Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább.
De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?

Mit takar az off-page SEO?

Az off-page SEO azokat a webhelyeden kívül alkalmazott SEO technikákat jelenti (és egyes helyeken off-site seo-ként találkozhatsz vele). Ide tartozik többek között a Linkmarketing és a közösségi médiás taktikák is.
Az off-page SEO elsődleges célja, hogy több tekintélyt szerezzen webhelyed számára a keresőmotorok és a kereső felhasználók szemében. A linképítés, a márkaépítés, az influencer marketing, a közösségi média marketing és a véleménygyűjtés mind hatással lehet a webhelyek rangsorolására, ezért ezeket mind off-page SEO technikáknak tekinthetjük.
Fontos észben tartani, hogy ezek közül nem mindegyik ugyan olyan értékes, ezért a látványos eredmények érdekében nem is muszáj rögtön az összessel egyszerre foglalkoznod.

 

Miért olyan fontos az off-page SEO?

Az off-page SEO nélkülözhetetlen ahhoz, hogy webhelyed tartalmai előkelő pozíciókban rangsorolhassanak a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. A keresőmotorok más webhelyek oldalait is megvizsgálják, hogy megállapítsák saját tartalmaid minőségét. A céljuk ezzel az, hogy a lehető legjobb találatokat válogathassák össze a kereső felhasználók számára. Minél több jó minőségű hivatkozást, közösségi említést és véleményt sikerül szerezned, annál több esélyed lesz előkelő pozíciókban rangsorolni tartalmaiddal.

Az off-page SEO továbbá a márkaismertséget és a megbízhatóságot is megerősíti. Minél többen látják márkád nevét az első találatok között egy bizonyos témakörrel kapcsolatos keresésekre, annál valószínűbb, hogy megjegyzik azt, és eszükbe jut majd, ha valamilyen termékre vagy szolgáltatásra lesz szükségük. A pozitív vélemények szintén hasznosak, hiszen azt bizonyítják a kereső felhasználóknak, hogy márkád megbízható, és mások is elégedettek voltak már vele.
Mindez több forgalmat és konvertáló ügyfelet jelent majd webhelyed számára.

 

A leggyakoribb off-page SEO taktikák

1. Linképítés

A linképítés (vagy linkmarketing) a legfontosabb off-page SEO taktika, hiszen első sorban ez befolyásolja, hogy milyennek tekintik webhelyedet a Google és más keresőmotorok. Minél több jó minőségű hivatkozás mutat webhelyedre, annál jobban rangsorolnak majd tartalmai a találatok között.
Nem minden hivatkozás azonos értékű a Google szemében. Minél nagyobb tekintélye van a hivatkozó webhelynek, annál több tekintélyt kap saját webhelyed ebből a tekintélyből a linken keresztül.
Törekedj arra, hogy minél több tekintélyes, a sajátodéhoz kapcsolódó témájú webhely hivatkozzon tartalmaidra. Keress rá a céged számára releváns kulcsszavakra a Google-on, és nézd meg, hogy milyen webhelyek jelennek meg az első találatok között. Ezektől lesz érdemes linkeket szerezned, de persze csak azokkal kell foglalkoznod, amelyek nem közvetlen versenytársaid.
Ha az on-page (vagyis a webhelyed oldalain végzett) SEO-ra is odafigyelsz, akkor lesznek olyan webhelyek is, amelyek önszántukból hivatkoznak majd tartalmaidra. Például, ha készítesz egy átfogó és alapos útmutatót valamilyen témában, amit az emberek szívesen megosztanak másokkal, akkor igazán széles közönségeket érhetsz el a közösségi médián vagy más, a sajátodéra linkelő webhelyeken keresztül.

 

2. Márkaépítés

A márkaépítésnek több formája is van:

  • e-a-t
  • linképítés
  • véleménygyűjtés
  • fórumokon elhelyezett említések

A linképítésről fentebb már volt szó, tehát térjünk rá az E-A-T koncepcióra. Az E-A-T lényege, hogy webhelyed mennyire tekinthető megbízható szakmai forrásnak az adott iparágon belül. Az E-A-T az „expertise, authoritativeness és trustworthiness”, vagyis „szakértelem, tekintély és megbízhatóság” rövidítése.

Webhelyed E-A-T besorolását olyan jó minőségű tartalmak publikálásával növelheted, amelyek konkrét adatokra és kutatási eredményekre épülnek. A Google ebből látni fogja, hogy webhelyeden szakértők publikálnak tartalmakat, és megbízható információkat kínálnak az olvasóknak.
A vélemények szintén növelik a webhelyhez tartozó márka megbízhatóságát és társadalmi bizonyítékot kínálnak a kereső felhasználók számára. Igyekezz mindig arra ösztönözni ügyfeleidet, hogy osszák meg véleményeiket az erre alkalmas felületeken, és ne felejts el válaszolni is ezekre.

Végezetül, az online fórumokon válaszolhatsz a márkáddal kapcsolatos kérdésekre, és tisztázhatod az esetleges félreértéseket is termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban. Ez segít megakadályozni, hogy az téves információk több emberhez is eljussanak.

 

3. Közösségi média marketing

A közösségi média segít kapcsolatba lépni meglévő és lehetséges ügyfeleiddel, illetve a linképítésre és a márkaismertség megerősítésére is alkalmas. Valahányszor egy új közösségi bejegyzést publikálsz, mellékelj benne egy hivatkozást is, hogy az érdeklődők könnyedén átléphessenek webhelyedre.
A közösségi média első sorban nem egy értékesítési felület – ne kezeld úgy. Sokkal inkább arra használd, hogy szorosabb kapcsolatokat építs ki ügyfeleiddel, és megmutasd az embereknek, hogy márkád milyen megoldásokat kínál a problémáikra.

A közösségi média marketing két fontos eleme a megosztások és az influencer marketing. A közösségi platformokon valójában csak hirdetéseken és influencereken keresztül érdemes értékesíteni – az organikus bejegyzéseid nagy része szóljon inkább a követőidről.
Ami a megosztásokat illeti, érdemes rendszeresen arra ösztönözni az embereket, hogy másokkal is megosszák bejegyzéseidet, vagy hogy jelöljék meg ismerősieket a posztok hozzászólásai között. Ezek az egyszerű feladatok akár egy szórakoztató nyereményjáték részvételi feltételei is lehetnének.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok