Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért olyan hatékony a digitális egészségügyi marketing

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook instagram SEO tartalommarketing

Szűkös költségkeretek, korlátozott erőforrások, a páciensek örökké változó gondolkodásmódja, adatvédelmi szabályozások, stb. A digitális egészségügyi marketing világa egy óriási környezetet foglal magába, azonban a felsorolt aggályok lényegében mindenkit érintenek ezen a területen. Ha mindez nem lenne elég, a kórházaknak, klinikáknak és rendelőknek is óriási versenymezőnnyel kell szembeszállniuk, ami csak további problémákat vet fel.
 

Az egészségügy világát ma egy digitális, ügyfélközpontú hozzáállás mozgatja. Azoknak az egészségügyi szolgáltatóknak, amelyek szeretnének relevánsak maradni, digitális marketingre lesz szükségük. Egy jó digitális stratégia segít elterjeszteni egy praxis, vagy márka hírét, illetve hasznos adatokat szerezni, amelyeket aztán egy jobb páciens-, vagy ügyfélélmény kialakítására lehet felhasználni.
Milyen előnyöket kínál tehát a digitális marketing egy egészségügyi szervezet, vagy egy orvosi praxis számára? Íme a legfontosabbak!

 

Minimális költségekkel és kockázattal jár, mégis kedvezően térül meg

Az outbound marketingstratégiákkal ellentétben a digitális marketing (ami szoros kapcsolatban áll az inbound marketinggel) valós időben kínál hasznos mutatókat kampányaid állapotáról, hogy bármikor felmérhesd befektetéseid megtérülését.
A digitális marketing továbbá lehetővé teszi, hogy végigkövesd pácienseid/ügyfeleid digitális utazását, az első érintkezési ponttól kezdve egészen az első lefoglalt időpontig. Így láthatod, hogy mely csatornákról érkezik a legtöbb ügyfél, vagy páciens, és hogy melyekre érdemes több időt fordítani e csatornák közül.
Ha például a konverziós arányodat szeretnéd javítani, akkor könnyedén ellenőrizheted, hogy a különböző csatornákról érkező forgalom milyen arányban konvertál egészségügyi webhelyeden. Talán az organikus látogatók konvertálnak jobban, vagy épp azok, akik fizetett hirdetéseken keresztül érkeznek webhelyekre, és így tovább.
A digitális egészségügyi kampányok továbbá minimális kockázattal vethetők be. Egy webhellyel már alapból rendelkezned kell, szóval a következő lépés kihozni belőle a legtöbbet. Tedd teljesebbé a látogatók felhasználói élményét webhelyeden, és garantált eredményeket láthatsz majd.

 

A konverziós tölcsér korai szakaszában szólítja meg a lehetséges ügyfeleket

A digitális egészségügyi marketing releváns tartalmakat biztosít leendő ügyfeleid, pácienseid számára, méghozzá attól függően, hogy a konverziós tölcsér melyik szakaszában járnak éppen. Ez már akkor elkezdődhet, amikor valaki még csak a kutatási szakaszban jár. Megfelelően optimalizált, illetve a célközönséged igényeihez és szükségleteihez igazított tartalmak létrehozásával határozott forgalmat vonzhatsz egészségügyi webhelyedre.
Mindezt buyer personák létrehozásával könnyítheted meg, amelyeknek minden digitális egészségügyi kampányban fontos szerepük van.
A buyer personák lényegében olyan kitalált személyek, akiket ideális ügyfeleid, pácienseid tulajdonságaival ruházol fel. Ha sikerül elkészítened néhány buyer personát ideális ügyfeleid képmására, akkor tudni fogod, hogy pontosan milyen embereknek is kell tartalmakat készítened – tartalmakat, amelyek passzolnak igényeikhez, aggályaikhoz, problémáikhoz, kérdéseikhez, stb.

 

Személyre szabott megoldásokat kínálhatsz vele

Az egészségügyi márkák többsége – érthető módon – az egészségügyi innovációra és/vagy pácienseik első osztályú kezelésére összpontosít. Ez mind helyénvaló, azonban míg az egészségügyi technológia élén járnak, addig az adatgyűjtési módszereik még mindig azok, amiket a 2000-es évek elején használtak (ha használtak valaha egyáltalán). Rengeteg egészségügyi szolgáltató rendelkezik olyan informatikai hálózatokkal, amelyek nem gyűjtik, és/vagy nem osztják meg egymással megfelelően a marketinghez szükséges adatokat.
Azonban manapság kellő adatok nélkül nem működhet a hatékony digitális marketing.
Az adatok számos formában összegyűjthetők. Az ügyfél- és közönségi analitikák például információt szolgáltathatnak ideális közönségedről és érdeklődőidről. A prediktív analitika segíthet becsléseket készíteni a jövőről, ami alapján már ma fontos marketingdöntéseket hozhatsz. A kockázati analitika pedig segít felmérni, hogy mekkora kockázattal járna egy-egy szegmens megcélzása.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!