SEO változások: hogyan alakult a SEO az elmúlt időszakban?

seo változások

A SEO és a tartalommarketing legfontosabb változásai

A Google megállás nélkül törekszik arra, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson keresői számára, így nem csoda, hogy frissítései gyakran párhuzamban állnak a bevált SEO- és tartalomtaktikákkal.

seo változások

Időnként a központi algoritmus frissül, míg időnként új termékfunkciók jelennek meg. Megváltozhat például a keresőtalálati oldalak elrendezése, vagy új rangsorolási szempontok láthatnak napvilágot, amelyek segítenek kiszűrni az értéktelen tartalmakat.


Az utóbbi néhány frissítés kifejezetten az oldalsebességre és az alapvető webes vitals-mutatókra összpontosított, illetve több figyelmet kaptak a termékekről írt vélemények is. A „hasznos tartalmak” frissítés például az emberek számára írt tartalmakat igyekszik előtérbe helyezni az olyan tartalmakkal szemben, amelyek egyetlen célja, hogy jól rangsoroljanak (de nem kínálnak értékeket az olvasók számára).

 

Egyes márkák nehezen tudtak alkalmazkodni a változásokhoz, míg mások egyszerűen szárnyra kaptak. A különbség az, hogy az utóbbi kategória hajlandó és képes lépést tartani a Google frissítéseivel, és igyekszik minél jobb minőségű tartalmakat kínálni felhasználói számára.


A felkészült marketingesek és SEO ügynökségek tudják, hogy ugyan azokra a célokra kell törekedniük, mint amilyeneket a Google is szem előtt tart. Olyan tartalmakat kell készíteniük, amelyekkel az emberek tudnak azonosulni, ami érdekli őket és hozzájárul a konverziókhoz is.


Nem csak azzal fontos tisztában lenni, hogy mit csinál most a Google, hanem azt is szem előtt kell tartani, hogy mire számíthatunk fél vagy akár egy év múlva. Ehhez mind SEO stratégiádat, mind tartalommarketingedet a felhasználói igényekhez kell igazítanod, nem pedig a Google algoritmusához.

 

1. A SEO és a tartalmak egysége

Ahogy a jó tartalmak önmagukban nem elegendők a sikerekhez, úgy az igényes keresőoptimalizálás sem garantálja, hogy az embereket érdeklik is tartalmaid.
Habár erről a témáról egész cikkeket lehetne írni, íme a jó tartalmak jellemzői:
•    Egy konkrét célközönség számára készülnek
•    Bizonyítják a szerző szaktudását
•    Hitelesek és megbízhatók
•    Megfelelnek a keresők igényeinek és szándékának

Az irreleváns és túloptimalizált tartalmak kora lejárt, ez azonban nagyszerű lehetőségeket nyújt a tapasztalt keresőoptimalizálók és tartalommarketingesek számára. Ehhez persze a SEO-ért és a tartalmakért felelős csapatok szoros együttműködésére lesz szükség.


Minden eddiginél többet érnek a látogatóktól összegyűjtött adatok is, amelyek segítenek megállapítani a keresőszándékot, és ehhez igazítani a továbbiakban készülő tartalmakat.


Íme néhány tipp ehhez a változáshoz:

 

Építsd fel tartalmaidat szándékalapú adatokra

A tartalommarketing adatok nélkül meglehetősen céltalan. Az adatok egyre fontosabb szerepet töltenek be a cégek és a tartalomszerzők számára.


A SEO adatok segítségével megértheted a felhasználók szándékát, meghatározhatod ideális célközönségeidet, illetve olyan releváns témákra koncentrálhatsz, amelyek tényleg érdeklik és foglalkoztatják az embereket.


Ne felejtsd el nyomon követni és mérni ezeket a mutatókat, hogy kiderítsd, milyen tartalmakra vágynak az emberek, és megadhasd azt nekik.

 

Törekedj a keresés, a közösségi média és a tartalom együttműködésére

Az organikus kereséssel és közösségi médiával karöltve a tartalmak rengeteget segíthetnek a márkacélok elérésében. Ha tartalmaidat már az első pillanattól kezdve a SEO elvei alapján készíted el, akkor sokkal jobb eredményekre számíthatsz a keresőtalálatok között.


Ezeket a tartalmakat aztán a közösségi médián is terjesztheted, és minél többen ismerik meg márkádat a különböző platformokon, annál többen keresnek majd rá a Google-on is.

