SEO, keresőoptimalizálás - Tanácsok és tippek, amiket mindenkinek érdemes megfogadnia

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Profi SEO tanácsok, amit minden kisvállalkozás és nemzetközi cég megfogadhatna

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

SEO

A legkisebb helyi vállalkozók és a nemzetközi óriáscégek számos dologban különböznek egymástól, de van valami, ami mindkét kategóriára egyaránt vonatkozik: gyakoriak köztük azok, amelyek keresőoptimalizálása hiányos, vagy szinte nem is létezik.

Nem számít, hogy egy évtizedek óta sikeres autómárkáról, vagy egy helyi, éppen felfutó személyi edzőről van szó, a keresőoptimalizálás elengedhetetlen az online láthatóság (és ebből következtetve az ügyfelek számának) fellendítéséhez.

 

Mi az a keresőoptimalizálás?

Ha még nem hallottál a keresőoptimalizálásról (röviden „SEO”), akkor röviden azt kell tudnod róla, hogy olyan tevékenységek, technikák és lépések összességéről van szó, amelyek segítenek egy weboldalt az első találatok közé emelni, amikor az ember rákeres valami relevánsra az interneten.

 

Ez persze egy nagyon egyszerű definíció, egy nagyon komplex témáról, de a lényeg az, hogy a jó keresőoptimalizálással elérheted, hogy webhelyedet, vagy annak weboldalait a keresőmotorok (Google, stb.) előkelő rangsorolásban részesítsék, és a többi találat felett jelenítsék meg a keresésekkor.

 

Ebben rengeteg tényező közrejátszik, és mindegyiket külön is boncolgathatnánk, de most első sorban olyan SEO tippekre koncentrálunk, amiket mindenki megpróbálhat implementálni saját online marketing stratégiájába!

 

Tippek a hatékony keresőoptimalizáláshoz

1. Optimalizáld képi tartalmaidat

A keresőoptimalizálás az oldal teljes tartalmának optimalizálásáról szól, nem pedig csak a szöveges tartalmakról. A képek optimalizálása azt jelenti, hogy addig tömöríted őket, míg minőségük elfogadható marad, de fájlméretük sokszorosára csökken. Ez segít abban, hogy gyorsabban betöltődjenek, és ne fogják vissza az oldal sebességét. Az oldal sebessége nagyon fontos SEO szempont.

 

2. Próbálj ki különböző webtárhelyeket

A webtárhelyek esetén a legfontosabb szempontok a megbízhatóság, a stabilitás, és a sebesség. Minél gyorsabban tudja egy webtárhely kiszolgálni a felhasználókat, és minél ritkábban elérhetetlen, annál pozitívabb böngészési élményt nyújt majd nekik webhelyed, és annál optimalizáltabb lesz a keresésre.

 

3. Helyezz el egy felhívást a cím címkében és a címsorokban

Ezeknek a felhívásoknak a jellege aszerint változik majd, hogy milyen területen is dolgozol. Érdemes rákeresni néhány releváns kulcsszóra a Google-ban, és megnézni, hogy versenytársaid milyen jellegű címekkel kerültek előkelő pozícióba.

 

4. Helyezz el egy felhívást az oldal leírásában is

Ha egy kreatív szöveggel rá tudod venni a felhasználókat, hogy az oldaladra kattintsanak, akkor máris szereztél egy átkattintást. Az átkattintások pedig közvetlen SEO szempontnak számítanak.

 

5. Optimalizálj long tail keresésekre

A long tail keresések olyan keresések, amelyek 3 vagy több szóból állnak. Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy milyen long tail keresések népszerűek célközönséged köreiben, akkor megint csak érdemes megvizsgálni, hogy mely keresésekre jelennek meg versenytársaid. Nézd meg tartalmaikat, és hogy milyen kifejezések jelennek meg gyakran közöttük.

 

6. Kínálj minőségi, részletes tartalmakat

Minél átfogóbban beszél egy tartalom egy témáról, minél több kérdést válaszol meg, és minél több képpel szemlélteti mindezt, annál optimalizáltabbá válik a keresésre. A tartalommarketing lényege a hasznos, érdekes tartalmak biztosítása, a terjedelem pedig fontos szempont. Arra is ügyelned kell, hogy tartalmaid mindig naprakészek legyenek. A népszerű tartalmakat érdemes időnként frissíteni, hogy továbbra is relevánsak maradjanak.

