Egészségügyi tartalommarketing-stratégia 10 lépésben - 1.rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így állíts össze egy egészségügyi tartalommarketing-stratégiát 10 lépésben - 1.rész

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

tartalommarketing

Az egészségügyi tartalmak nem csupán elnyerhetik az érdeklődők bizalmát, hanem akár hosszútávú, márkahű ügyfelekké is átalakíthatják őket. Na persze, az igényes tartalmak előállítása nem egyszerű feladat, hiszen fontos, hogy szakmailag pontosak legyenek és aktivitásra ösztönözzék célközönségedet. Ha hozzávesszük, hogy mindezt folyamatos rendszerességgel kell biztosítanod az embereknek, akkor rögtön láthatóvá válik, hogy nem kis kihívással állsz szemben.

Ahhoz, hogy átláthatóbbá tedd ezt a folyamatot, egy teljes tartalommarketing-stratégiára lesz szükséged – a legtöbb marketinges azonban nem foglalkozik ezzel.
Egy megfelelően dokumentált stratégia hiányában sokkal nehezebb lesz olyan tartalmakat készítened, amelyek:

  • érthetően kommunikálják márkád üzenetét;
  • passzolnak márkád személyiségéhez;
  • a közönségednek szólnak, hogy annak tagjai azonosulni tudjanak márkáddal;
  • segítenek márkád növekedésében.

Mielőtt azonban rátérnénk a tartalommarketing-stratégia elkészítésének menetére, meg kell válaszolnunk egy fontos kérdést:

 

Mi is az a tartalommarketing?

A tartalommarketing lényegében azt jelenti, hogy rendszeresen értékes, releváns tartalmakat publikálsz az erre alkalmas csatornákon, hogy ezzel új közönségre (és ügyfelekre) tehess szert, illetve megerősítsd kapcsolatodat a meglévőkkel.
Az egészségügyi tartalmak elkészítésekor mindezen kívül a különböző szabályozásokra is oda kell figyelni, beleértve többek között a Google egészségügyi márkáknak szóló előírásait.

 

Miért van szüksége minden egészségügyi márkának tartalommarketingre?

Nélkülözhetetlen a digitális világban

Habár az egészségügy sosem volt igazán naprakész a digitális átalakulást illetően, a 2020-ban kitörő világjárvány jelentősen felgyorsította az innovációkat.
Öt évvel ez előtt egy átlagos egészségügyi techcégek kevesebb, mint a költségvetésük 20%-át fordították digitális marketingre. Egy újonnan végzett kutatás szerint azonban ez az arány a következő években megduplázódik majd.

A páciensek elvárják

Főleg a 2020-as év lezárásainak köszönhetően minden korábbinál többen fordultak az internethez az egészségügyi tájékozódás és ügyintézés céljából. Nem csak az online információkeresés, hanem a telemedicina igénybevétele is növekedett, és biztos lehetsz benne, hogy ez a trend nem tűnik majd el a járvány csillapodása után.
A páciensek elvárják a célzott és naprakész információkat, ezért fontos, hogy olyan tartalmakat készíts számukra, amelyek választ kínálnak a legégetőbb, legrelevánsabb kérdésekre. Mindez segít majd, hogy megbízható, hiteles forrásként tekintsenek rád, amivel persze a bizalmukat is könnyebben elnyerheted.

 

Miért van szükség külön tartalommarketing-stratégiára?

Segít megerősíteni a márkaismertséget

Miközben céljaid kitűzésén dolgozol csapatoddal, a folyamat során előbb-utóbb elkezditek majd felsorolni, hogy milyen igényekre, problémákra, szükségletekre kínáltok megoldást ügyfeleiteknek. Ezzel lényegében elkezditek megbízható márkaként pozícionálni magatokat a piacon.

 

Segít a gondolatvezetői státusz kiépítésében

Egy jó tartalomstratégia segít gondolatvezetőként pozícionálni cégedet. Ha megmutatod, hogy márkád szakértő azokon a területeken, amelyek érdeklik közönségedet, akkor sokkal könnyebben elnyered majd bizalmukat és hűségüket is, hiszen értékes forrásokként tekintenek majd tartalmaidra.

 

Segít kihasználni a digitális marketingcsatornákat

Egy jól dokumentált tartalommarketin-stratégia lehetővé teszi számodra, hogy kiválaszd a legjobb csatornákat digitális marketingedhez, és hogy a legtöbbet kihozhasd belőlük tartalmaiddal.

 

Segít az egészségügyi SEO-ban

A tartalommarketing és a SEO szinte elválaszthatatlanok egymástól. A keresőmotorok azokat a márkákat „jutalmazzák” előkelő helyezésekkel, amelyek rendszeresen minőségi, releváns tartalmakat publikálnak.

 

Miért kell dokumentálni a tartalommarketing-stratégiát?

Egyértelmű tehát, hogy a minőségi tartalmak nélkülözhetetlenek a digitális marketing sikereihez, de miért van szükség még dokumentálni is a tartalommarketinget?
Szakértői kutatások bizonyítják, hogy azok a marketingesek, akik dokumentált tartalommarketing-stratégiát alkalmaznak, sokkal hatékonyabbak és lényegesen könnyebben veszik az akadályokat is. Mi több, könnyebben alá tudják támasztani a tartalommarketingre fordított összegeket feletteseiknek.
Szóval hogyan segít a marketingben ez a dokumentáció?

 

Minden érintettet tájékoztat a tudnivalókról

Fontos, hogy az érintettek már az első pillanattól kezdve a stratégia részesei legyenek. Tartalomstratégiád dokumentálásával mind a cégen belüli, mind a külső illetékesek jobban átlátják majd rövid- és hosszútávú céljaidat. Mi több, azt is könnyebben értelmezik, hogy ők milyen szerepet kapnak ezen célok elérésében, és hogy mik a feladataik.

 

Lehetővé teszi a teljesítmény nyomon követését

Ha nem tudod, hogy jó irányban haladsz-e kitűzött céljaid felé, akkor azt sem fogod tudni, hogy érdemes-e így folytatnod stratégiádat, vagy csak az idődet és pénzedet vesztegeted vele. Dokumentációd segít megállapítani a legfontosabb mutatókat, hogy mindig pontosan tudd, mennyit haladtál céljaid irányába.

 

Segít az erőforrások és a költségkeret elosztásában

Akár szeretnéd megmagyarázni, hogy miért van szükséged egy bizonyos költségkeretre, akár szeretnéd nyomon követni, hogy melyik csatornába mennyit fektettél, dokumentációd segít majd, hogy ne csússz ki a keretek közül.

 

Mi is ez a 10 lépés, amellyel felállíthatod tartalommarketing-stratégiádat? Azt a cikk 2. részéből megtudhatod!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!