 

Szerezz minél nagyobb felületet a keresőtalálati oldalakon

Készíts jól megtérülő tartalmakat (például cikkeket vagy videókat, amelyek fontos vagy gyakran feltett kérdéseket válaszolnak meg), vagy foglalkozz épp felkapott témákkal.


Próbálj minél több keresőtalálati felületet elfoglalni kiemelt kivonatokkal, képekkel, videókkal, hírekkel és így tovább.

 

2. A mobilsebesség szerepe

A Google már évekkel ezelőtt bejelentette a mobilra való „átállást”, vagyis, hogy a webhelyeket első sorban a mobilos verziójuk alapján értékeli és rangsorolja majd. Ez mára valósággá vált, és a mobileszközökre való optimalizálás nem szimplán előny, hanem elengedhetetlen szükséglet.


Ez különösen igaz, mióta a Google bevezette az alapvető webes vitals-mutatókat, amelyek kifejezetten a webhelyek mobileszközökön nyújtott oldalélményére összpontosítanak.


Szerencsére ma már a legtöbb márka felkészült a mobilos látogatókra, azonban sokan még mindig megfeledkeznek arról, hogy a webhelysebesség is fontos tényező, A Google ugyanis ezt is figyelembe veszi a rangsoroláskor.
Nézzük tehát, hogy mit kell tenniük a marketingeseknek.

 

Kínálj gyors mobilélményt látogatóid számára

Egy jó webhely manapság nem csak mutatós és könnyedén navigálható, hanem szélsebes is. A mobilról böngésző felhasználók nagyjából fele rögtön távozik azokról a webhelyekről, amikre három másodpercnél többet kell várniuk.
Az elsőosztályú mobilélmény biztosítása érdekében tehát muszáj bevetni a bevált mobil SEO taktikákat (képek optimalizálása, átirányítások csökkentése, forráskód egyszerűsítése stb.)
 

 

Tartsd szem előtt a mobilról keresők szándékát

Készíts olyan tartalmakat is, amelyek kifejezetten a mobilhasználóknak kedveznek webhelyeden. A mobilról kereső felhasználók általában információk után kutatnak, vagy némi ihletre vágynak.
Győződj meg róla, hogy márkád jelen van számukra ezekben a pillanatokban, és akkor is, amikor már készen állnak a konverzióra (ami általában asztali számítógépen vagy személyesen az üzletekben történik).
 

 

Tervezz mobilra

A CDN-ek (tartalomelosztó hálózatok) felgyorsítják weboldalaid betöltését a felhasználók számára. Ebben segíthet többek között a Google legfrissebb fejlesztői dokumentációja, illetve a webes tartalmak hozzáférhetőségét összefoglaló irányelvek (WCAG) betartása is.
Egy jó front-end HTML/css fejlesztő továbbá segít biztosítani, hogy a webhely úgy igazodjon a legújabb formaszabványokhoz, hogy ez ne korlátozza a felhasználói élményt.

 

3. Online és személyes üzleti vásárlások

A helyi célzás lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy aktuális tartózkodási helyük alapján célozzák meg ideális ügyfeleiket. A márkák ezzel sokkal relevánsabbá tehetik magukat az olyan felhasználók számára, akik a közelben keresnek maguknak valamilyen szolgáltatót.


A COVID-19 járvány során rengeteg vásárló volt kénytelen az interneten intézni bevásárlásait, és ez a trend a vírus visszaszorítása után is velünk maradt.


Szóval hogyan igazodhatnak ehhez a marketingesek?

 

Optimalizálj helyi keresésekre

Webhelyed minden oldalán tüntesd fel vállalatod alapadatait – nevedet, címedet és telefonszámodat. Mindemellett tedd könnyedén fellelhetővé a nyitvatartási időszakokat is. Ezek az információk mindig egyezzenek meg azokkal, amiket Google Cégprofil adatlapodban is elhelyezel.

 

Törekedj a hiperlokális optimalizálásra

A Google „hiperlokális” eredményei több láthatóságot biztosítanak a kisebb vállalatok számára. Ehhez egy jól kitöltött Google Cégprofil adatlapra, helyileg optimalizált landing oldalakra és helyi Schema jelölésekre is szükséged lesz.

