Közösségi média marketing hatása az ügyfelekre.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Közösségi média marketing


A közösségi média marketing definíciója

A közösségi média marketing egy olyan marketingfolyamat, amely során márkádat közösségi médiás platformokon (vagy hálózatokon) keresztül népszerűsíted meglévő és lehetséges ügyfeleid számára. Ilyen platformok például a Facebook, az Instagram, a Twitter és a YouTube is.

A közösségi média marketinget két fő összetevőre oszthatjuk: közösségi média menedzsmentre és közösségi médiás hirdetésekre. Habár ezek között van némi átfedés, mindkét rész más célokra összpontosít. A sikeres közösségi média marketinghez tudnod kell, hogy mikben különbözik egymástól ez a két összetevő.

 

1. Közösségi média menedzsment

A közösségi média menedzsment a különféle tartalmak közösségi hálózatokon való elkészítését, megosztását, népszerűsítését és kezelését foglalja magába. A közösségi média menedzsment a közösségi média marketing egyik alapvető összetevője, és legalább egy közösségi platformon létre kell hoznod hozzá egy profilt, amelyen aztán tartalmakat oszthatsz meg.

A cél az, hogy ezekkel a tartalmakkal olyan helyeken érd el célközönségedet, ahol szívesen töltik szabadidejüket – a közösségi platformokon – és hogy elnyerd a bizalmukat, illetve aktivitásra ösztönözd őket.

 

Ha mindezt jól csinálod, és értékes, érdekes tartalmakat osztasz meg céged profiljain, akkor idővel egyre több követőt szerzel majd magadnak, akik rendszeresen szeretnének ilyen tartalmakat látni hírfolyamjaikban. Ez a stratégia minden közösségi médiás platformon máshogy néz ki, hiszen minden platformnak egyedi funkciói, elvárásai, illetve lehetőségei vannak, amelyekhez igazodnod kell, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük.

Minél több aktivitásra (pozitív reakciók, hozzászólások, megosztások, stb.) veszed rá közönségedet, annál nagyobb sikered lesz az adott platform algoritmusának szemében is – a legtöbb platform a felkapott tartalmakat és oldalakat szereti kiemelni a felhasználók számára.

 

Összességében, a közösségi média menedzsment fő célja, hogy elnyerd célközönséged bizalmát, hogy azok ne csak kövessék profilodat, hanem szívesebben is vásároljanak tőled.

 

2. Közösségi médiás hirdetések

A közösségi média marketing másik nagy összetevőjét a közösségi médiás hirdetések képezik.

A közösségi médiás platformon elhelyezett hirdetések célja általában az, hogy egy, a platformon kívüli webhelyre irányítsák át a felhasználókat. Ezek a hirdetések általában kiemelt, szponzorált tartalmakként jelennek meg a felhasználók hírfolyamában, gyakran függetlenül attól, hogy követik-e a hirdetőt, vagy sem.

A közösségi médiás hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy a hirdetések általában nagyon precízen célozhatók, így főleg azokat a felhasználókat éred majd el velük, akik tényleg érdeklődve kattintanak rájuk, és nem csak a hirdetési költségvetésedet pazarolják ezzel.

Ezek a hirdetések (többek között) sokat segíthetnek követőket szerezni egy újonnan regisztrált közösségi médiás profilnak.

 

Miért van szüksége cégednek a közösségi média marketingre?

Az egyszerű magyarázat az, hogy ügyfeleid nagy része minden bizonnyal már régóta jelen van valamelyik közösségi platformon, és a sikeres marketing egyik alapelve, hogy ott kell elérned célközönségedet, ahol előszeretettel töltik a szabadidejüket.

A Facebook, az Instagram, a YouTube és más platformok hétköznapjaink szerves részét képezik. Ha nem használod ki ezeket a lehetőségeket, hogy leendő és meglévő ügyfeleiddel kommunikálhass, rengeteg forgalomról és bevételről maradsz majd le.

 

Milyen előnyöket kínál a közösségi média marketing?

A közösségi média marketing tehát minden online marketingmix fontos részét képezi, arról azonban még mindig nem esett szó, hogy konkrétan milyen előnyöket kínál. Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy miért éri meg neked is befektetned a közösségi média marketingbe.

 

1. Az emberek rengeteg időt töltenek rajta

A közösségi médiás platformokat ma több, mint kétmilliárdan használják világszerte, és e felhasználók átlagosan napi 3-4 órát töltenek kedvenc közösségi hálózataikon. Ha belegondolunk, hogy a legtöbben átlagosan 8 órát alszanak, akkor ez a 4 óra a maradék 16 óra 25%-át teszi ki.

Ez az időszak temérdek lehetőséget kínál márkádnak, hogy értékes, hasznos tartalmakkal és üzenetekkel érje el célközönségét.

 

2. Költséghatékony befektetés

A közösségi média marketing költségei lényegesebben alacsonyabbak, mint a hagyományos marketingmódszereké. Néhány ezer forintért cserébe több száz, vagy akár több ezer felhasználót érhetsz el a Facebookon vagy az Instagramon, de próbálj csak meg néhány ezer forintból egy reklámblokkot vásárolni valamelyik televíziós csatornán, és máris látni fogod, hogy mekkora különbség van az ár/érték arányok között.

 

3. Rendkívül jól célozható

A közösségi média marketing segítségével rengeteg minősített leadet (érdeklődőt) szerezhetsz céged számára. Ez annak köszönhető, hogy minden nagyobb közösségi platform temérdek adatot gyűjt be felhasználóiról, amelyeket aztán a hirdetők felhasználhatnak reklámjaik célzásához.

A közösségi platformok tudják, hogy az emberek hol vannak, miket szeretnek csinálni, mik iránt érdeklődnek, és így tovább. Ezek, illetve az alapvető demográfiai (nem, kor, stb.) adatok mind felhasználhatók arra, hogy pontosan azokat a felhasználókat célozd meg hirdetéseiddel, akik érdeklődnének kínálatod iránt.

Minél jobban célzod hirdetéseidet, annál kevésbé valószínű, hogy olyan emberek elé kerülnének ki, akik feleslegesen kattintanak rájuk, ezzel csak elpazarolva költségkeretedet.

 

4. Megerősíti a bizalmat

A vásárlók sokkal szívesebben foglalkoznak olyan márkákkal, amikben megbíznak. Ha pedig valaki bízik egy márkában, az jobb eséllyel is vásárol majd tőle.

Ha igazán jól csinálod, minden közösségi médiás marketingtevékenységed egy-egy új lehetőséget kínál arra, hogy megerősítsd az emberek bizalmát márkád irányába. A minőségi tartalmak például azt bizonyítják, hogy céged ért is ahhoz, amivel foglalkozik, és tudja, hogy mire van szüksége az embereknek.

Minden közösségi platform lehetőséget kínál a cégek és felhasználók számára, hogy közvetlenül kommunikálhassanak egymással, és ez általában még szorosabbra fűzi a köztük kialakuló kapcsolatokat. Ezek a kapcsolatok vezetnek végül konverziókhoz.

 

Hogyan láss hozzá a közösségi média marketinghez

Mielőtt hozzálátnál a közösségi média marketing konkrét kivitelezéséhez, először is tudnod kell, hogy pontosan milyen célokat szeretnél elérni közösségi marketingtevékenységeiddel. Ezek a célok lesznek azok, amelyek átfogó közösségi média marketing stratégiádat diktálják majd.

Hogy kiderítsd, mit szeretnél elérni a közösségi média marketinggel, válaszold meg a következő kérdéseket:

  • Szeretnél márkát építeni a közösségi médián, vagy hirdetésre tervezed inkább használni?
  • Hajlandó vagy hosszútávon gondolkodni, hogy a jövőben a lehető legjobb arányban térüljenek meg mostani befektetéseid, vagy minél hamarabb szeretnél belevágni az értékesítésekbe?
  • Értékesnek tartod a kapcsolatokat és a hírnevet, vagy rögtön a konverziókra szeretnél rátérni?

 

Ha választ tudsz adni ezekre a kérdésekre, akkor ezzel lefektetheted közösségi médiás marketingstratégiád alapjait. Amennyiben inkább a kérdések első opcióit választanád, akkor a közösségi média menedzsment lesz az ideális irány számodra. Ha a kérdések második opciói tetszettek meg jobban, akkor a közösségi médiás hirdetések segítenek majd elérni céljaidat.

 

Az alábbiakban e két útvonal jellemzőit ismerheted meg, mielőtt azonban megindulnál az egyik irányba, megjegyeznénk, hogy egy első sorban közösségi média menedzsmentre felépített stratégiában is lehet helye a hirdetéseknek, ahogy a hirdetésekre fókuszáló stratégiáknak is előnyük származhat abból, ha átveszik a menedzsment bizonyos elemeit. Igyekezz megtalálni azt az egyensúlyt ezek között, ami a legjobb eredményeket hozza cégednek!

 

Egy közösségi médiás hirdetési kampány kivitelezése

Ha a hirdetésekről van szó, a legtöbben a legrövidebb sikerhez vezető útvonalat keresik. A közösségi médiás hirdetések pontosan ezt az azonnaliságot nyújtják.

A rövidtávú hirdetések szinte rögtön új forgalmat képesek továbbítani webhelyedre, így nincs szükséged új követőket, kedvelőket szerezned közösségi profilodnak. Mindez rengeteg időt takarít meg, a befektetett összegért cserébe.

Ha hirdetéseiddel rá tudod venni az embereket, hogy webhelyedre látogassanak, akkor jó eséllyel lesz köztük több olyan is, aki előbb vagy utóbb (általában nem az első látogatás alkalmával) ügyféllé konvertál majd.

Ezt érheted többek között vizuális tartalmak használatával (pl. a termékekről készült képekkel és videókkal) és remarketing technikákkal is.

 

Számos cég alkalmazza sikeresen a közösségi médiás hirdetéseket, azonban fontos tisztában lenni a stratégia kockázataival is. Észben kell tartanod, hogy kampányaid sikerei olyan külső tényezőktől is függnek (pl. a versenymezőny, illetve a hirdetések ára), amelyeket nem feltétlenül tudsz befolyásolni.

A hirdetések hosszútávú sikerét a folyamatosan változó piaci helyzet, illetve a versenytársak saját stratégiái miatt nehéz megjósolni. Ahhoz, hogy kampányaid sikeresek legyenek, a lehető legtöbb eredményt kell kihoznod a lehető legkevesebb befektetésből.

 

A közösségi médiás hirdetések tehát hozzájárulhatnak ugyan céged növekedéséhez, de nem éri meg hosszútávon alapozni rájuk.

 

Egy márka kiépítése

A márkaépítésnek felbecsülhetetlen értéke van. Ha céged népszerű és az emberek bíznak benne, akkor idővel hirdetések nélkül is képes lesz értékesíteni termékeit és szolgáltatásait. Ez a közösségi média menedzsment útvonala.

A probléma csak az, hogy rengeteg időbe telik elérni ezt a szintet a közösségi médián. Temérdek hasznos, értékes tartalmat és információt kell megosztanod célközönségeddel, hogy idővel elismerjék szakmai tudásodat és megbízzanak benned.

Persze, ha sikerül eljutnod erre a pontra, akkor abban is megbíznak majd, amit megpróbálsz eladni nekik. Márkád hírneve egy nagyon fontos marketingeszköz, és sokkal hosszabb élettartama van, mint bármelyik fizetett hirdetésnek.

A közösségi média menedzsment tehát inkább befektetett időt és munkaerőt igényel, mint befektetett pénzt, és ezek a befektetések is csak később kezdenek majd el megtérülni. Ha azonban jól csinálod, akkor sokkal stabilabban építhetsz erre a stratégiára hosszútávon, mint a fizetett kampányokra.




Gyakori kérdések


Mi az a közösségi média marketing?

A marketing egy olyan ágazata, amely a különböző közösségi médiás platformokon (Facebook, Instagram, Twitter stb.) eszközeit használja egy márka népszerűsítéséhez.


Miért fontos a közösségi média marketing?

A közösségi médiás platformokat világszerte több milliárdan használják rendszeresen, ezért hatalmas aktív közönséget lehet elérni rajtuk keresztül.




Vissza

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!