SEO vagy fizetett hirdetések: miért hatékonyabb a SEO?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért gazdaságosabb megoldás a SEO a fizetett hirdetések helyett

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

SEO

A fizetett keresőhirdetések egy népszerű digitális marketingtaktika. Fő vonzerejét az adja, hogy a hirdetőknek az úgynevezett PPC (pay-per-click) modellben csak akkor kell fizetniük, ha valaki rá is kattint hirdetéseikre, nem pedig azok puszta megjelenéséért. De vajon tényleg megéri fizetett hirdetéseket futtatni a Google vagy a Bing keresőjében?

Természetesen mindez csak akkor igaz, ha a SEO-t profi módon, stratégiába foglaltan végzed. Ha nincs erre időd, bízd ránk nyugodtan vállalkozásod marketingjét! Kattints IDE, és vedd fel velünk a kapcsolatot még ma! 

 

A Teknicks 1000 fővel készült felmérése szerint a keresőmarketing, illetve a fizetett keresési hirdetések már nem olyan hatékonyak, mint egykor.

 

A válaszadók közül (akiknek a nagy része Google-t használ) 35,7%-uk nagy valószínűséggel különbséget tud tenni egy hirdetés és egy organikus találat között. Amikor arról kérdezték őket, hogy a Google fizetett keresőhirdetései jobb eséllyel felelnek-e meg szükségleteiknek, mint az organikus találatok, 45%-uk nem értett egyet, míg 35%-uk semleges választ adott.

 

Szóval mi a helyzet a fizetett keresőhirdetésekkel?

 

Azt kapod, amit megfizetsz

A modern fogyasztók, különösen a fiatalabb generációk a hiteles márkákat támogatják szívesebben. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül reagálnak majd pozitívan a hirdetésekbe fektetett beruházásaidra. Na persze, vannak olyan márkák is, amelyeknek valóban jól működhet a Google Ads – különben nem lenne ennyire népszerű. Azonban a helyzet általában az, hogy olyan komoly összegeket fizetsz azonnali jutalmakért, amelyeket jobban megérné másba fektetni.

 

A fizetett hirdetések csak addig aktívak, amíg fizetsz értük, míg a webhely fejlesztése és SEO-ja (keresőoptimalizálása) sokkal hosszabb távú befektetések. A keresőmotorok azokat a webhelyeket emelik az első találatok közé, amelyek a legjobb felhasználói élményt nyújtják látogatóiknak, tehát hasznos tartalmakat kínálnak, gyorsak, biztonságosak és megbízhatóan működnek mobileszközökön is. Egy jó organikus helyezés idővel egyre több forgalmat hozhat neked, míg egy hirdetés azonnal megszűnik, amint nem fizetsz érte tovább.

 

Szóval hogyan javíthatod organikus helyezéseidet egy hosszútávú SEO stratégiával? Íme néhány tipp ehhez!

 

1. A felhasználókra koncentrálj a kulcsszavak helyett

A digitális marketingesek évek óta tudják, hogy a kulcsszavak SEO alappillérei. A gond ezzel csak az, hogy a felhasználók nem kulcsszavakban gondolkodnak. A Google éppen ezért évek óta dolgozik azon, hogy minél hatékonyabban értelmezni tudja az emberi beszédet, háttérbe szorítva ezzel a kulcsszavak szerepét a rangsorolásban és így a keresőoptimalizálásban is.

 

A keresőóriás ma már sokkal inkább az olyan webhelyeket jutalmazza előkelő rangsorolással, amelyek kiváló felhasználói élményt és minőségi tartalmakat kínálnak a felhasználóknak. Ha tehát látogatókat szeretnél bevonzani webhelyedre, akkor első sorban ezekkel kell foglalkoznod. Készíthetsz például egy „gyakran ismételt kérdések” oldalt, ahol felsorolhatod és megválaszolhatod ügyfeleid leggyakrabban feltett kérdéseit cégeddel és kínálatoddal kapcsolatban. E mellett tartózkodj a kulcsszavak erőltetett halmozásától is.

 

2. Építs értékes kapcsolatokat

Függetlenül attól, hogy milyen iparágat képviselsz, biztosan több olyan blog és webhely is van ezen a területen, amelyek népes követőbázissal rendelkeznek. Érdemes kölcsönösen előnyös kapcsolatokat kialakítani más tartalomkészítőkkel, hogy osztozhassatok egymás közönségén, és hitelesebbé tehessétek egymás tartalmait.

 

Kezdésképpen próbálj hasznos hozzászólásokat fűzni tartalmaikhoz ahelyett, hogy rögtön megpróbálnád eladni nekik magadat vagy kínálatodat.

 

Ha létrejön a kapcsolat, helyezz el hivatkozásokat más szerzők tartalmaira saját cikkeidben. Ha rendszeresen próbálsz így kedveskedni másoknak, akkor jó eséllyel viszonozzák majd ezt számodra. Ne feledd azonban, hogy ha a hivatkozásokról van szó, akkor a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség!

 

3. Kínálj friss tartalmakat

A legjobb tartalmak relevánsak, aktuálisak, hasznosak, és tökéletesen válaszokat vagy információkat kínálnak célközönséged számára. Ez persze nem jelenti azt, hogy a régi tartalmak idővel értéküket veszítik, hiszen olykor-olykor új, naprakész információkkal frissítheted őket, és persze írhatsz olyan örökzöld cikkeket is, amelyek évekig relevánsak maradnak iparágadon belül.

 

Korábbi tartalmaidat kiegészítve akár új tartalmakat is készíthetsz, például összevonhatsz néhány cikket egy e-könyvvé.

 

Az organikus rangsorolás számos tényezőtől, szemponttól függ. Lehetetlenség egy nap alatt rendszeres előrelépést tenni a SEO-ban, de ennek nem is ez a lényege. A keresőoptimalizálás egy hosszútávú beruházás és folyamat, ami idővel egyre jobb eredményeket hozhat anélkül, hogy folyamatosan fizetett hirdetésekre kellene támaszkodnod.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!