1. Muszáj lesz foglalkozni a TikTok SEO-val
A TikTok egy népszerű mobilalkalmazás, amellyel a felhasználók rövid videókat készíthetnek és oszthatnak meg a nyilvánossággal. Az alkalmazás már 2019-ben megelőzte az Instagramot az elsőszámú videómegosztó alkalmazásként. Egy tanulmány szerint a TikToknak 2021-ben 656 millió felhasználója volt, és ez a szám csak növekedni fog az elkövetkezendő év során.A TikTok felhasználóinak több, mint 60%-a a Z-generáció képviselői, és egyre többet használják a platformot felfedezésre a Google helyett. Nem csoda, hogy a marketingesek is felfigyeltek erre az új közösségi platformra. A megfelelő stratégiával te is kihasználhatod a TikTok nyújtotta lehetőségeket – íme néhány hasznos tipp ehhez:
Használj hashtageket
A #hashtagek a legtöbb platformon a tartalmak megjelölésére és kategorizálására használatosak. Ezek a kattintható címkék segítenek a felhasználóknak rátalálni a hasonló jellegű tartalmakra.A hashtagek használatával megcélozhatod azokat a kifejezéseket, amelyek fontosak márkád számára, és fellelhetőbbé teheted tartalmaidat célközönséged részére.
Használj kulcsszavakat
A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amelyek videódat írják le és jellemzik. Videóid feltöltésekor ne felejtsd el elhelyezni ezeket annak rövid leírásában. Ezek a kifejezések is segítenek majd rátalálni videóidra azoknak, akik ilyen témájú tartalmakra keresnek éppen rá.Készíts releváns tartalmú videókat
Készíts olyan TikTok videókat, amelyeket célközönséged érdekesnek és hasznosnak tart majd. Ha márkád kerti szerszámok értékesítésével foglalkozik, akkor megoszthatsz például néhány hasznos tippet a fák téli metszéséről. Egy fitneszstúdió például egy egyszerű bemelegítési rutint mutathat be kezdők számára, és így tovább. A lényeg, hogy a videó valamilyen értéket is kínáljon.Használj vizuális elemeket
A képek, GIF-ek és egyéb vizuális elemek segítenek kifejezni a videó üzenetét, és megragadják a nézők figyelmét.2. Használj strukturált adatokat
A Strukturált adatok azok a weboldalakat leíró adatok, amelyeket valamilyen számítógépek által is könnyedén olvasható formátumban (JSON-LD, RDFa, Microdata stb.) jelöltek meg. Ez segít a keresőmotoroknak értelmezni az oldalak tartalmait és hogy hogyan kapcsolódnak egymáshoz ezek az oldalak. A strukturált adatokat a weboldalak forráskódjában szokás elhelyezni, vagy „megjelölni”.Ezek az adatok azért fontosak a keresőmotorok számára, mert plusz hasznos információkat biztosítanak nekik a weboldalakról. Ha nem kínálsz nekik elegendő információt, akkor nem biztos, hogy a megfelelő keresésekre jelenítik majd meg tartalmaidat a találatok között.
3. A mesterséges intelligencia kora folytatódik
A mesterséges intelligencia a modern marketing egyik legfelkapottabb témaköre. Az M.I. többféleképpen is implementálható kampányaidban, például chatbotok, automatikus emailek és személyre szabás formájában. Egy 2021-es tanulmány szerint az M.I. piaca a marketingben 2028-ra akár a 107 milliárd dollárt is meghaladhatja majd.4. Ismerd meg a célközönségedet
A marketingesek már rég óta igyekeznek minél többet kideríteni ideális ügyfeleikről. Ahogy átlépünk 2023-ba, a sikeres SEO érdekében mind a felhasználói szándék, mind pedig a felhasználói élmény előtérbe kell kerüljenek.A felhasználói szándék az a cél, amit egy kereső el szeretne érni a lekérdezésével. Ez a cél lehet egy közeli hely felkeresése, egy webhely meglátogatása, egy termék megvásárlása stb.