 

7. Vezesd rá a látogatókat arra, amit elvársz tőlük

Minden tartalmadnak lesz valamilyen célja. A legtöbbnél általában ez az információközlés, de sok olyan is lesz majd, ahol például egy blogbejegyzés egy konverziós folyamat egyik lépését segíti majd elő (például egy CTA elhelyezésével) – a landing oldalak szintén jó példák erre. Bármi is tartalmad célja, az egészet úgy kell felépítened, hogy rávezesd az olvasót arra, amit szeretnéd, hogy megtegyen.

 

8. Ellenőrizd, hogy tartalmaid nem-e tartalmaznak hibás hivatkozásokat

Rendszeresen ellenőrizned kell, hogy webhelyeden ne szerepeljenek hibás hivatkozások, ezeket ugyanis sem a felhasználók, sem a keresőmotorok nem díjazzák. Persze nem lehetsz ott azonnal, hogy minden hivatkozást kijavíts, és nem mindig van beleszólásod, hogy más oldalak hogyan linkelnek a sajátodra. Ezért készíts egy olyan 404-es hibaoldalt, ami megpróbálja megtartani a felhasználót, és nem tántorítja el a további böngészéstől.

 

9. Használj belső hivatkozásokat…

Nem szabad megfeledkezni a belső hivatkozásokról sem, hiszen ezek adják a webhely szerkezetét, és biztosítják, hogy a felhasználók gondtalanul navigálhassanak a kapcsolódó témájú tartalmak között. A keresőmotorok számára is hasznos ez, hiszen ezek robotjai a hivatkozásokat követve térképezik fel webhelyedet.

 

10. …és külső hivatkozásokat is

Ha találsz olyan tartalmakat az interneten, amelyek kapcsolódnak például egy most írt cikkedhez, és úgy véled, hogy további értékes információkkal szolgálhatnak olvasóidnak, akkor hivatkozz rájuk! A Google figyeli, hogy milyen tartalmakra hivatkozol, és ha azok témája kapcsolódik a tiédhez, és a domainjük tekintélye elég nagy, akkor ez segíthet saját tartalmaid rangsorolásában. 

 

11. Vedd komolyan tartalmaid népszerűsítését

A visszahivatkozások továbbra is a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak a Google szemében, hiszen ezek hitelességet adnak a tartalmaknak. Még ha egy tartalom népszerűvé is válik, további releváns webhelyekről származó hivatkozásokkal csak még feljebb kerülhet a rangsorolásban. Ez lényegében a 10-es pont másik oldala.

 

12. Gondosan válaszd meg csatornáidat

Ne pazarolj erőt, időt és pénzt azokra a csatornákra (forgalomforrásokra), amik nem működnek. Nem minden cég vagy márka számára ideális például az Instagram, de az e-mail marketinggel nehéz melléfogni. Derítsd ki, hogy mely csatornákon keresztül érheted el célközönségedet, és koncentrálj ezekre!

 

13. Ne sajnáld a pénzt

A fizetett hirdetések, a fizető SEO eszközök, a megvásárolt képek – ezek mind olyan befektetések, amelyek hosszútávon rengeteg értéket képviselnek majd márkád számára. Ne sajnáld rájuk a pénzt, de ne is költs olyasmikre, amikről tudod, hogy még nincs rájuk szükséged. Ha egyszer lesz, azt észre fogod venni.

 

14. Figyelj oda a statisztikákra

Csak akkor tudhatod, hogy keresőoptimalizálásod hatékony-e, ha van hol figyelemmel követned annak eredményeit. A Google Analytics az egyik legjobb ingyenes eszköz erre, ezért érdemes megismerkedned vele, ha még nem tetted meg.

 

15. Ne félj önmagad adni

A keresőoptimalizálásnak sok „írott” szabálya van ugyan, de ez nem jelenti azt, hogy mindig mindenben a tökéletességre kell, hogy törekedj. Kezeld ezeket a „szabályokat” útmutatókként, és építs fel rájuk egy olyan stratégiát, ami számodra a legideálisabb. Tesztelgess, hibázz, tanulj belőle. Ki tudja, talán pont te leszel az, aki rábukkan a következő év leghatékonyabb SEO trükkjére!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!