Volt ezek között tönkre menés szélén álló szálloda, és jól prosperáló is. Sokszor volt olyan, hogy az adott hotelnek nem volt egy marketingese sem, mindent mi csináltunk, még hatalmas szállodák esetében is, de az is előfordult, hogy egy nagy csapattal kellett kommunikálni. Dolgoztam magyar szállodáknak de külföldieknek is.
Amennyiben egy szálloda népszerűsítésével bíztak meg, bizonyára tisztában vagy vele, hogy az online marketing lesz a legfontosabb feladatod. E mellett valószínűleg azt is tudod, hogy egy hatékony online hotel marketing stratégia számos kisebb-nagyobb elemből áll, amelyek temérdek kérdést vetnek fel.
Vizsgáltasd át marketing stratágiátokat a Marketing Professzorok évtizedes tapasztalatra épülő tudása alapján! Kattints ide!
Az alábbiakban ezekre a kérdésekre találsz választ, miközben lerántjuk a leplet a szállodák online marketingjéről. Következzenek a legnépszerűbb taktikák és leghasznosabb információk, amelyek segítségével határozottan teheted meg az első lépéseket a siker irányába.
A hotel marketing helyzete
A szállodaiparra manapság dinamizmus és ádáz verseny jellemző. Az Airbnb stílusú szállások elterjedésétől kezdve a globális járványhelyzetig (ami a becslések szerint 935 milliárd dolláros veszteséget okozott az ipar számára), a mögöttünk álló évtized kihívásai miatt a marketing is kénytelen volt alkalmazkodni és új megoldásokkal előállni.
Sosem volt akkora szükség a hatékony marketingstratégiákra a szállodák sikereihez, mint manapság, legyen szó egy vadonatúj tulajdon beindításáról, egy létező hotel forgalmának fellendítéséről vagy egy márka népszerűsítéséről. Ilyenkor kizárólag az online hotel marketing jöhet szóba, hiszen költséghatékonyság és potenciális elérések tekintetében sincs párja.
A Statista.com adatai szerint a népesség több, mint 67%-a használja az internetet – valamivel több, mint 5,5 milliárd ember. Közülük 5,2 milliárd a közösségi médián is jelen van.
A lehetőségek és opciók sora tehát lényegében végtelen, és a megfelelő stratégiával, illetve technológiával (na meg egy kis kreativitással) szállodád is részesülhet a digitális világ kínálta előnyökből.
Egy online marketing stratégia kialakítása hoteled számára
Egy online hotel marketing stratégia kialakításának első lépéseként gondolkodj el célközönségeden. Kiknek szól marketinged? Nagyon aprólékosnak lenned, hogy részletesen meg tudd határozni, pontosan kiket is szeretnél megcélozni.Ebben a lépésben sokat segíthet, ha készítesz néhány buyer personát, amelyek ideális vendégeidet reprezentálják. Egyszerre több buyer personád is lehet, főleg, ha többféle vendégtípust is vársz szállodádba.
Próbáld megválaszolni az alábbi kérdéseket egy-egy ilyen persona felépítéséhez:
- Mennyi idősek? Hol élnek?
- Kivel élnek együtt? Kivel utaznak együtt?
- Milyen munkát végeznek és mennyit keresnek?
- Milyen más márkákat kedvelnek?
- Mik a hobbijaik és érdeklődési köreik?
- Mit olvasnak?
- Milyen társadalmi ügyek érdeklik őket?
- Hol vásárolnak élelmiszert és ruhákat?
- Mik az életcéljaik? Mi motiválja őket leginkább?
- Mi a kedvenc úti céljuk?
- Mennyire értenek a technológiához?
- Mely közösségi platformokat szeretik?
- Hogyan kommunikálnak a munkahelyükön, barátaikkal és családtagjaikkal?
Ezután ki kell tűznöd legfőbb online marketing céljaidat. Ezeket leginkább általános üzleti céljaid és stratégiád határozzák majd meg. Például lehet, hogy üzleti cél gyanánt szeretnéd 20%-kal növelni a szálloda bevételét a következő év során, és népszerűbbé szeretnéd tenni márkádat a millenáris körökben.
Online marketing céljaidat is ezek alapján tűzheted ki. Például az Instagram-követők megkétszerezése, hogy több millenáris utazót érhess el és a webhelyforgalom növelése 50%-kal, hogy közelebb kerülhess az általános, hosszútávú üzleti célokhoz.
Miután megvannak ezek a jól definiált célok és tudod, hogy kiknek szól marketinged, ideje lesz elmélyülni online marketing stratégiád részleteiben. Stratégiádnak az online marketing azon eszközeit kell magába foglalnia, amelyek segítenek majd elérni céljaidat, és persze azt is, hogy miként használod majd ezeket az eszközöket.
A legnépszerűbb és leghatékonyabb ilyen eszközök többek között:
- tartalommarketing
- közösségi média marketing
- Influencer marketing
- email marketing
- Online vélemények és hírnévkezelés
- SEO, helyi SEO és online hirdetések
Ha a felsorolt kifejezések közül néhány teljesen idegen számodra, akkor ne aggódj – az alábbiakban mindent részletesen elmagyarázunk!
Az online hotel marketing eszközei
Hotel tartalommarketing
A blogbejegyzésektől kezdve, a podcasteken, online magazinokon, applikációkon, e-könyveken, rövid videókon át, egészen a virtuális valóságig, a szállodaipar mindig is temérdek lehetőséget kínált olyan tartalmak előállítására, amelyek nem csak inspirálják az utazókat, hanem értékeket is nyújtanak nekik. Az igazán jó tartalmak segíthetnek közönséged felépítésében, meglévő ügyfélkapcsolataid megerősítésében, a márkahűség megszilárdításában és a foglalások fellendítésében is.
A tartalommarketing a vásárlói utazás több szakaszában is képes megragadni az emberek figyelmét. A jó minőségű tartalmak ráadásul más online hotel marketing eszközöknek is fontos részét képezik – ilyen például a SEO és a közösségi média marketing.
Az eredményes tartalommarketingnek két fő lépése van. Először is olyan tartalmakat kell készítened, amelyeket célközönséged előszeretettel fogyaszt. Tartalmakat, amik bevonzzák az embereket.
Ezek lehetnek inspiráló blogcikkek webhelyeden – például „7 dolog, amit látnod kell, ha Egerben jársz” vagy „Útmutató egy élménydús balatoni nyaraláshoz” és így tovább. Az ilyen címek kattintásra ösztönzik az utazni vágyókat.
Ha azokat szeretnéd megcélozni, akik már aktívan tervezik utazásukat, akkor készíthetsz listákat arról, hogy miket vigyenek magukkal az útra, vagy készíthetsz útiterveket is, hogy megkönnyítsd a dolgukat. „A legjobb túraútvonalak a Mátrában” vagy „A legszebb kilátóhelyek a Börzsönyben” – érthető, igaz?
A tájékoztató jellegű podcastek és videósorozatok szintén népszerűek lehetnek, habár ezeket valamivel több időbe és erőfeszítésbe telik elkészíteni, főleg, ha az ember rendszeresen szeretné csinálni őket. Mindenesetre, ha kiderül, hogy közönséged ezeket a tartalmakat is kedveli, akkor határozottan megéri majd foglalkozni velük.
Az eredményes tartalommarketing második lépése, hogy ne légy túl direkt. E helyett úgy kell megfogalmaznod felhívásaidat és egyéb marketingüzeneteidet, hogy ezek teljesen természetesen illeszkedjenek a tartalomba.
Mondandód lezárásakor egy egyszerű „Egyébként…” lehet az átvezető a fő tartalom és a CTA között. Ha egy olyan környékről írsz éppen, aminek a közelében található (egyik) hoteled, akkor a végére beilleszthetsz egy linket a szobafoglalási felülethez.
Hotel közösségi média marketing
Az internet tele van közösségi platformokkal, és az esetek többségében felesleges egyszerre az összessel foglalkozni. De akkor hogyan válaszd ki a legjobb közösségi platformot hoteled számára? Hol érheted el a legtöbb sikert a legrövidebb idő alatt?A megfelelő közösségi platform kiválasztása a hotel marketinghez
Sajnos erre nincs egyszerű válasz, hiszen a döntés szállodád jellegétől, kínálatától és célközönségétől is függ. Az alábbi három lépés segít meghozni a döntést:
1. Ismerkedj meg a platformokkal
Mindenekelőtt tudnod kell, hogy milyen opcióid vannak, ha közösségi média marketinggel szeretnél foglalkozni szállodád számára. Íme a legnépszerűbb platformok:
- Facebook: Több, mint 3 milliárd aktív felhasználójával a Facebook a mai napig a legnépszerűbb közösségi platform, amelyen információkat oszthatsz meg, csoportokat és eseményeket hozhatsz létre.
- Instagram: Egy rendkívül népszerű vizuális platform, ami tökételesen alkalmas szállodád és a környék leglátványosabb részeinek bemutatására. Az Instagram az influencer marketing egyik legfőbb platformja is, amiről lejjebb bővebben is szót ejtünk majd.
- X (korábban Twitter): Az X a rövid bejegyzések platformja, ahol gyors híreket közölhetsz szállodáddal kapcsolatban követőidnek, illetve csatlakozhatsz a már zajló beszélgetésekhez is.
- YouTube: Egy kifejezetten videókra kiélezett platform, ahol tájékoztató, inspiráló és egyéb felvételeket oszthatsz meg közönségeddel.
- Pinterest: Egy másik népszerű vizuális platform, amelyet sokan előszeretettel használnak utazások megtervezéséhez.
- TikTok: Az utóbbi évek elsőszámú feltörekvő közösségi platformja, amelyen a rövid videók hódítanak, és amely különösen a fiatalabb korosztályok köreiben népszerű.
A felsorolt platformok mind kínálnak valamilyen fizetett hirdetési lehetőséget is, hogy még több felhasználót érhess el tartalmaiddal és marketingüzeneteiddel.
2. Vedd figyelembe közönségedet is
Ismét visszakanyarodunk útmutatónk egyik legelső gondolatához: ismerned kell a célközönségedet. Ha tudod, hogy kik ideális vendégeid, milyen platformokat használnak (és miért), illetve milyen tartalmak érdeklik őket, akkor sokkal könnyebb lesz eldöntened, hogy hová koncentráld figyelmedet és költségvetésedet.3. Gondolkodj el céljaidon
A következő lépés belegondolni, hogy mely közösségi platform hogyan segíthet átfogó üzleti céljaid elérésében. Íme néhány gyakorlati kérdés, amiket érdemes feltenned velük kapcsolatban:- Mennyi időt és pénzt kell befektetned egy adott platformba, hogy hatékonyan tudd használni?
- Vannak olyan emberek a személyzet tagjai között, akik ismerik és hatékonyan képesek kezelni valamelyik platformot?
- Milyen gyakran kell posztolni egy adott platformra, hogy hatékony lehess rajta?
- Milyen integrációs és kezelési eszközök állnak rendelkezésre az adott platformtól?
Ezek a szempontok is segítenek majd eldönteni, hogy hová összpontosítsd erőforrásaidat. Ne feledd továbbá, hogy jobban megéri egy vagy két platformra koncentrálni (és jól csinálni őket), mint megpróbálni az összesen jelen lenni (és elhanyagolni őket, mert lehetetlenség egyszerre mindenhol azonos színvonalat tartani).
A közösségi platformok alkalmazása az online hotel marketingben
Ha már tudod, hogy mely platformokat szeretnéd használni szállodád népszerűsítéséhez, akkor három fő tényezőt kell szem előtt tartanod: a konzisztenciát, a kreativitást és a versenyt.A konzisztencia itt arra utal, hogy rendszeresen kell posztolnod, és mindig úgy kell megfogalmaznod üzeneteidet, hogy párhuzamban álljanak márkád személyiségével.
Kreativitásra is szükséged lesz. A népszerűbb platformok tele vannak tartalmakkal, ezért találnod kell valamit, ami segít kiemelkedni ebből a zajból.
Persze nem kell minden egyes alkalommal valami vadonatújat alkotnod. Nézz körül versenytársaid háza táján és meríts ötletet közösségi tartalmaikból és kampányaikból.
Íme néhány konkrét tipp szállodád közösségi média marketingjéhez:
- Ügyelj rá, hogy Facebook oldalad borítóképe és leírása figyelemfelkeltők legyenek és passzoljanak márkád stílusához.
- Oszd meg elégedett vendégeid dicséreteit és pozitív visszajelzéseit az Instagramról az Instagram és a Facebook történeteid között.
- Készíts egy Facebook csoportot, ahol „kulisszák mögötti” pillanatokat oszthatsz meg a tagokkal, illetve exkluzív információkat kínálhatsz nekik a közelgő akciókról.
- Oszd meg a pozitív visszajelzéseket az X-en (azaz a Twitteren).
- Készíts márkás hashtaget, ami segít majd rátalálni a hoteleddel kapcsolatos, újraosztható tartalmakra a különböző platformokon, ahogy egyre többen kezdik el használni.
- Közvetíts élőben a szállodádban zajló eseményekről vagy akár egy kellemes pillanatról (naplemente stb.)
- Rendezz Instagram hashtag versenyt, hogy új követőket és felhasználói tartalmakat szerezhess márkád számára.
- Oszd meg a Facebookon helyi éttermek, turisztikai szervezetek és látványosságok tartalmait.
- Működj együtt utazó influencerekkel különböző platformokon, hogy még nagyobb közönségeket érhess el rajtuk keresztül.
Egy hotel közösségi média marketing stratégia összeállítása és kivitelezése során más alapvető részleteket is szem előtt kell tartanod: milyen gyakran posztolj, mikor posztolj, hogyan kövesd nyomon az emberek reakcióit és véleményeit márkáddal kapcsolatban, hogyan optimalizáld profiljaidat, illetve hogyan vezesd el az embereket a foglalásig.
Hotel influencer marketing
Az online marketing egyik fő célja minél több releváns érdeklődésű emberhez eljuttatni márkád hírét. A méretes, érdeklődő közönséggel rendelkező közösségi influencerek kiválóan alkalmasak erre, hiszen követőik sokkal jobban megbíznak bennük, mint a legtöbb márkában. Amikor egy influencer pozitívan beszél márkádról, akkor ebből a bizalomból te is részesülsz majd.Ehhez persze olyan partnereket kell találnod, akik passzolnak márkádhoz és ahhoz az üzenethez, amit szeretnél eljuttatni az emberekhez. Dolgoztak már együtt hasonló szállodákkal, mint amilyen a tiéd is? Hasonló értékeket képviselnek, mint céged, illetve stílusuk is illik márkádhoz? Olyan emberek alkotják közönségüket, akiket te is szeretnél elérni?
Ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor ideje közvetlenül is felkeresni a kiszemelt influencereket a platformjaikon. Ne lepődj meg, ha csak egy ügynökségen keresztül tudod elérni őket – egyes nagyobb influencerek kiszervezik az efféle ügyintézést.
Miért éri az influencer marketing hotelek számára?
Az influencerek, azaz a véleményvezérek az online hotel marketing legfontosabb elemei közé tartozhatnak. Sokan vágynak szállodába, hiszen egy hotel lehetőséget nyújt arra, hogy az ember egy időre kikapcsolódjon és luxus élményekben lehessen része.A közösségi médiás influencerek nagyon is jól értenek hozzá, hogy miként ábrázolják a szállodákat kihagyhatatlan úti célokként. Tudják, hogy hogyan győzzék meg az embereket, hogy szobát foglaljanak ezeken a helyeken.
Akár tulajdonodat, a környéket vagy a vendégélményt szeretnéd többeknek bemutatni, a hotelek jellegükből adódóan tökéletesek arra, hogy a közösségi médián népszerűsítsék őket. Ezért is lehet olyan remek választás az influencer marketing szállodád számára.
Az influencer marketing alkalmazása online stratégiádban
Nézzük meg, hogy miként integrálhatod az influencer marketinget online hotel marketing stratégiádba:• Légy tisztában a céljaiddal: Tudd, hogy pontosan mit is szeretnél elérni ezekkel az együttműködésekkel, és sorold fel azokat a fő teljesítménymutatókat (megjelenések, webhelylátogatások, foglalások stb.), amelyekkel nyomon követheted, hogy a megfelelő irányban és ütemben haladsz-e céljaid felé.
• Kutass: Kezdj el influencereket keresni, és tartsd szem előtt a következőket:
- Relevancia: Olyan partnerekre lesz szükséged, akiknek a követői ideális ügyfeleid lehetnének.
- Aktivitás: Az ideális influencerek aktív és pozitív kapcsolatot ápolnak követőikkel.
- Elérések: Habár a minőség mindig üti a mennyiséget, egy ötezer követővel bíró influencerrel többre mész majd, mint valakivel, akit alig kétszázan követnek. Próbálj mérlegelni és találd meg az egyensúlyt a követők száma és aktivitása között.
• Állíts össze egy listát és keresd fel őket: Írd össze a legígéretesebb influencerek listáját és küldj nekik személyre szabott üzeneteket, hogy kiderítsd, szeretnének-e együtt dolgozni veled.
• Írjatok egy szerződést és működjetek együtt: Egyezz meg a megfelelő influencerekkel az együttműködés részleteiről. Próbálj minél több kreatív szabadságot adni nekik, hiszen ők tudják, hogy mivel hathatnak pozitívan közönségükre.
Hotel email marketing
Habár nem olyan látványos vagy izgalmas, mint a közösségi média, az email marketing a mai napig egy előnyös marketingeszköz, ami rendkívüli arányokban képes megtérülni.De mitől olyan hatékony a hotel email marketing? Az emberek többsége már megszokta az emailezést, és ezek a digitális levelek kényelmesebb, gyorsabb, illetve megfizethetőbb közvetlen kommunikációt tesznek lehetővé az ügyfelekkel. Az emailben alkalmazott technológiáknak köszönhetően továbbá az nem csupán az üzeneteket szabhatod könnyedén személyre, hanem kampányaid sikereit is egyszerűen nyomon követheted.
Az email a statisztikák szerint is népszerű. A HubSpot adatai szerint több, mint a megkérdezettek fele állította, hogy a marketing emailek befolyásolják a vásárlási döntéseiket. E mellett több, mint a marketingesek fele állítja, hogy az email a legjobban megtérülő marketingeszközük és az aktivitáshoz is hozzájárul. Ha mindez nem elég, az email marketing az üzleti szakemberek 80%-a szerint fokozza a megtartott ügyfelek számát.
A hotel email marketinggel tehát kétségkívül megéri foglalkozni. Íme néhány fontos tudnivaló, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle:
1. Az email lista összeállítása
Ha egyszerűen szeretnél új feliratkozókat szerezni, akkor kérd meg az embereket, hogy csatlakozzanak email listádhoz a szobafoglalás során. Ezen kívül egy feliratkozói űrlapot is elhelyezhetsz webhelyed több oldalán is, illetve felkínálhatsz valamilyen ösztönzőt az érdeklődők email címéért cserébe.Ez az ösztönző lehet egy korábbi bejelentkezés, egy letölthető útmutató a környékhez vagy automatikus részvétel egy nyereményjátékban. Ezek a taktikák mind segíthetnek több feliratkozót szerezni.
Feliratkozóid listáját aztán érdemes lesz szegmentálnod is, ha szeretnéd a legjobb hatást elérni üzeneteiddel. Feliratkozóidat többféle szempont alapján is külön szegmensekbe válogathatod – például korábbi vendégeid, illetve azok, akik még nem jártak szállodádban, és így tovább.
Később aztán minden ilyen szegmensnek olyan emaileket küldhetsz, ami kifejezetten őket érdekelheti.
2. Az emailek elkészítése és kiküldése
Olyan emaileket kell küldened, amelyeket az emberek megnyitnak, elolvasnak, majd eleget tesznek a felhívásodnak. Ezért olyan fontos ismerned célközönségeket, hiszen olyan üzeneteket kell küldened nekik, amik érdeklik őket.De mi érdekli őket? Mikor és miért szeretnének hallani felőled?
Összeállíthatsz például egy olyan email sorozatot, amely végigkíséri vendégidet utazásuk érkezés előtti, érkezési, távozás előtti és távozás utáni fázisain. Egy másik opció szezonális kínálatokkal és exkluzív kedvezményekkel megcélozni feliratkozóidat.
Egy email összeállítása során ne felejts el odafigyelni a tárgy mezőre (ami komoly hatással lesz a megnyitási arányokra) és a felhívásra is (hogy a címzettek pontosan tudják, mi legyen a következő lépésük, miután elolvasták emailedet).
3. A kampányok nyomon követése
Az email marketing platformok többségével könnyedén követheted feliratkozói listád növekedését, a megnyitási arányokat, a kattintási arányokat, a kézbesítési arányokat, a leiratkozási arányokat és az inaktív feliratkozókat.Ezen mutatók segítenek majd kideríteni, hogy stratégiád megfelelően működik-e, illetve, hogy mire kell jobban odafigyelned. A hotel email marketing sosem zárul le – mindig van hová tökéletesíteni stratégiádat, különösen a változó trendek, felhasználói szokások és technológiai újítások miatt.
Online vélemények a hotel marketingben
A régi, jól bevált szájhagyomány egészen új életre kel az online térben, különösen, ha egy utazás megtervezéséről és egy szállodai szoba lefoglalásáról van szó. Az TripAdvisor adatai szerint emberek túlnyomó többsége mindig vagy gyakran olvas véleményeket szállásokról, és több, mint az emberek fele sosem foglalna szállást olyan hotelben, amihez nem talál véleményeket.Az utazók több helyen is megoszthatják véleményeiket a szálláshelyekről. Ilyen felületek többek között a Google, a TripAdvisor, a Facebook, a Szallas.hu és így tovább.
Ha a véleménykezelésről van szó, akkor három fő dologra kell odafigyelned:
1. A pozitív értékelések megszerzése
A pozitív értékelések több foglaláshoz és bevételhez vezetnek – ezen nincs mit túlragozni. Az utazók többsége – amennyiben minden egyéb tényező azonos – inkább azt a szállodád választja majd, amely magasabb értékelést kapott. A magasabb értékelések bizonyítottan képesek növelni a szállodák kihasználtságát és rendelkezésre álló szobák bevételét is.Ha igazán pozitív visszajelzésekre vágysz, akkor olyan szolgáltatást kell nyújtanod, amelyekről az emberek előszeretettel áradoznak majd az interneten. Kérd meg a távozó vendégeket, hogy töltsenek ki egy visszajelzési űrlapot, és ha pozitív a véleményük, akkor ösztönözd őket arra, hogy az interneten is megosszák azt. Tájékoztasd őket az erre alkalmas platformokról, például egy email kiküldésével, miután kijelentkeztek hoteledből.
2. A negatív értékelések korlátozása
Az utazók többsége – nem meglepő módon – kerüli az olyan szállásokat, amikről főleg rossz visszajelzéseket olvasott az interneten. A Reviewpro adatai szerint például az utazók 90%-a nem hajlandó olyan helyen szállást foglalni, aminek az értékelései között a „koszos” szót olvasta.Egy szálloda üzemeltetése nem egyszerű feladat és teljesen természetes, hogy időnként becsúszik némi elégedetlenség és egy-két panasz. Ha azonban jól kommunikálod le ezeket, akkor még az előtt megoldhatod az efféle problémákat, hogy az internetre is kikerüljenek egy negatív online értékelés formájában.
3. A vélemények folyamatos felügyelete és kezelése
A pozitív és negatív véleményekre is épp olyan fontos válaszolni, ugyanis ezek a visszajelzések mind lehetőségek szállodád számára. A válaszadással ugyanis egyrészt nagyszerű ügyfélszolgálatot kínálhatsz vendégeidnek, másrészt pedig márkád értékeit is kihangsúlyozhatod.Ha megfelelően tudsz válaszolni egy negatív értékelésre, akkor ezzel még vissza is szerezhetsz egy elégedetlen vendéget, aki talán még a véleményét is átfogalmazza majd, egy magasabb pontszámmal. A pozitív véleményekre pedig mindig érdemes válaszolni, hiszen ezzel is csak erősíted majd pozitív hírnevedet.
Hotel SEO és online hirdetések
Hotel SEO
A Google több, mint 3,5 milliárd keresést végez naponta, és az elmúlt évek során – a járványhelyzetet követően – a szállodák és üdülőhelyek iránti érdeklődés is visszatért a keresők közé.Hogy jobb minőségű forgalom érkezhessen webhelyedre a Google-ról és más keresőmotorokból, keresőoptimalizálásra, azaz SEO-ra lesz szükséged. A hotel SEO-nak része többek között a kulcsszókutatás, a tartalomkészítés, a hivatkozások megszerzése más domainektől, illetve saját webhelyed sebességének és reszponzív jellegének biztosítása minden népszerűbb eszközön.
A SEO egy hatalmas témakör, de ha már most foglalkozol a fent elhangzottakkal – minőségi tartalmak elkészítése, pozitív visszajelzések ösztönzése, email marketing, közösségi média – akkor már most sokat teszel webhelyek keresőoptimalizálásáért.
A szállodai SEO egyik legnagyobb előnye, hogy hosszútávú befektetés, és idővel temérdek organikus utazót vonz majd szállodád webhelyére.
Különösen fontos lesz hoteled számára a helyi SEO. A keresőmotorok tisztában vannak vele, hogy ha valaki szállást keres magának, akkor helyi jellegű találatokat szeretne látni. A legjobb helyi találatok egy térképen is megjelennek majd a felhasználóknak. A helyi SEO az ilyen előkelő helyi pozíciókba segít eljuttatni szállodádat.
Google Hotel Ads
Habár mindenképpen megéri foglalkozni vele, a hotel SEO inkább egy hosszútávú stratégia, aminek az eredményeire bizony várni kell. Azonban nem kell ölbe tett kézzel ülnöd, amíg elkezdenek megjelenni webhelyeden az organikus látogatók.A Google Hotel Ads segítségével kiemelt pozíciókba helyezheted ki szállodádat olyan utazók számára, akik kifejezetten a tiédhez hasonló szállásokat keresnek éppen maguknak. A platformra feltöltheted szállodád legfontosabb adatait, úgymint a szabad szobákat, szobatípusokat és az árakat.