Egészségügyi tartalommarketing-stratégia 10 lépésben - 1.rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így állíts össze egy egészségügyi tartalommarketing-stratégiát 10 lépésben - 1.rész

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

tartalommarketing

Az egészségügyi tartalmak nem csupán elnyerhetik az érdeklődők bizalmát, hanem akár hosszútávú, márkahű ügyfelekké is átalakíthatják őket. Na persze, az igényes tartalmak előállítása nem egyszerű feladat, hiszen fontos, hogy szakmailag pontosak legyenek és aktivitásra ösztönözzék célközönségedet. Ha hozzávesszük, hogy mindezt folyamatos rendszerességgel kell biztosítanod az embereknek, akkor rögtön láthatóvá válik, hogy nem kis kihívással állsz szemben.

Ahhoz, hogy átláthatóbbá tedd ezt a folyamatot, egy teljes tartalommarketing-stratégiára lesz szükséged – a legtöbb marketinges azonban nem foglalkozik ezzel.
Egy megfelelően dokumentált stratégia hiányában sokkal nehezebb lesz olyan tartalmakat készítened, amelyek:

  • érthetően kommunikálják márkád üzenetét;
  • passzolnak márkád személyiségéhez;
  • a közönségednek szólnak, hogy annak tagjai azonosulni tudjanak márkáddal;
  • segítenek márkád növekedésében.

Mielőtt azonban rátérnénk a tartalommarketing-stratégia elkészítésének menetére, meg kell válaszolnunk egy fontos kérdést:

 

Mi is az a tartalommarketing?

A tartalommarketing lényegében azt jelenti, hogy rendszeresen értékes, releváns tartalmakat publikálsz az erre alkalmas csatornákon, hogy ezzel új közönségre (és ügyfelekre) tehess szert, illetve megerősítsd kapcsolatodat a meglévőkkel.
Az egészségügyi tartalmak elkészítésekor mindezen kívül a különböző szabályozásokra is oda kell figyelni, beleértve többek között a Google egészségügyi márkáknak szóló előírásait.

 

Miért van szüksége minden egészségügyi márkának tartalommarketingre?

Nélkülözhetetlen a digitális világban

Habár az egészségügy sosem volt igazán naprakész a digitális átalakulást illetően, a 2020-ban kitörő világjárvány jelentősen felgyorsította az innovációkat.
Öt évvel ez előtt egy átlagos egészségügyi techcégek kevesebb, mint a költségvetésük 20%-át fordították digitális marketingre. Egy újonnan végzett kutatás szerint azonban ez az arány a következő években megduplázódik majd.

A páciensek elvárják

Főleg a 2020-as év lezárásainak köszönhetően minden korábbinál többen fordultak az internethez az egészségügyi tájékozódás és ügyintézés céljából. Nem csak az online információkeresés, hanem a telemedicina igénybevétele is növekedett, és biztos lehetsz benne, hogy ez a trend nem tűnik majd el a járvány csillapodása után.
A páciensek elvárják a célzott és naprakész információkat, ezért fontos, hogy olyan tartalmakat készíts számukra, amelyek választ kínálnak a legégetőbb, legrelevánsabb kérdésekre. Mindez segít majd, hogy megbízható, hiteles forrásként tekintsenek rád, amivel persze a bizalmukat is könnyebben elnyerheted.

 

Miért van szükség külön tartalommarketing-stratégiára?

Segít megerősíteni a márkaismertséget

Miközben céljaid kitűzésén dolgozol csapatoddal, a folyamat során előbb-utóbb elkezditek majd felsorolni, hogy milyen igényekre, problémákra, szükségletekre kínáltok megoldást ügyfeleiteknek. Ezzel lényegében elkezditek megbízható márkaként pozícionálni magatokat a piacon.

 

Segít a gondolatvezetői státusz kiépítésében

Egy jó tartalomstratégia segít gondolatvezetőként pozícionálni cégedet. Ha megmutatod, hogy márkád szakértő azokon a területeken, amelyek érdeklik közönségedet, akkor sokkal könnyebben elnyered majd bizalmukat és hűségüket is, hiszen értékes forrásokként tekintenek majd tartalmaidra.

 

Segít kihasználni a digitális marketingcsatornákat

Egy jól dokumentált tartalommarketin-stratégia lehetővé teszi számodra, hogy kiválaszd a legjobb csatornákat digitális marketingedhez, és hogy a legtöbbet kihozhasd belőlük tartalmaiddal.

 

Segít az egészségügyi SEO-ban

A tartalommarketing és a SEO szinte elválaszthatatlanok egymástól. A keresőmotorok azokat a márkákat „jutalmazzák” előkelő helyezésekkel, amelyek rendszeresen minőségi, releváns tartalmakat publikálnak.

 

Miért kell dokumentálni a tartalommarketing-stratégiát?

Egyértelmű tehát, hogy a minőségi tartalmak nélkülözhetetlenek a digitális marketing sikereihez, de miért van szükség még dokumentálni is a tartalommarketinget?
Szakértői kutatások bizonyítják, hogy azok a marketingesek, akik dokumentált tartalommarketing-stratégiát alkalmaznak, sokkal hatékonyabbak és lényegesen könnyebben veszik az akadályokat is. Mi több, könnyebben alá tudják támasztani a tartalommarketingre fordított összegeket feletteseiknek.
Szóval hogyan segít a marketingben ez a dokumentáció?

 

Minden érintettet tájékoztat a tudnivalókról

Fontos, hogy az érintettek már az első pillanattól kezdve a stratégia részesei legyenek. Tartalomstratégiád dokumentálásával mind a cégen belüli, mind a külső illetékesek jobban átlátják majd rövid- és hosszútávú céljaidat. Mi több, azt is könnyebben értelmezik, hogy ők milyen szerepet kapnak ezen célok elérésében, és hogy mik a feladataik.

 

Lehetővé teszi a teljesítmény nyomon követését

Ha nem tudod, hogy jó irányban haladsz-e kitűzött céljaid felé, akkor azt sem fogod tudni, hogy érdemes-e így folytatnod stratégiádat, vagy csak az idődet és pénzedet vesztegeted vele. Dokumentációd segít megállapítani a legfontosabb mutatókat, hogy mindig pontosan tudd, mennyit haladtál céljaid irányába.

 

Segít az erőforrások és a költségkeret elosztásában

Akár szeretnéd megmagyarázni, hogy miért van szükséged egy bizonyos költségkeretre, akár szeretnéd nyomon követni, hogy melyik csatornába mennyit fektettél, dokumentációd segít majd, hogy ne csússz ki a keretek közül.

 

Mi is ez a 10 lépés, amellyel felállíthatod tartalommarketing-stratégiádat? Azt a cikk 2. részéből megtudhatod!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!