Keresőoptimalizálás lépésről lépésre - 15 +1 tipp a hatékony SEO-hoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Keresőoptimalizálási útmutató lépésről lépésre

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

SEO

Minden digitális marketinges tudja, hogy keresőoptimalizálás (SEO) nélkül nem lehet labdába rúgni az online mezőnyben, bármilyen szűk rést is célzol meg tartalmaiddal. Annak ellenére, hogy az alábbi tippek első sorban tapasztaltabb SEO szakembereknek szólnak, még akkor is érdemes végigolvasni  őket, ha csak most ismerkedsz a keresőoptimalizálás világával.

Ha az utóbbi tábort erősíted, akkor íme egy rövid összefoglaló arról, hogy mi az a SEO, és miért érdemes foglalkozni vele!

 

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angolul search engine optimization, vagyis „SEO”) olyan technikák és eljárások összessége, amelyek célja egy webhelyet vagy weblapot minél magasabb pozícióba juttatni a keresőmotorok (pl. Google) találatai között. Minél (kereső)optimalizáltabb egy oldal, annál nagyobb esélye van a legelső találatok között megjelennie.

 

Mivel az emberek szinte automatikusan az első (néha a második, vagy harmadik) találatra kattintanak rá a Google-ban, így nagyon fontos minél magasabb, előkelőbb pozícióba jutni a találatok között. A SEO egy összetett témakör, mi pedig a következőkben csupán néhány technikát említünk meg, amik segíthetik optimalizálási erőfeszítéseidet – lássunk hozzá!

 

Profi keresőoptimalizálási tippek az előkelő rangsorolásért

 

1. Használj erősen ösztönző szavakat címeidben

Az erős szavak célja arra késztetni az embereket, hogy a te hivatkozásaidra kattintsanak rá a találatok között. Cikkünk címében is szerepel néhány ilyen szó:

  • Profi
  • Útmutató
  • Hatékony
  • Új
  • Gyors
  • Bizonyított
  • Eredményes
  • Részletes

 

És így tovább. Az ilyen hatalommal bíró szavakkal valóban jobb eredményeket érhetsz el, mint egy hétköznapi címmel – csak használd őket kreatívan! Nem árt visszamenni régebbi cikkeidhez, és átalakítani egy kicsit címüket, hogy ösztönzőbben hassanak a kereső felhasználókra.

 

2. Kerüld el a visszaugrálást

A visszaugrálás rengeteget árthat webhelyed rangsorolásának. Ez a jelenség az, amikor a felhasználó rákattint a találatok között a hivatkozásodra, majd szinte azonnal visszaugrik a találatok közé, mert nem azt kapta az oldaladon, amire számított, vagy amit keresett.

 

Ez sokban hasonlít a visszafordulásra, azonban a visszaugrálás esetén a felhasználó addig ugrál a találatok között, amíg meg nem találja a neki megfelelőt.

 

Bármi is legyen a visszaugrálás oka, a Google ebből azt szűri majd le, hogy tartalmad nem feltétlenül megfelelő az adott keresésre. Minél többen ugrálnak vissza webhelyedről, annál tisztábbá válik a Google szemében, hogy valami nincs rendben vele.

 

Szóval hogyan akadályozhatod meg a visszaugrálást?

  • Használj felsorolásokat és alcímeket: Minél olvashatóbb a tartalom, annál többen veszik majd rá magukat, hogy végigtanulmányozzák azt. A számozott vagy pontozott felsorolások, illetve az alcímek sokat segítenek a hosszabb tartalmak rendezésében és egy átláthatóbb szerkezet felállításában.
  • Írj rövid bevezetőket: Tény, hogy bizonyos témákat tovább tart felvezetni, mert több magyarázatot igényelnek, de általánosságban igyekezz rövidebbre fogni bevezetőidet (néhány mondat, vagy 1-2 rövidebb bekezdés).
  • A cikk lényege szerepeljen a tartalom tetején: Az emberek gyakran azért ugranak vissza a találatokról, mert nem találnak választ másodperceken belül kérdéseikre. Minél könnyebben és gyorsabban lelnek rá arra, amit keresnek, annál valószínűbb, hogy tartalmad nagyobb részét is elolvassák majd. Nagyobb tartalmak esetén egy cikk elején elhelyezett tartalomjegyzékkel is segítheted a dolgukat.

