Sokan azt kérdezik: „Miért nem jönnek a páciensek?” A válasz gyakran nem az orvosi tudásban, hanem az online jelenlét hiányosságaiban rejlik. Hiába vagy jó szakember, ha nem találnak rád. Ez a cikk azoknak a magánkórházaknak szól, akik nem értik, miért üres a naptár – és szeretnék végre megtölteni.

Miért nem találnak rám a páciensek a Google-ben?
Ha úgy érzed, hogy hiába jó az orvosi csapatod, nem jönnek a betegek, az nem feltétlenül a szolgáltatás minősége miatt van. Lehet, hogy egyszerűen nem találnak rád. A legtöbben ma már a Google-be írják be, amit keresnek – és ha te ott nem vagy elöl, akkor olyan, mintha nem is léteznél. A digitális marketing stratégia kórházaknak pont ezért fontos. Ez nem valami modern hóbort, hanem az alapja annak, hogy egyáltalán megtaláljanak.
Ne állj meg a szép weboldalnál: marketing nélkül nem ér semmit
Sok magánkórház esik abba a hibába, hogy elkölt pár százezer forintot egy látványos weboldalra, aztán hátradől: „készen vagyunk”. Pedig nem. Egy weboldal SEO nélkül csak csilivili díszdoboz – kívül szép, belül viszont akár rohad is. Igen, erős hasonlat, de igaz. Ha nincs mögötte stratégia, Keresőoptimalizálás, tartalom, akkor olyan, mintha lenne egy gyönyörű rendelőd valahol az erdő közepén — csak épp senki sem talál oda.
Digitális marketing kórházaknak = láthatóság a Google-ben
A sikeres Digitális marketing stratégia kórházaknak ott kezdődik, hogy mobilbarát, gyors, áttekinthető weboldalad van. De ez csak a kiindulópont. Lényeges, hogy a Google Cégprofilod rendben legyen, hogy szerepelj hiteles magyar egészségügyi portálokon (pl. Foglaljorvost.hu, Egészségkalauz.hu), és hogy mindenhol ugyanazokat az adatokat használod: telefonszám, e-mail, cím.
A páciensek nem fognak öt percig keresgélni – vagy megtalálnak egyből, vagy lemondanak rólad.
SEO nélkül a legjobb kórház is láthatatlan marad
A keresőoptimalizálás (SEO) az a motor, ami előrevisz a Google-ben. Egy jó Digitális marketing stratégia kórházaknak ezt nem hagyhatja ki. Olyan kulcsszavakra kell építened a tartalmaidat (pl. „szülészet Sopron” vagy „urológia Szeged”), amikre valóban keresnek az emberek. Emellett érdemes rendszeresen blogolni, cikkeket írni és technikailag is rendben tartani az oldalt. Ha ezek nincsenek meg, maradsz a találati lista alján – ahol senki sem kattint.
Digitális véleménykezelés kórházaknak: a páciensek döntésein múlik minden
A vélemények erejét sok kórház alábecsüli. Pedig az emberek ma már többet adnak egy Google-értékelésre, mint egy prospektusra. Egy Digitális marketing stratégia kórházaknak úgy működik jól, ha segít begyűjteni és kezelni ezeket a visszajelzéseket. Kérj véleményt automatikusan (pl. SMS-ben vagy e-mailben), és mindig válaszolj rájuk – főleg a negatívakra. Ezzel azt üzened: figyelsz, tanulsz, javítasz. Ez sokszor többet ér, mint egy reklámkampány.
Kórházi digitális marketing alap: kényelmes páciensegyüttműködés
Ma már nem elég, ha valaki „csak” rendel. A páciensek elvárják, hogy online tudjanak időpontot foglalni, üzenetet küldeni, leletet megkapni. Ha ez nálad nincs, akkor valószínűleg máshova fordulnak. A digitális marketing stratégia kórházaknak ebbe is beletartozik: olyan technológiai kényelmi megoldásokat kell kínálnod, amik nemcsak a pácienst segítik, hanem neked is időt spórolnak.
Ne hagyd elveszni a régi pácienseket se
Sokan úgy gondolják, hogy aki nem tér vissza, az már nem is fog. De ez nem így van. Sok páciens csak halogat, megfeledkezik, vagy nem érzi sürgetőnek a kontrollt. Egy jól felépített digitális marketing stratégia kórházaknak tartalmaz újraaktiváló e-maileket, figyelmeztető üzeneteket, sőt, akár automatikus emlékeztetőket is. Ezek nem tolakodóak – sőt, kifejezetten hasznosak lehetnek egy egészségközpontként működő intézmény esetében.
Hirdetés és közösségi média: gyors reakció, nagy hatás
Ha gyors eredményt szeretnél, a fizetett Google- vagy Meta-hirdetések jó eszközök. A digitális marketing stratégia kórházaknak ezekkel kiegészítve lesz igazán komplett. Egy jól célzott kampány akár már aznap hozhat időpontfoglalást. Emellett a közösségi médiában is meg kell jelenned – nem bulvártartalommal, hanem egyszerű, emberi posztokkal: tippek, hírek, háttérinfók, amik segítik a tájékozódást és növelik a bizalmat.
Gyakran ismételt kérdések
Magánkórházként mit csinálunk rosszul, ha van weboldalunk, de mégsem jönnek a betegek?
Gyakori probléma. A legtöbb magánkórház csináltat egy szép weboldalt, de az optimalizálás kimarad. Ha az oldalad nem jelenik meg a Google első oldalán, akkor a páciensek egyszerűen nem találnak meg. SEO és Google Cégprofil nélkül olyan, mintha lenne egy rendelőd az erdő közepén — útmutató tábla nélkül.
Orvosként muszáj nekem is foglalkozni azzal, hogy hány csillagosak vagyunk a Google-ben?
Igen, bármennyire is kellemetlen, ez már a döntési folyamat része. A páciensek megnézik, mások mit mondanak rólad vagy az intézményedről. Ha nincs vélemény vagy nem válaszolsz rájuk, az gyanús lehet. Nem elég jól gyógyítani – ezt ma már láttatni is kell.
Egy kisebb rendelő vagyunk, nincs pénzünk marketinges csapatra. Akkor hogyan induljunk el?
Nem baj, ha nincs külön marketingesed. Egy alap digitális marketing stratégia kórházaknak vagy rendelőknek kis lépésekkel is elindítható. Először tedd rendbe a Google Cégprofilt, legyenek pontosak az adatok. Ezután kérj értékeléseket a páciensektől, és legyen egy könnyen használható időpontfoglalás. Már ez is sokat számít. A későbbiekben pedig gonolkodj el egy marketing csapat segítségén.