Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz

Máté Balázs

szerző:
Máté Balázs

tartalommarketing

Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing. Mutatjuk, miért! 

Amikor barátaim megkérdeznek arról, ha kevés pénzük van a marketingre, melyik marketing eszközt ajánlom, amit mindenképpen végezzenek, mindig a tartalommarketinget említem elsőként. Hozzáteszem mindig, hogy a tartalommarketing is csak akkor igazán hatékony, ha megfelelő weboldalad van. Amennyiben ez azonban rendelkezésedre áll, akkor a legjobb, amit tehetsz, hogy tartalmakat készítesz, vagy készíttetsz külső cégekkel. 

 

Valójában azonban a tartalommarketing még akkor is komoly feladatnak bizonyul, ha tudod, hogy mit csinálsz. Miért éri meg tehát foglalkozni vele?

 

  • Mert a tartalommarketing kiszolgálja a keresőoptimalizálást. Ha nincsenek az oldaladon szavak, képek, ha nincsenek Youtube videóid akkor soha nem találhat rád a kereső (Google, Youtube stb.)
  • Mert a tartalommarketing az alapja a közösségi média marketingnek. Ha nincs mit posztolnod a weboldaladra a közösségi médiumoknak, akkor olyan, mintha nem is használnád őket. 
  • Mert a tartalommarketing mutatja meg a világnak, hogy ki vagy és mihez értesz, mivel foglalkozol. 

 

A tartalommarketing az, melyet a kis marketing költségvetésbe is bele kell szorítani, és ez a marketing eszköz az, amire még több pénzt kell fordítanod, ha már jól megy minden. Az alábbiakban összefoglaljuk tehát, hogy egy kis költségvetéssel hogyan érhetsz el kiváló eredményeket céged vagy vállalkozásod számára.

 

1. Keresd meg a céged számára legmegfelelőbb tartalomtípust

 

A tartalommarketinghez számos tartalomtípus tartozik, amelyek elkészítését elvárhatja tőled a piac. Ezek lehetnek blogbejegyzések, videók, slideshow-k, infografikák, eszközök, animációk, podcastek, könyvek és képek is.

 

Habár többféle tartalommal nagyobb közönséget érhetsz el, a különböző típusú tartalmaknak más a megtérülési arányuk.

 

Az első feladatod tehát megállapítani az egyes tartalomtípusok költségeit mind időben, mind pénzben. Ez után meg kell vizsgálnod, hogy a versenytársaid hasonló jellegű tartalmai hogyan teljesítenek. Ezt az ő tartalmaik által generált forgalom, közösségi megosztások, hozzászólások és a tartalomra mutató linkek alapján teheted meg.

 

Kezdj 2-3 olyan tartalomtípussal, amelyek költséghatékonyság terén kitűnnek a többi közül – először ezekre kell, hogy összpontosíts. Ha csak egyetlen típust tartasz előnyösnek, akkor legalább azzal az eggyel kell foglalkoznod rendszeresen. 
 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 
 

2. Koncentrálj a minőségre, ne a mennyiségre

Amikor megkérdezik tőlem, mennyi tartalom elég a hatékony tartalommarketinghez, a válaszom mindig az, hogy amennyit csak elbírsz (pénzben, időben stb.). A legtöbb marketing szakember elköveti azt a hibát azonban, hogy csak a mennyiségre figyel, a minőség rovására. Ez pedig nem más, mint pénz- és időpocsékolás. Bár a keresőoptimalizálás szempontjainak ezeke a tartalmak is megfelelhetnek, a reputációd nem fog épülni általuk. 

 

Az imitáció problémája az egyik legjobb példa erre. Tegyük fel, hogy SEO analízised szerint egy sikeres blogíró heti öt alkalommal publikál egy új bejegyzést. Esélyes, hogy ez téged is arra ösztönöz majd, hogy kövesd a példáját és megírd a saját heti öt bejegyzésedet. Ha mindezt magad akarod megtenni, saját munkaidőd rovására, több mint valószínű, hogy a minőség a mennyiség rovására megy majd.

