Tartalommarketing kiszervezés - Szabadúszó vagy ügynökség?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tartalommarketing kiszervezés - Szabadúszót vagy ügynökséget?

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

tartalommarketing

Ha nincs elég időd vagy tapasztalatod, ha nem rendelkezel a megfelelő technikai háttérrel, ha csökkenteni szeretnéd a marketing költségeidet, ha gyors növekedést remélsz vagy ha új piacokat céloztál meg akkor a legjobb választás , ha a marketing feladatok kiszervezése mellett döntesz. Aktuális cikkünkben a tartalom készítés és terjesztés kiszervezésének témakörével foglalkozunk.

Szabadúszó vagy marketing ügynökség?
A tartalommarketing irányainak meghatározása előtt a cégeknek minden esetben arról kell dönteniük, hogy a tartalom készítést megoldják házon belül, saját , sokszor ezen a területen járatlan a marketingessel, vagy kiszervezik a feladatot. A kiszervezés során szabadúszó újságírót, vagy profi ügynökséget választanak.  Cikkünkben a fentiek előnyeit és hátrányait igyekszünk bemutatni, mellyel remélhetőleg segítünk közelebb kerülni a helyes döntés meghozatalához. 

Tartalommarketing kiszervezés : Szabadúszó

Előnyök 


Szabadúszókat szaktudásuknak megfelelően olyan feladatokra tudsz alkalmazni, akár alkalmanként is, amit egy teljes munkaidős munkatárs nem tud ellátni. Olyan teljes állású munkatársat valószínűleg nem fogsz találni, aki egyszerre ért az íráshoz, szerkesztéshez, grafikai feladatok ellátásához, video készítéshez, közösségi kommunikációhoz stb. 

  • Jelentős költségmegtakarítás
  • Jól megválasztott szabadúszó mélyebb tapasztalattal, szakértelemmel rendelkezhet a megbízó iparágával kapcsolatban
  • Közvetlen kommunikáció
  • Extrém rugalmasság és ütemezés
  • Univerzális képességek

Hátrányok :

A szabadúszók között hatalmas különbségek lehetnek. A szabadúszó jelenthet egy jó írás és kommunikációs készségekkel megáldott újságírót, vagy egy, az adott iparágban több évet eltöltő, gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakembert aki immáron szólóban folytatja.

 

  • Kiválasztás folyamata időigényes és megterhelő
  • Szerződések és megállapodások megkötés a megbízó feladata lesz
  • Minőség ellenőrzés a megbízóóra hárul
  • Korlátozott ideig tartó rendelkezésre állás
  • Korlátozott elérhetőség

 

Tartalommarketing kiszervezés : ügynökség számára

Előnyei

Egy ügynökség ügyfeleként részesülhetsz abból az előnyből, amit a több szem többet lát, vagyis csapatmunka eredményez. Szemben a magányos, szabadúszó tartalomkészítővel, ugyanazért a pénzért több munkatárs fog a projekteden dolgozni, magasabb szakértelemmel, több tapasztalattal és valószínűleg magasabb technikai felszereltséggel.  Tehát az előnyök :

  • Kollektív/ csoport ismeretek
  • A költségek gyakran alacsonyabbak mint a házon belül
  • Változatos tapasztalatok
  • Stratégiai tanácsadás
  • Magas szakág szertinti tudás


Hátrányok

Az ügynökségek között óriási különbségek lehetnek, mind az elvégzett munka minősége, mint a vállalt határidők, mind pedig az árat illetően, ezért nehéz megtalálni az ideális partnert. Amíg az egyik vállalatnak kivételes ügyfélszolgálata van és a minőségre sincs ok panaszkodni, úgy lehet a másik ügynökség nem annyira körültekintő. 

  • Néhány ügynökség nem épít ki erős ügyfélkapcsolatot
  • Nagy az esélye a házon belüli marketinges csapat és a külsős ügynökség közötti feszültségnek
  • Közvetlen kommunikáció hiánya 
  • Hosszú határidők

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!