 

3. Iktasd ki a felesleges oldalakat

Feleslegesnek vehetsz minden olyan oldalt webhelyeden, ami nem hoz semmilyen forgalmat. Ezek rontják a webhely átlagát a Google szemében, ezért kiiktatásukkal jobb rangsorolásokat érhetsz el, ami több forgalomhoz vezet.

 

A magyarázat egyszerű: a Google nem szívesen rangsorol magasra olyan webhelyeket, amik tele vannak „sovány”, rossz minőségű tartalmakkal. A keresőóriás egy hivatalos bejelentésben megemlítette, hogy egy jó minőségű oldal többet ér a szemében, mint több kisebb oldal.

 

4. Készíts egy iparági tanulmányt

Ha príma minőségű visszahivatkozásokat szeretnél szerezni nagy tekintélyű, befolyásos webhelyekről, akkor azt többek között egy iparági tanulmány publikálásával teheted meg. Minél több hasznos információt, adatot biztosítanak tartalmaid, annál többen figyelnek majd fel rájuk, hiszen a Google előnyben részesíti ezeket az értékes cikkeket. Mindez több megosztást, több visszahivatkozást, és persze több forgalmat eredményez majd.

 

5. Használj felmérő e-maileket

A linképítésnek számos technikája van, amelyek közül az egyik legnépszerűbb az e-mailes linkküldés. A baj azonban csak az, hogy sok blogszerkesztő szinte automatikusan visszautasítja ezeket a „rámenős” próbálkozásokat.

 

Mi tehát a megoldás? Egy „felmérő” jellegű e-mailt küldeni, mielőtt egyáltalán elküldenéd kívánt hivatkozásodat a címzettnek. Az ilyen e-mailek célja felmérni a terepet, hogy a címzett egyáltalán érdeklődne-e a tartalom iránt, amit szeretnél megosztani vele. Ez egy sokkal biztonságosabb, kevésbé tolakodó megoldás, ami jó eséllyel sokkal több pozitív visszajelzést eredményez majd.

 

6. Járj a Kolibri kedvében

A Google „Kolibrijának”, vagyis a Hummingbird algoritmusnak köszönhetően a keresőmotor sokkal pontosabban képes értelmezni a weboldalak tartalmát. Míg a Hummingbird előtt a kulcsszavakon volt a hangsúly, a frissítés óta az algoritmus a tartalom témáját igyekszik megállapítani. A kérdés csak az, hogy hogyan optimalizálhatsz erre.

  • Használd elsődleges kulcsszavad több verzióját is: Ehhez nem kell mást tenned, mint rákeresned elsődleges kulcsszavadra a Google-ban. Görgess le a találati oldal legaljára, és máris láthatsz néhány kapcsolódó keresést – ezek között érdemes szétnézni releváns kifejezésekért.
  • Próbálj ki néhány LSI kereső eszközt: Az LSI kulcsszavak sokat segítenek a Google-nak tartalmaid értelmezésében, és segíthetnek, hogy azok több keresésre megjelenjenek. Rengeteg ingyenes eszköz segíthet ebben – itt találsz róluk egy remek listát.

 

7. Mellékelj szöveget az infografikákhoz, videókhoz és egyéb beágyazott tartalmakhoz

 

Habár a videók, infografikák és más multimédiás tartalomelemek nagyon népszerűek, a Google önmagábak képtelen értelmezni őket (pontosabban hogy mit tartalmaznak). Éppen ezért fontos egy kis összefoglalót írni arról, hogy pontosan miről is szólnak, hogy a keresőmotorok számára is láthatóbbá váljanak. Általánosságban minél több releváns tartalom van egy oldalon, annál jobb.

 

8. Frissítsd régebbi tartalmaidat

Ha blogod már egy jó ideje működik, és rendszeresen töltöttél fel rá tartalmakat, akkor megéri szétnézni a régebbi, gyengébben teljesítő cikkek között. Hogy miért? Mert ezek rengeteg lehetőséget rejtenek magukban, csak ki kell hozni őket.

