Ideális hosszúság egy blogbejegyzésnek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Milyen hosszú egy jó blogbejegyzés?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

tartalommarketing

Ha tartalommarketingről van szó, akkor a blogolás a rendszeres tartalomkészítés egyik legelterjedtebb formája. De vajon mi az ideális terjedelem egy blogbejegyzésnek, és hogyan állapíthatod meg ezt?

Ha blogbejegyzéseket írsz tartalommarketingedhez, akkor több szempontra is oda kell figyelned. Ott van például a kulcsszóhasználat a SEO céljából, és persze a szakszerű, értelmes fogalmazás is – ezek megfelelő alkalmazásával számos új lehetséges ügyfelet vonzhatsz márkád webhelyére. Persze mindezek mellett fontos még a megfelelő képek használata, és az sem mindegy, hogy milyen betűtípussal és betűmérettel készíted el bejegyzéseidet. Ráadásul ebből a lehető minél többet érdemes elkészíteni, akár napi szinten! Lehtetlennek tűnik a többi munkád mellett? Nem csodálom, ez egy külön szakma… Ha úgy gondolod, hogy a hatékonyság nevében kiszerveznéd ezt a munkát, keress minket bizalommal IDE kattintva! 

 

De mi a helyzet a terjedelemmel? Egy jó blogbejegyzés se nem túl hosszú, se nem túl rövid, mégsincs egy adott szabványos hossz, ami minden esetben megfelelő lenne.

 

Ha egy blogbejegyzés túl rövid, akkor jó eséllyel sok hasznos információ hiányzik belőle. Éppen ezért sokan azt feltételezhetik róla, hogy nem kínál túl sok értéket, így szánnak rá időt, hogy elolvassák. A rövidebb cikkeket a keresőmotorok sem kifejezetten kedvelik.

 

Ezzel szemben a túl hosszú blogbejegyzésekre nem mindenki hajlandó vagy képes időt szánni, és nagyobb a veszélye annak is, hogy a szerző túlságosan eltér a témától benne. Ha egy tartalomkészítőnek megszabják, hogy egy adott terjedelmű tartalmat írjon, akkor meglehet, hogy sok felesleges töltelékkel egészíti majd ki, csak hogy meglegyen a szükséges karakterszám.

 

Ezen problémákat mind figyelembe kell venned, ha blogbejegyzéseket készítesz. A legfontosabb az, hogy szem előtt tartsd célközönségedet: ha olyanoknak készülnek a tartalmak, akiknek több idejük van, vagy részletesebben érdeklődnek a téma iránt, akkor bizonyára időt szánni a terjedelmesebb bejegyzésekre.

 

Bármelyik utat is választod, már az első karakter leütése előtt tudnod kell a bejegyzés célját és üzenetét. Ez után arra kell csak odafigyelned (a terjedelem terén), hogy ne írj többet, mint amennyire szükség van!

 

Az ideális bloghossz: Kutatási eredmények

A BeUniqueness elhatározta, hogy saját kutatást végez a blogbejegyzések ideális hosszáról, egy összehasonlító tanulmány formájában a jogi szektoron belül.

 

A tanulmány hat különböző jogi terület blogbejegyzéseit hasonlította össze, és minden esetben három különböző jogi vállalat webhelyét vizsgálták, amelyekről három-három blogbejegyzést elemeztek. A kutatási eredmények fő pontjai a következők lettek:
•    Egyes cégeknél a blogbejegyzések hasonló terjedelműek voltak, ami egyértelmű stratégiára utal
•    Más esetekben jelentős eltéréseket figyeltek meg, ami rögtönzött megközelítés jele lehet
•    A legtöbb témában átlagosan 400-600 szavas bejegyzések szerepeltek
•    Egyes témákban (bevándorlás, kereskedelmi jog) az átlag szószám 900-1000 volt.

 

Az utolsó pont további elemzést igényelt, ugyanis az egyik bevándorlási joggal foglalkozó vállalat több általában 2000 szónál is hosszabb cikkeket készített, ami egyedi esetnek számított a kutatás során. A másik 51 blogbejegyzés közül egy sem haladta meg az 1500 szavas terjedelmet. Amennyiben ezt az egy esetet eltávolítjuk az adatcsoportból, az átlag máris 400-600-ra csökken.

 

A kereskedelmi jogi blogbejegyzések sokkal hosszabbaknak bizonyultak. Mindhárom vállalat olyan terjedelemben készítette el őket, amelyek meghaladták a többi bejegyzését.
 

Miért lehetnek hosszabbak a kereskedelmi témájú blogbejegyzések?

A kutatásból kiderült tehát, hogy a kereskedelmi jog egy kivételes terület. Egy logikus magyarázat erre az lehet, hogy a különböző üzleti tranzakciók vizsgálatakor számos tényezőt szem előtt kell tartani, ami több jogi kérdést is felvet. Mindez összetettebbé teszi ezt a területet, így több magyarázatot is követel – innen a nagyobb terjedelem.

 

Ez a magyarázat más területeken is érvényesülhet: ha egy téma összetett, és részletesebb leírásra van szükség a különböző eshetőségek és szempontok magyarázatához akkor a hosszabb terjedelem teljesen indokolt.

 

Még ha az emberek többsége nem is szán túl sok időt vagy figyelmet a blogbejegyzésekre, lesznek olyan esetek, amikor kénytelenek lesznek végigolvasni a terjedelmesebb írásokat is.

 

A SEO szerepe a hosszabb blogbejegyzésekben

Ha hosszabb blogbejegyzésekről van szó, akkor a SEO-ra is többet kell gondolni. Egy 1000 szavas bejegyzés, amennyiben releváns és olvasható, teljesen szokványos módon optimalizálható a keresésre – kulcsszavakkal és képekkel.

 

A cél az, hogy megtaláld az egyensúlyt a SEO előnyei és a nagyobb terjedelem szüksége között. Ha a terjedelem indokolt, akkor igenis érdemes hosszabb cikket írni. Ha azonban az írási folyamat inkább gépies tartalomgyártáshoz kezd hasonlítani, ahol a cél csak egy adott terjedelem elérése, akkor talán jobb lenne irányt változtatni, és jobban odafigyelni a tartalmak értékére, még ha ez rövidebbé is teszi őket.
 


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!