Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Máté Balázs

szerző:
Máté Balázs

SEO tartalommarketing

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

A  SEO ára

A legtöbb kisebb cég tulajdonosának választania kell, hogy tehetséges értékesítőket alkalmaz, vagy inkább különféle offline és online csatornákba fekteti inkább marketinges költségkeretét. Ez utóbbi esetben a lehetőségek listája meglehetősen hosszú, ami igencsak megnehezítheti a választást. Van azonban egyetlen online marketingmódszer, ami egyetlen stratégiából sem hiányozhat – ez a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO.


Az alábbiakban megismerkedhetsz a SEO fogalmával, illetve arról is tájékozódhatsz, hogy hogyan térülnek majd meg a keresőoptimalizálásba fektetett összegeid.

 

Ha nem csak az elméletre vagy kíváncsi, inkább egy esettanulmányt olvasgatnál gyakoralti tapasztalatokkal és konkrét számokkal, akkor kattints IDE!

 

Mi az a SEO?

A SEO (search engine optimization), vagyis a keresőoptimalizálás az online marketing egyik legelterjedtebb formája. Célja, hogy egy webhely tartalmai minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a Google és más keresőmotorok találatai között, valahányszor az emberek valami relevánsra keresnek rá ezekkel az eszközökkel.
Röviden: a SEO segít, hogy minél többen találjanak rá márkádra a Google-on keresztül.

 

Miért éri meg a SEO-val foglalkozni?

A SparkToro 2018-ban végzett felmérése alapján a Google az internet legnagyobb forgalomforrása. Ez azt jelenti, hogy többen jutnak el különféle webhelyekre a Google-on keresztül, mint más platformokról (Facebook stb.)

 

Ez már önmagában jó ok arra, hogy miért éri meg a SEO-val foglalkozni, hiszen ez a forgalom új érdeklődőket és ügyfeleket jelent majd márkád számára.

 

Íme néhány további meggyőző statisztika a keresőoptimalizálás szerepéről:

 

  • Az online marketingesek 72%-a a tartalommarketinget tekinti a leghatékonyabb SEO taktikájának.
  • Az emberek 81%-a végez online keresést, egy nagyobb vásárlás előtt.
  • A fogyasztók 47%-a olvas el 3-5 tartalmat egy cégtől, mielőtt felvennék a kapcsolatot a cég egyik értékesítőjével.
  • A keresőmotorokból érkező forgalomnak 14,6%-os konverziós aránya van. Ezzel szemben a hideghívásoknál és más outbound taktikáknál ez az arány 1,7%.
  • A helyalapú mobilos keresések 78%-a offline vásárlásban végződik.

 

Források: Hubspot, Breezy Hill Marketing, NewsCred, Search Engine Land.

 

Hogy lehet kiszámítani a SEO megtérülését?

„Szóval jól hangzik ez a keresőoptimalizálás dolog, de hogyan indokolhatom meg a költségeit?”

 

Ez egy jogos kérdés, azonban fontos, hogy a SEO-ra ne költségként, hanem befektetésként gondolj, hiszen képes akár sokszorosan is megtérülni.

 

Attól függően, hogy egy marketingügynökséget bízol meg vele, vagy a cég saját erőforrásaiból próbálod kivitelezni, a SEO ára sokban különbözhet két megoldás között (ráadásul nem is minden ügynökség kér árazza ugyan úgy a szolgáltatásait).

 

Ezekre az árakra lejjebb bővebben is rátérünk majd, előbb azonban fontos, hogy beszéljünk egy kicsit a SEO értékéről, és hogy hogyan segíthet a keresőoptimalizálás az értékesítések fellendítésében.

 

Egy kulcsszó SEO megtérülése

A legegyszerűbben egy példán keresztül lehet szemléltetni a SEO megtérülését (azaz a SEO ROI-t).

 

Tegyük fel, hogy elsőként szeretnél rangsorolni (megjelenni) a „használt okostelefon eladó” kulcsszóra. Erre a kifejezésre havonta 1000 fő keres rá.

 

Ha sikerül elsőként rangsorolnod erre a lekérdezésre (aminek mondjuk 30%-os átkattintási aránya van), akkor ez durván 300 minősített (érdeklődő) látogatót jelent majd webhelyed számára.

 

Ha webhelyed konverziós aránya 1% (tehát ezen látogatók 1%-át tudod ügyféllé átalakítani), akkor ez a kulcsszó 10 naponta egy új ügyfelet jelent majd számodra, vagyis évente nagyjából 36-ot.

 

Ha viszont hozzáadod azt a további 4 200 keresőt, akik a kifejezés valamely variációját írták be, akkor jóval nagyobb lehetséges forgalomra számíthatsz. Ha az ilyen variációknak csak a felére sikerül elsőként rangsorolnod, az évente további ~66 ügyfelet jelent majd.

 

Gondolj bele, hogy mekkora bevételt hozhat neked ez a nagyjából 100 extra ügyfél éves szinten.

A SEO megtérülése a fizetett keresésekkel szemben

Sok cég előszeretettel fektet Google Ads hirdetésekbe, és általában ők azok, akik nem biztosak benne, hogy megérné-e ezen összegek egy részét a SEO-ra fordítani.

 

A Google Ads nagyon is hasznos lehet, de nézzük meg közelebbről az ügyfélszerzés folyamatát ezen a két csatornán.

 

Ha a fent említett „használt okostelefon eladó” kulcsszóra szeretnél ajánlatot tenni a Google Ads felületén, akkor durván 1000 Ft-ot kellen fizetned a Google-nak, valahányszor valaki rákattint a hirdetésedre. Ha azt feltételezzük, hogy ennek a kulcsszónak 1,9%-os átkattintási aránya van, akkor havonta 19 új látogatót jelentenek webhelyed számára.

 

Ha webhelyed konverziós aránya 1%, akkor 5 hónapig kellene futtatnod ezt a hirdetést, hogy egyetlen új vásárlót szerezz vele. Mindent összevetve egy ügyfél megszerzése 100 000 forintodba kerülne.

 

A Google Ads egy remek választás azoknak a cégeknek, amik még csak most építik ki online jelenlétüket, és még nem indult be a SEO-juk. Azonban a keresőoptimalizálás sokkal jobban megtérül majd az idő múlásával, ezért egy sokkal észszerűbb hosszútávú befektetés.

 

Mikor kezd el megtérülni a SEO?

Az egyik leggyakoribb kérdés a SEO-val kapcsolatban, hogy mikortól kezd el megtérülni – hogy mikortól láthatók az eredményei.

 

A SEO exponenciális növekedést kínál, méghozzá hosszútávon. Előfordulhat tehát, hogy akár 3-6 hónapra is szüksége lehet, hogy igazán látványos eredményeket hozzon. Azonban, ha egyszer lendületet szerez, onnantól felgyorsulnak az események.

 

Fontos továbbá észben tartani, hogy a SEO eredményei nem egyik napról a másikra válnak láthatóvá. A dolgok általában lassan indulnak be, ezért gyakran csak úgy lehet érdemleges változásokat kimutatni, ha az ember néhány hónap elteltével veti össze eredményeit a kezdeti teljesítményével.

 

A SEO tehát türelemjáték, és azok számára ideális, akik nem csak 1-2 hónapig szeretnének relevánsak maradni, hanem sokkal tovább akarják birtokolni a keresőtalálati oldalak előkelőbb pozícióit.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!