Mi az a Long tail keresőoptimalizálás és hogyan használjuk

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi az a Long tail SEO és hogyan használjuk

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

SEO

A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több, mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük.

A long tail SEO egy kevésbé ismert, mégis rendkívül hatékony keresőoptimalizálási technika, amely oldalunk organikus forgalmának növelésében segít. A legtöbb ember a legkeresettebb kulcsszavakra gondol, vagy azokra, amik először az eszükbe jutnak. A „való világban” azonban a SEO másképpen működik – több tanulmány is kimutatta már, hogy a long tail kulcsszavakat sokkal könnyebb előkelő találati helyezést elérni, és több látogatóból lehet később ügyfél is, mintha a legkeresettebb kulcsszavakat használnánk.

 

Minden létező terméknek van piaca. Bizonyos esetekben azonban ez egy nagyon apró csoportot jelent, ezeket hívjuk réspiacoknak. A long tail stratégia segít relevánsabbá tenni weboldalunkat egy sokkal meghatározottabb célközönség számára.

 

Keresőoptimalizálás előtt használjuk a weboldal statisztikáit

 

Használjunk long tail kulcsszavakat minden olyan termék oldalán, amelyeket népszerűsíteni szeretnénk. Fontos, hogy ne csak a legnépszerűbb kulcsszavakat, hanem az ilyen long tail kifejezéseket is rendszeresen használjuk a keresőoptimalizálás során. Érdemes továbbá alaposan kiértékelni a weboldal statisztikáit, hogy többet tudjunk meg egy-egy adott long tail kulcsszó hatékonyságáról.

 

Az Amazon.com például a világ elsőszámú online vásárlásra szakosodott weboldala, amely hatalmas bevételét többek között az eladott könyveknek köszönheti – ezekre az emberek pedig általában a termék leírásában található long tail kulcsszavaknak köszönhetően találnak rá az oldalon. Ha egy specifikus könyvet keresünk egy nem kifejezetten híres szerzőtől, vagy egy bizonyos témakörön belüli szakirodalom után kutatunk, az Amazon a legjobb forrás ezekre.

 

Egy sima „piros nadrág” keresőkifejezéssel nem sokra megy az ember – éppen ezért a felhasználók más, pontosabb kifejezésekkel kezdik majd leszűkíteni a keresés eredményeit.

 

Tegyük fel, hogy a felhasználó a következő kifejezésre keres rá: „a legjobb leárazott piros férfi nadrágok” – ez egy sokkal szűkebb keresés, és máris láthatjuk, hogy a megfelelő long tail stratégiával akár azokat a piros nadrágokat is eladhatjuk, amelyekről azt gondoltuk, hogy nem éri meg őket weboldalunk kezdőlapján reklámozni őket.

 

Mitől lesz hatékony egy long tail kulcsszó?

 


1. lépés: nem muszáj mindent saját magunktól kitalálni, elég csak ránézni a versenytársainkra, akik bizonyára már alkalmazzák a long tail stratégiát. Kezdés képpen vizsgáld meg az adott versenytárs kulcsszavait. Ezeket a forráskód meta tagek-részében találod.

 

2. lépés: ha megvannak a lehetséges long tail kulcsszavak, akkor meg kell néznünk, hogy mely kulcsszavaknak mekkora a keresési forgalma. Ez azért fontos, mert így kiválaszthatjuk a legrelevánsabb kifejezéseket.

 

3. lépés: nem minden gyakran keresett, népszerű long tail kulcsszó használható minőségi, hosszú és informatív tartalom megfogalmazásához. Néhány ezek közül rendkívül szűk témakörben lesz csupán releváns – lehetséges, hogy csupán egy-egy blogbejegyzés szövegkörnyezetében férnek majd el. Itt minden a kreativitásunkon múlik: igyekezzünk olyan kulcsszó-gyűjteményeket kialakítani, amiket gyakran használhatunk majd egymás mellett a tartalmainkban.

 

4. lépés: a long tail kulcsszavak általában nyelvtanilag, vagy szintaktikailag (tartalmilag) helytelenek. Próbáljunk meg egy lehetséges ügyfél fejével gondolkodni, és kitalálni, hogy vajon milyen kifejezést használna. Ezt a kifejezést helyezzük el a szövegben, a „helyes” alakja helyett.

 

5. lépés: ha találunk egy remek long tail kifejezést, amire optimalizálni szeretnénk, de semmiképpen nem tudjuk elhelyezni értelmesen a szövegben, akkor trükközésre lesz szükség. Egy (vagy néhány) mondattal, amelyek az adott long tail kifejezés valamilyen variációját tartalmazzák szintén beleszámít majd a SEO-ba, de a szöveg is olvasható marad. Ha valaki nem érti, amit olvas, az nem marad sokáig az oldalunkon!
 


Forrás: https://digitalagencynetwork.com/

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!