Digitális egészségügyi marketing: ezért olyan hatékiny

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért olyan hatékony a digitális egészségügyi marketing

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook instagram SEO tartalommarketing

Szűkös költségkeretek, korlátozott erőforrások, a páciensek örökké változó gondolkodásmódja, adatvédelmi szabályozások, stb. A digitális egészségügyi marketing világa egy óriási környezetet foglal magába, azonban a felsorolt aggályok lényegében mindenkit érintenek ezen a területen. Ha mindez nem lenne elég, a kórházaknak, klinikáknak és rendelőknek is óriási versenymezőnnyel kell szembeszállniuk, ami csak további problémákat vet fel.
 

Az egészségügy világát ma egy digitális, ügyfélközpontú hozzáállás mozgatja. Azoknak az egészségügyi szolgáltatóknak, amelyek szeretnének relevánsak maradni, digitális marketingre lesz szükségük. Egy jó digitális stratégia segít elterjeszteni egy praxis, vagy márka hírét, illetve hasznos adatokat szerezni, amelyeket aztán egy jobb páciens-, vagy ügyfélélmény kialakítására lehet felhasználni.
Milyen előnyöket kínál tehát a digitális marketing egy egészségügyi szervezet, vagy egy orvosi praxis számára? Íme a legfontosabbak!

 

Minimális költségekkel és kockázattal jár, mégis kedvezően térül meg

Az outbound marketingstratégiákkal ellentétben a digitális marketing (ami szoros kapcsolatban áll az inbound marketinggel) valós időben kínál hasznos mutatókat kampányaid állapotáról, hogy bármikor felmérhesd befektetéseid megtérülését.
A digitális marketing továbbá lehetővé teszi, hogy végigkövesd pácienseid/ügyfeleid digitális utazását, az első érintkezési ponttól kezdve egészen az első lefoglalt időpontig. Így láthatod, hogy mely csatornákról érkezik a legtöbb ügyfél, vagy páciens, és hogy melyekre érdemes több időt fordítani e csatornák közül.
Ha például a konverziós arányodat szeretnéd javítani, akkor könnyedén ellenőrizheted, hogy a különböző csatornákról érkező forgalom milyen arányban konvertál egészségügyi webhelyeden. Talán az organikus látogatók konvertálnak jobban, vagy épp azok, akik fizetett hirdetéseken keresztül érkeznek webhelyekre, és így tovább.
A digitális egészségügyi kampányok továbbá minimális kockázattal vethetők be. Egy webhellyel már alapból rendelkezned kell, szóval a következő lépés kihozni belőle a legtöbbet. Tedd teljesebbé a látogatók felhasználói élményét webhelyeden, és garantált eredményeket láthatsz majd.

 

A konverziós tölcsér korai szakaszában szólítja meg a lehetséges ügyfeleket

A digitális egészségügyi marketing releváns tartalmakat biztosít leendő ügyfeleid, pácienseid számára, méghozzá attól függően, hogy a konverziós tölcsér melyik szakaszában járnak éppen. Ez már akkor elkezdődhet, amikor valaki még csak a kutatási szakaszban jár. Megfelelően optimalizált, illetve a célközönséged igényeihez és szükségleteihez igazított tartalmak létrehozásával határozott forgalmat vonzhatsz egészségügyi webhelyedre.
Mindezt buyer personák létrehozásával könnyítheted meg, amelyeknek minden digitális egészségügyi kampányban fontos szerepük van.
A buyer personák lényegében olyan kitalált személyek, akiket ideális ügyfeleid, pácienseid tulajdonságaival ruházol fel. Ha sikerül elkészítened néhány buyer personát ideális ügyfeleid képmására, akkor tudni fogod, hogy pontosan milyen embereknek is kell tartalmakat készítened – tartalmakat, amelyek passzolnak igényeikhez, aggályaikhoz, problémáikhoz, kérdéseikhez, stb.

 

Személyre szabott megoldásokat kínálhatsz vele

Az egészségügyi márkák többsége – érthető módon – az egészségügyi innovációra és/vagy pácienseik első osztályú kezelésére összpontosít. Ez mind helyénvaló, azonban míg az egészségügyi technológia élén járnak, addig az adatgyűjtési módszereik még mindig azok, amiket a 2000-es évek elején használtak (ha használtak valaha egyáltalán). Rengeteg egészségügyi szolgáltató rendelkezik olyan informatikai hálózatokkal, amelyek nem gyűjtik, és/vagy nem osztják meg egymással megfelelően a marketinghez szükséges adatokat.
Azonban manapság kellő adatok nélkül nem működhet a hatékony digitális marketing.
Az adatok számos formában összegyűjthetők. Az ügyfél- és közönségi analitikák például információt szolgáltathatnak ideális közönségedről és érdeklődőidről. A prediktív analitika segíthet becsléseket készíteni a jövőről, ami alapján már ma fontos marketingdöntéseket hozhatsz. A kockázati analitika pedig segít felmérni, hogy mekkora kockázattal járna egy-egy szegmens megcélzása.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!