SEO tippek cikkíróknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 profi SEO tipp cikkíróknak, tartalommarketingesektől

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Marketing accountként elsődleges feladatom az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a stratégiai tervezés – és néha igen, a kivitelezés is. Rengeteg olyan részfeladat van, amelyben kollégáimra támaszkodhatok, amiben segítik munkámat, ám van egy feladat, amit tanácsadóként is nap, mint nap én is végzek újságíróink mellett. Ez a tartalommarketing, a cikkek, tartalmak gyártása. Ha a te feladataid között is ott bújik a tartalomgyártás, akkor bizony a SEO-ért is felelsz! És hogy mi mindenre érdemes ügyelned egy-egy cikk elkészítésekor? Mutatom.

A tartalommarketing az online marketing legsikeresebb formájává nőtte ki magát az elmúlt években. A friss, minőségi tartalmak rendszeres publikálásával hasznos információkat oszthatsz meg célközönségeddel, megerősítheted a márkádba vetett bizalmukat, és még a keresőmotorokban is jó helyezéseket érhetsz el.

 

Azonban mindez csak akkor működhet, ha összeszedett, optimalizált tartalmakat vagy képes a digitális papírra vetni, ezért ehhez szeretnék most 9 profi tippet felsorolni!

 

A kulcsszókutatás az első lépcső – foglalkozz vele! 

A kulcsszókutatás célja kideríteni, hogy célközönséged milyen kulcsszavakat és kifejezéseket pötyög be a keresősávba, amikor márkáddal kapcsolatos dolgokra (termékekre, szolgáltatásokra, stb.) keres rá. Ezekből a kifejezésekből aztán egy táblázatot érdemes összeállítani, amiben vezetheted, hogy mely tartalmaidban és hányszor használod fel ezeket a kulcsszavakat. A kulcsszókutatásnak számos ingyenes és fizetős eszköze is van.

 

Jó ötlet továbbá folyamatosan nyomon követni (szintén valamilyen erre specializálódott eszköz segítségével), hogy hogyan rangsorolsz tartalmaiddal ezekre a kulcsszavakra.

 

Szeretnéd online marketinged hatékonyságát felturbózni, akár a tartalommarketing erejével is? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük is el a munkát! 

 

A kutatott kulcsszavakat használd is fel!

A felkutatott kulcsszavak mit sem érnek, ha nem használod őket okosan. Sokan azt hiszik, hogy ha erőltetetten teleszórják cikküket egy-egy kiválasztott kulcsszóval, akkor az segíthet nekik a rangsorolásban, holott ez nem csak, hogy nem segít, még árthat is bizonyos esetekben (ha túl sűrűn, indokolatlanul szerepel az adott kulcsszó).

 

Szóval akkor hová kerüljenek ezek a felkutatott szavak? Mindenképpen érdemes, hogy feltűnjenek az első 300 szóban, illetve a H1 és az első H2 címsorban is (nem muszáj mindkettőben, de legalább egyben mindenképpen ajánlott). Ez után igyekezz a kulcsszó különféle variációit is elhelyezni a szövegben.

 

A legfontosabb, hogy kulcsszavaidnak mindig természetesen kell szerepelniük a tartalomban, sosem erőltetetten. Ha azon kapod magad, hogy szándékosan úgy tekergeted mondataidat, hogy beléjük tudd illeszteni kulcsszavaidat, akkor rossz úton jársz, és jobb, ha átgondolod a taktikádat.

 

Ne csak a Google-nek írj! Az érdekes tartalom a jó tartalom.

Fontos, hogy olyan dolgokról írd tartalmaidat, amik tényleg érdeklik is az embereket. Sok cikkíró gyakran csak azért készít tartalmakat, hogy legyen mit posztolnia, de nem törődik azzal, hogy az a tartalom kínál-e bármilyen értéket célközönségének, vagy sem. Nagy hiba, ugyanis nem csak a Google algoritmusainak kell megfelelni – sőt, ha megfelelsz az emberek elvárásainak, azzal jó eséllyel a Google rendszerének is eleget teszel majd.

 

A kulcsszó itt az „érték” – bármit is alkotsz, biztosítsd, hogy azzal valamilyen értéket kínálj célközönségnek, elvégre azért keresnek rá az adott kulcsszavakra (amiket felkutattál), mert azzal kapcsolatban van szükségük valamilyen információra. Ezt kell megadnod nekik. Igyekezz olyan tudást átadni, amit más nem kínál. Alkoss egyedit, és jó eséllyel nagy forgalomra tehetsz majd szert.

 

Ha éppen nem jut eszedbe semmi (ez teljesen normális helyzet), akkor is feldolgozhatsz néhány cégeddel/iparágaddal kapcsolatos hírt, hogy aztán megvitathasd azt célközönségeddel. Egy másik opció rápillantani kigyűjtött kulcsszavaidra, és elgondolkodni rajta, hogy milyen tartalmakat írhatnál ezek köré úgy hogy azok értékesek legyenek, de sokszor és természetesen el is helyezhesd benne az adott kulcsszavakat.

 

Cikkíróként is ismerned kell a technikai SEO alapjait! 

