Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

3 tipp, hogy megtaláld a tökéletes témát tartalommarketingedhez

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

tartalommarketing

A marketingben azt szeretem a legjobban, hogy olyan sokszínű, és annyi különböző területe van. Ebből a sok-sok területből pedig egyik személyes kedvencem a tartalommarketing. Bár a kedvencem, sokszor még mindig kihívás elé állít, mert bizony vannak olyan napok, amikor úgy ülök le, hogy fogalmam sincs, hogy miről írjak. Éppen ezért most megosztom veletek, hogy hogyan szoktam ezen túllendülni, azaz hogyan lehet hatékonyan jó témát találni a tartalommarketinghez! 

A tartalommarketing művészet

Kezdésként talán tisztázzuk, hogy mi is az a tartalommarketing! Ahogyan Máté Balázs, online marketing tanácsadó mondaná: „A tartalommarketing gyakorlatilag a vásárlókkal és lehetséges vásárlókkal való kommunikáció művészete, ami úgy folyik, hogy az közben vásárlásra nem ösztönöz. Ahelyett, hogy csak eladni szeretnél, valami olyat nyújtasz vásárlóidnak, ami okosabbá, tájékozottabbá teszi őket.” Még többet a tartalommarketingről ITT olvashatsz! Egy speciális szakterület, amihez speciális tudás szükséges, ha most nem is kapsz meg ehhez minden tudást, egy jó úton elindulhatsz azzal, hogy megtaláld a megfelelő témát. Lássuk is hogyan csináld!

 

#1. Tervezz!

Első lecke: a megfelelő téma kiválasztása a megfelelő célok kiválasztásával, a megfelelő stratégia kialakításával indul! Miért szeretnék tartalommarketinget? Válaszold meg a kérdést, és sok minden másra is választ kapsz! Meg kell kérdezned magadtól, miért hozod létre a tartalmakat, milyen csatornákat fogsz támogatni vele és hogyan fogod támogatni? Általában a márkaismertség növelése, illetve az elkötelezettség növelése a cél, ez már segíthet abban, hogy el tudj indulni. Fontos, hogy a hatékony tartalommarketing-stratégia megvalósítása érdekében a választott témák összhangban legyenek szervezet céljaival. Ne állíts össze egy saját testsúlyos edzéstervet, ha te súlyzókat akarsz eladni, de egy súlyzós edzésterv jó választás lehet, amiben arra is kitérsz, hogy mennyivel hatékonyabban lehet edzeni a súlyokkal!

 

#2. Elemezz!

Második lecke: elemezz! 2021-et írunk, 2021-ben marketing nincsen adatok nélkül! Az online marketing virágkorában, amikor mindent pontosan lehet mérni, senki sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem elemez! Erre manapság már nagyon sok jó eszköz van, amik ráadásul teljesen ingyenesen elérhetőek, elég csak a Facebook elemző programjára, vagy a Google Analyticsre gondolni. Kövesd nyomon az adatokat, kezdetben nézd meg akár minden nap, majd összesíts a hét végén, a hónap végén, és vond le a következtetéseket! A képlet egyszerű: ismerd meg, hogy milyen tartalom teljesítenek jól, és megtudod, közönségedet mi foglalkoztat leginkább. Plusz tipp: ne csak a saját adataidra szűkítsd az elemzésedet, figyelj másokat is! Nézd meg, mik a felkapott témák az adott időszakban! Arra gondolok itt, hogy például a koronavírus is óriási változást hozott a tartalomfogyasztás terén. Mikor mindenki kenyeret süt, kézfertőtlenítőt gyárt otthon, te hiába írsz az éttermed legfinomabb specialitásairól. Ezzel szemben sokkal jobb, ha kitalálsz valami olyat, mint az IKEA, aki közzétette a titkos húsgolyó receptjét a legnagyobb világválság közepén. Az új ötletekben segítségedre lehet, a Google Trends, vagy a Social Media különböző felületeinek felkapott témái, legyél kreatív!

 

#3. Kérdezd meg a közönségedet!

Harmadik lecke: kérdezz, vonj be! Kicsit az adatok elemzése is olyan, mintha megkérdeznéd a közönségedet, hogy mi mennyire érdekli őket, hiszen a statisztika pontosan ezt mutatja meg, de ha ennek ellenére elakadsz, és úgy érzed nincsen új ötleted, akkor ne félj megkérdezni a közönségedet. Igen, ez ennyire egyszerű. A közönség bevonása egyre népszerűbb manapság, és erre nagyszerű eszköz lehet a közösségi média is, ahol számtalan lehetőséged van arra, hogy kérdéseket tegyél fel. Plusz tipp: ne megválaszolandó kérdést tegyél fel, hanem eldöntendőt, indíts szavazást, így sokkal több visszajelzés fog érkezni! Ez azért is jó, mert miközben megfogalmazod a kérdést, már te is elgondolkozol, és még az is lehet, hogy a választ is megleled a kérdés feltevése közben.
 

+Kérj segítséget!

Nemcsak a közönségedtől kérhetsz segítséget, hanem erre specializálódott szakemberektől is! A Marketing Professzorok csapata örömmel áll rendelkezésedre, amennyiben szükséged van segítségre akár tartalommarketinged, akár más marketing terület kapcsán. Ide kattintva vedd fel velünk a kapcsolatot!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!