Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért gazdaságosabb megoldás a SEO a fizetett hirdetések helyett

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

SEO

A fizetett keresőhirdetések egy népszerű digitális marketingtaktika. Fő vonzerejét az adja, hogy a hirdetőknek az úgynevezett PPC (pay-per-click) modellben csak akkor kell fizetniük, ha valaki rá is kattint hirdetéseikre, nem pedig azok puszta megjelenéséért. De vajon tényleg megéri fizetett hirdetéseket futtatni a Google vagy a Bing keresőjében?

Természetesen mindez csak akkor igaz, ha a SEO-t profi módon, stratégiába foglaltan végzed. Ha nincs erre időd, bízd ránk nyugodtan vállalkozásod marketingjét! Kattints IDE, és vedd fel velünk a kapcsolatot még ma! 

 

A Teknicks 1000 fővel készült felmérése szerint a keresőmarketing, illetve a fizetett keresési hirdetések már nem olyan hatékonyak, mint egykor.

 

A válaszadók közül (akiknek a nagy része Google-t használ) 35,7%-uk nagy valószínűséggel különbséget tud tenni egy hirdetés és egy organikus találat között. Amikor arról kérdezték őket, hogy a Google fizetett keresőhirdetései jobb eséllyel felelnek-e meg szükségleteiknek, mint az organikus találatok, 45%-uk nem értett egyet, míg 35%-uk semleges választ adott.

 

Szóval mi a helyzet a fizetett keresőhirdetésekkel?

 

Azt kapod, amit megfizetsz

A modern fogyasztók, különösen a fiatalabb generációk a hiteles márkákat támogatják szívesebben. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül reagálnak majd pozitívan a hirdetésekbe fektetett beruházásaidra. Na persze, vannak olyan márkák is, amelyeknek valóban jól működhet a Google Ads – különben nem lenne ennyire népszerű. Azonban a helyzet általában az, hogy olyan komoly összegeket fizetsz azonnali jutalmakért, amelyeket jobban megérné másba fektetni.

 

A fizetett hirdetések csak addig aktívak, amíg fizetsz értük, míg a webhely fejlesztése és SEO-ja (keresőoptimalizálása) sokkal hosszabb távú befektetések. A keresőmotorok azokat a webhelyeket emelik az első találatok közé, amelyek a legjobb felhasználói élményt nyújtják látogatóiknak, tehát hasznos tartalmakat kínálnak, gyorsak, biztonságosak és megbízhatóan működnek mobileszközökön is. Egy jó organikus helyezés idővel egyre több forgalmat hozhat neked, míg egy hirdetés azonnal megszűnik, amint nem fizetsz érte tovább.

 

Szóval hogyan javíthatod organikus helyezéseidet egy hosszútávú SEO stratégiával? Íme néhány tipp ehhez!

 

1. A felhasználókra koncentrálj a kulcsszavak helyett

A digitális marketingesek évek óta tudják, hogy a kulcsszavak SEO alappillérei. A gond ezzel csak az, hogy a felhasználók nem kulcsszavakban gondolkodnak. A Google éppen ezért évek óta dolgozik azon, hogy minél hatékonyabban értelmezni tudja az emberi beszédet, háttérbe szorítva ezzel a kulcsszavak szerepét a rangsorolásban és így a keresőoptimalizálásban is.

 

A keresőóriás ma már sokkal inkább az olyan webhelyeket jutalmazza előkelő rangsorolással, amelyek kiváló felhasználói élményt és minőségi tartalmakat kínálnak a felhasználóknak. Ha tehát látogatókat szeretnél bevonzani webhelyedre, akkor első sorban ezekkel kell foglalkoznod. Készíthetsz például egy „gyakran ismételt kérdések” oldalt, ahol felsorolhatod és megválaszolhatod ügyfeleid leggyakrabban feltett kérdéseit cégeddel és kínálatoddal kapcsolatban. E mellett tartózkodj a kulcsszavak erőltetett halmozásától is.

 

2. Építs értékes kapcsolatokat

Függetlenül attól, hogy milyen iparágat képviselsz, biztosan több olyan blog és webhely is van ezen a területen, amelyek népes követőbázissal rendelkeznek. Érdemes kölcsönösen előnyös kapcsolatokat kialakítani más tartalomkészítőkkel, hogy osztozhassatok egymás közönségén, és hitelesebbé tehessétek egymás tartalmait.

 

Kezdésképpen próbálj hasznos hozzászólásokat fűzni tartalmaikhoz ahelyett, hogy rögtön megpróbálnád eladni nekik magadat vagy kínálatodat.

 

Ha létrejön a kapcsolat, helyezz el hivatkozásokat más szerzők tartalmaira saját cikkeidben. Ha rendszeresen próbálsz így kedveskedni másoknak, akkor jó eséllyel viszonozzák majd ezt számodra. Ne feledd azonban, hogy ha a hivatkozásokról van szó, akkor a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség!

 

3. Kínálj friss tartalmakat

A legjobb tartalmak relevánsak, aktuálisak, hasznosak, és tökéletesen válaszokat vagy információkat kínálnak célközönséged számára. Ez persze nem jelenti azt, hogy a régi tartalmak idővel értéküket veszítik, hiszen olykor-olykor új, naprakész információkkal frissítheted őket, és persze írhatsz olyan örökzöld cikkeket is, amelyek évekig relevánsak maradnak iparágadon belül.

 

Korábbi tartalmaidat kiegészítve akár új tartalmakat is készíthetsz, például összevonhatsz néhány cikket egy e-könyvvé.

 

Az organikus rangsorolás számos tényezőtől, szemponttól függ. Lehetetlenség egy nap alatt rendszeres előrelépést tenni a SEO-ban, de ennek nem is ez a lényege. A keresőoptimalizálás egy hosszútávú beruházás és folyamat, ami idővel egyre jobb eredményeket hozhat anélkül, hogy folyamatosan fizetett hirdetésekre kellene támaszkodnod.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!