Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

SEO

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak.
Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.
 

SEO és PPC – Hogyan működhetnek együtt a fogászati marketingben?

Ha szeretnéd elősegíteni fogászati praxisodat, akkor a SEO-ra és PPC-re együtt lesz szükséged marketingedben. A megfelelő tervezéssel és kivitelezéssel biztosíthatod, hogy ez a két marketingmódszer közös erővel vonzzanak új pácienseket rendelődbe. Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot!

1. Megjelenhetsz a Google első találati oldalán

A SEO és a PPC lehetővé teszi a fogászati szakemberek számára, hogy megjelenjenek a Google első találati oldalán. Ez azért fontos, mert a felhasználók figyelmének 80%-a ide irányul – 10-ből 8 kereső nem is lapoz át a második oldalra.
A PPC és a SEO együttes használatával több lehetőséged adódik arra, hogy kialakítsd jelenlétedet az első találati oldalon. Tény, hogy az első oldal PPC hirdetései általában kevesebb kattintást kapnak, mint az organikus találatok, sok felhasználó még mindig bízik a reklámokban, és rájuk is kattintanak. Sőt, a termékekre és szolgáltatásokra irányuló keresések 2/3-ában a felhasználók inkább a hirdetésekre kattintanak rá.

2. Használd fel a PPC kulcsszóadatokat a SEO-hoz

A SEO és a PPC mind hatékony marketingmódszerek a fogászati marketinghez, a PPC-nek azonban van egy nagy előnye. Hogy miért?
A Google néhány évvel ezelőtt eltávolította a kulcsszóadatokat a Google Analytics eszközből. Ez komoly fejfájást okozott a SEO szakemberek számára, hiszen innentől kezdve nem láthatták, hogy mely kulcsszavak vonzzák a legtöbb forgalmat webhelyükre, illetve, hogy melyekből származik a legtöbb konverzió.
A PPC adatok azonban némileg segíthetnek ellensúlyozni ezt:

  1. Nyisd meg a Google Analytics Adminisztrálás felületét
  2. Válaszd ki a tulajdont, amit kezelni szeretnél, majd a jobb oldalt megjelenő Tulajdon oszlopban válaszd a Google Ads-összekapcsolás opciót, és kövesd az eszköz utasításait

3. Keress olyan long tail kulcsszavakat SEO-val, amiket korábban nem találtál meg PPC kampányodhoz

A PPC kampányokban általában olyan kulcsszavakat érdemes megcélozni, amelyek arra utalnak, hogy a kereső felhasználónak készen áll fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért. Ez egy meglehetősen rövid lista, főleg azon kulcsszavakhoz képest, amelyekre organikusan is rangsorolhatsz webhelyed tartalmaival.
Ha sikerül kiderítened, hogy mely long tail (három, vagy több szóból álló) kulcsszavak vonzzák a legjobban konvertáló forgalmat webhelyedre, akkor ezt a tudást PPC kampányaidhoz is felhasználhatod. Ezzel óriási előnyt szerezhetsz azon versenytársakkal szemben, akik nem használják ki az összes kulcsszó-lehetőségüket reklámjaik célzására.

 

4. Rangsorolj SEO-val a drágább PPC kulcsszavakra

A fogászathoz tartozó releváns kulcsszavak (fogorvos, fogszabályozás, foghúzás, stb.) különösen költségesek lehetnek. Sok fogorvos éppen ezért nem is próbálja megcélozni őket.
Ez érthető ugyan, de még nem jelenti azt, hogy le kell mondanod ezekről a kulcsszavakról, csak éppen nem reklámjaiddal, hanem organikus tartalmaiddal kell megcéloznod őket.
Például írhatsz egy blogbejegyzést, ami az adott kulcsszóra épül, hogy jól rangsorolhass vele a nem fizetett találatok között. Persze a SEO eredményei csak később vehetők észre, de kellő kitartással és optimalizálással te is megjelenhetsz a találati listák élén (még ha nem is a hirdetések között).

5. Meríts ihletet az új tartalmakhoz a keresőkifejezés-jelentésből

A PPC többféleképpen is segíthet új kulcsszóötleteket keresni a SEO-hoz. A keresőkifejezés-jelentés a Google Ads egyik funkciója, ami megmutatja, hogy a felhasználók milyen kifejezésekre kerestek rá, amikor megjelent nekik hirdetésed. Ezek a kifejezések segítenek megállapítani, hogy pontosan hogyan is gondolkodnak fogászati praxisod ideális páciensei.

 

6. Javítsd organikus átkattintási arányodat a PPC segítségével

A Google állítása szerint egy PPC kampány az organikus SEO teljesítményeden is javíthat. Ezt az állítást a Seer egyik kutatása is alátámasztja, amelyből kiderült, hogy amikor egy cég egyszerre egy hirdetésként és egy organikus találatként is megjelenik egy találati oldalon, akkor az organikus találat átkattintási aránya (CTR) több, mint ötszörösére nőhet (a Seer példája szerint 6,15%-ról 38,26%-ra).
A Google Ads „Fizetett és organikus” jelentésében megnézheted, hogy hogyan működik együtt a SEO és a PPC. Ezt a Jelentések > Előre megadott jelentések (méretek) > Alap > Fizetett és organikus jelentésben találod.
Itt a Keresési eredmény típusa oszlopban láthatod, hogy csak a hirdetés, csak az organikus, vagy mindkét találat megjelent-e. Ez segít megmutatni, hogy melyek azok a kifejezések amelyekre organikus és fizetett találatok is megjelennek, és milyen teljesítménnyel.
Ha például egy kifejezésre sokszor megjelennek hirdetéseid, de ritkábban organikus találataid (vagy fordítva), akkor ezt az információt felhasználhatod a teljesítményük javítására.

 

7. Kerüld a kulcsszó kannibalizációt

Egyes cégek azért nem hajlandók egyszerre használni a SEO-t és a PPC-t, mert túl drága befektetésnek tartják, hogy egyszerre két marketingmódszerrel is megcélozzák ugyan azokat a kulcsszavakat. Ilyenkor gyakran elhangzik, hogy „Mégis miért fizessek a hirdetésekért, ha SEO-val ingyen is rangsorolhatok ezekre a kulcsszavakra?”
Ez egy teljesen jogos érvelés, hiszen ez az úgynevezett „PPC kannibalizáció” problémákat okozhat a rangsorolásban. Van azonban egy jó megoldás rá.
A fizetett és organikus módszerek együttes optimalizálásával (amihez a fizetett és organikus jelentést érdemes használni) elkerülheted a PPC kannibalizációt, javítva ezzel befektetéseid megtérülésén.

Ha például az egyik organikus találatod nem rangsorol jól egy bizonyos kulcsszóra, akkor megpróbálhatsz javítani az ugyan azt a kulcsszót megcélzó PPC hirdetésed teljesítményén, hogy a lehető legjobb pozícióban jelenjen meg a kiemelt találatok között. Ez segíthet ellensúlyozni az organikus forgalom hiányát.

Habár hasznos lehet egyszerre organikus és fizetett találatokkal is megjelenni egy adott kulcsszóra, ez a nem mindig a legideálisabb taktika a megtérülések szempontjából. Ha mindkét csatorna jól rangsorol ugyan arra a kifejezésre, akkor érdemes lehet visszavenni a hirdetések ajánlattételéből, hogy a felhasználók figyelme inkább az organikus találatra terelődjön.

 

8. Javítsd PPC-s minőségi mutatódat

A Google többek között egy úgynevezett minőségi mutató alapján rangsorolja hirdetéseidet, illetve állapítja meg azok kattintási árát (CPC).
A Google-nak továbbá egy másik algoritmusa is van, amely az organikus találatok rangsorolásáért felel.
Ez problémát jelenthet, ha a SEO-ért és a PPC-ért felelős munkatársak nem dolgoznak összehangoltan. A SEO szakemberek például gyakran nem veszik figyelembe a hirdetések minőségi mutatójáért felelős szempontokat. Azonban ha együttműködnek, a SEO és PPC csapatok olyan tartalmakat készíthetnek, amelyek mindkét algoritmus elvárásait kielégítik.

 

9. Hasznosítsd a webhely keresőjét

A webhelyről indított keresés a Google Analytics egy fontos SEO eszköze, hiszen segít nyomon követni, hogy a felhasználók miket írnak be a webhelyen elhelyezett keresősávba. Ez rengeteg hasznos információt kínál az új tartalmak megalkotásához, illetve a felhasználói élmény javításához.
Ugyan ezeket az információkat a PPC kampányokhoz is felhasználhatod, hiszen a keresett kulcsszavak köré hirdetéseket is kiépíthetsz (persze csak ha van hozzájuk tartozó tartalmad is). A webhelyről indított keresés nyomon követéséhez itt találsz részletes leírást.

 

10. Meríts ötletet oldalaid címeihez a legjobb hirdetéseidből

A SEO-ban nagyon fontos, hogy célközönséged azonosulni tudjon üzeneteiddel. A tartalmak címe fontos szerepet játszik ebben, ezért mindenképpen érdemes „leellenőrizned”, hogy célközönséged hogyan reagálna a különböző címvariációkra.
Szóval hogyan segíthet ebben a PPC? Lássuk:

  • Készíts két hirdetést azonos tartalommal, egyedül a címük legyen más – az a két cím, amit össze szeretnél hasnolítani.
  • Állítsd be a Google Ads-ben egy kampányt úgy, hogy mindkét hirdetést azonos gyakorisággal jelenítse meg a felhasználóknak.
  • Ahogy telik az idő, a hirdetések statisztikáiban láthatod majd, hogy melyik kapott több átkattintást.

Ezt a fajta A/B tesztelést a későbbiekben is folytathatod, míg el nem érsz egy általad ideálisnak tartott átkattintási arányt. A legjobban teljesítő címeket aztán felhasználhatod organikus tartalmaidhoz és PPC hirdetéseidhez is.

11. Az online hírnév kezelés SEO és PPC segítségével

Az online hírnév kezelése minden fogászati praxis számára fontos, hiszen gyakran ettől függ, hogy egy érdeklődő lehetséges páciens téged választ-e a különböző opciók közül.
A SEO és a PPC együttes használatával hatékonyan kezelheted fogászati praxisod online hírnevét, és még javíthatsz is rajta. A láthatóság nagy szerepet játszik a hírnévben – ha praxisod nem jelenik meg a releváns helyi keresésekre, akkor a PPC hirdetések segíthetnek ideális pácienseid elé helyezni azt.
Ugyan így a SEO is sokat segíthet, hiszen minél többször látják az emberek egy márka nevét az első találatok között (legyenek azok organikusak vagy fizetettek), annál inkább az a márka rögzül majd bennük az adott témával kapcsolatban.

 

12. Célozd újra organikus forgalmadat

A SEO segít érdeklődő forgalmat vonzani praxisod webhelyére, azonban ezek a látogatók még egyáltalán nem biztos, hogy rögtön konvertálni is fognak majd, amikor először érkeznek meg webhelyedre. Ilyenkor segíthet a remarketing.
A remarketing lényege, hogy újból megpróbálod elérni azokat a felhasználókat, akik korábban már jártak webhelyeden, de nem végezték el a kívánt konverziós műveletet (pl. nem foglaltak időpontot).
A remarketing egy nagyon hatékony módszer az elszalasztott lehetőségek visszaszerzésére, ráadásul nagyon költséghatékony is, hiszen csak olyan felhasználóknak jelennek meg hirdetéseid, akik korábban már érdeklődésüket mutatták praxisod iránt.

 

13. Akadályozd meg, hogy versenytársaid elhúzzák elöled márkás keresőforgalmadat

Semmi sem akadályozhatja meg versenytársaidat abban, hogy akár a te praxisod nevét is megcélozzák hirdetéseiddel. Ilyenkor előfordulhat, hogy még ha egy felhasználó a te praxisodra is keres rá, versenytársaid hirdetései jelennek majd meg neki.
Ezért is fontos, hogy egyes PPC hirdetésekben saját praxisod nevére is ajánlatot tégy, védekezve ezzel a „hamis” hirdetések ellen. Ezek a saját hirdetések jobban rangsorolnak majd, mint a versenytársaid „hamis” hirdetései, hiszen tartalmaid jobban kapcsolódnak a felhasználók márkás keresésihez, mint bármi, amit versenytársaid fel tudnak mutatni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!