Tartalommarketing kiszervezés - Szabadúszó vagy ügynökség?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tartalommarketing kiszervezés - Szabadúszót vagy ügynökséget?

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

tartalommarketing

Ha nincs elég időd vagy tapasztalatod, ha nem rendelkezel a megfelelő technikai háttérrel, ha csökkenteni szeretnéd a marketing költségeidet, ha gyors növekedést remélsz vagy ha új piacokat céloztál meg akkor a legjobb választás , ha a marketing feladatok kiszervezése mellett döntesz. Aktuális cikkünkben a tartalom készítés és terjesztés kiszervezésének témakörével foglalkozunk.

Szabadúszó vagy marketing ügynökség?
A tartalommarketing irányainak meghatározása előtt a cégeknek minden esetben arról kell dönteniük, hogy a tartalom készítést megoldják házon belül, saját , sokszor ezen a területen járatlan a marketingessel, vagy kiszervezik a feladatot. A kiszervezés során szabadúszó újságírót, vagy profi ügynökséget választanak.  Cikkünkben a fentiek előnyeit és hátrányait igyekszünk bemutatni, mellyel remélhetőleg segítünk közelebb kerülni a helyes döntés meghozatalához. 

Tartalommarketing kiszervezés : Szabadúszó

Előnyök 


Szabadúszókat szaktudásuknak megfelelően olyan feladatokra tudsz alkalmazni, akár alkalmanként is, amit egy teljes munkaidős munkatárs nem tud ellátni. Olyan teljes állású munkatársat valószínűleg nem fogsz találni, aki egyszerre ért az íráshoz, szerkesztéshez, grafikai feladatok ellátásához, video készítéshez, közösségi kommunikációhoz stb. 

  • Jelentős költségmegtakarítás
  • Jól megválasztott szabadúszó mélyebb tapasztalattal, szakértelemmel rendelkezhet a megbízó iparágával kapcsolatban
  • Közvetlen kommunikáció
  • Extrém rugalmasság és ütemezés
  • Univerzális képességek

Hátrányok :

A szabadúszók között hatalmas különbségek lehetnek. A szabadúszó jelenthet egy jó írás és kommunikációs készségekkel megáldott újságírót, vagy egy, az adott iparágban több évet eltöltő, gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakembert aki immáron szólóban folytatja.

 

  • Kiválasztás folyamata időigényes és megterhelő
  • Szerződések és megállapodások megkötés a megbízó feladata lesz
  • Minőség ellenőrzés a megbízóóra hárul
  • Korlátozott ideig tartó rendelkezésre állás
  • Korlátozott elérhetőség

 

Tartalommarketing kiszervezés : ügynökség számára

Előnyei

Egy ügynökség ügyfeleként részesülhetsz abból az előnyből, amit a több szem többet lát, vagyis csapatmunka eredményez. Szemben a magányos, szabadúszó tartalomkészítővel, ugyanazért a pénzért több munkatárs fog a projekteden dolgozni, magasabb szakértelemmel, több tapasztalattal és valószínűleg magasabb technikai felszereltséggel.  Tehát az előnyök :

  • Kollektív/ csoport ismeretek
  • A költségek gyakran alacsonyabbak mint a házon belül
  • Változatos tapasztalatok
  • Stratégiai tanácsadás
  • Magas szakág szertinti tudás


Hátrányok

Az ügynökségek között óriási különbségek lehetnek, mind az elvégzett munka minősége, mint a vállalt határidők, mind pedig az árat illetően, ezért nehéz megtalálni az ideális partnert. Amíg az egyik vállalatnak kivételes ügyfélszolgálata van és a minőségre sincs ok panaszkodni, úgy lehet a másik ügynökség nem annyira körültekintő. 

  • Néhány ügynökség nem épít ki erős ügyfélkapcsolatot
  • Nagy az esélye a házon belüli marketinges csapat és a külsős ügynökség közötti feszültségnek
  • Közvetlen kommunikáció hiánya 
  • Hosszú határidők

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!