Web3 SEO – Optimalizálás az új internetre

A Web3 SEO alapjai, definíciók, magyarázatok gyakorlati példák alapján. Melyek a Web3 SEO legfőbb elemei? A Web3 SEO előnyei, Egy hatékony Web3 SEO stratégia

Web3 SEO – Optimalizálás az új internetre

A Web3 SEO alapjai, definíciók, magyarázatok gyakorlati példák alapján. Melyek a Web3 SEO legfőbb elemei? 
A Web3 SEO alapjai, definíciók, magyarázatok gyakorlati példák alapján. Melyek a Web3 SEO legfőbb elemei? A Web3 SEO előnyei, Egy hatékony Web3 SEO stratégia Az online marketing folyamatosan változó világában rendkívül fontos lépést tartani a legújabb trendekkel és technikákkal. Külön figyelmet érdemel például a SEO (azaz a keresőoptimalizálás), amely az utóbbi évek során jelentős változásokon esett át a Web3 megjelenésének köszönhetően.

Ahogy lassan átlépünk a decentralizált korba, a cégeknek minden eddiginél több erőforrást kell fordítaniuk online jelenlétük optimalizálására, hogy hatékonyan érhessék el célközönségüket.

Az alábbi átfogó útmutató témája a Web3 SEO lesz, hogy ne csak eligazodhass, hanem sikereket is arathass az internet „legújabb verziójában”.

 

Akkor kezdtünk a keresőoptimalizálással foglalkozni, amikor még WEB2 sem volt... Ha előadást szeretnél tőlünk a WEB3 vagy SEO témában, keress minket! Kattints IDE! 

 

A Web3 SEO alapjai

Miért olyan fontos a Web3 SEO?

Az online közegben a SEO feladata láthatóbbá tenni a webhelyek tartalmait a Google és más keresőmotorok találatai között. A Web3-t jellemző blokklánc (blockchain) és egyéb technológiák elterjedése olyan forradalmi változásokat okoznak majd valamennyi iparágban, hogy a keresőoptimalizálás csak egyre fontosabbá válik.
Egy jól kialakított Web3 SEO stratégia fellelhetőbbé teheti webhelyedet ideális célközönséged számára, és megszilárdíthatja márkád tekintélyét és megbízhatóságát a blokklánc ökoszisztémában.
 

Melyek a Web3 SEO legfőbb elemei?

A Web3 SEO számos olyan elemből áll össze, amelyek mind hozzájárulnak webhelyed optimalizálásához:
 
  • Visszahivatkozások (linkek, amelyek más webhelyekről mutatnak a sajátodra)
  • Említések (amikor egy másik webhely emlegeti a sajátodat, mellékelt linkkel vagy a nélkül)
  • Minőségi tartalmak (blogbejegyzések, sajtóközlemények stb.), amelyek megragadják közönséged figyelmét és valamilyen értéket kínálnak nekik
  • Kulcsszók (olyan kifejezések, amelyek a legjobban jellemzik egy-egy tartalmadat, és amelyekre szeretnéd, hogy ezek a tartalmak megjelenjenek a keresési találatok között)
 

A Web3 SEO előnyei

Fokozott online láthatóság

Egy jól felépített Web3 SEO stratégia bevezetésével jelentősen javíthatod webhelyed láthatóságát a keresőmotorok találatai között. Minél magasabb pozíciókat érsz el a találati oldalakon, annál több olyan lehetséges ügyfél találkozik majd márkáddal, akik éppen aktívan keresnek megoldást problémáikra. Ez a fokozott láthatóság több organikus (azaz nem fizetett) forgalmat jelent majd webhelyed számára.
 

Minősített forgalom

A Web3 SEO segítségével olyan kulcsszókat célozhatsz meg, amelyek közvetlenül kapcsolódnak márkádhoz. Ha ezekre a kifejezésekre optimalizálod webhelyedet, akkor jó eséllyel olyan látogatókat sikerül majd bevonzanod, akik tényleg érdeklődnek kínálatod iránt. Az ilyen minősített látogatók nagyobb eséllyel végzik majd el a kívánt konverziós lépéseket (regisztráció, feliratkozás, ajánlatkérés, rendelés stb.) webhelyeden. A Web3 SEO tehát egy rendkívül kedvezően megtérülő befektetés lehet.
 

Egy hatékony Web3 SEO stratégia kiépítése

Kulcsszókutatás

Egy hatékony Web3 SEO stratégia kialakítása érdekében először is olyan kulcsfontosságú kifejezéseket (kulcsszókat) kell keresned, amelyeket ideális ügyfeleid is használnak, valahányszor valami relevánsra próbálnak rákeresni az interneten.

Ez az úgynevezett kulcsszókutatás, amely segít kideríteni, hogy ügyfeleid hogyan fogalmazzák meg kereséseiket és milyen témák iránt érdeklődnek. Ezen információk birtokában olyan tartalmakat készíthetsz majd nekik, amik tényleg érdeklik őket.

