Ideális hosszúság egy blogbejegyzésnek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Milyen hosszú egy jó blogbejegyzés?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

tartalommarketing

Ha tartalommarketingről van szó, akkor a blogolás a rendszeres tartalomkészítés egyik legelterjedtebb formája. De vajon mi az ideális terjedelem egy blogbejegyzésnek, és hogyan állapíthatod meg ezt?

Ha blogbejegyzéseket írsz tartalommarketingedhez, akkor több szempontra is oda kell figyelned. Ott van például a kulcsszóhasználat a SEO céljából, és persze a szakszerű, értelmes fogalmazás is – ezek megfelelő alkalmazásával számos új lehetséges ügyfelet vonzhatsz márkád webhelyére. Persze mindezek mellett fontos még a megfelelő képek használata, és az sem mindegy, hogy milyen betűtípussal és betűmérettel készíted el bejegyzéseidet. Ráadásul ebből a lehető minél többet érdemes elkészíteni, akár napi szinten! Lehtetlennek tűnik a többi munkád mellett? Nem csodálom, ez egy külön szakma… Ha úgy gondolod, hogy a hatékonyság nevében kiszerveznéd ezt a munkát, keress minket bizalommal IDE kattintva! 

 

De mi a helyzet a terjedelemmel? Egy jó blogbejegyzés se nem túl hosszú, se nem túl rövid, mégsincs egy adott szabványos hossz, ami minden esetben megfelelő lenne.

 

Ha egy blogbejegyzés túl rövid, akkor jó eséllyel sok hasznos információ hiányzik belőle. Éppen ezért sokan azt feltételezhetik róla, hogy nem kínál túl sok értéket, így szánnak rá időt, hogy elolvassák. A rövidebb cikkeket a keresőmotorok sem kifejezetten kedvelik.

 

Ezzel szemben a túl hosszú blogbejegyzésekre nem mindenki hajlandó vagy képes időt szánni, és nagyobb a veszélye annak is, hogy a szerző túlságosan eltér a témától benne. Ha egy tartalomkészítőnek megszabják, hogy egy adott terjedelmű tartalmat írjon, akkor meglehet, hogy sok felesleges töltelékkel egészíti majd ki, csak hogy meglegyen a szükséges karakterszám.

 

Ezen problémákat mind figyelembe kell venned, ha blogbejegyzéseket készítesz. A legfontosabb az, hogy szem előtt tartsd célközönségedet: ha olyanoknak készülnek a tartalmak, akiknek több idejük van, vagy részletesebben érdeklődnek a téma iránt, akkor bizonyára időt szánni a terjedelmesebb bejegyzésekre.

 

Bármelyik utat is választod, már az első karakter leütése előtt tudnod kell a bejegyzés célját és üzenetét. Ez után arra kell csak odafigyelned (a terjedelem terén), hogy ne írj többet, mint amennyire szükség van!

 

Az ideális bloghossz: Kutatási eredmények

A BeUniqueness elhatározta, hogy saját kutatást végez a blogbejegyzések ideális hosszáról, egy összehasonlító tanulmány formájában a jogi szektoron belül.

 

A tanulmány hat különböző jogi terület blogbejegyzéseit hasonlította össze, és minden esetben három különböző jogi vállalat webhelyét vizsgálták, amelyekről három-három blogbejegyzést elemeztek. A kutatási eredmények fő pontjai a következők lettek:
•    Egyes cégeknél a blogbejegyzések hasonló terjedelműek voltak, ami egyértelmű stratégiára utal
•    Más esetekben jelentős eltéréseket figyeltek meg, ami rögtönzött megközelítés jele lehet
•    A legtöbb témában átlagosan 400-600 szavas bejegyzések szerepeltek
•    Egyes témákban (bevándorlás, kereskedelmi jog) az átlag szószám 900-1000 volt.

 

Az utolsó pont további elemzést igényelt, ugyanis az egyik bevándorlási joggal foglalkozó vállalat több általában 2000 szónál is hosszabb cikkeket készített, ami egyedi esetnek számított a kutatás során. A másik 51 blogbejegyzés közül egy sem haladta meg az 1500 szavas terjedelmet. Amennyiben ezt az egy esetet eltávolítjuk az adatcsoportból, az átlag máris 400-600-ra csökken.

 

A kereskedelmi jogi blogbejegyzések sokkal hosszabbaknak bizonyultak. Mindhárom vállalat olyan terjedelemben készítette el őket, amelyek meghaladták a többi bejegyzését.
 

Miért lehetnek hosszabbak a kereskedelmi témájú blogbejegyzések?

A kutatásból kiderült tehát, hogy a kereskedelmi jog egy kivételes terület. Egy logikus magyarázat erre az lehet, hogy a különböző üzleti tranzakciók vizsgálatakor számos tényezőt szem előtt kell tartani, ami több jogi kérdést is felvet. Mindez összetettebbé teszi ezt a területet, így több magyarázatot is követel – innen a nagyobb terjedelem.

 

Ez a magyarázat más területeken is érvényesülhet: ha egy téma összetett, és részletesebb leírásra van szükség a különböző eshetőségek és szempontok magyarázatához akkor a hosszabb terjedelem teljesen indokolt.

 

Még ha az emberek többsége nem is szán túl sok időt vagy figyelmet a blogbejegyzésekre, lesznek olyan esetek, amikor kénytelenek lesznek végigolvasni a terjedelmesebb írásokat is.

 

A SEO szerepe a hosszabb blogbejegyzésekben

Ha hosszabb blogbejegyzésekről van szó, akkor a SEO-ra is többet kell gondolni. Egy 1000 szavas bejegyzés, amennyiben releváns és olvasható, teljesen szokványos módon optimalizálható a keresésre – kulcsszavakkal és képekkel.

 

A cél az, hogy megtaláld az egyensúlyt a SEO előnyei és a nagyobb terjedelem szüksége között. Ha a terjedelem indokolt, akkor igenis érdemes hosszabb cikket írni. Ha azonban az írási folyamat inkább gépies tartalomgyártáshoz kezd hasonlítani, ahol a cél csak egy adott terjedelem elérése, akkor talán jobb lenne irányt változtatni, és jobban odafigyelni a tartalmak értékére, még ha ez rövidebbé is teszi őket.
 


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!