Hogyan szerezz több pácienst a közösségi médiával fogorvosként? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így szerezz új pácienseket fogászati praxisodnak a közösségi médián

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook instagram

Akármennyire is szeretnénk, a fogorvosi vizsgálatokat nem halasztgathatjuk a végtelenségig. Bármilyen épnek is érzed fogaidat (és remélhetőleg azok is), egészséged hosszútávú megőrzése érdekében elengedhetetlen, hogy évente legalább két alkalommal ellátogass egy fogorvoshoz egy általános vizsgálatra.

Minden fogorvos tudja, hogy sehol sincs hiány lehetséges páciensekből, azonban az már egészen más kérdés, hogy hogyan veheted rá ezeket az embereket, hogy pont a te rendelődbe látogassanak el fogproblémáikkal.

A mai világban a fogorvosok még a közösségi médián keresztül is rengeteg új pácienst szerezhetnek maguknak. Azonban mielőtt rátérnénk erre a témára, nézzük meg, hogy mi mindenre kell odafigyelned a sikerek érdekében!

Készíts SWOT elemzést fogorvosi praxisod számára

Egy SWOT elemzés során praxisod alábbi jellemzőit méred fel:

  • Strenghts – erősségek
  • Weaknesses – gyengepontok
  • Opportunities – lehetőségek
  • Threats – fenyegetések, veszélyek

A következőkben egy példán keresztül követheted végig, hogy hogyan is nézhet ki egy SWOT elemzés egy fogorvosi praxis számára!

  • Erősségek: Mik azok a dolgok, amik megkülönböztetnek téged versenytársaidtól? Miben kínálsz többet más fogorvosoknál? Meglehet, hogy például a legkorszerűbb technológiát használod rendelődben, ami pazar páciensélményeket biztosít betegeid számára.
  • Gyengepontok: Mik azok a dolgok szakterületeden, amikben nincs elég gyakorlatod, hogy magabiztosan kínálhasd őket szolgáltatásokként? Persze lehet szó olyan hátrányokról is, amik nem kapcsolódnak közvetlenül a fogászathoz – például nem érzed magad otthon a közösségi médián.
  • Lehetőségek: Ezek olyan kiaknázatlan területek, amelyek rengeteg növekedést hozhatnak praxisod számára. Például elkezdhetnéd népszerűsíteni magadat a közösségi médián, hogy még több lehetséges páciens ismerje meg praxisod nevét.
  • Fenyegetések: Ezek azok a lehetséges problémák, amelyek rossz hatással lehetnek praxisodra. Például egy olyan helyen nyitottál rendelőt, ahol a környéken már többeknek is van fogorvosa.

 

Ellenőrizd digitális anyagaidat

Az emberek többsége addig nem keres magának fogorvost, amíg nincs szüksége rá. Fontos tehát, hogy digitális anyagaid (webhelyed, közösségi profiljaid, reklámjaid) mind készek legyenek döntésre sarkallni a bizonytalan, és gyakran kétségbe esett lehetséges pácienseket.

Az olyan közösségi platformok, mint a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, vagy akár a YouTube mind nagyszerűek lehetnek a fogorvosok számára, azonban fontos, hogy csak azokkal (eleinte akár csak eggyel) foglalkozz, amiken el is tudod érni ideális pácienseidet, hiszen óriási munka egyszerre több fiókot fenntartani.

 

Tippek az új páciensek bevonzására a közösségi médián

1. Optimalizáld közösségi oldalaidat

Ha fogorvost szeretnénk találni, akkor általában a Google-hoz vagy valamelyik közösségi platformhoz fordulunk kereséseinkkel. A cél az, hogy a legjobb fogorvost találjuk meg a közelben, és minél előbb felvehessük vele a kapcsolatot.

Fontos tehát, hogy ne csak webhelyed, hanem praxisod közösségi fiókjai is készen álljanak ezekre a keresésekre, és minden hasznos (és naprakész) információt feltüntess rajtuk lehetséges pácienseid számára.

A Facebook üzleti oldalain például megadhatod fogorvosi rendelőd elérhetőségeit és nyitva tartását is, de ezeket az információkat a legtöbb közösségi profilon elhelyezheted valamilyen formában (például egy kitűzött bejegyzésként, ahol nincs más lehetőség erre).

 

2. Fogd lazára közösségi jelenlétedet

Tény, hogy egy professzionális egészségügyi szakember vagy, de még nem jelenti azt, hogy nem foghatod lazábbra, vagy akár humorosra közösségi jelenlétedet. Ez rengeteget segíthet abban, hogy egy közvetlenebb kapcsolatot alakíthass ki célközönségeddel, azaz lehetséges és visszatérő pácienseiddel. Az így szerzett bizalom rendkívül fontos egy szakorvos számára, bármilyen területen is praktizáljon.

Fogorvoshoz menni egy ijesztő és nyugtalanító élmény lehet a páciensek számára, ezért jó, ha már a közösségi médián pozitív első benyomást teszel, és megmutatod nekik, hogy nincs mitől félniük. Mutasd meg barátságos, együttérző énedet.

Oszd meg az emberekkel elégedett pácienseid történeteit (ha megengedik), illetve mesélj arról, hogy hogyan kezeled a hozzád betérőket, legyen szó általános tisztításokról, vizsgálatokról, tömésekről, vagy más beavatkozásokról. Mesélj néha praxisod történetéről is, illetve jövendőbeli terveidről fogorvosként. Időnként némi humorral is feldobhatod bejegyzéseidet, ahol ez indokolt.

 

3. Kínálj csábító ajánlási programot

A statisztikák szerint 10-ből 9 fogyasztó vásárlási döntéseit befolyásolják a termékekről vagy szolgáltatásokról írt pozitív vélemények, értékelések.

Ez különösen fontos szempont egy olyan versenyszerű területen, mint a fogászat. Ha szeretnél versenytársaid előtt maradni, akkor szükséged lesz elégedett pácienseid pozitív véleményeire. Már az is sokat jelenthet egy lehetséges páciens szemében, hogy a Facebookon mekkora értékelést kapott praxisod, anélkül, hogy elolvasná az írott véleményeket róla.

Kérd meg tehát pácienseidet, hogy szíveskedjenek értékelni praxisodat a releváns platformokon (Facebook, Google Cégem, stb.), hogy ezzel is bizonyítsd az embereknek, hogy a te praxisod a jó választás számukra.

Indíts ajánlási programot visszatérő pácienseidnek, és kínálj nekik kedvezményeket a pozitív értékelésekért, vagy minden új páciens után, akiket közvetlenül hozzád küldenek.

 

4. Készíts tartalmakat célközönséged számára

További statisztikák szerint a fogászati vásárlási döntések nagy részét nők hozzák meg a családokban. Jó eséllyel tehát a nők és főleg az anyukák a legfontosabb célcsoportjaid.

Olyan tartalmakat kell készítened, amik kifejezetten őket szólítják meg, és rájuk hatnak. Ehhez persze tisztában kell lenned azokkal az igényeikkel és problémáikkal, amikkel családjuk gondozása során találkoznak.

Tájékoztasd őket róla, hogy miért fontos rendszeresen ellátogatni a fogorvoshoz a gyerekekkel (és persze felnőtt fogakkal is), és motiváld őket pozitív tartalmakkal – például bizalomgerjesztő képekkel elégedett pácienseid mosolyáról, ha ők is (vagy persze szüleik) beleegyeznek ebbe.

 

5. Indíts kreatív kampányokat

Ha szeretnél a versenymezőny élén maradni, akkor indíts valamilyen kampányt praxisod számára minden negyedévben, hogy új pácienseket vonzhass be.

Ezek a kampányok nem feltétlenül muszáj, hogy fogászattal kapcsolatosak legyenek, de relevánssá kell tenned őket ideális ügyfeleid számára. Például kisorsolhatsz egy iskolakezdési csomagot azok között, akik megosztják kampányodat, vagy részt vesznek egy képversenyben, amihez persze egy saját hashtaget kell majd használnod.

 

6. Tartsd a kapcsolatot közönségeddel

A közösségi média számos remek platformot kínál a fogorvosok számára, hogy felvegyék a kapcsolatot pácienseikkel. A bejegyzések hozzászólásai, a privát üzenetek, és az élő közvetítések mind a közvetlen kommunikáció eszközei lehetnek.

Rendezz kérdezz-felelek beszélgetéseket élőben vagy Instagram történeteidben, ahol a felhasználók a fogápolással vagy praxisoddal kapcsolatos kérdéseket tehetnek fel. Ezeket lehetőleg előre jelentsd be, hogy minél többen jelen lehessenek, amikor kezdesz.

Rendszeresen olvasd el továbbá a bejegyzéseidhez (Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, stb.) írt hozzászólásokat is, és válaszolj minél többre – főleg a negatívokra! Mindez azt mutatja majd az újonnan érkező, lehetséges pácienseknek, hogy valóban szíveden viseled az emberek egészségét, és odafigyelsz a véleményükre. Nagyszerű löket az megelőlegezett bizalomnak!

 

7. Készíts email listát

Alakíts ki a Facebookon egy feliratkozási fület, amin a felhasználók megadhatják email címüket, ha szeretnének különleges ajánlatokat, híreket és egyéb hasznos emaileket kapni praxisodtól. A Facebookon persze más füleket is létrehozhatsz oldaladon, amik például különböző szolgáltatásaidat mutatják be.

 

8. Használj hirdetéseket

A közösségi médiás hirdetések – főleg a Facebookon – kiváló lehetőséget nyújtanak ideális pácienseid megcélzására. Egy-egy jól célzott közösségi hirdetéssel pontosan azokat a felhasználókat érheted el marketingüzeneteiddel, akik jó eséllyel érdeklődnének praxisod szolgáltatásai iránt, ráadásul nem is muszáj, hogy túl sok pénzt fektess ezekbe a reklámokba.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!