Tartalomstratégia az egészségügyben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így készíts hatékony márkás tartalomstratégiát egészségügyi céged számára

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

tartalommarketing

A márkás tartalmak vitathatatlan hasznát konkrét statisztikák is bizonyítják: egy tanulmány szerint a fogyasztók 67%-a relevánsabbnak tartja a márkás tartalmakat, és 57%-kal jobban viszonyul ezekhez, mint más reklámokhoz.
Habár kétségtelen, hogy az emberek szívesen olvasnak az egészségről, aktivitásukat nagyban befolyásolja, hogy milyen egészségügyi témát választasz tartalomstratlgiádhoz. Ahhoz, hogy hatékony stratégiát készíthess céged számára, egy hétköznapi, mégis érdekes tartalmakat kell választanod. A következőkben erről a két szempontról lesz szó.

Hétköznapi tartalmak

Ez egy teljesen logikus szempont: minél hétköznapibb, elterjedtebb egy betegség, annál több olvasó (a betegek, vagy ismerőseik) érdeklődik majd iránta. A cukorbetegség például egy nagyon gyakori egészségügyi állapot, így a kezelésével és tüneteivel kapcsolatos tartalmaknak minden bizonnyal széles közönsége lesz. Persze lehet szó az allergiákról is, amelyek szintén sokakat érintenek, vagy az olyan gyakran emlegetett betegségekről is, mint a rák vagy az influenza.
Ha gyakori betegségekről szeretnél beszélni, akkor az alábbiakra ügyelj márkás tartalomstratégiád kialakításakor:

  • Vedd figyelembe az összes szolgáltatási vonalat: Ne csak az olyan egyértelmű területekre koncentrálj, mint az onkológia, vagy a sürgősségi ellátás. Ha például a viselkedési zavarokkal, vagy mozgásszegény életmóddal foglalkozol, azzal egy kórház más és más osztályait célozhatod meg. Az étrend és a testmozgás témái továbbá szintén nagyon népszerűek lehetnek.
  • Márkás tartalmaid új, vagy egyébként nehezen fellelhető információkat kell kínáljanak a leggyakoribb betegségekről: Ez azt jelenti, hogy ne olyan témákat járj körül, amiket már minden más webhely is ezerszer feldolgozott. Leginkább úgy teheted értékesebbé tartalmaidat olvasóid számára, hogy megérsz egy szakértőt ezek elkészítésére vagy kiegészítésére. Az emberek szívesebben olvasnak olyan egészségügyi tartalmakat, amelyekre egy szakember is rábólintott.
  • A személyes történetek segítenek szemléltetni, hogy milyen értékeket kínál kórházad: A márkás tartalmak akkor a leghatékonyabbak, ha egy egész történetet mesélnek el. E történet középpontjában például egy férj, aki feleségéről gondoskodik annak betegsége, vagy épp várandóssága során, vagy akár egy sportoló is, aki egy csúnya sérülésből felépülve újra a pályára léphetett. Ezek a történetek mind azt mutatják meg, hogy milyen hatékony és értékes szolgáltatásokat is kínál egészségügyi márkád, amelyek képesek megváltoztatni az emberek életét.

 

Érdekes tartalmak

Sok ember olyan egészségügyi szolgáltatókat keres fel, akik képesek megválaszolni ritkán tárgyalt kérdéseket, úgymint: „Miért ébredek fel rendszeresen az éjszaka közepén?” vagy „Tényleg működik a tesztoszteronterápia?” és így tovább. Persze nem érdemes túlságosan leszűkíteni a célközönséget, de igyekezz olyan témákat keresni, amikről ritkábban esik szó, mégis sokan érdeklődhetnek irántuk.
Sok szülő például szeretné tudni, hogy hogyan óvhatja meg gyermeke egészségét, különösen az olyan, még kevésbé ismert (és megértett) állapotok terén, mint az autizmus spektrumzavar. Egy szakértő hozzászólásai rendkívül hasznosakká tehetik ezeket a márkás tartalmakat az aggódó szülők, illetve más érdeklődők számára.
Összességében: az emberek arra kíváncsiak, hogy kórházad hogyan teheti teljesebbé, jobbá, egészségesebbé életüket.

 

Miért fontosak a tartalmak kórházi marketing stratégiád számára

Manapság nem elég, ha egészségügyi márkádat „megtalálják” az emberek. Egy ilyen telített piacon, mint az egészségügy, a különböző márkák reklámjai és marketingüzeneti hajlamosak összemosódni egymással.

Manapság minden eddiginél fontosabb, hogy egy olyan marketingstratégiát alkoss meg márkád számára, ami tisztán és érthetően kommunikálja, hogy milyen értékeket kínálsz ügyfeleid számára. Ezzel érheted el, hogy amikor valóban szükségük lesz a segítségre, jó eséllyel te juss elsőként az eszükbe.
Ahogyan az orvosok, védőnők és más egészségügyi alkalmazottak a pácienst helyezik előre, tartalmaidnak is ezt kell tenniük leendő ügyfeleiddel. Az informatív, releváns és aktivitásra ösztönző tartalmak, amelyek megválaszolják a páciensek leggyakoribb és legfontosabb kérdéseit, személyes szinten teremtenek kapcsolatot márkád és az emberek között, ami rendkívül fontos, ha valaki a saját egészségével kapcsolatban próbál meghozni egy döntést.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!