SEO hibák, amelyeket esélyes, hogy Te is elkövetsz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tipikus SEO hibák, amiket valószínúleg Te is elkövetsz - pedig figyelned kéne rá!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

SEO

Hibázni mindenki szokott, a keresőoptimalizálás pedig nem tartozik a legegyszerűbb feladatok közé, különösen manapság, amikor a Google által lefektetett szabályok lényegében napi rendszerességgel változnak (legalább is ilyen gyakran frissül a keresőóriás algoritmusa)… A “Mit csinálj”-ról már sokat beszéltünk, de most nézzük azokat a SEO hibákat, amelyeket rengetegen elkövetnek – pedig nem kéne!

Kulcsszavak a Google Cégem adatlap nevében? Nem olyan jó ötlet, mint amilyennek tűnik...

Ha nem ma kezdted a keresőoptimalizálást, akkor bizonyára tisztában vagy a kulcsszavak jelentős szerepével. Kulcsszavakat írunk az oldalak címébe, a különböző meta mezőkben, a tartalom bevezetőjébe, a tartalomba, a képek alt címkéibe, kulcsszavakat használunk a hirdetéscélzáshoz és még sorolhatnánk.

 

Egyértelmű tehát, hogy SEO célokból érdemes elhelyezni a kulcsszavakat a Google Cégem adatlapon megjelenő névben is, nem igaz? Messze nem! A kulcsszavak elhelyezése az adatlap nevében (hacsak a cég hivatalos, bejegyzett nevében nem szerepelnek) a Google szabályzata szerint tilos!

 

Jó, de honnan tudja a Google, hogy szabálysértésről van-e szó. Nos, a rosszindulatú versenytársak bármikor jelenthetik céged adatlapját a Google csapatának, akik utánanézhetnek céged hivatalos nevének, és ha ez nem passzol azzal, amit megadtál, akkor jön a spambüntetés. A lényeg tehát, hogy ne próbáld meg kijátszani a rendszert, mert semmit nem érhetsz el vele.

 

Nem biztonságos webhely… a Google és a felhasználók sem szeretik.

A Google rangsorolási szempontjainak nagy része féltve őrzött titok, azonban a szupervállalat gyakran megosztja a nyilvánossággal azokat az irányelveket, amelyek segíthetnek, hogy a webmesterek egy jobb felhasználói élményt nyújthassanak látogatóiknak. Ez történt 2014-ben is, amikor a Google bejelentette, hogy innentől kezdve a webhelyek biztonságos jellege is rangsorolási szempontnak számít. Biztonságos jelleg alatt itt azt kell érteni, hogy rendelkezik-e a webhely úgynevezett SSL tanúsítvánnyal.

 

Az SSL tanúsítványoknak több fajtája van, és ezeket külön kell megvásárolni a webhelyekhez és telepíteni azokra (persze csak egyre van szükség minden webhelyen, de több választási lehetőség is van). Az SSL tanúsítványt továbbá rendszeresen (általában évente) frissíteni kell, hogy továbbra is érvényes maradjon.

 

A biztonságos webhelyeket, tehát az SSL tanúsítvánnyal rendezőket arról lehet felismerni, hogy az URL-jük nem http-vel, hanem https-sel kezdődik. Néhány böngésző, például a Google Chrome még figyelmezteti is a felhasználókat, amikor azok egy nem biztonságos oldalra próbálnak navigálni.

 

Még ha nem is lenne rangsorolási szempont, érdemes megjegyezni, hogy egy ilyen figyelmeztetés könnyedén eltántoríthatja a felhasználókat, akik megrettennek a „Nem biztonságos kapcsolat” felirat láttán. Az SSL tanúsítványt tehát minden modern webhelynek be kell szereznie – mégis, rengeteg olyat látunk ahol még nincs meg ez a tanúsítvány.

 

Lassú webhely? Na ne. Pedig az általunk vizsgált webhelyek szinte egytől egyig messze nem ütik meg a szintet...

Habár a Google sosem árulta el, hogy milyen lassú számít túl lassúnak, arról tudunk, hogy egy felmérésükben külön kiemelték, hogy a webhelyek 53%-a 3 másodpercnél tovább tölt be. Feltételezhető tehát, hogy a Google számára a 3 másodperc lehet az elfogadható betöltési idő.

A sebesség fontos felhasználói élmény szempont, ezért érdemes egy minél gyorsabb webhelyre törekedni. Ebben segíthet a Google PageSpeed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/) eszköze, és a mobilsebesség tesztelő (https://testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb) eszköze. Ezzel vizsgáljuk mi is minden leendő ügyfelünk weboldalát, és az eredmények magukért beszélnek: szinte nincs olyan weboldal amely megütné a szintet!

 

Kattints ide a részletekért! Vagy inkább ne?

Ezt mindannyian láttuk és csináltuk már. Egy webhely olvasgatása közben egyszer csak szembe jön velünk egy sor, amiben az áll, hogy „További információkért kattints ide”. A probléma ezzel csak az, hogy az ilyen egyszerű, sablonos horgonyszövegek nem segítenek annyit a SEO-ban, mint amennyire képesek lennének.

 

Minél természetesebben tudod beépíteni hivatkozásaidat tartalmad szövegébe, és minél beszédesebb horgonyszövegeket használsz a linkek megjelölésére, annál jobb. Hogy miért? Mert a horgonyszövegek mind a felhasználóknak, mind a Google-nak segítenek értelmezni, hogy mi is áll a hivatkozás mögött, amit a keresőóriás pozitív felhasználói élménynek vesz.

 

Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a Google figyeli a hivatkozás közvetlen szövegkörnyezetét is. Ez azt jelenti, hogy minél több releváns szó és kifejezés található a hivatkozás közelében a szövegben, annál könnyebbé teszed a Google dolgát az értelmezésében… Persze a felhasználók vezetéséhez szükséges lehet az ilyen típusú link, azonban SEO értéket ne nagyon várjunk tőle.

 

A kép alt címkék elhanyagolása – igenis fontos lenne kitölteni!

Az internet egy vizuális világ, tele szöveggel, képekkel, és videókkal. Mindezen elemek abban segítenek, hogy változatos, szemléletes, kreatív, és a célnak megfelelő módon fejezhesd ki márkád üzenetét. Ha tehát nem optimalizálod megfelelően képeidet, akkor sok „SEO energiát” veszíthetsz.

 

Nem hiszed? Még maga John Mueller, a Google egyik vezető munkatársa is megerősítette a Twitteren (https://twitter.com/johnmu/status/1036901608880254976), hogy a képek alt címkéi fontosak a Google algoritmusa számára:

„Az alt szöveg rendkívül nagy segítség a Google Képek számára – ha azt szeretnéd, hogy képeid rangsoroljanak benne. Még ha lusta betöltést is használsz, tudni fogod, melyik képek töltődnek majd be, szóval helyezd el ezeket az információkat amilyen hamar csak lehet és teszteld, hogy hogyan jelenik meg.” – John Mueller, Google, 2018

 

A képek alt címkéiben olyan szöveg kell álljon, ami leírja, hogy mi látható a képen – nem azt, hogy az az a kép mit hivatott ábrázolni. Tehát ne kulcsszavakkal töltsd fel ezt a mezőt, hanem használj egy rövid, beszédes mondatot. Érdemes odafigyelni a webhelyen használt képek fájlnevére is. Mielőtt feltöltenéd képeid webhelyedre, nevezd át őket valami beszédesebbre (itt már használhatsz kulcsszavakat is).

 

A Google Térkép beágyazásának elhanyagolása

2018-ban egészen meglepő, hogy vannak még olyan cégek, amelyek még mindig nem helyeztek el egy interaktív beágyazott Google Térképet webhelyük Kapcsolat vagy Elérhetőségek oldalán. Vannak, akik egy kivágott képernyőmentést töltenek fel képként a Google Térképről, ami nagyjából annyit segít, mintha nem lenne ott semmi.

 

De miért olyan fontos a Google Térkép a webhelyen? Először is azért, mert megkönnyíti az érdeklődők számára, hogy könnyedén rátalálhassanak üzletedre/irodádra/stb. a térképen. Továbbá nem árt, ha a Google tudja, hogy hozzád (a webhelyedre) is küldheti azokat a felhasználókat, akik helyi keresést indítanak.

 

Először is keress rá cégedre a Google Térkép keresőjében, (vagy a sima Google keresőben, és kattints a térképtalálatra Google Cégem adatlapodon). Amint megvan a térkép, a bal oldalt megjelenő menüben kattints a Megosztás gombra, majd válaszd a Térkép beágyazása fület. Itt add meg a kívánt (előre beállított vagy tetszőleges) méretet, majd másold be a megjelenő kódot webhelyed megfelelő oldalának forráskódjába.

 

A „többi” találati oldalon megjelenő oldal figyelmen kívül hagyása

A „többi” találati oldal alatt azokat a találati oldalakat kell érteni, amelyekért lapozni kell a Google találatai között – tehát a második oldaltól kezdve mindent. Az ide rangsoroló oldalakról gyakran nem csak a felhasználók, hanem a webmesterek is megfeledkeznek, és sokaknál az jelenti a „megoldást”, hogy megpróbálnak új oldalakt csinálni, hátha azok majd jó rangsorolást érnek el.

 

Ez egy borzasztóan időigényes és egyáltalán nem hatékony taktika. Egyrészt sokkal több plusz (és gyakran eredménytelen) munkával jár, másrészt lehet, hogy egy tucat olyan oldalon ülsz, amelyek csak némi optimalizálást igényelnek, hogy előkelőbb rangsorolást érhessenek el.

 

A cél tehát inkább az kéne legyen, hogy a viszonylag jól teljesítő, de második találati oldalra csúszó oldalakt futtasd fel. Ehhez először persze meg kell találnod ezeket az oldalakat.
1. Nyisd meg a Google Search Console felületét.
2. Kattints a Teljesítmény jelentésre a baloldali menüben, vagy a kezdőképernyőn.
3. Válaszd ki a Lekérdezések fület (általában alapból ez az aktív).
4. A grafikon felett válaszd ki, hogy aktív legyen az Összes kattintás, az Összes megjelenítés, és az Átlagos pozíció.
5. A lent megjelenő oszlopok felett kattints a Sorok szűrése gombra (egy háromcsíkos háromszög), és válaszd az Elhelyezkedést.
6. A megjelenő sorba írd be, hogy 11, mellette pedig balra, a legördülő menüből, hogy Nagyobb, mint.

 

Az így megjelenő oldalak a 11. pozícióban, vagy lejjebb helyezkednek el a ranglistán. Rendezd sorba a találatokat Elhelyezkedés szerint, és vizsgáld meg azokat az oldalakat, amelyek a 11-20 pozíciók között helyezkednek el. Átlagosan ez a Google második találati oldala. Ezeket az oldalakat érdemes feljebb tornázni különféle SEO technikák segítségével.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!