontos, hogy webhelyed navigációs rendszere ugyanazt a mintát kövesse, mint amelyet alkönyvtáraid is. Ügyelj arra is, hogy szállodád webhelyének főoldaláról minden aloldal legfeljebb 3-4 kattintással elérhető legyen, különben a felhasználóknak (és a keresőmotoroknak) túl sokat kell majd lépkedniük a rétegek (könyvtárak) között. Ez nem a legjobb felhasználói élmény szempontjából, de a főoldalról továbbadott pagerank érték is sokkal hamarabb felhígul majd.

 

Mobil-első design és AMP tartalmak

2020-ban elképzelhetetlen, hogy egy webhely ne működjön megfelelően mobileszközökön. A helyzet az, hogy manapság már sokkal többen böngészik az internetet okostelefonjaikról, mint bármilyen más eszközről, és erre a trendre természetesen a keresőmotorok is felfigyeltek. A Google például már jó ideje dolgozik mobil-első indexén (részletesebben erről ITT), ami azt jelenti, hogy a webhelyeket elsődlegesen mobilos verziójuk szerint értékeli és rangsorolja. Elengedhetetlen tehát, hogy webhelyed megfelelően legyen optimalizálva (erről pedig ITT) okostelefonokra.

 

Ezzel persze nem csak azért érdemes foglalkozni, mert a mobilos használhatóság a hotel SEO fontos tényezője, hiszen a látogatók is szívesebben maradnak egy olyan webhelyen, ami kiváló felhasználói élményt nyújt számukra (azaz megfelelő a korábban is említett UX, vagyis user experience szempontoknak). Ha például valakinek SOS szállásra van szüksége a közelben (talán mert lekéste a csatlakozását), akkor az biztosan nem fogja vesztegetni az idejét olyan webhelyekkel, amiket nem tud rendesen használni mobiljáról.

 

Volt idő, amikor ezt egyszerűen egy mellékes „m.” webhellyel (pl. https://m.hotelwebhelyem.hu) oldották meg, de ez a módszer mára már igencsak elavultnak számít. Ugye te sem használod már?! Sokkal elterjedtebbek az olyan reszponzív vagy adaptív webhelyek, amelyek dinamikusan rendezik és méretezik át elemeiket attól függően, hogy mekkora felbontású képernyőn jelenítik meg őket.

 

Persze érdemes észben tartani azt is, hogy a Google továbbra is támogatja azokat, akik hajlandók egy leegyszerűsített, mobileszközökön gyorsabban betöltő verziót kínálni legfontosabb weboldalaikról az úgynevezett AMP (ITT megtalálod részletesen) projekt keretein belül. Ha webhelyed legfontosabb oldalaiból AMP verziót is kínálsz (ami megfelel az AMP előírásainak), akkor a Google ezeket az oldalakat előnyben részesítheti más, lassabb oldalakkal szemben. Tény, hogy ezek az AMP oldalak egyszerű felépítésük miatt kevesebb tartalmat kínálhatnak, mint a rendes weboldalak, azonban a Google a találatok között is külön jelzéssel jeleníti meg őket, ami több átkattintást vonzhat be, míg sebességüknek köszönhetően kevesebb lesz a visszafordulások száma is.

 

Ahogy a mobilhasználók száma egyre nő, úgy válik egyre fontosabbá a felhasználói élmény a keresőmotorok és a látogatók számára is. Ügyelj rá, hogy webhelyed gombjai ne legyenek túl nagyok, vagy túl kicsik, hogy a kisméretű érintőképernyőkön is használni lehessenek őket (ha mégsem lennének megfelelőek, a Google Search Console eszköze jobb esetben jelezni fogja azt). Ez különösen fontos a hotel SEO világában, elvégre egy nehezen gomb vagy más hivatkozás elszalasztott lehetőségekhez vezet majd. Ellenőrizd továbbá, hogy a szöveg megfelelően rendeződik-e sorokba az oldalon, és hogy a bekezdések nem takarják egymást a képekkel. Emellett biztosítsd, hogy legfontosabb tartalmaid ne maradjanak rejtettek sem a felhasználók, sem pedig a keresőmotorok előtt (habár a Google képes feltérképezni ezeket, ha láthatók a HTML forráskódban).