 

A tartalommarketingben érdemes a minőségre összpontosítani, és nem a mennyiségre. Az utóbbit csak akkor kíséreld meg, ha a költségvetésed lehetővé teszi azt (van segítséged).

 

Korlátozott anyagi erőforrások mellett azonban vigyáznod kell, hogy ne ess át a ló túloldalára. 

 

3. Javíts a hatékonyságodon

 

Ha saját online marketing ügynökség nélkül végzed marketing kommunikációdat, akkor fontos szempont kell legyen a hatékonyság. Ha a tartalmak tervezése, elkészítése és népszerűsítése a saját idődet emészti fel, akkor muszáj leszel valahogyan lerövidíteni a különböző feladatokat. Ez segít, hogy hatékonyabban használd fel az erőforrásaidat.

 

Bizonyos technikák segíthetnek, hogy tartalmaidat rövidebb idő alatt készíthesd el. Az egyik ilyen technika lényege például, hogy a monoton feladatokat alfeladatokra osztod, és ezeket az alfeladatokat egyszerre végzed el. Például amikor blogot indítasz és szeretnél jó minőségű bejegyzéseket készíteni, akkor ahelyett, hogy mindegyikhez külön témát keresnél, felvázolnád és megírnád a bejegyzést, találj ki egyszerre 30 bejegyzés ötletet későbbre.

 

Így amikor legközelebb új ötletre van szükséged, akkor lesz egy előre elkészített listád, amelyből válogathatsz. Ez a technika nem csak felgyorsítja a munkádat, hanem segít lendületben maradnod is. Jobb minőségű tartalmakat készíthetsz majd, méghozzá rövidebb időn belül.

 

Ezt a módszert más munkafolyamatokra is alkalmazhatod, például a vázlatok elkészítésére, a bejegyzések megírására, szerkesztésére és az emailek megírására illetve elküldésére.

 

Hatékonyságodat kiszervezéssel is növelheted, ha hasznát látod. Ez sokat segíthet, ha nincs elég időd, de még fontosabb, ha nincs megfelelő képességed az íráshoz. A rossz minőségű tartalmakra hosszú távon ráfizetsz majd.

 

4. Szerezz nagyszerű tartalmakat, ingyen

Kreatív írókkal tartalmakat készíttetni az oldaladra mindig jó opció. De mennyivel jobb lenne, ha ezek az írók ingyen termelnék a bejegyzéseket, nem igaz?

 

Ha jó minőségű vendégbejegyzéseket szeretnél, akkor személyesen kell elérned az iparágad legjobb blogíróit. Habár lesznek köztük olyanok, akik egy bizonyos összegért írnak csak ilyen bejegyzéseket, sokan készséggel vállalják majd ingyen is a feladatot, hiszen ezzel új közönségeket érhetnek el, új oldalakon.

 

Egy másik jó módszer erre, ha weboldaladon kialakítasz egy sajátos aloldalt, amely kifejezetten a vendégíróknak szól. Ez az oldal ideális esetben három részből álljon:

  • A vendégposztok előnyei a vendégírók számára
  • Milyennek képzeled el ezeket a bejegyzéseket
  • Hogyan érhetnek el téged az érdeklődő vendégírók, és hogyan formázzák meg a jelentkezésüket (hogy könnyebben kiszűrhesd az irreleváns emaileket)

 

Mindig igyekezz csak releváns és minőségi tartalmakat elfogadni, ugyanis a rosszul megírt, alacsony minőségű tartalmak ugyan annyit árthatnak oldaladnak, mint amennyit a jobbak segíthetnek.

 

5. Ügyelj a SEO és az SMM szempontokra is

Ne felejtsd el, miért végzed a tartalommarketinget! Tartalmaid kitalálásánál a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing szempontjait is vedd figyelembe! Mire szeretnék jó helyen jönni a Google találati listáján? Mi terjedne vírus szerűen a Facebookon? Milyen képekkel érnék el nagyobb hatást a Pinteresten? 

 

Ahogy az elején is leírtam, a megfelelő weboldal elengedhetetlen. A SEO szempontok és a jó közösségi média megosztások sikeres is a jó weboldal alapoknál dől el. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!