Így készíts hatékony tartalmakat e-kereskedelmi webhelyedre

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így készíts hatékony tartalmakat e-kereskedelmi webhelyedre

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

tartalommarketing

Tartalmak nélkül esélytelen bekerülni a Google első találatai közé, de persze az igazán igényes tartalmak sokkal többet segítenek ebben. Ha tehát szeretnél láthatóbbá válni az interneten keresgélő vásárlók számára, akkor szükséged lesz egy stabil tartalomstratégiára e-kereskedelmi webhelyeden. Na de mi kell ehhez?

Egy blogba mindenképpen érdemes befektetned idődet és energiádat, hiszen egy blog felületet kínál arra, hogy minél több kiváló szöveges tartalmat publikálhass. Egy e-kereskedelmi webhelyen vagy webáruházban erre nincs sok lehetőség, így egy blog sokat segít majd.

 

De térjünk vissza a tartalmakhoz. Az igazán jó tartalmak nem csak a SEO-ban segíthetnek majd, hanem a közösségi médián is lesz majd megosztanod követőiddel, és márkád összességében több tekintélyre tehet szert az interneten, mint az adott terület szakértője. Az emberek látni fogják, hogy értesz is ahhoz, amivel foglalkozol, ami a bizalom elengedhetetlen feltétele… Persze azt is megértjük, ha nincs erre is időd – hiszen a tartalomgyártás rendszeres, visszatérő feladat a marketingben. Ha szeretnéd, komplex marketing stratégiád keretein belül erre is ügyelünk! Ehhez nincs más dolgod, mint IDE kattintva felvenni velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

 

De addig is, lássunk néhány konkrét tippet és ötletet arra vonatkozóan, hogy hogy lendítheted fel eladásaid a blogod segítségével!

 

1. Indulj ki abból, amid van

Mielőtt bármibe belekezdenél, meg kell találnod a kapcsolatot üzeneted, és e-kereskedelmi webhelyed kínálata között.

 

Más szavakkal: ne csak azért készíts tartalmakat, mert muszáj. Észben kell tartanod, hogy egy határozott kapcsolatnak kell lennie tartalmaid és kínálatod között. Próbálj kreatív lenni, de ne térj el attól, amivel márkád foglalkozik. Ha például egy sportruházati szaküzletet vezetsz, akkor ne nagyon foglalkozz pénzügyi tanácsadással tartalmaidban. Logikus, ugye?

 

2. Figyelj a legfrissebb trendekre

Légy naprakész a legújabb tartalomtrendekkel kapcsolatban, hogy mindig tudd, mi történik szektorodban és mivel hathatsz éppen a legnagyobb közönségre. Ellenőrizd sűrűn a Twittert és a különböző hírportálokat, hogy az elsők között értesülhess a legfontosabb újdonságokról.

 

Persze, ahogy az első pontban is olvashattad, csak a közvetlenül releváns témaköröket érdemes követni, hiszen csak az hasznos hír számodra, aminek köze is van ahhoz, amit csinálsz.

 

3. Derítsd ki, hogy mivel hathatsz közönségedre

Az e-kereskedelmi tartalommarketing egyik fontos része kideríteni, hogy milyen tartalmakat kedvel leginkább célközönséged. Minél inkább eleget tudsz tenni tartalomigényeiknek, annál közelebb kerülnek majd márkádhoz (és ezzel termékeidhez is).

 

Lehet, hogy közönséged nagy része a szöveges tartalmakat szereti (persze képekkel kibővítve), de az is előfordulhat, hogy videós formában szeretnek információhoz jutni tőled. Járj nyitott szemmel és légy kreatív!

 

4. Apropó kreativitás…

A tartalommarketing nem új dolog, de garantáltan működhet. Számítanod kell rá, hogy versenytársaid is foglalkoznak vele, hogy felhívják magukra (és kínálatukra) célközönséged figyelmét. Minden kreativitásodra szükség lesz, hogy jobb, értékesebb tartalmakat kínálhass az embereknek, mint ők. Kísérletezz, ha nem vagy biztos valamiben és ne félj új dolgokat kipróbálni!

 

5. A változatosság gyönyörködtet – használd ki!

Ha sikerült megtalálnod, hogy mit kedvel közönséged, akkor jó úton haladsz, de nem szabad megfeledkezned arról sem, hogy az emberek hamar ráunnak a dolgokra. Vigyél tehát némi változatosságot tartalomstratégiádba, hogy friss maradj célközönséged szemében.

 

Időnként szakíts megszokott stílusoddal és lepd meg valami olyannal közönségedet, amire nem számítanak. Válts stílust, tölts fel más jellegű képeket, vagy vigyél egy csepp humort egy-egy bejegyzésedbe, ha lehetséges. A cél továbbra is az, hogy kiemeld magadat versenytársaid közül.

 

6. Optimalizáld tartalmaidat

Tedd megoszthatóbbá tartalmaidat, ha már ennyit dolgoztál velük! Helyezz el bennük felhívásokat a megosztásra és kínálj közösségi megosztó gombokat közönségednek.

 

Az optimalizáláshoz a SEO is hozzátartozik. Megfelelő kulcsszavak használatával (amikről tartalmad éppen szól) elősegítheted, hogy tartalmaid megjelenjenek azoknak a felhasználóknak, akik rákeresnek ezekre a Google-ben. Ezeket a kulcsszavakat a tartalom szöveges mezőiben kell elhelyezned, különös tekintettel a főszövegre és a címre.

 

7. Válaszd ki az ideális csatornákat

Fontos, hogy e-kereskedelmi tartalommarketinged a megfelelő platformokon, csatornákon történjen. Ha például a Facebookot kedvelik ügyfeleid, arra összpontosíts – ha a Twittert, akkor arra. B2B webáruházként érdemes aktívan képviselned márkádat a LinkedInen. Járj utána, hogy hol van közönséget, és ott próbálj meg hatni rájuk. Ne pazarold erőforrásaidat olyan csatornákra, ahol alig kapsz majd figyelmet.

 

Ne felejtsd el minden csatornára megfelelően átalakítanod tartalmaidat. A Twitteren nem feltétlenül működnek ugyan azok a taktikák, mint az Instagramon, vagy a Facebookon, a LinkedIn pedig szintén egy teljesen más világ. Ha tartalmaid videós formátumban készülnek el, akkor a YouTube lehet az egyik legjobb csatorna számodra.

 

8. Gyűjts adatokat!

Ahhoz, hogy tudd, jó irányban halad-e tartalommarketing stratégiád, rengeteg adatra lesz szükséged. Tudnod kell például, hogy mekkora tartalmaid nézettsége, hányan osztják meg őket, mennyi időt töltenek nézegetésükkel, honnan érkezik rájuk a forgalom, vagy éppen hogy milyen lépéseket tesznek a felhasználók, miután látták tartalmaidat. Mindezt persze versenytársaid teljesítményével is érdemes összehasonlítanod.

 

Szerencsére a Google Analytics temérdek adatot kínál webhelyed tartalmairól és az azt látogató felhasználókról, továbbá minden nagyobb közösségi platform (Facebook, Twitter, LinkedIn) is kínál egy statisztikai felületet, ahol többet is megtudhatsz megosztott tartalmaid és bejegyzéseid teljesítményéről.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!