Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Megéri-e a tájékoztató célú tartalmakkal foglalkozni a tartalommarketingben?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

tartalommarketing

Biztosan hallottad már a mondást, miszerint „minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.” Hasonlóképpen gondolhatunk a tartalom és a marketing kapcsolatáról is: „Minden tartalommarketing tartalom, de nem minden tartalom tartalommarketing”. A tájékoztató jellegű tartalmak használata elsőre sokaknak unalmas, közönséges módszernek tűnhet, és azt a képet festheti az emberben, hogy a tartalommarketing nem is igazán hatékony taktika. Ez azonban óriási tévedés.
 

A legfontosabb különbség a tartalom és a tartalommarketing között

A tartalom és a tartalommarketing is a célközönségnek szól, azonban a tartalom önmagában valójában nem sokat ér.

 

A tartalom biztosítja ugyan azt az információt, amire az embereknek szükségük van, de miután webhelyed látogatói hozzájutnak ehhez az információhoz, a történet véget is ér. A tartalom bevonzza ugyan a látogatókat, de nem segít abban, hogy a látogatókból konvertáló ügyfelek, vásárlók alakuljanak ki.

 

Ezzel szemben a tartalommarketing biztosítja a szükséges információt és okot ad arra, hogy a látogatók ez után is a webhelyen maradjanak. Lehet, hogy regisztrálnak, vagy hozzászólnak egy bejegyzéshez, esetleg feliratkoznak egy hírlevélre, vagy megosztják a tartalmat egy közösségi platformon.

 

A lényeg, hogy a tartalommarketing egy sokkal hosszabb távú befektetés, ami nem csak látogatókat vonz be, hanem érdeklődőkké, végül pedig ügyfelekké is alakítja azokat.

 

A tartalommarketing meglepően egyszerű

A fentiek alapján logikusnak tűnhet, hogy a tartalommarketing nagyobb kihívás, mint az egyszerű tartalomgyártás, hiszen hatékonyabb is annál. Tévedés!

 

Valójában az emberek teszik nehezebbé maguknak, holott egyáltalán nem kellene, hogy az legyen. A legtöbben, akiknek mindenük adott ahhoz, hogy jó tartalommarketinget hozzanak létre, azzal vannak elfoglalva, hogy szakértői pozícióba emeljék magukat az interneten.

 

Próbálnak egy témát minden oldalról megmagyarázni; megpróbálnak minden igénynek és elvárásnak eleget tenni fogalmazásukkal, hogy elkerüljék a kritikát; és csak hosszú, összetett, túlbonyolított tartalmakat hajlandók írni, mert attól tartanak, hogy a rövid, kevésbé tartalmas cikkek miatt veszíthetnek hitelességükből és tekintélyükből.

 

Ez a rossz hozzáállás teszi igazán nehézzé a tartalommarketinget, és emiatt születik olyan sok, kizárólag tájékoztató jellegű, informatív tartalom.

 

A tartalommarketing egyáltalán nem erről szól. A tartalommarketingesek ugyanis a közönséget helyezik előtérbe. Igyekeznek rendszeresen, egy megszabott időrend szerint tartalmakat publikálni; kiválasztanak egy célközönséget, akiknek tartalmaik szólnak és tisztában vannak vele, hogy más csoportok kritikával illethetik ezeket a tartalmakat; végezetül pontosan tudják azt is, hogy a véleményük kinyilvánítása sokkal fontosabb, mint az, hogy tartalmaik összetettsége egy enciklopédiával versenyezzen.

 

Az utolsó pont az előző felsorolásból különösen fontos: közönséged azért tér vissza hozzád újra és újra, mert a te véleményedre kíváncsi, nem pedig olyan információkra, amiket megtalálhatnak egy sima tartalomban, valahol máshol az interneten.

 

Hogyan lesz a tartalomból tartalommarketing?

Ha van már meglévő tartalmad, akkor igazából egy jó alappal rendelkezel a tartalommarketing beindításához. Ez a tartalom az a hasznos anyag, amit megosztasz majd a célközönséggel – ez az, amire szükségük van.

 

A kérdés az, hogy hogyan prezentáld őket. A megfelelő tartalommarketinghez öt szempontból kell megvizsgálnod jelenlegi szerkesztői stratégiádat, vagy kialakítanod egy teljesen újat:

 

  • Nézőpont: Miért fontos számodra a témád?
  • Értékek: Egyértelműen közlöd a véleményeidet?
  • Jelentőség: Mi forog kockán?
  • Közösség: Hogyan válhatnak mások is részévé annak, amit csinálsz?
  • Kínálat: Mi az az elképzelés, termék vagy szolgáltatás, amit szeretnél eladni?
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!