Mi az a Long tail keresőoptimalizálás és hogyan használjuk

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi az a Long tail SEO és hogyan használjuk

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

SEO

A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több, mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük.

A long tail SEO egy kevésbé ismert, mégis rendkívül hatékony keresőoptimalizálási technika, amely oldalunk organikus forgalmának növelésében segít. A legtöbb ember a legkeresettebb kulcsszavakra gondol, vagy azokra, amik először az eszükbe jutnak. A „való világban” azonban a SEO másképpen működik – több tanulmány is kimutatta már, hogy a long tail kulcsszavakat sokkal könnyebb előkelő találati helyezést elérni, és több látogatóból lehet később ügyfél is, mintha a legkeresettebb kulcsszavakat használnánk.

 

Minden létező terméknek van piaca. Bizonyos esetekben azonban ez egy nagyon apró csoportot jelent, ezeket hívjuk réspiacoknak. A long tail stratégia segít relevánsabbá tenni weboldalunkat egy sokkal meghatározottabb célközönség számára.

 

Keresőoptimalizálás előtt használjuk a weboldal statisztikáit

 

Használjunk long tail kulcsszavakat minden olyan termék oldalán, amelyeket népszerűsíteni szeretnénk. Fontos, hogy ne csak a legnépszerűbb kulcsszavakat, hanem az ilyen long tail kifejezéseket is rendszeresen használjuk a keresőoptimalizálás során. Érdemes továbbá alaposan kiértékelni a weboldal statisztikáit, hogy többet tudjunk meg egy-egy adott long tail kulcsszó hatékonyságáról.

 

Az Amazon.com például a világ elsőszámú online vásárlásra szakosodott weboldala, amely hatalmas bevételét többek között az eladott könyveknek köszönheti – ezekre az emberek pedig általában a termék leírásában található long tail kulcsszavaknak köszönhetően találnak rá az oldalon. Ha egy specifikus könyvet keresünk egy nem kifejezetten híres szerzőtől, vagy egy bizonyos témakörön belüli szakirodalom után kutatunk, az Amazon a legjobb forrás ezekre.

 

Egy sima „piros nadrág” keresőkifejezéssel nem sokra megy az ember – éppen ezért a felhasználók más, pontosabb kifejezésekkel kezdik majd leszűkíteni a keresés eredményeit.

 

Tegyük fel, hogy a felhasználó a következő kifejezésre keres rá: „a legjobb leárazott piros férfi nadrágok” – ez egy sokkal szűkebb keresés, és máris láthatjuk, hogy a megfelelő long tail stratégiával akár azokat a piros nadrágokat is eladhatjuk, amelyekről azt gondoltuk, hogy nem éri meg őket weboldalunk kezdőlapján reklámozni őket.

 

Mitől lesz hatékony egy long tail kulcsszó?

 


1. lépés: nem muszáj mindent saját magunktól kitalálni, elég csak ránézni a versenytársainkra, akik bizonyára már alkalmazzák a long tail stratégiát. Kezdés képpen vizsgáld meg az adott versenytárs kulcsszavait. Ezeket a forráskód meta tagek-részében találod.

 

2. lépés: ha megvannak a lehetséges long tail kulcsszavak, akkor meg kell néznünk, hogy mely kulcsszavaknak mekkora a keresési forgalma. Ez azért fontos, mert így kiválaszthatjuk a legrelevánsabb kifejezéseket.

 

3. lépés: nem minden gyakran keresett, népszerű long tail kulcsszó használható minőségi, hosszú és informatív tartalom megfogalmazásához. Néhány ezek közül rendkívül szűk témakörben lesz csupán releváns – lehetséges, hogy csupán egy-egy blogbejegyzés szövegkörnyezetében férnek majd el. Itt minden a kreativitásunkon múlik: igyekezzünk olyan kulcsszó-gyűjteményeket kialakítani, amiket gyakran használhatunk majd egymás mellett a tartalmainkban.

 

4. lépés: a long tail kulcsszavak általában nyelvtanilag, vagy szintaktikailag (tartalmilag) helytelenek. Próbáljunk meg egy lehetséges ügyfél fejével gondolkodni, és kitalálni, hogy vajon milyen kifejezést használna. Ezt a kifejezést helyezzük el a szövegben, a „helyes” alakja helyett.

 

5. lépés: ha találunk egy remek long tail kifejezést, amire optimalizálni szeretnénk, de semmiképpen nem tudjuk elhelyezni értelmesen a szövegben, akkor trükközésre lesz szükség. Egy (vagy néhány) mondattal, amelyek az adott long tail kifejezés valamilyen variációját tartalmazzák szintén beleszámít majd a SEO-ba, de a szöveg is olvasható marad. Ha valaki nem érti, amit olvas, az nem marad sokáig az oldalunkon!
 


Forrás: https://digitalagencynetwork.com/

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!