Digitális egészségügyi marketing: ezért olyan hatékiny

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért olyan hatékony a digitális egészségügyi marketing

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook instagram SEO tartalommarketing

Szűkös költségkeretek, korlátozott erőforrások, a páciensek örökké változó gondolkodásmódja, adatvédelmi szabályozások, stb. A digitális egészségügyi marketing világa egy óriási környezetet foglal magába, azonban a felsorolt aggályok lényegében mindenkit érintenek ezen a területen. Ha mindez nem lenne elég, a kórházaknak, klinikáknak és rendelőknek is óriási versenymezőnnyel kell szembeszállniuk, ami csak további problémákat vet fel.
 

Az egészségügy világát ma egy digitális, ügyfélközpontú hozzáállás mozgatja. Azoknak az egészségügyi szolgáltatóknak, amelyek szeretnének relevánsak maradni, digitális marketingre lesz szükségük. Egy jó digitális stratégia segít elterjeszteni egy praxis, vagy márka hírét, illetve hasznos adatokat szerezni, amelyeket aztán egy jobb páciens-, vagy ügyfélélmény kialakítására lehet felhasználni.
Milyen előnyöket kínál tehát a digitális marketing egy egészségügyi szervezet, vagy egy orvosi praxis számára? Íme a legfontosabbak!

 

Minimális költségekkel és kockázattal jár, mégis kedvezően térül meg

Az outbound marketingstratégiákkal ellentétben a digitális marketing (ami szoros kapcsolatban áll az inbound marketinggel) valós időben kínál hasznos mutatókat kampányaid állapotáról, hogy bármikor felmérhesd befektetéseid megtérülését.
A digitális marketing továbbá lehetővé teszi, hogy végigkövesd pácienseid/ügyfeleid digitális utazását, az első érintkezési ponttól kezdve egészen az első lefoglalt időpontig. Így láthatod, hogy mely csatornákról érkezik a legtöbb ügyfél, vagy páciens, és hogy melyekre érdemes több időt fordítani e csatornák közül.
Ha például a konverziós arányodat szeretnéd javítani, akkor könnyedén ellenőrizheted, hogy a különböző csatornákról érkező forgalom milyen arányban konvertál egészségügyi webhelyeden. Talán az organikus látogatók konvertálnak jobban, vagy épp azok, akik fizetett hirdetéseken keresztül érkeznek webhelyekre, és így tovább.
A digitális egészségügyi kampányok továbbá minimális kockázattal vethetők be. Egy webhellyel már alapból rendelkezned kell, szóval a következő lépés kihozni belőle a legtöbbet. Tedd teljesebbé a látogatók felhasználói élményét webhelyeden, és garantált eredményeket láthatsz majd.

 

A konverziós tölcsér korai szakaszában szólítja meg a lehetséges ügyfeleket

A digitális egészségügyi marketing releváns tartalmakat biztosít leendő ügyfeleid, pácienseid számára, méghozzá attól függően, hogy a konverziós tölcsér melyik szakaszában járnak éppen. Ez már akkor elkezdődhet, amikor valaki még csak a kutatási szakaszban jár. Megfelelően optimalizált, illetve a célközönséged igényeihez és szükségleteihez igazított tartalmak létrehozásával határozott forgalmat vonzhatsz egészségügyi webhelyedre.
Mindezt buyer personák létrehozásával könnyítheted meg, amelyeknek minden digitális egészségügyi kampányban fontos szerepük van.
A buyer personák lényegében olyan kitalált személyek, akiket ideális ügyfeleid, pácienseid tulajdonságaival ruházol fel. Ha sikerül elkészítened néhány buyer personát ideális ügyfeleid képmására, akkor tudni fogod, hogy pontosan milyen embereknek is kell tartalmakat készítened – tartalmakat, amelyek passzolnak igényeikhez, aggályaikhoz, problémáikhoz, kérdéseikhez, stb.

 

Személyre szabott megoldásokat kínálhatsz vele

Az egészségügyi márkák többsége – érthető módon – az egészségügyi innovációra és/vagy pácienseik első osztályú kezelésére összpontosít. Ez mind helyénvaló, azonban míg az egészségügyi technológia élén járnak, addig az adatgyűjtési módszereik még mindig azok, amiket a 2000-es évek elején használtak (ha használtak valaha egyáltalán). Rengeteg egészségügyi szolgáltató rendelkezik olyan informatikai hálózatokkal, amelyek nem gyűjtik, és/vagy nem osztják meg egymással megfelelően a marketinghez szükséges adatokat.
Azonban manapság kellő adatok nélkül nem működhet a hatékony digitális marketing.
Az adatok számos formában összegyűjthetők. Az ügyfél- és közönségi analitikák például információt szolgáltathatnak ideális közönségedről és érdeklődőidről. A prediktív analitika segíthet becsléseket készíteni a jövőről, ami alapján már ma fontos marketingdöntéseket hozhatsz. A kockázati analitika pedig segít felmérni, hogy mekkora kockázattal járna egy-egy szegmens megcélzása.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!