Így változtatta meg a COVID-19 a keresési trendeket és a SEO-t- SEO változások a koronavírus hatására

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így változtatta meg a COVID-19 a keresési trendeket és a SEO-t az elmúlt időben

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

SEO tartalommarketing

Nehéz lenne olyan iparágat találni manapság, amelyet nem változtatott meg az elmúlt évben zajló COVID-19 járvány. Mindenkinek átalakult valamennyire az élete és munkája, és ez alól a SEO szakemberek sem kivételek.

A vírus tombolása során számos cég fedezte fel a keresőoptimalizálás erejét. A Google statisztikái szerint soha nem látott magaslatokba emelkedett a SEO iránti érdeklődés a keresők köreiben, ami nem meglepő, elvégre egyre több cég eszmél rá, hogy az embereket manapság már az interneten lehet igazán elérni.

Az alábbiakban néhány további példát sorolunk fel arra, hogy miként változtatta meg a koronavírus a keresési trendeket és a SEO ipart. Noha a járvány most csendesülni látszik, ezek a megfigyelések továbbra is hasznosak!

 

1. Rengetegen keresnek a vírussal kapcsolatos témákra

A koronavírus járvány már több, mint egy éve van jelen, de az emberek még mindig óriási érdeklődést mutatnak iránta. Az online keresgélőknek rengeteg kérdésük van, és el is várják, hogy minél gyorsabban válaszokra lelhessenek.
Ha bárki rákeres valamire a vírussal kapcsolatban, a Google igyekszik rögtön tömör, pontos válaszokat felsorolni neki statisztikák, hírek, források és egyéb tartalmak formájában.

 

Az emberek továbbá zenékkel, játékokkal, otthoni hobbikkal és egyéb dolgokkal próbálják elütni a bezártságot, amit természetesen a keresési statisztikák is tükröznek. Ez számos cég számára kínál új lehetőségeket arra, hogy olyan tartalmakkal és témákkal is felhívják magukra célközönségük figyelmét, amelyekkel korábban kevesebb sikerül lett volna.

 

Fontos tehát mindig képben lenni az aktuális felkapott témákkal kapcsolatban, és ezekhez igazítani tartalomstratégiádat.

2. Megnőtt az érdeklődés a helyi cégek iránt

A vírus a helyi cégekre is súlyos csapást mért. Manapság nehezebb életben tartani ezeket a független vállalatokat, mint korábban valaha, de szerencsére még mindig vannak olyanok, akik elszántan támogatják a helyi termelőket, boltokat és cégeket.

 

Sokaknak nincs is igazán más választásuk, elvégre az utazás veszélyei és az ellátási láncok problémái miatt több helyen is a helyi cégek váltak a legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb opciókká a vásárlók számára.
Egyre többen kezdik nem csak megszokni, hanem megszeretni a helyi boltokat, és ezek a vásárlók jó eséllyel a vírus lecsengését követően is ezeket választják majd.

 

Mindez persze még fontosabbá teszi a helyi SEO-t a helyi cégek számára, mint valaha. Mivel egyre többen keresnek vásárlási opciókat és szolgáltatásokat a közelükben, fontos, hogy megjelenj az ilyen helyi találatok között is.

 

A helyi vállalatoknak nem volt egyszerű dolgok az elmúlt év során. Sokan kénytelenek voltak több erőforrást fordítani a takarításokra és fertőtlenítésekre, illetve módosítaniuk kellett a nyitva tartás idejét is – már ha egyáltalán nyitva tudtak maradni.

 

Sok olyan cég kezdett el házhoz szállítani (pl. éttermek), amelyek korábban csak betérő vendégeket szolgáltak ki, és elterjedt az érintésmentes, illetve az üzletben történő átvétel is, az online rendelést követően.

 

Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni Google Cégem adatlapodat. A Google a tavalyi év során több új funkcióval is bővítette a GC-t a koronavírus miatt, amiket minden helyi cégnek érdemes használnia.

 

Ugyan ez vonatkozik webhelyedre, és minden olyan cégjegyzékre, amelyekben vállalatok megjelenik az interneten. Legyenek naprakészek a nyitva tartási adatok, a szolgáltatások listája, illetve minden rendkívüli információ, ami ügyfeleid számára is fontos.

 

3. Egyre többen vásárolnak online

2020-ban még azok is elkezdtek ismerkedni az online vásárlással (ha másért nem is, kényszerből), akik korábban nem foglalkoztak ezzel az opcióval. Számos nem létszükségletű üzletnek kellett bezárnia (sokaknak végleg), és az újranyitók közül sokan kénytelenek szembesülni vele, hogy az emberek inkább a kényelmesebb és biztonságosabb online rendelést választják.

 

Az üzletek egy másik nagy hátránya, hogy csak korlátozott számú vásárló tartózkodhat bennük egy időben, ami lényegesen korlátozza az olyan boltok forgalmát is, amelyek vásárlóit még nem ragadta magával az online vásárlás.
Azok a cégek, amelyek kellő erőforrással rendelkeznek, megpróbálkozhatnak egy online üzlet megnyitásával, hogy ott folytathassák üzleti tevékenységeiket, ahol vásárlóik is a legtöbb idejüket töltik manapság.

 

Na persze, ezeknek az online üzleteknek, webáruházaknak is SEO-ra és egyéb marketingtaktikákra lesz szükségük, hogy az emberek értesülhessenek a megnyitásukról.
Érdemes mindezt már most meglépni, hiszen minden jel arra utal, hogy az emberek a vírus leküzdése után is előszeretettel vásárolnak majd az interneten, otthonuk kényelméből.

 

4. Egyre fontosabbak az örökzöld tartalmak

A jelenlegi kaotikus helyzet, illetve a bizonytalan jövő tekintetében sokan úgy vélik, hogy felesleges időt és/vagy pénzt fordítani a SEO-ra. Ez a gondolat nem is állhatna messzebb a valóságtól.

 

A cégek igenis komoly hasznot húzhatnak a SEO-ból, akár új tartalmakat készítenek, akár meglévő tartalmaikat bővítik ki és frissítik. Mindezzel akkor is megéri foglalkozni, ha átmenetileg „csökkentett üzemmódban” működnek a megszokotthoz képest.

 

Fontos észben tartani továbbá, hogy a COVID-19-cel kapcsolatos kulcsszavak manapság nagyon felkapottak ugyan, de ez nem lesz mindig így. A SEO egyik legnagyobb előnye, hogy hosszútávú, tartós eredményeket lehet elérni vele, ehhez azonban olyan tartalmakra lesz szükség, amelyek képesek kiállni az idő próbáját – örökzöld tartalmakra.

 

Mostanság kevesebben hajlandók pénzt költeni, de ez a helyzet is elmúlik majd egyszer, amint a gazdaság felépül a vírust követően. A most megírt örökzöld tartalmak a későbbiekben is hasznosak lesznek majd a vásárlók bevonzására!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!