Már csak néhány hónap választ el minket egy újabb, vélhetően nem eseménytelenül eltelő évtől. Már most érdemes felkészülni azokra a változásokra amik a tartalom marketing területén várnak ránk. Lássunk most 5 trendet amin érdemes elgondolkozni az új stratégiák kidolgozása során.
1. Tartalom marketing trend 2017 – Még több videó
Az internet sebessége és a mobil használat folyamatos növekedése, lehetővé teszi a videók lejátszását bárhol és bármikor. A marketingesek ezért egyre több jó minőségű videót készítenek főleg az olyan közösségi platformok, mint a Facebook, Instagram, Youtube felhasználói számára.
Tartsuk azonban szem előtt, mielőtt őrült videógyártásba kezdenénk, hogy a különböző platformokra különböző minőségű, hosszúságú, tartalmú videót érdemes készíteni. A szociális érzékekre, megosztásra ösztönző videók jól működnek a Facebookon. A tematikus, jól kereshető és örökzöld videók a YouTube-on kapjanak helyet. A rövid, figyelemfelkeltő videók pedig az Instagram közönségét fogják megérinteni.
2. Tartalom marketing trend 2017– Új platformok
A bizalom és a hitelesség az a két kulcsfontosságú tényező, amely alapján az emberek kiválasztják, mely tartalomkészítőknek hisznek és kiket fognak a jövőben követni. Ezt gyakran face-to-face nehéz elérni, de a közösségi platformok remek lehetőséget adnak a cégeknek, hogy arcot és személyiséget adjanak a márkáknak ezáltal közelebb kerüljenek a közönséghez.
A közösségi kommunikációnk megtervezése előtt, jó tisztában lenni vele, hogy ezek a felületek főleg a fiatalabb korosztály (34 éves kor alatti felhasználók) játszótere. A cél a vevőkkel, a közönséggel való kapcsolat elmélyítése lesz a jövőben is.
3. Tartalom marketing trend 2017– A mobil kötelező lesz, nem lehetőség
Az internet felhasználók több, mint 80%-a okostelefon tulajdonos és azt rendszeresen használja is. A mobil felhasználók rendkívül célorientáltak. Azt akarják, hogy az információkhoz gyorsan hozzájussanak, azok könnyen áttekinthetőek legyenek és a böngészési élményt ne rontsák rossz minőségű fotók , videók sem. Azok a honlaptulajdonosok, akik időt és energiát fektetnek a látogatók jellemzőinek vizsgálatára, láthatják, hogy a mobilon megnyitott weboldalak száma az elmúlt években megsokszorozódtak. Aki tehát még mindig nem tökéletesítette weboldalát , az potenciális vevőktől eshett el.
4. Tartalom marketing trend 2017– Részletes információk
Az emberek többé nem csupán egy választ akarnak. A megoldást akarják a problémára. A Google és a versenytársak azt szeretnék, hogy a felhasználók a tökéletes választ azonnal megkapják. Következésképpen, azon weboldalak forgalma, amelyek rövid válaszokat kínálnak a jövőben csökkenni fognak. Ez arra kényszeríti a marketingeseket, hogy részletesebb leírásokat és információkat hozzanak létre. A cél a minél rövidebb úton megtalálni a keresett válaszokat, mely mellőz minden mellébeszélést.
5. Tartalom marketing trend 2017– Folyamatosan változó megosztási formák
A hagyományosan írt tartalmak saját felületeken való megjelenése mellett, mint például a blogok, az elmúlt néhány évben tapasztalható,hogy a közösségi média platformok folyamatosan újítanak a közzététel formáját illetően. Például a LinkedIn 2014 megjelent a Pulse-al ami egy native blogplatform, a Facebook pedig elindította az Insta cikkeket, ami lehetővé teszi, hogy a tartalmakat a Facebook keretein belül fogyaszthassuk.
A legfontosabb az, hogy felismerjük, mely eszközök használatába érdemes időt és energiát fektetni. Az alábbi kérdéseket megválaszolva könnyen eldönthetjük, mely eszközök lesznek hatékonyak számunkra. Ki a célközönség? Milyen oldalakat látogatnak gyakran? Milyen tartalmakat néznek szívesen?