Technikai SEO hogyan működik? Mire jó a technikai SEO? Milyen technikai SEO elemek vannak?

Technikai SEO definíció

Technikai SEO

Technikai SEO

A technikai SEO definíciója

A technikai SEO egy webhely technikai tényezőinek optimalizálását jelenti, hogy azok mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok igényeinek megfeleljenek. Ilyen tényezők például a webhely sebessége, feltérképezhetősége és így tovább.
A technikai SEO-t sokan az on-site SEO kategóriájába sorolják, hiszen minden lépése a webhelyen történik.
 

A technikai SEO szerepe

A Google és más keresőmotorok a legjobb találatokat szeretnék megjeleníteni felhasználóik kereséseire. A Google ehhez úgynevezett robotokat küld a webhelyekre, amelyek feltérképezik azok tartalmait, és különböző szempontok szerint értékelik őket.
Bizonyos szempontok a felhasználói élménnyel kapcsolatosak, például, hogy milyen gyorsan töltődik be egy-egy oldal. Más tényezők a keresőmotorok munkáját könnyítik meg, mert segítenek értelmezni, hogy miről szól egy-egy oldal – ilyenek például a strukturált adatok.


Az ilyen technikai tényezők optimalizálásával tehát pozitívabb böngészési élményt nyújthatsz a felhasználóknak, és egyszerűbbé teheted webhelyed feltérképezését a keresőmotorok számára. A keresőmotorok mindezért magasabb rangsorolással jutalmazhatják webhelyedet – ez a technikai SEO fő célja.
 

A technikai SEO legfontosabb lépései

Ne feledd, hogy ahogy az algoritmusok és a felhasználók igényei folyamatosan változnak, úgy rendszeresen újra kell ellenőrizned webhelyed technikai aspektusait is, hogy az aktuális igényekhez igazíthasd őket. A technikai SEO nem olyasmi, amit az ember egyszer elvégez, aztán elfeledkezhet róla.
Íme a legfontosabb technikai SEO feladatok, amelyek segíthetnek jobb rangsorolást elérni a keresőmotorok találatai között.
 

1. Használj SSL/TLS titkosítást

Az SSL, illetve annak modernebb változata, a TLS egy internetes titkosítási technológia, amelynek köszönhetően a felhasználók böngészői és a webszerverek biztonságos kapcsolatokon keresztül kommunikálhatnak egymással.


Ha egy webhely ilyen SSL/TLS titkosítást használ, akkor az URL címe HTTP helyett HTTPS-sel kezdődik.


A Google már 2014-ben kijelentette, hogy algoritmusa a biztonságos (HTTPS) webhelyeket preferálja azokkal szemben, amelyek nem rendelkeznek SSL/TLS titkosítással. Ez persze nem meglepő, hiszen az emberek azt várják a Google-tól, hogy biztonságos találatokat soroljon fel nekik kereséseikre.


Az eredményes technikai SEO érdekében tehát szükséged lesz tehát egy SSL tanúsítványra.
 

2. Alakíts ki egy mobilbarát webhelyet

A mobilbarát webhelyeket a látogatók mobileszközeikről is könnyedén használhatják. Az egyik legfontosabb mobilbarát tényező a reszponzív design, aminek köszönhetően a webhely mérete és elrendezése automatikusan igazodik ahhoz az eszközhöz, amin épp megtekintik.
A mobilbarát jelleg egy fontos technikai SEO tényező, tehát a Google is magasabbra rangsorolja azokat a webhelyeket, amelyeket mobileszközökön is akadálymentesen lehet használni.
 

3. Gyorsítsd fel webhelyedet


Mind a keresőmotorok, mind pedig a látogatók azokat a webhelyeket preferálják, amelyek gyorsan működnek, és nem váratják meg felhasználóikat. Ezen nincs mit ragozni: ha a látogatóknak túl sokáig kell várniuk oldalaid betöltésére, akkor hamar távoznak majd webhelyedről.
Íme néhány hasznos tipp, amivel felgyorsíthatod webhelyedet:
•    Használj gyors webtárhelyt
•    Használj gyors DNS-szolgáltatót
•    Csökkentsd a HTTPS lekérések számát, használj minél kevesebb szkriptet és beépülő modult
•    Csak egy CSS fájlt használj a webhelyen
•    Tömörítsd megfelelően a képeidet, mielőtt feltöltenéd őket webhelyedre
•    Egyszerűsítsd a webhely forráskódjait

4. Szüntesd meg a többször előforduló tartalmakat

Az úgynevezett duplikált (többször előforduló) tartalmak könnyedén összezavarhatják a felhasználókat és a keresőmotorokat is. Ez persze a rangsorolásuknak is árthat, így technikai SEO munkálataid során muszáj leszel foglalkozni velük.
Több technikai probléma is okozhat duplikált tartalmakat, így ezek megoldása a probléma jellegétől függ majd. Gyakori eset például, hogy egy terméknek több változata is szerepel egy webáruház kínálatában. Ilyenkor jó megoldás lehet a kanonizálás, hogy a keresőmotorok csak egyetlen verziót vegyenek figyelembe a sok közül.
 

5. Használj XML webhelytérképet

Az XML webhelytérképek webhelyed legfontosabb URL-jeit sorolják fel a keresőmotorok számára, megkönnyítve ezzel az oldalak feltérképezését. Ezek az XML fájlok továbbá néhány hasznos információt is mellékelnek az URL-ek mellé:
•    a legutolsó frissítés időpontját
•    az oldal prioritását
•    az oldal frissítésének gyakoriságát

A legtöbb modern CMS automatikusan létrehoz egy ilyen XML fájlt, azonban előfordulhat, hogy egy külön eszközt kell használnod az elkészítéséhez, amit aztán fel kell töltened a keresőmotorok webmesteri felületén keresztül (pl. Google Search Console).
 

6. Használj strukturált adatokat

A strukturált adatok extra információkat kínálnak a keresőmotoroknak weboldalaidról, és segítenek értelmezni azok tartalmát. Minél jobban érti egy keresőmotor egy oldal tartalmát, annál több releváns keresésre jelenítheti meg azt a találatok között.
Bizonyos strukturált adatok felhasználásával a Google bővített találatokként jelenítheti meg tartalmaidat a kereső felhasználók számára. Ha például egy találatban csillagos értékelést, árakat, elkészítési időt vagy kalóriaszámot látsz, akkor ezeket mind a strukturált adatokból emeli ki a Google.

Az ilyen bővített találatok feltűnőbbek a felhasználók számára, és rögtön több hasznos információt is megjelenítenek nekik. Ez jelentősen javíthatja tartalmaid átkattintási arányát, ami rangsorolási előnyt is jelenthet a találatok között.

7. Regisztráld webhelyed a Google Search Console-ba és a Bing Webmaster Toolsba

A Google Search Console és a Bing Webmaster Tools a Google és a Microsoft webmesterek számára készült eszközei, amelyek segítségével felügyelhetik webhelyeik indexelését a két keresőmotoron.
Ezek az eszközök többek között lehetővé teszik a fent említett XML webhelytérképek feltöltését a keresőmotorok számára, ami felgyorsíthatja az új és frissített oldalak feltérképezését.
Mindemellett figyelemmel követheted rajtuk tartalmaid teljesítményét a keresőmotorok szemszögéből, tesztelheted oldalaid mobilos használhatóságát, és így tovább.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok