Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így változtatta meg a COVID-19 a keresési trendeket és a SEO-t az elmúlt időben

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

SEO tartalommarketing

Nehéz lenne olyan iparágat találni manapság, amelyet nem változtatott meg az elmúlt évben zajló COVID-19 járvány. Mindenkinek átalakult valamennyire az élete és munkája, és ez alól a SEO szakemberek sem kivételek.

A vírus tombolása során számos cég fedezte fel a keresőoptimalizálás erejét. A Google statisztikái szerint soha nem látott magaslatokba emelkedett a SEO iránti érdeklődés a keresők köreiben, ami nem meglepő, elvégre egyre több cég eszmél rá, hogy az embereket manapság már az interneten lehet igazán elérni.

Az alábbiakban néhány további példát sorolunk fel arra, hogy miként változtatta meg a koronavírus a keresési trendeket és a SEO ipart. Noha a járvány most csendesülni látszik, ezek a megfigyelések továbbra is hasznosak!

 

1. Rengetegen keresnek a vírussal kapcsolatos témákra

A koronavírus járvány már több, mint egy éve van jelen, de az emberek még mindig óriási érdeklődést mutatnak iránta. Az online keresgélőknek rengeteg kérdésük van, és el is várják, hogy minél gyorsabban válaszokra lelhessenek.
Ha bárki rákeres valamire a vírussal kapcsolatban, a Google igyekszik rögtön tömör, pontos válaszokat felsorolni neki statisztikák, hírek, források és egyéb tartalmak formájában.

 

Az emberek továbbá zenékkel, játékokkal, otthoni hobbikkal és egyéb dolgokkal próbálják elütni a bezártságot, amit természetesen a keresési statisztikák is tükröznek. Ez számos cég számára kínál új lehetőségeket arra, hogy olyan tartalmakkal és témákkal is felhívják magukra célközönségük figyelmét, amelyekkel korábban kevesebb sikerül lett volna.

 

Fontos tehát mindig képben lenni az aktuális felkapott témákkal kapcsolatban, és ezekhez igazítani tartalomstratégiádat.

2. Megnőtt az érdeklődés a helyi cégek iránt

A vírus a helyi cégekre is súlyos csapást mért. Manapság nehezebb életben tartani ezeket a független vállalatokat, mint korábban valaha, de szerencsére még mindig vannak olyanok, akik elszántan támogatják a helyi termelőket, boltokat és cégeket.

 

Sokaknak nincs is igazán más választásuk, elvégre az utazás veszélyei és az ellátási láncok problémái miatt több helyen is a helyi cégek váltak a legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb opciókká a vásárlók számára.
Egyre többen kezdik nem csak megszokni, hanem megszeretni a helyi boltokat, és ezek a vásárlók jó eséllyel a vírus lecsengését követően is ezeket választják majd.

 

Mindez persze még fontosabbá teszi a helyi SEO-t a helyi cégek számára, mint valaha. Mivel egyre többen keresnek vásárlási opciókat és szolgáltatásokat a közelükben, fontos, hogy megjelenj az ilyen helyi találatok között is.

 

A helyi vállalatoknak nem volt egyszerű dolgok az elmúlt év során. Sokan kénytelenek voltak több erőforrást fordítani a takarításokra és fertőtlenítésekre, illetve módosítaniuk kellett a nyitva tartás idejét is – már ha egyáltalán nyitva tudtak maradni.

 

Sok olyan cég kezdett el házhoz szállítani (pl. éttermek), amelyek korábban csak betérő vendégeket szolgáltak ki, és elterjedt az érintésmentes, illetve az üzletben történő átvétel is, az online rendelést követően.

 

Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni Google Cégem adatlapodat. A Google a tavalyi év során több új funkcióval is bővítette a GC-t a koronavírus miatt, amiket minden helyi cégnek érdemes használnia.

 

Ugyan ez vonatkozik webhelyedre, és minden olyan cégjegyzékre, amelyekben vállalatok megjelenik az interneten. Legyenek naprakészek a nyitva tartási adatok, a szolgáltatások listája, illetve minden rendkívüli információ, ami ügyfeleid számára is fontos.

 

3. Egyre többen vásárolnak online

2020-ban még azok is elkezdtek ismerkedni az online vásárlással (ha másért nem is, kényszerből), akik korábban nem foglalkoztak ezzel az opcióval. Számos nem létszükségletű üzletnek kellett bezárnia (sokaknak végleg), és az újranyitók közül sokan kénytelenek szembesülni vele, hogy az emberek inkább a kényelmesebb és biztonságosabb online rendelést választják.

 

Az üzletek egy másik nagy hátránya, hogy csak korlátozott számú vásárló tartózkodhat bennük egy időben, ami lényegesen korlátozza az olyan boltok forgalmát is, amelyek vásárlóit még nem ragadta magával az online vásárlás.
Azok a cégek, amelyek kellő erőforrással rendelkeznek, megpróbálkozhatnak egy online üzlet megnyitásával, hogy ott folytathassák üzleti tevékenységeiket, ahol vásárlóik is a legtöbb idejüket töltik manapság.

 

Na persze, ezeknek az online üzleteknek, webáruházaknak is SEO-ra és egyéb marketingtaktikákra lesz szükségük, hogy az emberek értesülhessenek a megnyitásukról.
Érdemes mindezt már most meglépni, hiszen minden jel arra utal, hogy az emberek a vírus leküzdése után is előszeretettel vásárolnak majd az interneten, otthonuk kényelméből.

 

4. Egyre fontosabbak az örökzöld tartalmak

A jelenlegi kaotikus helyzet, illetve a bizonytalan jövő tekintetében sokan úgy vélik, hogy felesleges időt és/vagy pénzt fordítani a SEO-ra. Ez a gondolat nem is állhatna messzebb a valóságtól.

 

A cégek igenis komoly hasznot húzhatnak a SEO-ból, akár új tartalmakat készítenek, akár meglévő tartalmaikat bővítik ki és frissítik. Mindezzel akkor is megéri foglalkozni, ha átmenetileg „csökkentett üzemmódban” működnek a megszokotthoz képest.

 

Fontos észben tartani továbbá, hogy a COVID-19-cel kapcsolatos kulcsszavak manapság nagyon felkapottak ugyan, de ez nem lesz mindig így. A SEO egyik legnagyobb előnye, hogy hosszútávú, tartós eredményeket lehet elérni vele, ehhez azonban olyan tartalmakra lesz szükség, amelyek képesek kiállni az idő próbáját – örökzöld tartalmakra.

 

Mostanság kevesebben hajlandók pénzt költeni, de ez a helyzet is elmúlik majd egyszer, amint a gazdaság felépül a vírust követően. A most megírt örökzöld tartalmak a későbbiekben is hasznosak lesznek majd a vásárlók bevonzására!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!