 

Ehhez meg kell vizsgálnod a tartalmat és a bejegyzés különböző meta paramétereit is. Adj hozzá néhány kifelé mutató hivatkozást a tartalomhoz, oszd fel logikusabban felsorolásokkal és alcímekkel, tölts fel bele néhány szemléltető képet, írd át a régi adatokat újra, vagy írj hozzá újabb gondolatokat. Rengeteg oka lehet annak, hogy egy cikk miért nem teljesít jól első körben, de egy későbbi audit után sokat javíthatsz rajta.

 

9. Szerezz visszahivatkozásokat előadásaiddal

Ez a pont természetesen első sorban azoknak szól, akik előadásokat vagy beszédeket szoktak tartani, de nekik remek lehetőségük nyílik néhány értékes visszahivatkozást szerezni. Nagy valószínűséggel hivatkozik majd rád a konferencia webhelye, illetve esetleg ha a YouTube-ra is felkerül a beszéd, akkor bizonyára annak leírásába is elhelyezik majd. Ráadásul minél többen osztják meg, annál nagyobb az esélye, hogy többen is hivatkoznak majd eredeti webhelyedre.

 

10. Keress kincseket a Google Search Console-ban

A Google Search Console-ról már bizonyára hallottál, és remélhetőleg használod is webhelyed rendszeres ellenőrzésére. Azonban nem mindenki ássa bele magát túl mélyen ebbe az eszközbe, pedig a „bátrak” igazi kincsekre lelhetnek.

 

1. A Search Console felületén nyisd meg a Teljesítményjelentést
2. Kattins az Oldalak fülre a jelentésben
3. Itt látni fogod, hogy mely oldalak vonzzák be a legtöbb forgalmat

 

Ha rákattintasz valamelyik oldalra, akkor megjelenik majd egy Lekérdezések oszlop, amiben a Search Console felsorolja, hogy mely keresőkifejezéseken keresztül hányan kattintottak erre az oldalra.

 

Érdemes szétnézni a legnépszerűbb oldalak között, és hogy mely kifejezések vonzzák a legtöbb látogatót, mert ez a későbbiekben segíthet a további optimalizálásban – helyezd el néhány helyen az adott tartalomban azt a néhány kulcsszót, amire jól rangsorol, és biztosan még többen találnak majd rá.

 

11. Készíts linkmágnes tartalmakat

A tartalommarketing nem feltétlenül fair dolog – egy divatról szóló webhely például biztosan egyszerűbben talál magának érdekes témát, amiről cikket írhat blogjára. De mi a helyzet a kevésbé érdekes, vagy egyenesen unalmas iparágakkal? Milyen tartalmakat készíthet egy „unalmas” területen működő cég, amire az ember azt mondaná, hogy „Igen, erre én rá akarok kattintani!”?

 

Nagy valószínűséggel semmilyet, de itt jönnek a képbe a kapcsolódó témakörök. Bármivel is foglalkozol, biztosan van olyan szorosan kapcsolódó témakör, amiben egyszerűbb olyan tartalmakat készíteni, amit az emberek szívesen megtekintenek – és megosztanak, linkelnek rá.

 

Otthonokban használt építőanyagok értékesítésével foglalkozol? Egy faanyagokról írt cikk keveseket ösztönöz majd kattintásra, de ha megosztasz néhány tippet az otthon téli szigeteléséről, akkor arra biztosan sokan kíváncsiak lesznek.

 

12. Szerezz hivatkozásokat olyan webhelyekről, amelyek felhasználták tartalmaidat

Ha saját vizuális tartalmakat töltesz fel cikkeid kiegészítése céljából, akkor könnyen lehet, hogy egy-egy grafikont, infografikát, vagy más elemet több webhely és blog is átvesz majd saját tartalmába.

 

Ezt nehéz megakadályozni ugyan, de akár még előnyöd is származhat belőle. Hogyan? Meg kell kérned a többi blog és webhely szerkesztőjét, hogy legyenek szívesek hivatkozni rád (egy linkkel), ha már elhelyezték tartalmaidat.