 

Ha szeretnéd ellenőrizni, hogy a Google mobilbarátnak tartja-e webhelyedet, akkor ezt megteheted a Google saját eszközével (kattints érte IDE), illetve érdemes megnézned a „Mobilos használhatóság” jelentését is, hogy felfedezhesd az ilyen jellegű problémákat.

 

Ha azt gondolod, végeztünk a hotel SEO szempontjából elengedhetetlen weboldallal kapcsolatos elvárásokkal, tévedsz! Lássuk, miért is olyan fontos weboldalad sebessége!

 

A webhely sebessége

A webhelyek sebessége a hotel SEO egy fontos rangsorolási szempontja (ITT már írtunk róla), ráadásul kritikus tényező a felhasználók részéről is. Fontos észben tartanod, hogy sok felhasználó nem talál mindenütt 4G-s lefedettséget, ráadásul nyugodtan feltételezheted, hogy még a jobb kapcsolattal rendelkező felhasználók is a gyorsabb webhelyeket preferálják majd a lassabbakkal szemben.

 

A weboldalad betöltési idejét többféle módszerrel is javíthatod, és szerencsére ezek nagy része nem is túl bonyolult feladat. Például már azzal is sokat javíthatsz webhelyed sebességén, ha odafigyelsz rá, hogy mekkora fájlméretű képeket töltesz fel rá. Ha több részletre vagy kíváncsi ebben a témában, olvasd el a webhelysebességről szóló útmutatónkat (ITT) is!

 

A feltérképezés hatékonysága

A keresőmotorok nagy dilemmája, hogy az interneten felfoghatatlan mennyiségű weboldal található, robotjaik viszont csak korlátozott időt tölthetnek egy-egy webhely feltérképezésével – ezt nevezik „feltérképezési keretnek”. Ezeknek a robotoknak nagyon ügyesen kell beosztaniuk a feltérképezésére fordított idejüket, és gyakran előfordul (főleg a nagyobb webhelyeknél), hogy egy alkalommal nem is térképezik fel egy webhely összes oldalát. Szállodaigazgatóként vagy marketingesként segíthetsz a robotoknak, hogy ne vesztegessék feltérképezési keretüket felesleges tartalmakra.

 

A robots.txt fájl

A robotok viselkedését főleg a robots.txt fájl megfelelő kitöltésével lehet korlátozni webhelyeden. Ez a fájl kifejezetten a webhelyedre érkező robotoknak tartalmaz utasításokat – például olyanokat, amelyek megtiltják, hogy feltérképezzenek bizonyos oldalakat vagy egész alkönyvtárakat webhelyeden. Ha például webhelyeden vannak olyan duplikált oldalakat, amiket hasznosak a felhasználóknak, de a keresőmotorokat csak összezavarnák, akkor érdemes például ezeket is kizárni a feltérképezésből. A robots.txt fájl segítségével összetettebb tiltásokat is megfogalmazhatsz, például bizonyos URL paramétereket blokkolását.

 

Fontos azonban észben tartani, hogy a robots.txt fájl nem megfelelő használata (pl. egyetlen egy rosszul begépelt karakter) súlyos problémákat okozhat, ugyanis könnyedén kitilthatod vele a Google és más keresőmotorok robotjait webhelyedről.

 

XML webhelytérkép

Szintén sokat segíthetsz a feltérképezést végző robotoknak, ha készítesz webhelyedről egy XML webhelytérképet, majd feltöltöd azt az adott keresőmotor rendszerébe – a Google-nál ezt például a Google Search Console felületén teheted meg a „Webhelytérkép” menüpontban. Ezzel biztosíthatod, hogy a keresőmotor pontosan tudja, hogy hol találja meg webhelyed legfontosabb tartalmait.

 

Kanonikus címkék

A duplikált tartalmakból származó problémákat továbbá a kanonikus címkék is segíthetnek elkerülni, amiket weboldalad HTML forráskódjában kell elhelyezned. A kanonikus címkében megjelölhetsz egy URL-t, jelezve ezzel a keresőmotoroknak, hogy ezen az URL-en találják az adott oldal hivatalos („kanonikus”) verzióját, amelyet szeretnél, hogy előnyben részesítsenek indexeléskor. Ezzel a módszerrel elméletileg elérhető, hogy minden nem kanonikus verzió PageRank értéke átszálljon a kanonikus verzióra.

 

Ez különösen hasznos, ha egy weboldalnak több verziója is létezik az URL paramétereknek köszönhetően. Ha például egy olyan hotelláncnak igazgatója vagy marketingese vagy, amely több városban is jelen van, akkor az URL paraméterek segítségével más és más tartalmakat jeleníthetsz meg a felhasználónak a szerint, hogy mely város szállodáját nézegetik éppen, és ezeken az oldalakon kanonikusan hivatkozhatsz egy elsődleges oldalra (például az országos könyvtáréra).

 

Fontos észben tartani, hogy habár a kanonizálás papíron nagyon hasznosnak hangzik hotel SEO szempontjából, a keresőmotorok nem minden esetben veszik figyelembe a kanonikus címkéket. Például nem erősítheted meg egy oldal PageRank értékét azzal, hogy webhelyed különböző, nem kapcsolódó oldalain kanonizálod azt. A kanonizálás csak akkor működik, ha több oldal tartalma szinte teljesen megegyezik egymással.

 

Kulcsszókutatás szállodáknak

A hotel SEO-hoz kulcsszavakkal célzott tartalmakra és meta címkékre van szükséged, amihez először kulcsszókutatást kell végezned. Ez az a folyamat, amely során felkutatod, összegyűjtöd, kiválogatod és rendszerezed azokat a kulcsszavakat és kifejezéseket, amelyeket az utazni vágyók használnak kereséseikben.

 

A kulcsszókutatáshoz számos ingyenes és fizetős eszközt is alkalmazhatsz. Ezek közül a legnépszerűbb az Google Kulcsszótervező, amelyet a google ads rendszerében találsz, és teljesen ingyenesen használhatod (még hirdetések létrehozása nélkül is). Az ilyen eszközöknek általában meg kell adnod egy kiinduló kulcsszót, és rövid időn belül számos variációt és kapcsolódó kifejezést felsorolnak rá.

 

Verseny és keresési arány

Hogy kiválaszthasd a legjobb kulcsszavakat a hotel SEO-hoz, érdemes figyelembe venni két fontos tényezőt: ezek a verseny és a keresési arány (azaz a kulcsszó keresettsége). Ez a két tényező általában szoros kapcsolatban áll egymással, hiszen a keresettebb kulcsszavakért hevesebb verseny zajlik. Ez nem meglepő, elvégre minél népszerűbb egy kulcsszó, annál több látogatót szerezhet vele egy webhely, ezért sokan próbálják megcélozni őket.

 

Érdemes azonban észben tartani, hogy habár csábító lehet minden energiádat a legfelkapottabb kulcsszavakba fordítani, ha webhelyed nem rendelkezik elég tekintéllyel, és nincs elég mozgósítható erőforrásod, akkor csak az idődet pazarolod majd a heves verseny miatt.

 

Kulcsszókutatásod során igyekezz olyan kulcsszavakat és kifejezéseket kiválogatni magadnak, amelyek viszonylag nagy keresési aránnyal rendelkeznek (tehát keresettek), de nem jellemző rájuk heves verseny.

 

Kategorizálás keresési szándék és más szempontok szerint

Miután kiválasztottál néhány ígéretesnek tűnő kulcsszót, amelyek keresettek, de nem jellemző rájuk túl nagy verseny, akkor a következő lépésként érdemes kategóriákba sorolni őket.

 

Ezek a kategóriák általában keresőszándék (erről bővebben ITT) és a témakör, és ezek a kategóriák gyakran fedik is egymást, hiszen a kulcsszavak különféle módosítóinak is tekintheted őket.

 

A hotel SEO kulcsszavait például aszerint kategorizálhatod, hogy melyek mögött áll „szállodakeresői” (városnevek, vagy „a legjobb” kezdetű keresések) vagy „szobafoglalási” szándék (pl. „olcsó”, „akciós”, stb.)

 

A versenymezőny felmérése

Mielőtt elkezdenéd elkészíteni hotel SEO tartalmaidat és hivatkozásokat szerezni ezekhez (mert hogy ez is a szállodai keresőoptimalizálás alapvető eleme), érdemes utánajárni, hogy mit csinálnak versenytársaid.

 

Jelenlét a keresőmotorokon

Válassz ki néhány jövedelmezőnek tűnő kulcsszót, amiket nemrégiben felkutattál magadnak, és keress rájuk a Google-ban. Lehetőleg ne használj helyi kulcsszavakat (pl. városneveket, vagy a „közelben” kifejezést), és mindenképpen lépj be böngésződ „inkognitó” vagy „privát” böngészési módjába, hogy a Google minél kevesebb személyre szabott találatot mutathasson neked.

 

Figyeld meg, hogy mely versenytársaid jelennek meg legsűrűbben az első találati oldalon, illetve a legmagasabb 3-4 pozícióban. Érdemes ezt rendszeresen elvégezni a későbbiekben is, és megfigyelni, hogy milyen trendek befolyásolhatják éppen a top rangsoroló találatokat, vagy hogy milyen új módszerekkel javítanak pozícióikon versenytársaid.

 

Elképzelhető, hogy a különböző (mégis egymáshoz szorosan kapcsolódó) kulcsszavakra egészen más jellegű webhelyek kerülnek a legelső pozíciókba. Ez azért van, mert a Google igyekszik megállapítani a keresőbe beírt kifejezés mögött álló szándékot, hogy eszerint rendezhesse sorba a legjobb találatokat.

 

Ha sikerült azonosítanod közvetlen versenytársaidat, akkor elkezdheted nyomon követni rangsorolásaikat és teljesítményeiket. Ehhez is többféle online eszközt használhatsz, habár a jobbakra komolyabb összegekkel kell majd előfizetned.

 

Visszahivatkozások

Érdemes megvizsgálnod versenytársaid visszahivatkozásait is, hogy kideríthesd, milyen linkbuilding stratégiákat lehet érdemes használni a hotel SEO során. Akárcsak a kulcszókutatáshoz és a rangsorolások nyomon követéséhez, ehhez is többféle hasznos online eszközt használhatsz fel.

 

Vedd figyelembe, hogy milyen típusú tartalmak kaptak fokozott figyelmet, és hogy mely webhelyek hivatkoznak előszeretettel ilyen tartalmakra. Ezen információk birtokában te is megpróbálhatsz hasonló tartalmakat készíteni, és elküldeni azokat ezeknek – vagy hasonló webhelyeknek -, hogy nem lenne-e kedvük hivatkozni rájuk.

 

Egy másik opció elolvasgatni a hivatkozó webhelyek tartalmait, és megvizsgálni, hogy vannak-e rajtuk elavult, vagy már nem működő hivatkozások (ehhez különféle böngészőbővítményeket használhatsz). Ha találsz ilyeneket, akkor felkeresheted a webhely szerkesztőségét, hogy felajánld saját, frissebb tartalmaidat, hátha lecserélik rájuk régi hivatkozásaikat.

 

Figyelj oda az olyan visszahivatkozás-csoportokra, amelyekhez ugyan azok a horgonyszövegek tartoznak. Ez egy árulkodó jele lehet annak, hogy a hivatkozásokat egy online marketing ügynökség segített elhelyezni. Egy jó ügynökség rengeteget segíthet egy márka online jelenlétén.

 

Ha úgy érzed, a fentieket inkább hozzáértőkre bíznád, segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!

 

Tartalomtípusok, tekintély és terjedelem

Versenytársaidról csak akkor kaphatsz teljes képet, ha tartalmaikat is kielemzed. Nézd meg, hogy milyen gyakran és miről írnak cikkeket, útmutatókat. Eleinte ezek jó kiindulópontok lehetnek saját tartalmaid elkészítéséhez, és idővel – jó esetben – sokkal jobb tartalmakat publikálhatsz majd, mint ők.

 

Figyeld meg, hogy milyen stílusban fogalmaznak, és hogy hitelesnek tűnnek-e. A stílusuk alapján vajon milyen célközönségnek szólhatnak az írásaik? Ha jól rangsorolnak, akkor ez azt jelenti, hogy eleget kísérletezgettek, míg rá nem jöttek, hogy milyen tartalmakat preferálnak a keresőmotorok bizonyos kulcsszavakra – érdemes tehát ellesni ezt tőlük.

 

Meta címkék a hotel SEO-ban

Habár a kulcsszóhalmozás és más etikailag kérdőjeles hotel SEO technikák már rég elavultak, a mai napig megéri foglalkozni a tartalmak főcímével és meta címkéivel.

 

Főcím

Az oldal főcíme egy hotel SEO rangsorolási szempont, de elsődleges célja persze az, hogy tömören és lényegretörően összefoglalja az adott oldal tartalmát a felhasználók (és keresőmotorok) számára. Érdemes legfeljebb 55 karakter hosszú főcímeket írni a tartalmakhoz, mert a hosszabb címeket a Google hajlamos levágni a találati oldalakon.

 

Meta leírás

A meta leírásokat a Google nem kezeli rangsorolási szempontként, de ennek ellenére fontos szerepük van a találati oldalakon. Ezek a leírások egy hosszabb összefoglalót biztosíthatnak az oldal tartalmáról, és ha elég meggyőzőek, akkor javíthatják a tartalom átkattintási arányát. Habár a Google időnként kísérletezik vele, hogy milyen hosszú meta leírásokat jelenítsen meg, általánosságban 160 karakter körül érdemes megfogalmazni ezeket, hogy jó eséllyel végig láthatók legyenek a találatok között.

 

Meta kulcsszavak

Akárcsak a meta leírásokat, a meta kulcsszavakat sem veszi figyelembe a Google a rangsorolásnál, ezért a hotel SEO szempontjából semmit sem érnek. Legfeljebb akkor érdemes használni őket, ha a webhelyen belüli kategorizálásra van szükséged rájuk.

 

A Google és a meta címkék

Gyakran előfordul, hogy a Google inkább a cikk egy részletét jeleníti meg a találatban az általad megadott meta leírás helyett. Ez azért van, mert a Google általában relevánsabbnak tartja a cikk egy olyan részét, amiben megtalálható a felhasználó által keresett kulcsszó. Ez sokszor hasznos lehet, hiszen a felhasználó így láthatja, hogy az adott cikk tényleg arról szól, amire ő kíváncsi, így nagyobb eséllyel kattint majd rá, mintha a sima meta leírást olvasná el. Ettől függetlenül érdemes egy jó meta leírást megfogalmazni tartalmaidhoz, mert a Google nem minden esetben képes erre.

 

Strukturált adatok

Mik azok a strukturált adatok?

A Strukturált adatok olyan megjelölt adatok egy weboldalon, amelyek extra információt szolgáltatnak az oldal tartalmáról a keresőmotorok számára. A strukturált adatok segítségével a webmesterek és tartalomkészítők rengeteg rejtett információt és kontextust kínálhatnak a keresőmotoroknak anélkül, hogy felesleges részletekkel kelljen kiegészíteniük az oldal fő, felhasználóknak szóló tartalmát.

 

A hotel SEO leggyakrabban használt strukturált nyelve a Schema (kattints érte IDE), amely a Google, a Microsoft, a Yahoo! és számos más hasonló érdekeltségű cégóriás együttműködésével jött létre. A Schema többféle kódolási módszert is támogat, de moduláris jellegének köszönhetően a legtöbben a JSON-LD-t tartják a legegyszerűbbnek ezek közül.

 

A strukturált adatok által kínált előnyök nem mindig egyértelműek. Vannak, amikor szembetűnőbbek (például a keresőtalálatokban megjelenő értékelés-csillagok), de gyakori, hogy csak a keresőmotorok látják ezeket, és az extra adatoknak köszönhetően magasabbra rangsorolnak egy-egy jól megjelölt oldalt.

A Schema hoteleknek szóló (angol nyelvű) útmutatóját itt találod.

 

Link building és PR tevékenységek a hotel SEO-ban

Hogyan szerezz visszahivakozásokat?

A tartalom nélkülözhetetlen szerepét senki sem tagadja a hotel SEO világában, azonban kétségtelen, hogy a Google első sorban azért vált a világ legsikeresebb keresőmotorjává, mert versenytársaival ellentétben a domainekre mutató visszahivatkozások alapján állapította meg azok hitelességét, tekintélyét. Számos kutatás kikövetkeztette már, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb rangsorolási tényezői közé tartoznak, hiszen a cég a mai napig bővítgeti a PageRank rendszer 1998-ban benyújtott szabadalmát.

 

Nincs olyan linkszerzési módszer, amely minden helyzetben tökéletesen hatékony és bombabiztos lehet. Még a link building (magyarul linképítés) is rossz hírnevet szerzett maga köré, és sok, a SEO-val nem foglalkozó online marketinges tekinti erkölcstelen spammereknek azokat, akik ilyen link buildinggel próbálnak hivatkozásokat szerezni ügyfeleik számára.

 

Habár még mindig vannak olyanok, akik egy emailben keresik fel kiszemelt partnereiket, hogy kapcsolatot teremthessenek velük, és tartalmat kínáljanak nekik egy-egy hivatkozásért cserébe, ezekre az üzenetekre manapság már csak nagyon ritkán érkezik válasz. Ha sikeres szeretnél lenni, akkor vagy nagyon egyedi értékeket kell felkínálnod, vagy kreatívnak kell lenned – a legjobb, ha mindkettőre törekszel.

 

A saját, eredeti kutatások eredményeit bemutató összefoglalók például sok visszahivatkozást szerezhetnek egy domainnek, ha hajlandó vagy rászánni az időt, hogy hasznos adatokat gyűjts össze, elemezz és prezentálj a vendéglátóiparról. Ehhez persze nem kell statisztikai szakembernek lenned, de fontos, hogy mind módszereid, mind pedig mintaméreteid stabilak legyenek, mert biztosan lesznek olyanok, akik megkérdőjelezik hitelességedet.

 

Ha jó munkát végzel, sok releváns érdeklődésű webhely szívesen hivatkozik majd rád, vagy idézi tartalmaidat megbízható forrásokként (gyakran anélkül, hogy neked kellene felkeresned őket ehhez). A tájékoztató célú, útmutató jellegű cikkek szintén sok visszahivatkozást gyűjthetnek domainednek. A szállodai SEO céljából például hasznos utazási útmutatókat készíthetsz, amire különféle webhelyeknek is felfigyelhetnek majd.

 

Ha tartalmaid nem túl egyediek, vagy nem kínálnak kimagasló értéket, akkor máshogyan kell összpontosítanod erőfeszítéseidet. Vésd bele magad kiszemelt webhelyeid emlékezetébe azzal, hogy rendszeresen felveszed velük a kapcsolatot, hogy megerősíthesd azt, mielőtt felkínálnál nekik egy hivatkozást. Minél többet foglalkozol a hálózatépítéssel, annál valószínűbb, hogy a későbbiekben sikerül majd szerezned egy-egy visszahivatkozást valamelyik kiszemeltedtől, hiszen az emberek nem szívesen teszik kockára saját hírnevüket azzal, hogy egy ismeretlen webhelyére voksolnak hivatkozásaikkal.

 

Persze ezt egyszerre csak néhány kapcsolattal lehet eljátszani, ezért kreatívnak kell lenned kapcsolatteremtő üzeneteiddel, hogy kiemelkedj a zajból. A/B teszteld emailjeidet, hogy kiderítsd, milyen stílusra reagálnak többen (nem biztos, hogy a szigorúan hivatalos megfogalmazás a legjobb választás az adott piaci résben). Esetenként építő jellegű, óvatos kritikával is illetheted a címzett munkáját, felajánlva neki egy releváns tartalmadat, amiből idézhet, és amit megjelölhet forrásként.

 

Kérj segítséget

Hacsak nincsenek befolyásos kapcsolataid, érdemes egy tapasztalt hotel marketing tanácsadó segítségét kérni a link buildinghez és egyéb hotel SEO tevékenységekhez. Mint azonban fentebb olvashattad, rengeteg az amatőr és a csaló „marketing tanácsadó”, akik több kárt tehetnek márkádban, mint amennyit segíthetnének. Ügyelj rá, hogy elismert, nagy múltú ügynökségre bízd cégedet!

 

A spamkérdés

A Google Web Spam csapata nem véletlenül legismertebb a hotel SEO-val foglalkozók körében. A Google nagyon szigorúan kezeli a spamet, és nem rest egész webhelyeket kitiltani indexéből, ha úgy véli, hogy megsértették a webmestereknek megfogalmazott irányelveket (ezeket IDE kattintva eléred).

 

A Web Spam csapata első sorban (de nem kizárólag) arra próbál rájönni, hogy vannak-e nem természetes visszahivatkozások egy webhely linkprofiljában. Olyan hivatkozásokra kell itt gondolni, amiket egy másik Domain valamilyen kompenzációért cserébe (pénz, szívesség, stb.) helyezett el – tehát nem azért, mert őszintén jónak véli a tartalmat. Ha a Google csapata úgy véli, hogy ez a helyzet, akkor büntetésként jelentősen csökkentheti egy vagy több oldal, vagy akár az egész webhely rangsorolását a keresőtalálatok között.

 

Hogy mi számít „nem természetes” hivatkozásnak, az sajnos nem tiszta, de biztos lehetsz benne, hogy a linkcseréket („én hivatkozok rád, te meg cserébe rám”) és a privát bloghálózatokat nem nézi jól szemmel a Google, és ha kideríti, hogy ilyen módszereket használsz, akkor garantált büntetésre számíthatsz. Ezeket a black hat technikákat akár versenytársaid is jelenthetik a Google-nak, ezért jobb nem megkockáztatni őket – ha a Google nem is jön rá magától, biztos lesz valaki, aki örömmel hívja majd fel rád a figyelmét.

 

Rendszeres aktivitás

A tartalmak frissítése

A Google megerősítette, hogy a tartalmak frissessége is rangsorolási szempont lehet bizonyos kereséseknél, ami nem meglepő, elvégre a legtöbb felhasználó a lehető legújabb, naprakész információkra kíváncsi, ha rákeres valamire az interneten. Ha úgy érzed, hogy ki tudnál egészíteni egy régebbi cikket néhány új információval, akkor erősen ajánlott rászánni erre az időt, hiszen kevesebb munka van vele, mint teljesen új tartalmat írni ugyanarról a témáról.

 

Ez a frissített tartalom akár hónapokig is jobban rangsorol majd, szimplán azért, mert naprakész információkat tartalmaz.

 

Felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak alkalmazásával több aktivitást válthatsz ki látogatóidból, és jelentősen javíthatsz kulcsszavaid sűrűségén is. Ha időt szánsz rá, hogy néha válaszolgass a cikk hozzászólásaira, azzal kiharcolhatod olvasóid bizalmát, és idővel pozitív hírnévre tehetsz szert az interneten. Ehhez persze hozzászólási lehetőséget kell biztosítanod cikkeid alatt, és még egy fórumot is indíthatsz webhelyeden, ha van rá kapacitásod. Az egyetlen hátulütője ennek, hogy rendszeresen ellenőrizned kell majd hozzászólásaidat, hogy nem próbálják-e telespammelni őket az olvasók vagy a robotok.

 

A teljesítmény nyomonkövetése

Hotel SEO törekvéseid nem sokat érnek, ha nem követed nyomon folyamatosan teljesítményedet, hogy tudd, mit érdemes változtatnod stratégiádon. Elengedhetetlen, hogy rendszeresen ellenőrizd organikus teljesítményedet.

 

A Google Search Console megmutatja (ITT írtunk róla), hogy mely oldalak és lekérdezések vonzzák a legtöbb látogatót webhelyedre. Ha ennél több adatot szeretnél webhelyed teljesítményéről, (pl. nyomon akarod követni a rangsorolások változását), akkor egy komolyabb, fizetős eszközre lesz szükséged.

 

Hasonló figyelmet érdemes fordítani a webhelyedre mutató visszahivatkozásokra is. Ugyan a Search Console ezeket is megmutatja, a részletesebb, átláthatóbb jelentések érdekében érdemes egy erre is kiélezett online eszközre előfizetni. Végezetül ugyan ez vonatkozik webhelyed általános állapotára is. A Google Search Console megmutatja az esetleges hibákat, amiket a Google talál webhelyeden, te ennél lényegesen többet is kideríthetsz róla, ha egy harmadik féltől származó eszközzel is ellenőrizteted tartalmaidat.

 

Ha úgy érzed, inkább profikra bíznád hotel SEO munkáidat, a legjobb helyen jársz! Auditáljuk szállodádat, megalkotjuk komplex online marketing stratégiádat, és ha kéred, meg is valósítjuk azt! Tudj meg többet róla ITT!

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok