Tartalommarketing webáruházaknak: ezekkel a tippekkel fellendítheted webshopod forgalmát!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tartalommarketing webáruházaknak: 5 hatékony tipp, hogy fellendítsd forgalmad

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

tartalommarketing

Egyetlen webáruház sem működhet folyamatos forgalom nélkül, azonban ez a forgalom az olyan e-kereskedelemi webhelyek kiváltsága, amelyek tesznek is tekintélyükért. Ez a tekintély nem jön csak úgy magától, szóval mi kell hozzá? A választ az e-kereskedelmi tartalommarketing rejti, amellyel megerősítheted webáruházad SEO-ját, hogy minél több érdeklődő vásárlóra tehess szert. 

 

 

Persze azt is tudjuk, hogy cégvezetőként gyakran nincs alkalmad, időd arra, hogy tartalmakat gyárts – pedig ez marketing kommunikációd egyik legfontosabb része. Ha úgy érzed, inkább kiadnád ezt a feladatot, keress minket bizalommal IDE kattintva, és engedd, hogy stratégiában kezeljük taratalmaidat is! 

 

A következőkben néhány rövid, de hasznos tippet olvashatsz ahhoz, hogy hogyan végezd hatékonyan a tartalommarketinget webáruházadon!

 

1. Tartalommarketing webáruházaknak: Írj egy cikket arról, hogy hányféleképpen lehet használni egy termékedet

A listastílusú cikkek nagyon népszerűek, mert könnyedén át lehet futni őket (és a legtöbben így olvassák el manapság az online tartalmakat). Egy cikk, ami elmagyarázza, hogy hányféleképpen lehet használni egy adott termékedet nem csak releváns célközönséged számára, hanem rendkívül hasznos is. Az ilyen hasznos cikkeket az emberek előszeretettel osztják meg ismerőseikkel a közösségi médián.

 

Az ilyen cikkek legnagyobb előnye, hogy sok olyan problémára kitérhetnek, amelyekre ideális vásárlóid megoldást keresnek a Google-on. Egy releváns kulcsszavakkal teli cikk számos érdeklődő felhasználó kereséseire megjelenik majd.

 

Sőt, ezt a forrást arra is felhasználhatod, hogy hasznosabbá tedd a termék megvásárlása után automatikusan kiküldött emailt. Ügyfeleid biztosan nagyra értékelik majd, hogy erre is odafigyelsz, és az ilyen apróságok fokozatosan erősítik márkahűségüket is.

 

2. Tartalommarketing webáruházaknak: Emeld ki elégedett ügyfeleid sikertörténeteit

Gyűjtsd össze ügyfeleid sikertörténeteit, és készíts belőlük egy átfogó esettanulmányt blogodra – ez az egyik legjobb tipp a tartalommarketingre webáruházaknak. Ügyfeleid biztosan szívesen segítenének ebben, és később előszeretettel osztogatják majd a cikket ismerőseikkel. Ez a húzás garantáltan megszilárdítja majd ügyfeleid márkahűségét is.

 

E cikk fő célja azonban az, hogy a még bizonytalan érdeklődők lássák, hogy termékeid tényleg hasznosak, és másoknak is segítettek megoldani azt a problémát, amivel ők is küszködnek. Ezekkel a történetekkel könnyedén tudnak azonosulni, így sokkal nyugodtabb szívvel vásárolják meg termékeidet.

 

Néhány jó (és igaz) történet elmesélésével érzelmileg is hathatsz olvasóidra, és nagyon sokakat az érzelmeik vezérelnek vásárlási döntéseikben. Persze hogy még meggyőzőbbé tedd ezeket a történeteket, konkrét számadatokat és statisztikákat is mellékelhetsz hozzájuk tartalommarketingedben azon érdeklődők számára, akiket ezek jobban meggyőznek.
 

 

3. Tartalommarketing webáruházaknak: Készíts videókat

A videók az internet legnépszerűbb tartalmai, és különösen hasznosak lehetnek webáruházak számára. Tény, hogy ezeket több munka lehet elkészíteni, mint egy írott cikket, de ez nem jelenti azt, hogy túl is kell bonyolítani őket. Készíthetsz például egy egyszerű videót, amin bemutatod termékeid használatát, és még néhány képpel is kiegészítheted, amiket elégedett ügyfeleid küldtek be erre a célra (fontos, hogy engedélyt kérj tőlük). Még akár egy konkrét fotóversenyt is meghirdethetsz, ahol számos ilyen képet szerezhetsz videódhoz és egyéb tartalmaidhoz is.

 

Készíthetsz továbbá videós interjúkat, megválaszolhatod ügyfeleid leggyakoribb kérdéseit, vagy beindíthatod célközönséged fantáziáját néhány látványos ízelítővel legújabb termékeidről.

 

4. Tartalommarketing webáruházaknak: Készíts egy használati útmutató termékedről a SlideShare-re

A SlideShare a LinkedIn egyik szolgáltatása, ami kifejezetten prezentációk feltöltésére és megosztására jött létre.

 

Készíts tehát egy egyszerű útmutató terméked használatáról, és oszd meg azt a SlideShare-en – ez lehet a tartalommarketing webáruházaknak stratégiád egyik egyedi eleme. Helyezz minden diára egy képet és egy rövid magyarázatot arról, hogy mit kell csinálni az adott lépésben. Ha kész, akkor a feltöltött prezentációt ágyazd be terméked webáruházas adatlapjára, hogy ezzel is megkönnyítsd az érdeklődő vásárlók döntését. Ezt a prezentációt persze a termékről szóló bloggcikkekbe is beágyazhatod, ahol indokold.

 

Ne felejts el továbbá hivatkozni erre a prezentációra a vásárlás után kiküldött emailben, ahogyan azt az első tippben a termékről írt cikkhez is javasoltuk.

 

5. Tartalommarketing webáruházaknak: Készíts infografikát a különböző vásárlási lehetőségekről

Ha terméked különféle méretekben, stílusokban, színekben vagy egyéb variációkban is kapható, akkor hasonlítsd össze ezeket egy könnyedén értelmezhető infografikán, hiszen az infografikák az egyik leghatékonyabb tartalmak webáruházaknak. Ez a grafika segít majd a döntésképtelen vásárlóknak, hogy kiválasszák a nekik legmegfelelőbb verziót. Egy borászat például felsorolhatná, hogy különböző borait milyen ételekhez, ízvilágokhoz érdemes felszolgálni.


Az ilyen hasznos tartalmakat minden vásárlód nagyra értékeli majd, ráadásul sokan előszeretettel osztogatják őket barátaiknak és családtagjaiknak is.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!