Tartalomstratégia az egészségügyben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így készíts hatékony márkás tartalomstratégiát egészségügyi céged számára

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

tartalommarketing

A márkás tartalmak vitathatatlan hasznát konkrét statisztikák is bizonyítják: egy tanulmány szerint a fogyasztók 67%-a relevánsabbnak tartja a márkás tartalmakat, és 57%-kal jobban viszonyul ezekhez, mint más reklámokhoz.
Habár kétségtelen, hogy az emberek szívesen olvasnak az egészségről, aktivitásukat nagyban befolyásolja, hogy milyen egészségügyi témát választasz tartalomstratlgiádhoz. Ahhoz, hogy hatékony stratégiát készíthess céged számára, egy hétköznapi, mégis érdekes tartalmakat kell választanod. A következőkben erről a két szempontról lesz szó.

Hétköznapi tartalmak

Ez egy teljesen logikus szempont: minél hétköznapibb, elterjedtebb egy betegség, annál több olvasó (a betegek, vagy ismerőseik) érdeklődik majd iránta. A cukorbetegség például egy nagyon gyakori egészségügyi állapot, így a kezelésével és tüneteivel kapcsolatos tartalmaknak minden bizonnyal széles közönsége lesz. Persze lehet szó az allergiákról is, amelyek szintén sokakat érintenek, vagy az olyan gyakran emlegetett betegségekről is, mint a rák vagy az influenza.
Ha gyakori betegségekről szeretnél beszélni, akkor az alábbiakra ügyelj márkás tartalomstratégiád kialakításakor:

  • Vedd figyelembe az összes szolgáltatási vonalat: Ne csak az olyan egyértelmű területekre koncentrálj, mint az onkológia, vagy a sürgősségi ellátás. Ha például a viselkedési zavarokkal, vagy mozgásszegény életmóddal foglalkozol, azzal egy kórház más és más osztályait célozhatod meg. Az étrend és a testmozgás témái továbbá szintén nagyon népszerűek lehetnek.
  • Márkás tartalmaid új, vagy egyébként nehezen fellelhető információkat kell kínáljanak a leggyakoribb betegségekről: Ez azt jelenti, hogy ne olyan témákat járj körül, amiket már minden más webhely is ezerszer feldolgozott. Leginkább úgy teheted értékesebbé tartalmaidat olvasóid számára, hogy megérsz egy szakértőt ezek elkészítésére vagy kiegészítésére. Az emberek szívesebben olvasnak olyan egészségügyi tartalmakat, amelyekre egy szakember is rábólintott.
  • A személyes történetek segítenek szemléltetni, hogy milyen értékeket kínál kórházad: A márkás tartalmak akkor a leghatékonyabbak, ha egy egész történetet mesélnek el. E történet középpontjában például egy férj, aki feleségéről gondoskodik annak betegsége, vagy épp várandóssága során, vagy akár egy sportoló is, aki egy csúnya sérülésből felépülve újra a pályára léphetett. Ezek a történetek mind azt mutatják meg, hogy milyen hatékony és értékes szolgáltatásokat is kínál egészségügyi márkád, amelyek képesek megváltoztatni az emberek életét.

 

Érdekes tartalmak

Sok ember olyan egészségügyi szolgáltatókat keres fel, akik képesek megválaszolni ritkán tárgyalt kérdéseket, úgymint: „Miért ébredek fel rendszeresen az éjszaka közepén?” vagy „Tényleg működik a tesztoszteronterápia?” és így tovább. Persze nem érdemes túlságosan leszűkíteni a célközönséget, de igyekezz olyan témákat keresni, amikről ritkábban esik szó, mégis sokan érdeklődhetnek irántuk.
Sok szülő például szeretné tudni, hogy hogyan óvhatja meg gyermeke egészségét, különösen az olyan, még kevésbé ismert (és megértett) állapotok terén, mint az autizmus spektrumzavar. Egy szakértő hozzászólásai rendkívül hasznosakká tehetik ezeket a márkás tartalmakat az aggódó szülők, illetve más érdeklődők számára.
Összességében: az emberek arra kíváncsiak, hogy kórházad hogyan teheti teljesebbé, jobbá, egészségesebbé életüket.

 

Miért fontosak a tartalmak kórházi marketing stratégiád számára

Manapság nem elég, ha egészségügyi márkádat „megtalálják” az emberek. Egy ilyen telített piacon, mint az egészségügy, a különböző márkák reklámjai és marketingüzeneti hajlamosak összemosódni egymással.

Manapság minden eddiginél fontosabb, hogy egy olyan marketingstratégiát alkoss meg márkád számára, ami tisztán és érthetően kommunikálja, hogy milyen értékeket kínálsz ügyfeleid számára. Ezzel érheted el, hogy amikor valóban szükségük lesz a segítségre, jó eséllyel te juss elsőként az eszükbe.
Ahogyan az orvosok, védőnők és más egészségügyi alkalmazottak a pácienst helyezik előre, tartalmaidnak is ezt kell tenniük leendő ügyfeleiddel. Az informatív, releváns és aktivitásra ösztönző tartalmak, amelyek megválaszolják a páciensek leggyakoribb és legfontosabb kérdéseit, személyes szinten teremtenek kapcsolatot márkád és az emberek között, ami rendkívül fontos, ha valaki a saját egészségével kapcsolatban próbál meghozni egy döntést.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!