Így lesz a tartalomból tartalommarketing, a keresőoptimalizálás alapja.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Megéri-e a tájékoztató célú tartalmakkal foglalkozni a tartalommarketingben?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

tartalommarketing

Biztosan hallottad már a mondást, miszerint „minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.” Hasonlóképpen gondolhatunk a tartalom és a marketing kapcsolatáról is: „Minden tartalommarketing tartalom, de nem minden tartalom tartalommarketing”. A tájékoztató jellegű tartalmak használata elsőre sokaknak unalmas, közönséges módszernek tűnhet, és azt a képet festheti az emberben, hogy a tartalommarketing nem is igazán hatékony taktika. Ez azonban óriási tévedés.
 

A legfontosabb különbség a tartalom és a tartalommarketing között

A tartalom és a tartalommarketing is a célközönségnek szól, azonban a tartalom önmagában valójában nem sokat ér.

 

A tartalom biztosítja ugyan azt az információt, amire az embereknek szükségük van, de miután webhelyed látogatói hozzájutnak ehhez az információhoz, a történet véget is ér. A tartalom bevonzza ugyan a látogatókat, de nem segít abban, hogy a látogatókból konvertáló ügyfelek, vásárlók alakuljanak ki.

 

Ezzel szemben a tartalommarketing biztosítja a szükséges információt és okot ad arra, hogy a látogatók ez után is a webhelyen maradjanak. Lehet, hogy regisztrálnak, vagy hozzászólnak egy bejegyzéshez, esetleg feliratkoznak egy hírlevélre, vagy megosztják a tartalmat egy közösségi platformon.

 

A lényeg, hogy a tartalommarketing egy sokkal hosszabb távú befektetés, ami nem csak látogatókat vonz be, hanem érdeklődőkké, végül pedig ügyfelekké is alakítja azokat.

 

A tartalommarketing meglepően egyszerű

A fentiek alapján logikusnak tűnhet, hogy a tartalommarketing nagyobb kihívás, mint az egyszerű tartalomgyártás, hiszen hatékonyabb is annál. Tévedés!

 

Valójában az emberek teszik nehezebbé maguknak, holott egyáltalán nem kellene, hogy az legyen. A legtöbben, akiknek mindenük adott ahhoz, hogy jó tartalommarketinget hozzanak létre, azzal vannak elfoglalva, hogy szakértői pozícióba emeljék magukat az interneten.

 

Próbálnak egy témát minden oldalról megmagyarázni; megpróbálnak minden igénynek és elvárásnak eleget tenni fogalmazásukkal, hogy elkerüljék a kritikát; és csak hosszú, összetett, túlbonyolított tartalmakat hajlandók írni, mert attól tartanak, hogy a rövid, kevésbé tartalmas cikkek miatt veszíthetnek hitelességükből és tekintélyükből.

 

Ez a rossz hozzáállás teszi igazán nehézzé a tartalommarketinget, és emiatt születik olyan sok, kizárólag tájékoztató jellegű, informatív tartalom.

 

A tartalommarketing egyáltalán nem erről szól. A tartalommarketingesek ugyanis a közönséget helyezik előtérbe. Igyekeznek rendszeresen, egy megszabott időrend szerint tartalmakat publikálni; kiválasztanak egy célközönséget, akiknek tartalmaik szólnak és tisztában vannak vele, hogy más csoportok kritikával illethetik ezeket a tartalmakat; végezetül pontosan tudják azt is, hogy a véleményük kinyilvánítása sokkal fontosabb, mint az, hogy tartalmaik összetettsége egy enciklopédiával versenyezzen.

 

Az utolsó pont az előző felsorolásból különösen fontos: közönséged azért tér vissza hozzád újra és újra, mert a te véleményedre kíváncsi, nem pedig olyan információkra, amiket megtalálhatnak egy sima tartalomban, valahol máshol az interneten.

 

Hogyan lesz a tartalomból tartalommarketing?

Ha van már meglévő tartalmad, akkor igazából egy jó alappal rendelkezel a tartalommarketing beindításához. Ez a tartalom az a hasznos anyag, amit megosztasz majd a célközönséggel – ez az, amire szükségük van.

 

A kérdés az, hogy hogyan prezentáld őket. A megfelelő tartalommarketinghez öt szempontból kell megvizsgálnod jelenlegi szerkesztői stratégiádat, vagy kialakítanod egy teljesen újat:

 

  • Nézőpont: Miért fontos számodra a témád?
  • Értékek: Egyértelműen közlöd a véleményeidet?
  • Jelentőség: Mi forog kockán?
  • Közösség: Hogyan válhatnak mások is részévé annak, amit csinálsz?
  • Kínálat: Mi az az elképzelés, termék vagy szolgáltatás, amit szeretnél eladni?
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!