 

Először is ellenőrizd, hogy képeid megtalálhatók-e máshol az interneten:

  • Kattints jobb gombbal valamelyik feltöltött képedre, és másold ki a címét (ez eltérő böngészőkön máshogy hangzik, de általában lesz egy opció erre)
  • Navigálj a Google-ra, majd nyisd meg a képkeresőt
  • Kattints a kis fényképező ikonra – ez megnyitja a „Keresés kép alapján” funkciót
  • Illeszd be az előbb kimásolt képcímet (URL-t), és keress kép alapján

 

Ha képed többször is megjelenik, az azt jelenti, hogy több webhely és blog is átvette azt. Ez után nincs más dolgod, mint megfogalmazni egy barátságos hangvitelű e-mailt az adott cikk
szerkesztőjének, amiben megköszönöd, hogy elhelyezte tartalmadat az oldalán, és jelzed neki, hogy sokat segítene, ha elhelyezné mellette az általad mellékelt hivatkozást. Ennyi az egész.

 

13. Találj ki saját „márkás” kifejezéseket

Tegyük fel, hogy van egy bevált sajátos technikád, amivel sikereket értél el, és ezt a technikát szeretnéd megosztani közönségeddel. Azzal, hogy kitalálsz neki egy külön nevet, egy új kifejezést hozol létre az „online szakirodalomban”.

 

Ahogy aztán később a híre megosztásokon keresztül terjedni kezd, úgy egyre többekhez jut majd el. Biztosan lesz sok olyan cikk is, ahol már rég nem szerepel ott a neved, de a technika neve igen – ha valaki ez után rákeres a technika nevére, minden bizonnyal a te eredeti tartalmad jelenik meg majd rá elsőként.

 

Saját kifejezést rendelhetsz egy egyéni technikához, egy elképzeléshez, egy stratégiához, vagy bármi máshoz, ami tőled származik, te találtad ki, vagy te alkottad meg.

 

Ha tehát van egy jó technikád, akkor fogalmazd meg (írd meg róla a cikket), majd a címben, és a tartalomban többször is helyezd el ezt a sajátos kifejezést rá. Ha később valahol megosztod ezt a tartalmadat, mindig írd mellé ezt a kifejezést. Idő kérdése, és terjedni kezd majd az interneten!

 

14. Írj magyarázócikkeket bizonyos kulcsszavakra

Ha valaki egy általános kifejezésre keres rá (például „keresőmarketing”), akkor nagy valószínűséggel az adott kifejezés definíciója érdekli. Bizonyára a te szakterületeden is van rengeteg olyan kifejezés, amelyek némi magyarázatot igényelnek olyasvalaki számára, aki éppen csak most ismerkedik az adott témával.

 

A magyarázó cikkek pontosan az ilyen érdeklődő keresőket célozzák meg. Mi több, a Google rajong az ilyen hasznos, informatív tartalmakért. Írj minél több „Mi az a…” jellegű cikket, ügyelj rá, hogy tartalmasak legyenek, és a látogatók csak úgy jönnek majd!

 

15. „Publikálva” helyett használd az „Utoljára frissítve” dátumokat

Korábban már említettük, hogy milyen hasznos is lehet kiegészíteni egy kicsit a régebbi tartalmakat. Azonban nem mindegy, hogy egy felfrissített cikk dátuma 2014-et, vagy 2018-at mutat. A figyelmesebb keresők ügyelnek rá, hogy csak friss információkat olvassanak el a keresett témával kapcsolatban, és ha azt látják, hogy egy cikk négyéves, akkor garantáltan visszaugranak majd a találatok közé.

 

Éppen ezért ne az eredeti feltöltés dátumát jelenítsd meg, hanem hogy mikor volt utoljára frissítve az adott tartalom. Ezek után valahányszor egy nagyobb frissítést végzel a tartalmon, az olvasók látják majd, hogy nemrégiben változott, és bizonyára friss információkat tartalmaz.

 

16. Használd a Google Correlate eszközét

A Google Correlate olyan kulcsszavakra segít rátalálni, amikre az emberek együtt szoktak rákereseni, például „blogbejegyzés ötletek” vagy „keresőoptimalizálási tippek”.

 

Elég csak beírni egy kulcsszót, és a Google máris sorolja fel a leggyakrabban kapcsolódó szavakat. Ne felejtsd el a baloldali oszlopban a „Country” szócska alatt kiválasztani a Hungary opciót, hogy a magyar találatok között kereshess.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!