Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 profi SEO tipp 2021-re

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

SEO tartalommarketing

Az elmúlt évek algoritmusfrissítéseivel a Google egyre inkább a felhasználókra összpontosított. Manapság már minden SEO menedzser tudja, hogy habár a kulcsszavak még mindig fontosak, a hangsúly a minőségi, értékes tartalmakra került át. 2021-ben is erre kell majd összpontosítani, némi gépi tanulással és persze mutatós vizuális elemekkel kiegészítve. Íme 10 SEO tipp, ami pontosan ebben segít majd!

1. Azonosítsd buyer personáidat

A buyer personák koncepciója nem újdonság egy marketinges számára, a tartalomkészítés során mégis ritkán veszik figyelembe ezeket a fiktív személyeket.

 

Pedig logikus, hogy ha olyan tartalmakat szeretnél készíteni közönséged számára, ami ténylegesen nekik szól, akkor tudnod kell pontosan, hogy kik is alkotják ezt a közönséget – hogy mit akarnak, hogy mik a vágyaik, a fájdalmi pontjaik, és így tovább. Ez nem csak kulcsszókutadásodnak ad irányt, hanem olyan tartalmakat segít majd készíteni, amelyek konverzióra ösztönzik látogatóidat.

 

Buyer personáid lényegében olyan kitalált személyek, akik ideális ügyfeleid tulajdonságaival, jellemzőivel rendelkeznek. Néhány ilyen persona felvázolása után már könnyedén választ adhatsz az alábbi kérdésekre:
•    Mi célközönséged három legnagyobb problémája jelenleg?
•    Miket tettek eddig, hogy megoldják ezeket a problémákat?
•    Miért nem oldották meg problémáikat az eddig próbált megoldások?
•    Mi lenne az ideális megoldás számukra?

 

E kérdések megválaszolásával sokkal pontosabban meg tudod majd határozni, hogy milyen tartalmak lennének ideálisak célközönséged számára. Ha még alaposabb szeretnél lenni, akkor egy kérdőívet is küldhetsz nekik, amelynek válaszai a kulcsszókutatásban, a felhívások kialakításában, illetve tartalmaid megfogalmazásában is segíthetnek.

2. Párosítsd kulcsszavaidat a keresőszándékhoz

A kulcsszavak párosítása egy fontos SEO folyamat, amely során egy-egy kulcsszót egy-egy oldalhoz vagy bejegyzéshez rendelsz hozzá (ezt kulcsszó-feltérképezésnek is szokás nevezni, habár ez nem a legpontosabb fordítás ebben a kontextusban). Erre a legtöbb SEO szakember odafigyel munkája során, azonban gyakori, hogy a keresőszándék teljesen kimarad a képletből.

 

A keresőszándék az elmúlt évek során egy nagyon fontos fogalommá vált a SEO világában. Ha tudod, hogy milyen szándékú felhasználók lennének ideális ügyfeleid, akkor olyan tartalmakat készíthetsz nekik, amik megfelelnek ennek a szándéknak. Ezzel biztosíthatod, hogy tartalmaid szorosan kapcsolódjanak a hozzájuk párosított kulcsszavakhoz.

 

Tegyük fel például, hogy a „Budapesti útikalauz” kifejezésre szeretnél rangsorolni. Attól függően, hogy milyen szándékú felhasználókat szeretnél bevonzani ezzel a kifejezéssel, nem mindegy, hogy milyen tartalommal párosítod ezt a kulcsszót, azaz, hogy milyen tartalomban helyezed el. Meglehet például, hogy egy blogbejegyzést optimalizálsz rá, ami egy átfogó útikalauz Budapestről, de az is lehet, hogy webhelyed egy olyan oldalán használnád fel inkább, amely budapesti körutazásokkal vagy idegenvezetéssel foglalkozik.

 

Ügyelj arra, hogy soha ne próbáld meg beleerőltetni kulcsszavaidat tartalmaidba csak azért, mert rangsorolni szeretnél rájuk. Derítsd ki, hogy egy felhasználó mit szeretne találni egy adott keresés beírásával, és készíts tartalmat ehhez a szándékhoz igazítva.

 

3. Kínálj értékes tartalmakat

Az „értékes” egy meglehetősen szubjektív kifejezés, és kétségtelen, hogy talán túl gyakran is használják a marketinges körökben. Azonban az is vitathatatlan, hogy ha 2021-ben, vagy az azt követő években szeretnél a legelőkelőbb pozíciókba kerülni tartalmaiddal, akkor értékes, hasznos tartalmakat kell kínálnod közönséged számára. Persze az érték attól függ, hogy kik alkotják célközönségedet, ezért is fontos kialakítani a fentebb emlegetett buyer personákat.

 

Ahhoz továbbá, hogy értékes tartalmakat írhass egy bizonyos témában, az adott téma szakértőjévé kell, hogy válj. Ha épp a marketing és a SEO érdekli közönségedet, akkor könnyű dolgod lesz, de ha más témákban kell tartalmakat készítened nekik, akkor jobb, ha segítséget kérsz az adott terület egyik szakértőjétől.

 

Sosem árt, ha feltöltött szakmai tartalmaidhoz egy valódi szakember is nevét adja, hiszen ettől még hitelesebb lesz mind látogatóid, mind pedig a Google szemében.

4. Erősítsd márkád tekintélyét vendégbejegyzésekkel

A SEO szakemberek jól tudják, hogy a vendégbejegyzésekkel erős visszahivatkozásokat szerezhetnek egy optimalizálni kívánt domain számára. Azonban gondoltad volna, hogy ezekkel a posztokkal akár márkád tekintélyét is megszilárdíthatod?

 

Még ha nem is sikerül dofollow hivatkozást elhelyeztetned minden vendégbejegyzésedben, ha elég népszerű, jó hírnevű lapoknak sikerül írnod, akkor az már önmagában rengeteget javít saját márkád tekintélyén. Ne szalaszd el tehát az ilyen lehetőségeket csak azért, mert nem szerzel velük visszahivatkozásokat.

 

Ezeket a tartalmakat sem feltétlenül kell neked elkészítened, hiszen felkérhetsz egy szellemírót, aki szakértői szintű cikkeket ír majd, és ezeket is publikálhatod vendégcikkekként.

 

5. Terjeszkedj ki több csatornára

Minél több csatornán vagy aktívan jelen márkáddal (vagy egy ügyfeled márkájával), annál több ember ismerheti majd meg kedvenc platformján. Na persze, nem mindenki engedheti meg magának, hogy külön szakértőket fogadjon minden egyes csatorna kezelésére.

 

Ha szeretnéd kezelhetőbbé tenni többcsatornás stratégiádat, akkor fontold meg az alábbi tippeket:

•    Oszd fel tartalmaidat: Nagyobb, terjedelmesebb tartalmaidat kisebb részekre tördelheted fel, hogy aztán a különböző csatornákon használd fel őket marketingedhez. Ezek a kis tartalomdarabkák könnyedén „emészthetők”, az emberek szívesen osztogatják meg őket, és így számos felhasználóhoz eljuttathatják márkád nevét.
•    Öltöztesd át tartalmaidat: Nem muszáj egyfolytában új, friss tartalmakat előállítanod tartalommarketingedhez. Ugyan azt a témát több formátumban is feldolgozhatod a különböző platformokra. Például egy népszerűbb blogbejegyszésedet elkészítheted videós formában a YouTube-ra (vagy épp fordítva), és máris kétféle tartalmad is van, amiket megoszthatsz a különböző platformokon.
•    Hasznosítsd újra tartalmaidat: Keresd fel régi tartalmaidat, amik egykoron jól teljesítettek, és frissítsd fel, majd oszd meg őket egy új közönséggel. Ha egy blogbejegyzésed két évvel ezelőtt nagyon népszerű volt, akkor némi plusz munkával, és frissebb adatokkal újra feltörhet majd.

 

6. Ne sajnáld a pénzt minőségi vizuális elemekre

A hosszú, száraz szöveges cikkek hamar unalmassá válhatnak, de néhány kapcsolódó tartalmú kép vagy grafika sokkal emészthetőbbé teszi ezeket a tartalmakat.

 

Ideje lassan átállni a saját készítésű, vagy külön rendelt vizuális elemekre. A stock fotókkal alapjában semmi baj nincs, de gondolj csak bele, hogy mit gondolnának olvasóid, ha ugyan azt a képet látnák meg egy saját cikkedben, és egy másik webhelyen is. Továbbá, ha véletlenül jogvédett képeket helyezel el tartalmaidban, akkor akár súlyos bírságokra is számíthatsz.

 

A legjobb megoldás tehát saját képeket használni, ahol csak teheted. Erre felkérhetsz egy fényképészt, és egy grafikust is, attól függően, hogy milyen stílusban szeretnéd illusztrálni tartalmaidat.

 

7. Használj SEO eszközöket

Számos olyan SEO eszköz létezik, amelyek rengeteget segítenek szöveges tartalmaid optimalizálásában. Ezek általában átvizsgálják a szöveget, és javaslatokat például tesznek arra, hogy milyen kulcsszavakat és hányszor használj a legjobb eredmények érdekében.

 

8. Figyelj a közönség visszajelzéseire

A fentiekben többször is szó esett az értékes, közönségorientált tartalmakról, azonban a valóságban nagyon nehéz csak úgy megállapítani, hogy mit találna értékesnek egy adott célközönség. 

 

Fontos tehát folyamatosan odafigyelned közönséged véleményeire és visszajelzéseire. Ehhez érdemes kérdőíveket alkalmazni, amiket a Google saját eszközével, vagy akár a Facebookon is elkészíthetsz, és kiderítheted velük, hogy pontosan milyen tartalmakra is vágyik közönséged. Időnként azt is megérdeklődheted tőlük, hogy mennyire tetszettek nekik korábbi tartalmaid, illetve, hogy milyen javaslataik lennének a jövendőbeli tartalmakkal kapcsolatban.

 

Idővel egyre részletesebb képed lesz arról, hogy pontosan mit is jelent az „értékes tartalom” közönséged számára.

 

9. Ügyelj az épp felkapott témákra

Minden SEO tapasztalta már azt a csalódást, amikor napokig dolgozik egy oldal optimalizálásán, de egy nagyobb webhely gond nélkül leszorítja találatait a legjobb pozíciókból. Azonban ha tudod, hogy hogyan használd ki az aktuális trendeket SEO stratégiád részeként, akkor még a legnagyobb nevek fölé is rangsorolhatsz tartalmaiddal.

 

Ha igyekszel naprakész maradni a legújabb trendekkel kapcsolatban, és sikerül minél előbb minőségi tartalmakat készítened az épp legfelkapottabb kulcsszavakra, akkor jó eséllyel indulsz majd a legelőkelőbb helyezésekért.

 

Ezek a tartalmak persze csak rövid ideig teljesítenek majd jól, elvégre a legtöbb trend csak egy bizonyos ideig foglalkoztatja az embereket, azonban ez az időkeret elég lehet arra, hogy temérdek új érdeklődőt szerezz tartalmaidon keresztül.

 

A lényeg az, hogy olyan tartalmat készíts az adott trendből, ami valamilyen módon releváns lehet közönséged számára. Még ha az eredeti téma nem is feltétlenül kapcsolódik ahhoz, amivel foglalkozol, ha találsz valamilyen relevanciát a kettő között, egy nagyon érdekes és értékes tartalmat készíthetsz ebből közönségednek.

 

Na persze vannak olyan trendek, amiktől jobb távol maradni (ilyenek például a botrányok és a politika), de némi kreativitással minden más témából összehozhatsz valamit, amivel óriási forgalmat szerezhetsz – még ha csak rövid időre is.

 

10. Készíts és használj email listát

Email stratégiád valójában a SEO-ban is sokat segíthet – az automatikus emailekkel például hosszú ideig életben tarthatod örökzöld tartalmaidat.

 

Az automatizálás egy másik előnye, hogy rögtön felhívhatod feliratkozóid figyelmét legújabb tartalmaidra.

 

Egy jó email lista továbbá szegmentált is. Ez történhet különböző érdeklődési körök szerint, vagy az alapján, hogy a feliratkozó az ügyfél utazásának melyik szakaszában jár éppen. A különböző szegmenseknek nekik megfelelő tartalmakat és értesítéseket küldhetsz.

 

Ha szeretnéd bővíteni email listádat, akkor kínálj fel hasznos, értékes tartalmakat, eszközöket a látogatók email címéért cserébe. Ezek lehetnek például ellenőrzőlisták, útmutatók, e-könyvek, kutatási eredmények és egyéb hasznos tartalmak is, amiket nem osztasz meg nyilvános blogodon.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!