3 tipp, hogy megtaláld a tökéletes témát tartalommarketingedhez- tartalommarketing téma választás tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

3 tipp, hogy megtaláld a tökéletes témát tartalommarketingedhez

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

tartalommarketing

A marketingben azt szeretem a legjobban, hogy olyan sokszínű, és annyi különböző területe van. Ebből a sok-sok területből pedig egyik személyes kedvencem a tartalommarketing. Bár a kedvencem, sokszor még mindig kihívás elé állít, mert bizony vannak olyan napok, amikor úgy ülök le, hogy fogalmam sincs, hogy miről írjak. Éppen ezért most megosztom veletek, hogy hogyan szoktam ezen túllendülni, azaz hogyan lehet hatékonyan jó témát találni a tartalommarketinghez! 

A tartalommarketing művészet

Kezdésként talán tisztázzuk, hogy mi is az a tartalommarketing! Ahogyan Máté Balázs, online marketing tanácsadó mondaná: „A tartalommarketing gyakorlatilag a vásárlókkal és lehetséges vásárlókkal való kommunikáció művészete, ami úgy folyik, hogy az közben vásárlásra nem ösztönöz. Ahelyett, hogy csak eladni szeretnél, valami olyat nyújtasz vásárlóidnak, ami okosabbá, tájékozottabbá teszi őket.” Még többet a tartalommarketingről ITT olvashatsz! Egy speciális szakterület, amihez speciális tudás szükséges, ha most nem is kapsz meg ehhez minden tudást, egy jó úton elindulhatsz azzal, hogy megtaláld a megfelelő témát. Lássuk is hogyan csináld!

 

#1. Tervezz!

Első lecke: a megfelelő téma kiválasztása a megfelelő célok kiválasztásával, a megfelelő stratégia kialakításával indul! Miért szeretnék tartalommarketinget? Válaszold meg a kérdést, és sok minden másra is választ kapsz! Meg kell kérdezned magadtól, miért hozod létre a tartalmakat, milyen csatornákat fogsz támogatni vele és hogyan fogod támogatni? Általában a márkaismertség növelése, illetve az elkötelezettség növelése a cél, ez már segíthet abban, hogy el tudj indulni. Fontos, hogy a hatékony tartalommarketing-stratégia megvalósítása érdekében a választott témák összhangban legyenek szervezet céljaival. Ne állíts össze egy saját testsúlyos edzéstervet, ha te súlyzókat akarsz eladni, de egy súlyzós edzésterv jó választás lehet, amiben arra is kitérsz, hogy mennyivel hatékonyabban lehet edzeni a súlyokkal!

 

#2. Elemezz!

Második lecke: elemezz! 2021-et írunk, 2021-ben marketing nincsen adatok nélkül! Az online marketing virágkorában, amikor mindent pontosan lehet mérni, senki sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem elemez! Erre manapság már nagyon sok jó eszköz van, amik ráadásul teljesen ingyenesen elérhetőek, elég csak a Facebook elemző programjára, vagy a Google Analyticsre gondolni. Kövesd nyomon az adatokat, kezdetben nézd meg akár minden nap, majd összesíts a hét végén, a hónap végén, és vond le a következtetéseket! A képlet egyszerű: ismerd meg, hogy milyen tartalom teljesítenek jól, és megtudod, közönségedet mi foglalkoztat leginkább. Plusz tipp: ne csak a saját adataidra szűkítsd az elemzésedet, figyelj másokat is! Nézd meg, mik a felkapott témák az adott időszakban! Arra gondolok itt, hogy például a koronavírus is óriási változást hozott a tartalomfogyasztás terén. Mikor mindenki kenyeret süt, kézfertőtlenítőt gyárt otthon, te hiába írsz az éttermed legfinomabb specialitásairól. Ezzel szemben sokkal jobb, ha kitalálsz valami olyat, mint az IKEA, aki közzétette a titkos húsgolyó receptjét a legnagyobb világválság közepén. Az új ötletekben segítségedre lehet, a Google Trends, vagy a Social Media különböző felületeinek felkapott témái, legyél kreatív!

 

#3. Kérdezd meg a közönségedet!

Harmadik lecke: kérdezz, vonj be! Kicsit az adatok elemzése is olyan, mintha megkérdeznéd a közönségedet, hogy mi mennyire érdekli őket, hiszen a statisztika pontosan ezt mutatja meg, de ha ennek ellenére elakadsz, és úgy érzed nincsen új ötleted, akkor ne félj megkérdezni a közönségedet. Igen, ez ennyire egyszerű. A közönség bevonása egyre népszerűbb manapság, és erre nagyszerű eszköz lehet a közösségi média is, ahol számtalan lehetőséged van arra, hogy kérdéseket tegyél fel. Plusz tipp: ne megválaszolandó kérdést tegyél fel, hanem eldöntendőt, indíts szavazást, így sokkal több visszajelzés fog érkezni! Ez azért is jó, mert miközben megfogalmazod a kérdést, már te is elgondolkozol, és még az is lehet, hogy a választ is megleled a kérdés feltevése közben.
 

+Kérj segítséget!

Nemcsak a közönségedtől kérhetsz segítséget, hanem erre specializálódott szakemberektől is! A Marketing Professzorok csapata örömmel áll rendelkezésedre, amennyiben szükséged van segítségre akár tartalommarketinged, akár más marketing terület kapcsán. Ide kattintva vedd fel velünk a kapcsolatot!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!