 

Vedd figyelembe a mobil és a helyi keresések kapcsolatát

Azokat a felhasználókat, akik mobileszközeikről indítanak helyi kereséseket általában határozottabb szándék vezérli. A helyi optimalizálással egyben az épp úton lévő keresőket is megcélzod. Ezeknek a felhasználóknak gyakran egészen más igényeik és elvárásaik vannak, mint azoknak, akik más jellegű eszközökön végeznek helyi kereséseket.

 

Figyelj és alkalmazkodj

Sokan még mindig szívesebben térnek be személyesen egy fizikai üzletbe, amikor szükségük van valamire. Gyakran azonban még ők is utánanéznek ezeknek a dolgoknak a Google-on és más platformokon, mielőtt elindulnának a kiszemelt üzletekbe.
Figyelj oda az ilyen trendek változásaira és kövesd figyelemmel, hogy hogyan alakulnak a tendenciák saját iparágadon belül.

 

4. Többféle keresési pont

A sikerek érdekében a marketingeseknek olyan átfogó stratégiákkal kell előállniuk, amelyek minden keresési ponton interakciókra ösztönzik a felhasználókat. Ide tartoznak az okostelefonok, okostévék, illetve az olyan IoT eszközök is, mint az okosaljzatok vagy okos villanykörték.


Az ilyen eszközök fontos adatokat segítenek összegyűjteni a marketingeseknek, amelyek segítségével még alaposabban megismerhetik ügyfeleik keresési szokásait.


Lássuk, hogy miként alkalmazkodj ehhez a változáshoz.

 

Ismerd meg az ügyfélélményt

A fogyasztók az utazásuk összes szakaszában használják a keresést – a vásárlást követő időszakban épp úgy, mint a kutatási szakaszban, és így tovább.


Fontos tehát, hogy tisztában légy ezekkel a kapcsolati pontokkal, és minél több információt összegyűjts rajtuk keresztül.

 

Légy tisztában az okos asszisztensek képességeivel

Számos hangos keresés történik otthon, az autóban vagy egyéb utazások során. Az ilyen keresésekhez használt okos asszisztensek szemantikát, a felhasználó keresési előzményeit és érdeklődési köreit használják fel, hogy a lehető legjobb eredményeket kínálják.


Fontos, hogy a vásárlói utazás összes szakaszát megcélozd tartalmaiddal, és a legjobb választ kínáld ideális ügyfeleid számára.

 

5. A gépi tanulás kora

A Google a RankBrain, a MUM és más gépi tanulással működő technológiákat alkalmaz az óriási mennyiségű adatok értelmezéséhez, és hogy a lehető legjobb találatokat sorakoztassa fel kereső felhasználói számára.


A járványhelyzet számos márkát digitális átalakulásra kényszerített. Ennek a jelenségnek persze voltak nyertesei és vesztesei is. A nyertesek között pedig szép számmal vannak azok a marketingesek, akik szintén bevetették a gépi tanulást saját stratégiájukban. A közönség szándékának, érdeklődési köreinek és viselkedésének alapos ismerete segít még jobb minőségű, precízen személyre szabott tartalmakat készíteni.


Szóval, hogy alkalmazkodhatnak a marketingesek ehhez a változáshoz?

 

Építs az adatokra

Egész marketingtechnológiai ágazatok jönnek létre az adatintegráció és adatelemzés céljából, mert egyszerűen túl sok adat áll cégek rendelkezésére, amit néhány adatelemző képtelen rövid időn belül feldolgozni.


Hogy felfigyelhessenek az ismétlődő mintákra és előnyt szerezhessenek a versenymezőnyben, a marketingeseknek muszáj lesz alaposabban is belevetniük magukat az adatok „miértjébe” és „mikorjába”.

 

Használj mesterséges intelligenciát és gépi tanulást

A gépi tanulás lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy kevesebb időt töltsenek az adatok elemzésével, és többet fordítsanak az értékes tartalmak elkészítésére.


Fontos azonban, hogy ezeket a korszerű technológiákat inkább az adatok elemzésére és összegzésére ajánlott használni, nem pedig a tartalmak előállítására.

 

Kövesd a megfelelő mutatókat

Az összegyűjtött és feldolgozott adatok segítenek jobb marketingdöntéseket hozni. Határozd meg a márkád számára legfontosabb mutatókat és kövesd figyelemmel azokat.


Az így szerzett adatok birtokában színvonalasabb tartalmakat készíthetsz majd célközönségednek és tökéletesítheted keresőoptimalizálási stratégiádat.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok