10 profi SEO tipp 2021-re: legfontosabb SEO technikák 2021

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 profi SEO tipp 2021-re

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

SEO tartalommarketing

Az elmúlt évek algoritmusfrissítéseivel a Google egyre inkább a felhasználókra összpontosított. Manapság már minden SEO menedzser tudja, hogy habár a kulcsszavak még mindig fontosak, a hangsúly a minőségi, értékes tartalmakra került át. 2021-ben is erre kell majd összpontosítani, némi gépi tanulással és persze mutatós vizuális elemekkel kiegészítve. Íme 10 SEO tipp, ami pontosan ebben segít majd!

1. Azonosítsd buyer personáidat

A buyer personák koncepciója nem újdonság egy marketinges számára, a tartalomkészítés során mégis ritkán veszik figyelembe ezeket a fiktív személyeket.

 

Pedig logikus, hogy ha olyan tartalmakat szeretnél készíteni közönséged számára, ami ténylegesen nekik szól, akkor tudnod kell pontosan, hogy kik is alkotják ezt a közönséget – hogy mit akarnak, hogy mik a vágyaik, a fájdalmi pontjaik, és így tovább. Ez nem csak kulcsszókutadásodnak ad irányt, hanem olyan tartalmakat segít majd készíteni, amelyek konverzióra ösztönzik látogatóidat.

 

Buyer personáid lényegében olyan kitalált személyek, akik ideális ügyfeleid tulajdonságaival, jellemzőivel rendelkeznek. Néhány ilyen persona felvázolása után már könnyedén választ adhatsz az alábbi kérdésekre:
•    Mi célközönséged három legnagyobb problémája jelenleg?
•    Miket tettek eddig, hogy megoldják ezeket a problémákat?
•    Miért nem oldották meg problémáikat az eddig próbált megoldások?
•    Mi lenne az ideális megoldás számukra?

 

E kérdések megválaszolásával sokkal pontosabban meg tudod majd határozni, hogy milyen tartalmak lennének ideálisak célközönséged számára. Ha még alaposabb szeretnél lenni, akkor egy kérdőívet is küldhetsz nekik, amelynek válaszai a kulcsszókutatásban, a felhívások kialakításában, illetve tartalmaid megfogalmazásában is segíthetnek.

2. Párosítsd kulcsszavaidat a keresőszándékhoz

A kulcsszavak párosítása egy fontos SEO folyamat, amely során egy-egy kulcsszót egy-egy oldalhoz vagy bejegyzéshez rendelsz hozzá (ezt kulcsszó-feltérképezésnek is szokás nevezni, habár ez nem a legpontosabb fordítás ebben a kontextusban). Erre a legtöbb SEO szakember odafigyel munkája során, azonban gyakori, hogy a keresőszándék teljesen kimarad a képletből.

 

A keresőszándék az elmúlt évek során egy nagyon fontos fogalommá vált a SEO világában. Ha tudod, hogy milyen szándékú felhasználók lennének ideális ügyfeleid, akkor olyan tartalmakat készíthetsz nekik, amik megfelelnek ennek a szándéknak. Ezzel biztosíthatod, hogy tartalmaid szorosan kapcsolódjanak a hozzájuk párosított kulcsszavakhoz.

 

Tegyük fel például, hogy a „Budapesti útikalauz” kifejezésre szeretnél rangsorolni. Attól függően, hogy milyen szándékú felhasználókat szeretnél bevonzani ezzel a kifejezéssel, nem mindegy, hogy milyen tartalommal párosítod ezt a kulcsszót, azaz, hogy milyen tartalomban helyezed el. Meglehet például, hogy egy blogbejegyzést optimalizálsz rá, ami egy átfogó útikalauz Budapestről, de az is lehet, hogy webhelyed egy olyan oldalán használnád fel inkább, amely budapesti körutazásokkal vagy idegenvezetéssel foglalkozik.

 

Ügyelj arra, hogy soha ne próbáld meg beleerőltetni kulcsszavaidat tartalmaidba csak azért, mert rangsorolni szeretnél rájuk. Derítsd ki, hogy egy felhasználó mit szeretne találni egy adott keresés beírásával, és készíts tartalmat ehhez a szándékhoz igazítva.

 

3. Kínálj értékes tartalmakat

Az „értékes” egy meglehetősen szubjektív kifejezés, és kétségtelen, hogy talán túl gyakran is használják a marketinges körökben. Azonban az is vitathatatlan, hogy ha 2021-ben, vagy az azt követő években szeretnél a legelőkelőbb pozíciókba kerülni tartalmaiddal, akkor értékes, hasznos tartalmakat kell kínálnod közönséged számára. Persze az érték attól függ, hogy kik alkotják célközönségedet, ezért is fontos kialakítani a fentebb emlegetett buyer personákat.

 

Ahhoz továbbá, hogy értékes tartalmakat írhass egy bizonyos témában, az adott téma szakértőjévé kell, hogy válj. Ha épp a marketing és a SEO érdekli közönségedet, akkor könnyű dolgod lesz, de ha más témákban kell tartalmakat készítened nekik, akkor jobb, ha segítséget kérsz az adott terület egyik szakértőjétől.

 

Sosem árt, ha feltöltött szakmai tartalmaidhoz egy valódi szakember is nevét adja, hiszen ettől még hitelesebb lesz mind látogatóid, mind pedig a Google szemében.

4. Erősítsd márkád tekintélyét vendégbejegyzésekkel

A SEO szakemberek jól tudják, hogy a vendégbejegyzésekkel erős visszahivatkozásokat szerezhetnek egy optimalizálni kívánt domain számára. Azonban gondoltad volna, hogy ezekkel a posztokkal akár márkád tekintélyét is megszilárdíthatod?

 

Még ha nem is sikerül dofollow hivatkozást elhelyeztetned minden vendégbejegyzésedben, ha elég népszerű, jó hírnevű lapoknak sikerül írnod, akkor az már önmagában rengeteget javít saját márkád tekintélyén. Ne szalaszd el tehát az ilyen lehetőségeket csak azért, mert nem szerzel velük visszahivatkozásokat.

 

Ezeket a tartalmakat sem feltétlenül kell neked elkészítened, hiszen felkérhetsz egy szellemírót, aki szakértői szintű cikkeket ír majd, és ezeket is publikálhatod vendégcikkekként.

 

5. Terjeszkedj ki több csatornára

Minél több csatornán vagy aktívan jelen márkáddal (vagy egy ügyfeled márkájával), annál több ember ismerheti majd meg kedvenc platformján. Na persze, nem mindenki engedheti meg magának, hogy külön szakértőket fogadjon minden egyes csatorna kezelésére.

 

Ha szeretnéd kezelhetőbbé tenni többcsatornás stratégiádat, akkor fontold meg az alábbi tippeket:

•    Oszd fel tartalmaidat: Nagyobb, terjedelmesebb tartalmaidat kisebb részekre tördelheted fel, hogy aztán a különböző csatornákon használd fel őket marketingedhez. Ezek a kis tartalomdarabkák könnyedén „emészthetők”, az emberek szívesen osztogatják meg őket, és így számos felhasználóhoz eljuttathatják márkád nevét.
•    Öltöztesd át tartalmaidat: Nem muszáj egyfolytában új, friss tartalmakat előállítanod tartalommarketingedhez. Ugyan azt a témát több formátumban is feldolgozhatod a különböző platformokra. Például egy népszerűbb blogbejegyszésedet elkészítheted videós formában a YouTube-ra (vagy épp fordítva), és máris kétféle tartalmad is van, amiket megoszthatsz a különböző platformokon.
•    Hasznosítsd újra tartalmaidat: Keresd fel régi tartalmaidat, amik egykoron jól teljesítettek, és frissítsd fel, majd oszd meg őket egy új közönséggel. Ha egy blogbejegyzésed két évvel ezelőtt nagyon népszerű volt, akkor némi plusz munkával, és frissebb adatokkal újra feltörhet majd.

 

6. Ne sajnáld a pénzt minőségi vizuális elemekre

A hosszú, száraz szöveges cikkek hamar unalmassá válhatnak, de néhány kapcsolódó tartalmú kép vagy grafika sokkal emészthetőbbé teszi ezeket a tartalmakat.

 

Ideje lassan átállni a saját készítésű, vagy külön rendelt vizuális elemekre. A stock fotókkal alapjában semmi baj nincs, de gondolj csak bele, hogy mit gondolnának olvasóid, ha ugyan azt a képet látnák meg egy saját cikkedben, és egy másik webhelyen is. Továbbá, ha véletlenül jogvédett képeket helyezel el tartalmaidban, akkor akár súlyos bírságokra is számíthatsz.

 

A legjobb megoldás tehát saját képeket használni, ahol csak teheted. Erre felkérhetsz egy fényképészt, és egy grafikust is, attól függően, hogy milyen stílusban szeretnéd illusztrálni tartalmaidat.

 

7. Használj SEO eszközöket

Számos olyan SEO eszköz létezik, amelyek rengeteget segítenek szöveges tartalmaid optimalizálásában. Ezek általában átvizsgálják a szöveget, és javaslatokat például tesznek arra, hogy milyen kulcsszavakat és hányszor használj a legjobb eredmények érdekében.

 

8. Figyelj a közönség visszajelzéseire

A fentiekben többször is szó esett az értékes, közönségorientált tartalmakról, azonban a valóságban nagyon nehéz csak úgy megállapítani, hogy mit találna értékesnek egy adott célközönség. 

 

Fontos tehát folyamatosan odafigyelned közönséged véleményeire és visszajelzéseire. Ehhez érdemes kérdőíveket alkalmazni, amiket a Google saját eszközével, vagy akár a Facebookon is elkészíthetsz, és kiderítheted velük, hogy pontosan milyen tartalmakra is vágyik közönséged. Időnként azt is megérdeklődheted tőlük, hogy mennyire tetszettek nekik korábbi tartalmaid, illetve, hogy milyen javaslataik lennének a jövendőbeli tartalmakkal kapcsolatban.

 

Idővel egyre részletesebb képed lesz arról, hogy pontosan mit is jelent az „értékes tartalom” közönséged számára.

 

9. Ügyelj az épp felkapott témákra

Minden SEO tapasztalta már azt a csalódást, amikor napokig dolgozik egy oldal optimalizálásán, de egy nagyobb webhely gond nélkül leszorítja találatait a legjobb pozíciókból. Azonban ha tudod, hogy hogyan használd ki az aktuális trendeket SEO stratégiád részeként, akkor még a legnagyobb nevek fölé is rangsorolhatsz tartalmaiddal.

 

Ha igyekszel naprakész maradni a legújabb trendekkel kapcsolatban, és sikerül minél előbb minőségi tartalmakat készítened az épp legfelkapottabb kulcsszavakra, akkor jó eséllyel indulsz majd a legelőkelőbb helyezésekért.

 

Ezek a tartalmak persze csak rövid ideig teljesítenek majd jól, elvégre a legtöbb trend csak egy bizonyos ideig foglalkoztatja az embereket, azonban ez az időkeret elég lehet arra, hogy temérdek új érdeklődőt szerezz tartalmaidon keresztül.

 

A lényeg az, hogy olyan tartalmat készíts az adott trendből, ami valamilyen módon releváns lehet közönséged számára. Még ha az eredeti téma nem is feltétlenül kapcsolódik ahhoz, amivel foglalkozol, ha találsz valamilyen relevanciát a kettő között, egy nagyon érdekes és értékes tartalmat készíthetsz ebből közönségednek.

 

Na persze vannak olyan trendek, amiktől jobb távol maradni (ilyenek például a botrányok és a politika), de némi kreativitással minden más témából összehozhatsz valamit, amivel óriási forgalmat szerezhetsz – még ha csak rövid időre is.

 

10. Készíts és használj email listát

Email stratégiád valójában a SEO-ban is sokat segíthet – az automatikus emailekkel például hosszú ideig életben tarthatod örökzöld tartalmaidat.

 

Az automatizálás egy másik előnye, hogy rögtön felhívhatod feliratkozóid figyelmét legújabb tartalmaidra.

 

Egy jó email lista továbbá szegmentált is. Ez történhet különböző érdeklődési körök szerint, vagy az alapján, hogy a feliratkozó az ügyfél utazásának melyik szakaszában jár éppen. A különböző szegmenseknek nekik megfelelő tartalmakat és értesítéseket küldhetsz.

 

Ha szeretnéd bővíteni email listádat, akkor kínálj fel hasznos, értékes tartalmakat, eszközöket a látogatók email címéért cserébe. Ezek lehetnek például ellenőrzőlisták, útmutatók, e-könyvek, kutatási eredmények és egyéb hasznos tartalmak is, amiket nem osztasz meg nyilvános blogodon.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!