A kulcsszókutatáshoz számos ingyenes (pl. google ads Kulcsszótervező) és fizetős eszközt is használhatsz.
 

On-page optimalizálás

Az on-page optimalizálás a webhelyed oldalain végzett SEO feladatokat jelenti. Ide tartozik például az oldalak különböző elemeinek (meta cím, meta leírás) megfelelő kitöltése, egy SEO barát URL szerkezet kialakítása, illetve a korábban felkutatott kulcsszók természetes használata a szöveges tartalmakban. Mindez segít majd a keresőmotoroknak megállapítani, hogy miről szól egy-egy oldal webhelyeden, és hogy milyen keresésekre jelenítsék meg őket releváns találatokként.
 

Off-page optimalizálás

Az off-page optimalizálás a webhelyen kívüli SEO feladatokra utal, amelyek webhelyed tekintélyét szilárdítják meg a keresőmotorok szemében. A legfontosabb ezen feladatok közül a linképítés, amelynek célja, hogy más (lehetőleg elismert, releváns témájú) webhelyek hivatkozzanak tartalmaidra.

Ehhez mindenekelőtt olyan értékes tartalmakat kell publikálnod, amely mások számára is értékes forrásként szolgálhat. Később aztán felkereshetsz olyan blogokat és egyéb webhelyeket, amelyek érdeklődhetnének tartalmaid iránt és megállapodhatsz velük egy kölcsönösen hasznos együttműködésben.
 

A rangsorolás javítására használt Web3 SEO technikák

Minőségi tartalmak létrehozása

Az előkelő pozíciók megszerzéséhez muszáj leszel kiváló minőségű, informatív, magával ragadó tartalmakat készíteni. Olyan tartalmakra lesz szükséged, amelyek értéket kínálnak célközönséged számára, az ő problémáikról szólnak és megoldásokat kínálnak azokra.
Használd ezekben a tartalmakban a korábban felkutatott releváns kulcsszókat (a címben, az URL-ben, a tartalomban, a címsorokban stb.), de ne vidd túlzásba őket.
 

A közösségi média alkalmazása

További forgalomra tehetsz szert webhelyed számára, ha a közösségi médiát is alkalmazod stratégiádban. Oszd meg webhelyed tartalmait azokon a platformokon, amelyeken ideális ügyfeleid is jelen vannak, foglalkozz követőiddel és ösztönözd őket is arra, hogy megosszák tartalmaidat ismerőseikkel.

Mindez nem csak tartalmaidat teszi majd láthatóbbá, hanem márkádat is egy sokkal természetesebb, közvetlenebb fényben tünteti fel, amivel a felhasználók könnyebben tudnak azonosulni. Mi több, ahogy egyre többen találnak rá tartalmaidra, úgy egyre nagyobb az esélye, hogy linkelnek is majd ezekre saját webhelyükről, így értékes visszahivatkozásokat szerezhetsz.

A felhasználói élmény optimalizálása

A felhasználói élmény már hosszú évek óta fő téma a keresőoptimalizálás, és így a Web3 SEO kontextusában. A Google számára nagyon fontos, hogy a webhelyek felhasználóbarátok legyenek, tehát működjenek gyorsan és mobileszközökön is egyszerűen lehessen navigálni és használni őket.
Igyekezz egy akadálymentes felhasználói élményt nyújtani látogatóid számára, hiszen csak így számíthatsz rá, hogy később is visszatérjenek webhelyedre.
 

A teljesítmény mérése

Rendszeresen ellenőrizd webhelyed teljesítményét. Ehhez a Google Analytics és a Google Search Console eszközöket érdemes használni, ezek ugyanis ingyenesek és nagyon sok hasznos statisztikát megmutatnak tartalmaidról. Felügyelheted például forgalmadat, a visszafordulási arányokat, illetve a látogatások (munkamenetek) átlagos időtartamát is.
Az effajta mutatók segítenek nyomon követni, hogy a megfelelő irányban és tempóban haladsz-e SEO céljaid felé.
 

Mi az a Web3 és milyen hatása van a SEO-ra?

A Web3 az internet új korszakát hozza magával, amelyben a felhasználóknak sokkal több beleszólásuk van adataik kezelésébe és interakcióikat is jobban szabályozhatják. A Web2-vel ellentétben, amely centralizált entitások kezében van, a Web3 lehetőséget ad a felhasználókat, hogy részt vehessenek a kulcsfontosságú döntésekben.
 

A Web3 kulcsszók és metaadatok integrációja

A kulcsszók a Web3 SEO-ban is fontos szerepet játszanak, azonban használatuk másképpen zajlik a Web2-ben megszokott módszerekhez képest. Míg a ma hagyományosként emlegetett keresőoptimalizálás főként a keresettebb kulcsszók megcélzásáról szól, addig a Web3 SEO kifejezetten a Web3-mal kapcsolatos kifejezésekre összpontosít.
 

Storytelling a Web3-ban

A Web3-ban a tartalmak továbbra is nélkülözhetetlenek, minőségük pedig fontosabb, mint valaha. A fő különbség az, hogy a blogbejegyzések és cikkek mellett tartalmaknak számítanak az interaktív élmények, a decentrelizált alkalmazások (dApp-ok) és a blokkláncra épülő játékok is. Itt kap igazán jelentős szerepet a storytelling.

Olyan történeteket kell előadnod a Web3 valódi értékéről, amelyek képesek magukkal ragadni közönségedet. Ossz meg olyan sikertörténeteket, amelyek remekül szemléltetik, hogy másoknak milyen előnyeik származtak már a Web3 alkalmazásából. Próbálj közönséged érzelmeire hatni, hiszen az ilyen üzenetek mindig jobban megmaradnak a száraz, tényközlő marketingszövegekkel szemben.

A szájhagyománynak továbbá a Web3-ban is fontos szerepe lesz.
 

Visszahivatkozások szerzése Web3 partnerkapcsolatokon keresztül

A visszahivatkozások a Web3-ban is jelen vannak, ahol a blokklánc projektek, az influencerek és az NFT művészek hatékonyan építhetnek maguknak linkeket, hogy megszilárdítsák velük online tekintélyüket.

Az elismert Web3 forrásokból származó visszahivatkozások azt jelzik a keresőmotorok számára, hogy tartalmad értékes és releváns az új, decentralizált interneten, ez pedig jó eséllyel növeli majd rangsorolásodat és láthatóságodat a keresőtalálati oldalakon.
 

A Web3 SEO mutatók nyomon követése és elemzése

A folyamatos fejlődéshez elengedhetetlen a kulcsfontosságú teljesítménymutatók folyamatos felügyelete. A hagyományos SEO eszközök nincsenek felkészülve a decentralizált web sajátosságaira, ezért olyan alternatívákra lesz szükség, amelyek már képesek eligazodni a Web3-on.

A közönség viselkedésének megiserése és Web3 stratégiád tökéletesítése érdekében mérheted például a blokkláncokon végzett tevékenységeket, a dApp-ok használatát és az NFT interakciókat is.
 

A decentralizált web

A Web3 jelentősen megváltoztatta a felhasználók online szokásait. A Web2-vel szemben az internet legújabb verziója messze túlmutat a statikus webhelyeken és centralizált platformokon, ugyanis blokklánc-technológiára és decentralizált alkalmazásokra építi fel az internet infrastruktúráját. SEO szakemberként a te gondolkodásodnak is át kell állnia erre a decentralizált berendezkedésre.
 

NFT-k – A SEO jövője?

Az NFT-k (non-fungible token), azaz nem helyettesíthető tokenek nagy port kavartak a digitális világban. Ezek a tokenek komoly SEO potenciált képviselnek, hiszen segítségükkel online tartalmak és digitális termékek is tokenizálhatók, amik így exkluzív értékként tehetők elérhetővé bizonyos ügyfelek vagy közösségek számára. Ez a fajta exkluzivitás több organikus forgalmat és fokozott tekintélyt kínálhat webhelyednek.

A metaverzum-közönség bevonása

A metaverzum már nem csupán a tudományos-fantasztikus történetekben létezik – egy nagyon is valós koncepcióról van szó, amely olyan technológiákat használ, mint a kiterjesztett valóság (AR) vagy a virtuális valóság (VR).

SEO szakemberként fel kell fedezned a legújabb lehetőségeket, hogy ezekkel a technológiákkal kaparinthasd meg célközönséged figyelmét.
 

A közösségi hálózatok hatalma

A Web3 korában a közösségi hálózatok jelentősen befolyásolhatják egy-egy webhely tekintélyét. Fontos tehát egy aktív, elszánt közösséget felépítened márkád köré, hogy ezzel is erősítsd webhelyed SEO-ját.
Minél többen beszélnek tartalmaidról, osztják meg azokat egymással és linkelnek rájuk, annál egyértelműbb lesz a keresőmotorok számára, hogy értékeket kínálsz felhasználóidnak.
 

A kulcsszókutatás új iránya

A Web3 SEO a kulcsszókutatást is felforgatja. Habár a kulcsszók gondos kiválasztása és alkalmazása a továbbiakban is fontos lesz, egyre többet kell majd optimalizálni a blokklánccal és egyéb Web3 koncepciókkal kapcsolatos kifejezésekre. Ismerd meg a decentralizált web nyelvezetét és kezdd el használni azt releváns tartalmaidban.
 

A blokklánc-alapú keresőtalálati oldalak kora

A keresőtalálati oldalak is máshogy néznek majd ki a jövőben, amikor őket is elérik a Web3 okozta változások. A keresőmotorokat decentralizált és elfogulatlan találatok jellemzik majd, ami szintén új kihívásokat állít majd a SEO szakemberek elé.



Ajánlott cikk: Mi az a WEB3 SEO? 
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!