Fogászati kisokos a közösségi média felületek vezetéséhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Fogászati közösségi média: Tippek a sikeres marketinghez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook instagram

Ha szeretnél sikeres lenni fogászatoddal a közösségi médián, akkor a következő tippjeink biztosan segíteni fognak ebben! Így szerezz több pácienst könnyen!

A közösségi média az információáramlás szerves részét képezi, és az idő múlásával életünk több területére terjeszti ki befolyását. Csak a Facebooknak több, mint 2,5 milliárd felhasználója van, és már az Instagram is rég elhagyta az egymilliárdos mérföldkövet. Kétségtelen, hogy pácienseid nagy része is sok időt tölt ezeken és hasonló platformokon, ezért segíthet olyan sokat a fogászati közösségi média.

 

Miért hasznos a fogászati közösségi média?

A közösségi médián meglepően egyszerűen népszerűsítheted fogászati praxisodat. Az emberek többsége szinte ösztönösen ódzkodik a fogorvosoktól, de a közösségi média nagyszerű lehetőséget kínál számodra, hogy praxisodat egy meleg, barátságos és vendégszerető márkaként prezentáld az interneten. Ezzel nem csak leendő pácienseid megelőlegezett bizalmát nyerheted el, hanem szoros kapcsolatokat is kiépíthetsz meglévő ügyfeleiddel.

A közösségi médián fogorvosként olyan ideális pácienseket érhetsz el, akiket más csatornákon keresztül nagyon nehéz lenne megszólítanod.

Inkább profikra bíznád közösségi média felületeid kezelését? Kérd ajánlatunkat, és egészségügyi marketing ügynökségünk segít! 

 

Hogyan használd a közösségi médiát fogorvosként?

A közösségi médián csak úgy lehetsz sikeres fogorvosként, ha konkrét célokat tűzöl ki magad elé. Fontos továbbá jellegű márkaként a közelben élőket kell megcéloznod üzeneteiddel, ügyelve arra, hogy ezek az üzenetek megfelelő demográfiai csoportoknak szóljanak.

Ha ismered célközönségedet, akkor azt is könnyedén eldöntheted majd, hogy mely közösségi platformra koncentráld erőfeszítéseidet. Sokkal hatékonyabb taktika egy platformon jól teljesíteni, mint többre szétosztani figyelmedet.

Az sem mindegy, hogy milyen tartalmakat alkalmazol fogászati közösségi média marketing stratégiádban. E téren két fő kategória közül választhatsz:

Organikus tartalmak

Organikusaknak nevezzük azokat a tartalmakat, amelyekre a célközönséged természetes módon talál rá a közösségi platformokon. Az organikus tartalmak előnye, hogy ingyenesen népszerűsítik praxisodat, azonban akár hetekbe, hónapokba is telhet, mielőtt organikus törekvéseid eredményei láthatóvá válnának. Folyamatosan és rendszeresen kell új, minőségi tartalmakat megosztanod választott közösségi platformodon, hogy az emberek felfigyeljenek praxisodra, és terjedni kezdhessen a híred a közösségben.

 

Fizetett tartalmak

A fizetett tartalmak, azaz a hirdetések ezzel szemben azonnali eredményeket hozhatnak, hiszen éppen azért fizetsz, hogy az adott platform minél több felhasználónak mutassa meg tartalmaidat. A hirdetések másik előnye, hogy pontosan azokat a felhasználókat célozhatod meg velük, akik érdeklődnének is fogászati szolgáltatásaid iránt.

Mind az organikus, mind pedig a fizetett tartalmak sokat segíthetnek praxisod közösségi teljesítményén, ha tudod, hogy hogyan használd őket hatékonyan.

 

Ismerkedj meg közönségeddel

Egy fogászati közösségi média közönség felépítése hosszadalmas folyamat. A Facebook és az Instagram rendkívül telített platformok, és sok erőfeszítésre lesz szükséged, ha szeretnél kiemelkedni a versenymezőnyből. Eleinte előfordulhat, hogy muszáj leszel fizetett hirdetéseket használni, csak hogy egyáltalán tudathasd az emberekkel, hogy most már te is jelen vagy a környéken.

Azonban egy közönség kiépítése nem csak a követők vagy a kedvelések számáról szól.

Ki kell derítened, hogy egész pontosan milyen emberek alkotják célközönségedet. Mennyi idősek? Mivel foglalkoznak? Milyen témák után érdeklődnek? Talán fogápolási tanácsokra kíváncsiak, vagy szeretnének többet tudni a fogszabályozásról, és így tovább. Ha megismered közönségedet, akkor tudni fogod, hogy milyen tartalmakkal járhatsz a kedvükben, és hogy milyen marketingüzenetekre reagálnának pozitívan.

Ehhez egyrészt érdemes megfigyelned, hogy milyen páciensek térnek be rendelődbe, másrészt pedig ajánlott rendszeresen ellenőrizni Facebook oldalad statisztikáit is, hiszen ott is sok hasznos információt találhatsz közönségedről.

Facebook fogorvosoknak

Praxisod Facebook oldalára lényegében másodlagos webhelyedként is tekinthetsz. Tüntesd fel rajta elérhetőségeidet, nyitva tartásodat és egy rövid összefoglalót arról, hogy ki vagy és mit kínálsz pácienseidnek.