Igen, tisztában vagyunk vele, hogy első sorban cikkíróként olvasod ezt a cikket, és persze senki sem várja el tőled, hogy tudd, hogyan kell átállni HTTPS-re, vagy felújítani egy webhely keretrendszerét. Az ilyen dolgok miatt aggódjanak a webfejlesztők és a SEO szakemberek. Mégis, ha ismered a technikai SEO alapjait, még cikkíróként is jobb eredményeket érhetsz el keresőoptimalizálás terén.

 

Mindenképpen érdemes utána nézned, hogy a Google miként térképezi fel a webhelyeket és oldalakat, illetve osztja szét a linkértéket a hivatkozásokon keresztül. Elvégre a cikkírás nem egy egyszeri feladat, blogbejegyzéseid gyakran összefüggenek tartalmuk terén, és ezeket az összefüggéseket a közöttük felállított hivatkozásoknak is tükrözniük kell.

 

Habár nem olyan értékesek, mint a külső webhelyekről mutató visszahivatkozások, egy blog bejegyzései között felállított linkek segítenek látni a Google-nak a közöttük fennálló logikus kapcsolatokat. Egy ilyen jól strukturált webhely pedig jó pont a nagy keresőmotor szemében.

 

Ne add alább a terjedelmet!

A keresőmotorok általában többre tartják az olyan bejegyzéseket, amelyek hosszabbak. Érdemes legalább 500-600 szót produkálni, de ha 1000-ig is el tudod vinni a cikket, akkor vidd, akár tovább is.

 

Sokan próbálták már kideríteni, hogy mennyire is fontos szempont a keresőmotorok szemében egy szöveges tartalom terjedelme. Sok ilyen kutatás eredménye azt támasztja alá, hogy a 2000 szavas vagy annál is hosszabb tartalmak előnyt élveznek. Mindez azért van, mert a terjedelmesebb tartalmak több hasznos információt tartalmazhatnak az olvasók számára – persze ezt is biztosítanod kell, egy 2000 szavas cikk nem kerül az elsők közé, ha nincs tele értékkel!

 

Figyeld a változást, a statisztikákat cikkíróként is!

A SEO szövegíráshoz sokan állnak hozzá úgy, hogy elkészítenek egy tartalmat, aztán magára hagyják azt. Azonban egy cikk, miután nyilvánosságra került megkezdi saját pályafutását, amelyet érdemes figyelemmel követned az ingyenes Google Analytics eszközön keresztül. Ez az eszköz olyan mutatókat kínál webhelyed tartalmairól mint látogatók száma, munkamenetek (látogatások) időtartama, visszafordulási arány, és így tovább.

 

Ha például sok felhasználó jut el egy oldalra webhelyeden, de nem maradnak rajta hosszú ideig, és többségük visszafordul (elhagyja webhelyedet anélkül, hogy bármilyen műveletet végezne rajta), akkor elképzelhető, hogy az adott oldal, vagy cikk nem azt kínálja, amire a felhasználó a keresőtalálat alapján számított, és ezt érdemes orvosolnod.

 

Az idegesítő felugró ablakok, a lassú töltési idő, a zavaró képek és hirdetések tovább növelhetik a visszafordulási arányt. Ne feledd, hogy a SEO-nak nem csak az a lényege, hogy mit prezentálsz a célközönségnek – az is számít, hogy milyen felhasználói élményt is nyújtasz nekik.

 

Ne feledkezz meg a minőségről, a szerkesztettségről sem…

A legtöbb szövegszerkesztő szoftver és szolgáltatás segítségével egyszerűen kikerülheted a legsúlyosabb helyesírási hibákat, amire persze mindenképpen érdemes odafigyelni, azonban az igényes formázásban már nem segíthet. Mindenképpen ügyelj arra, hogy bekezdéseid ne legyenek túl hosszúak, és hogy az alcímek is logikusan osszák fel a tartalmat.

 

Lehetőség szerint kérj meg valakit, hogy olvassa végig cikkedet, mielőtt publikálnád azt. Még akkor is sokat segíthet a véleményük, ha sem a SEO-hoz, sem a cikkíráshoz nem értenek, elvégre egy olvasó szemével tekintenek rá, akárcsak célközönséged.

 

Jöhet a PR? Jöjjön a PR! 

Miután megírtad és végre publikáltad tartalmadat, ideje saját magad online PR ügynökségévé válnod. Ez lényegében azt jelenti, hogy minden lehetséges csatornán terjesztened kell azt, lehetőleg visszahivatkozások elhelyezésével is az erre ideális felületeken. Küldd ki heti összefoglaló hírleveledben, oszd meg a Facebookon, a Twitteren, és minden olyan felületen, ahol releváns célközönséghez juthat el.

 

Tanulj, fejlődj – de légy türelmes magaddal és tartalmaiddal is!

A SEO szövegírás is egy képesség, amivel nem születik az ember, hanem megtanulja azt. Nem várhatod el magadtól, hogy egy hét alatt megtanulj profi cikkeket írni, de ezzel nincs is semmi baj. Az online cikkek nagy előnye, hogy bármikor ellenőrizheted statisztikáikat, és az így szerzett információk alapján elvégezheted a szükséges változtatásokat írásaidban.

 

Ne stresszelj tehát azon, hogy elsőre nem vonzottál be több ezer látogatót cikkeiddel – ha elég türelmes és kitartó vagy, idővel egyre kevesebbet kell majd visszatérned előző cikkeidhez, hogy átszerkeszd őket, mert egyre jobban kiismered majd célközönséged igényeit is (a munka azonban sosem áll le).
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!