Egyetlen webáruház sem működhet folyamatos forgalom nélkül, azonban ez a forgalom az olyan e-kereskedelemi webhelyek kiváltsága, amelyek tesznek is tekintélyükért. Ez a tekintély nem jön csak úgy magától, szóval mi kell hozzá? A választ az e-kereskedelmi tartalommarketing rejti, amellyel megerősítheted webáruházad SEO-ját, hogy minél több érdeklődő vásárlóra tehess szert.
Persze azt is tudjuk, hogy cégvezetőként gyakran nincs alkalmad, időd arra, hogy tartalmakat gyárts – pedig ez marketing kommunikációd egyik legfontosabb része. Ha úgy érzed, inkább kiadnád ezt a feladatot, keress minket bizalommal IDE kattintva, és engedd, hogy stratégiában kezeljük taratalmaidat is!
A következőkben néhány rövid, de hasznos tippet olvashatsz ahhoz, hogy hogyan végezd hatékonyan a tartalommarketinget webáruházadon!
1. Tartalommarketing webáruházaknak: Írj egy cikket arról, hogy hányféleképpen lehet használni egy termékedet
A listastílusú cikkek nagyon népszerűek, mert könnyedén át lehet futni őket (és a legtöbben így olvassák el manapság az online tartalmakat). Egy cikk, ami elmagyarázza, hogy hányféleképpen lehet használni egy adott termékedet nem csak releváns célközönséged számára, hanem rendkívül hasznos is. Az ilyen hasznos cikkeket az emberek előszeretettel osztják meg ismerőseikkel a közösségi médián.
Az ilyen cikkek legnagyobb előnye, hogy sok olyan problémára kitérhetnek, amelyekre ideális vásárlóid megoldást keresnek a Google-on. Egy releváns kulcsszavakkal teli cikk számos érdeklődő felhasználó kereséseire megjelenik majd.
Sőt, ezt a forrást arra is felhasználhatod, hogy hasznosabbá tedd a termék megvásárlása után automatikusan kiküldött emailt. Ügyfeleid biztosan nagyra értékelik majd, hogy erre is odafigyelsz, és az ilyen apróságok fokozatosan erősítik márkahűségüket is.
2. Tartalommarketing webáruházaknak: Emeld ki elégedett ügyfeleid sikertörténeteit
Gyűjtsd össze ügyfeleid sikertörténeteit, és készíts belőlük egy átfogó esettanulmányt blogodra – ez az egyik legjobb tipp a tartalommarketingre webáruházaknak. Ügyfeleid biztosan szívesen segítenének ebben, és később előszeretettel osztogatják majd a cikket ismerőseikkel. Ez a húzás garantáltan megszilárdítja majd ügyfeleid márkahűségét is.
E cikk fő célja azonban az, hogy a még bizonytalan érdeklődők lássák, hogy termékeid tényleg hasznosak, és másoknak is segítettek megoldani azt a problémát, amivel ők is küszködnek. Ezekkel a történetekkel könnyedén tudnak azonosulni, így sokkal nyugodtabb szívvel vásárolják meg termékeidet.
Néhány jó (és igaz) történet elmesélésével érzelmileg is hathatsz olvasóidra, és nagyon sokakat az érzelmeik vezérelnek vásárlási döntéseikben. Persze hogy még meggyőzőbbé tedd ezeket a történeteket, konkrét számadatokat és statisztikákat is mellékelhetsz hozzájuk tartalommarketingedben azon érdeklődők számára, akiket ezek jobban meggyőznek.
3. Tartalommarketing webáruházaknak: Készíts videókat
A videók az internet legnépszerűbb tartalmai, és különösen hasznosak lehetnek webáruházak számára. Tény, hogy ezeket több munka lehet elkészíteni, mint egy írott cikket, de ez nem jelenti azt, hogy túl is kell bonyolítani őket. Készíthetsz például egy egyszerű videót, amin bemutatod termékeid használatát, és még néhány képpel is kiegészítheted, amiket elégedett ügyfeleid küldtek be erre a célra (fontos, hogy engedélyt kérj tőlük). Még akár egy konkrét fotóversenyt is meghirdethetsz, ahol számos ilyen képet szerezhetsz videódhoz és egyéb tartalmaidhoz is.
Készíthetsz továbbá videós interjúkat, megválaszolhatod ügyfeleid leggyakoribb kérdéseit, vagy beindíthatod célközönséged fantáziáját néhány látványos ízelítővel legújabb termékeidről.
4. Tartalommarketing webáruházaknak: Készíts egy használati útmutató termékedről a SlideShare-re
A SlideShare a LinkedIn egyik szolgáltatása, ami kifejezetten prezentációk feltöltésére és megosztására jött létre.
Készíts tehát egy egyszerű útmutató terméked használatáról, és oszd meg azt a SlideShare-en – ez lehet a tartalommarketing webáruházaknak stratégiád egyik egyedi eleme. Helyezz minden diára egy képet és egy rövid magyarázatot arról, hogy mit kell csinálni az adott lépésben. Ha kész, akkor a feltöltött prezentációt ágyazd be terméked webáruházas adatlapjára, hogy ezzel is megkönnyítsd az érdeklődő vásárlók döntését. Ezt a prezentációt persze a termékről szóló bloggcikkekbe is beágyazhatod, ahol indokold.
Ne felejts el továbbá hivatkozni erre a prezentációra a vásárlás után kiküldött emailben, ahogyan azt az első tippben a termékről írt cikkhez is javasoltuk.
5. Tartalommarketing webáruházaknak: Készíts infografikát a különböző vásárlási lehetőségekről
Ha terméked különféle méretekben, stílusokban, színekben vagy egyéb variációkban is kapható, akkor hasonlítsd össze ezeket egy könnyedén értelmezhető infografikán, hiszen az infografikák az egyik leghatékonyabb tartalmak webáruházaknak. Ez a grafika segít majd a döntésképtelen vásárlóknak, hogy kiválasszák a nekik legmegfelelőbb verziót. Egy borászat például felsorolhatná, hogy különböző borait milyen ételekhez, ízvilágokhoz érdemes felszolgálni.
Az ilyen hasznos tartalmakat minden vásárlód nagyra értékeli majd, ráadásul sokan előszeretettel osztogatják őket barátaiknak és családtagjaiknak is.