A Facebook oldalak óriási közönséget érhetnek el a fent említett organikus és fizetett tartalmak használatával:

 

Organikus módszerek

Készíts olyan tartalmakat, amelyben alkalmazottaid is megjelennek, hogy megbízhatóbb képet fess praxisodról. Leendő pácienseid sokkal könnyebben tudnak azonosulni márkáddal, ha munkatársaidat nem csak fogászati dolgozókként, hanem valódi emberekként is feltünteted. Ez a bizalom alapja.

Mindemellett arra is használhatod kiválasztott közösségi platformodat, hogy minél több pácienst tarthass meg hosszútávon. Például készíthetsz nyereményjátékokat számukra, amiken egy ingyenes fogtisztítást nyerhetnek, vagy népszerűsítheted akár szezonális kedvezményeidet is.

 

Fizetett módszerek

Leendő pácienseidet különleges ajánlatokkal is meggyőzheted arról, hogy a te praxisodat válasszák. A fizetett hirdetések többszörösen megtérülnek majd, amikor olyan fizető ügyfeleket vonzanak rendelődbe, akiket máshogy egyáltalán nem tudtál volna megszólítani.

 

Instagram fogorvosoknak

Az Instagram sikerekhez hasonló elveket kell követned, mint a Facebookon, néhány apró, de jelentős különbséggel. Az Instagram – mint bizonyára tudod – egy kifejezetten vizuális platform, ahol a képek (és a videók) több figyelmet kapnak, mint a szöveges tartalmak. Szerencsére fogorvosként ez neked nem jelent majd problémát.

 

Organikus módszerek

Míg Facebook oldaladra második webhelyedként tekinthetsz, addig Instagram adatlapod lényegében irodád online változata kell legyen. Az Instagram remek lehetőséget nyújt arra, hogy megoszd követőiddel rendelőd azon pillanatait, amikkel ők is tudnak azonosulni. Ez lehet egy mosolygó pácienst ábrázoló kép, vagy egy rövid videó takaros várótermedről.

Akárcsak a Facebookon, az Instagramon is szervezhetsz nyereményjátékokat követőid számára.

 

Fizetett módszerek

Mivel az Instagram a Facebook tulajdona, ugyan olyan részletesen célozhatod meg rajta a felhasználókat hirdetéseiddel. Vizuális platformként elengedhetetlen, hogy minőségi látványvilágot kínálj hirdetéseidben.

 

YouTube fogorvosoknak

A YouTube videókat naponta több milliárdan nézegetik világszerte, és manapság már népszerűbb is, mint sok televíziós csatorna. Habár a videós tartalmak előállítása több munkát igényel, mint egy képé vagy szöveges cikké, garantáltan megéri foglalkozni vele, még ha külső segítséget is kell kérned hozzá.

 

Organikus módszerek

Kezdésképpen mutasd be klinikád munkatársait a recepciótól kezdve a páciensekkel foglalkozó többi orvosig. Ezen kívül végigvezetheted nézőidet a rendelőben és megmutathatod nekik, hogy milyen modern felszereléssel biztosítod ellátásukat, ha téged választanak. Továbbá kérdezd meg korábbi, elégedett ügyfeleidet is, hogy hajlandóak lennének-e egy rövid videós üzenetben nyilatkozni a praxisoddal kapcsolatos pozitív élményeikről.

 

Fizetett módszerek

Készíts egy rövid (egy percnél rövidebb) videós reklámot praxisodról, vagy egy néhány másodperces kihagyható hirdetést a YouTube-ra, amivel a fogegészségért érdeklődő felhasználóakt célozhatod meg a platformon.

 

További tippek a fogászati közösségi média marketinghez

A fentiek után íme még néhány hasznos tipp, amikkel sikeresebb lehetsz a fogászati közösségi médiában!

  • Használj videós tartalmakat! Ne csak a YouTube-ra forgass videókat, hanem más platformokra is, ha azokon tudod legegyszerűbben elérni célközönségedet. A videós tartalmak mind a Facebookon, mind az Instagramon nagyon népszerűek, csak ügyelj rá, hogy fogd rövidre őket.
  • Ösztönözd pácienseidet arra, hogy térjenek vissza rendelődbe. Időnként emlékeztesd őket arról bejegyzésiedben, hogy milyen fontosak a rendszeres fogvizsgálatok, és hogy legutóbb is milyen pozitív élményekkel távoztak tőled.
  • Emeld ki munkatársaidat is közösségi tartalmaidban. A fogászati közösségi média akkor a leghatékonyabb, ha emberek is megjelennek tartalmaidban, különösen ha azok az emberek gondoskodnak pácienseidről!
  • Tartsd észben, hogy közönségedet nem fogászati szakemberek alkotják. Ha csak teheted, mellőzd a szaknyelvet, és fogalmazz tisztán, érthetően és stílusosan.
  • Mutasd be a munkáidról készült előtte/utána képeket, hogy az emberek láthassák, mikre számíthatnak, ha rád bízzák fogaikat. Ehhez persze kérj engedélyt az adott személytől, még akkor is, ha nem beazonosítható a kép alapján!
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!