A felhasználói élmény az, amit egy felhasználó egy webhely látogatása során érez és gondol. Milyen élményeket nyújt számára webhelyed, alkalmazásod, illetve általánosságban a márkád? A webhely sebességét és navigációját például muszáj leszel optimalizálni a legjobb élmények érdekében.
Ezeket a koncepciókat online marketing stratégiád kialakításának első napjától kezdve szem előtt kell tartanod. Lényegében elválaszthatatlanok egymástól, hiszen azonos célt szolgálnak: megoldást találni egy felhasználó problémájára, és/vagy kielégíteni annak valamely igényét.
5. A tartalmak továbbra is az élen
Mindezek mellett fontos észben tartanod persze, hogy nem lenne honnan hasznos adatokat szerezned marketingedhez, ha nem kínálnál minőségi tartalmakat célközönséged számára. A naprakész és színvonalas tartalmak nélkülözhetetlenek az eredményes SEO-hoz, ez azonban nem minden.A vizuális tartalmak szintén rendkívül fontosak, hiszen a képek, infografikák, videók és más médiaelemek mind forgalmat vonzhatnak webhelyedre és fokozhatják annak felhasználóbarát jellegét (ami több aktivitást és konverziót is eredményez majd).
Szóval mitől lesz egy tartalom jól keresőoptimalizált?
A jól SEO-zott tartalmak frissek, értékesek és megválaszolják az olvasók kérdéseit, és/vagy megoldást kínálnak egy problémájukra. Ha tehát közönséged a legújabb hírekre kíváncsi a robotika világában, akkor robotikával kapcsolatos kérdéseket kell megválaszolnod nekik.Az igazán jó minőségű tartalmak – amelyek figyelembe veszik a felhasználói szándékot – nélkülözhetetlenek az elsőosztályú felhasználói élmények kialakításához. Ezek a tartalmak nagyban hozzájárulnak célközönséged márkádról kialakított képéhez.
Mi több, marketingesként a videók tartalmát is kihasználhatod. A videó az internet kedvenc tartalomtípusa, és sokkal többek érdeklődését kelti fel, mint a képes vagy a szöveges tartalmak. Egyes kutatások szerint az emberek 53%-a szeretne több videós tartalmat látni a jövőben.
Egy jó videó arra ösztönzi majd az embereket, hogy több időt töltsenek webhelyeden, amire a Google algoritmusa is felfigyel majd.
6. A keresőtalálati oldalak egyre okosabbakká válnak
A Google algoritmusa a mesterséges intelligenciának köszönhetően évről évre egyre okosabbá vált. Az egyik ilyen jelentős változást a „BERT” frissítés idézte elő. Ez a frissítés lehetővé teszi a Google számára, hogy az emberekhez hasonló logikával értelmezze a nyelveket.Többek között a BERT-nek (és más, korábbi frissítéseknek) köszönhető, hogy a kulcsszóhalmozás és más elavult SEO taktikák ma már egyáltalán nem működnek, és pont, hogy alacsonyabb rangsorolást lehet elérni velük. A BERT inkább az olyan értékes tartalmakat jutalmazza, amelyeket természetes, emberi fogalmazással írtak meg.
Ha szeretnél megfelelni a BERT elvárásainak, akkor meg kell ismerkedned az E.A.T. (szakértelem, tekintély, megbízhatóság) koncepciójával. Ez különösen akkor fontos, ha céged olyan tanácsokat, termékeket vagy szolgáltatásokat kínál, amelyek befolyásolhatják az emberek pénzügyi vagy egészségügyi állapotát, biztonságát vagy boldogságát. Amennyiben ilyen jellegű témákról készítesz tartalmakat, akkor azok „Pénzt vagy életet” (YMYL) tartalmaknak számítanak, és a Google nagyon szigorúan értékeli őket.
Ha a szaktudásodat szeretnéd bizonyítani, akkor olyasvalakivel kell megíratnod (vagy legalább ellenőriztetned) tartalmaidat, aki egy szakértőnek számít az adott területen. Ez nem kell, hogy egy profi személy legyen – sok esetben a hétköznapi tapasztalat is rendkívül hasznos lehet az ilyen tartalmak elkészítéséhez.
A tekintélyt úgy nyerheted el, ha minél több ember számára elérhetővé teszed webhelyed tartalmait, illetve, ha más szakemberek is hivatkoznak tartalmaidra, és javasolják webhelyedet másoknak.
A bizalom kulcsa az átlátszóság – mutasd meg, hogy kik állnak webhelyed mögött, és hogy mi hatalmazza fel őket arra, hogy ezekről a témákról beszéljenek az embereknek.
7. Az analitika továbbra is kulcsfontosságú
Habár ez sokak számára teljesen egyértelmű, mégis említést érdemel a legfontosabb 2023-as SEO trendek listájában. A következő év során minden márkának többet kell foglalkoznia az adatok összegyűjtésével és elemzésével.A marketingesek főképp a Google Analyticset használják a keresőoptimalizáláshoz, például az alábbiakra:
• A mobilforgalommal kapcsolatos adatok, úgymint a visszafordulási arányok és az aktivitás mérése
• A webhelyen elhelyezett keresősáv adatainak elemzése – ez segít kideríteni, hogy milyen tartalmak érdeklik webhelyed látogatóit, és hogy mi hiányzik ezek közül kínálatodból
• A legjobban vagy leggyengébben teljesítő oldalak azonosítása
Gyakran az adatok puszta mennyisége nehezíti meg azok összeszedését és felhasználását. Szerencsére vannak olyan eszközök, amelyek automatizálják ezeket a feladatokat, hogy ne manuálisan kelljen foglalkoznod velük. Ez segít biztosítani, hogy mindig naprakész maradj a viselkedés változásait illetően, és ezekhez igazíthasd stratégiádat. Nyomon követheted többek között a rangsorolási pozíciókat, a webhely feltérképezéseit, a jelentések elkészítését, és számos egyebet is.
Minél több ilyen repetitív feladatot tudsz automatizálni a SEO-ban, annál több ideje marad csapatodnak azokkal a dolgokkal foglalkozni, amelyek személyes odafigyelést és kreativitást igényelnek.
8. A hangalapú keresés egyre elterjedtebb
Habár hazánkban még nem olyan elterjedtek a hangos asszisztensek, egyre több felhasználó él a hangalapú keresés modern és kényelmes lehetőségével. Ha hajlandó vagy ezekre a keresésekre optimalizálni tartalmaidat, akkor több hangalapú keresésre jelenhetsz majd meg, ami persze nagyobb forgalmat és több konverziót is eredményez majd.Amikor ezekre a hangalapú keresésekre optimalizálsz, akkor érdemes kérdéseket megcélozni kulcsszavak gyanánt, majd rögtön andi is rájuk egy rövid választ. Ez azért van, mert a hangos asszisztensek általában ilyen rövid válaszokat olvasnak fel a tartalmakból a kereső felhasználó számára.
9. A jövőben is fontos lesz reszponzív, mobil-első webhelyeket készíteni
2023-ban többen fogják okostelefonjaikról elérni az internetet, mint korábban valaha, és ez a telefonos keresések számát is növeli majd. A Google „mobilbarát jelleg” eszköze segít ellenőrizni, hogy webhelyed megfelel-e a keresőmotor elvárásainak ilyen téren.Ha szeretnéd javítani webhelyed teljesítményét a mobileszközökön, akkor már az első pillanatól kezdve úgy kell felépítened azt, vagy szükséged lesz egy komolyabb átalakításra meglévő webhelyeden. A sebesség ellenőrzéséhez (ami a mobilos teljesítmény és felhasználói élmény fontos tényezője) érdemes a Google PageSpeed Insights eszközét használni, ami nem csak elemzi webhelyedet, hanem javaslatokat is tesz, hogy hogyan javíthatnád annak sebességét.