SEO ügynökség | Keresőoptimalizálás, SEO tanácsadó ügynökség elvárások

SEO ügynökség

5 dolog, amit egy jó SEO ügynökségtől elvárhatsz

niki Szerző:
niki
SEO ügynökséget keresel, de nem tudod mit várhatsz el tőle? Mutatjuk, mi az az 5 dolog, amelyet egy jó SEO ügynökség megtesz érted. 
SEO ügynökség Rohan a világ, és vele rohansz Te is, de nagy döntés előtt állsz, ha SEO ügynökséget keresel cégednek. Mielőtt csődbe vinnéd magad egy hozzá nem értő, de nagy szavakat használó brigáddal, engedd meg, hogy egy kis tesztre invitáljalak. 
 
Csak simán kattints IDE. Nyugodtan kattints, eskü nem vírus :) Csak kérlek, utána gyere vissza még néhány sor erejéig. 
 
Köszönöm, hogy még mindig itt vagy! Mit láttál az oldalon amit linkeltem Neked?
Nos, a “keresőoptimalizálás” kifejezésre megjelenő Google találati listát. Leegyszerűsítem: aki a találati lista első pár helyén van, arról nagy valószínűséggel elmondhatjuk, hogy valóban ért a SEO-hoz, és SEO ügynökségként is megállja a helyét. 
 
Ha elég szemfüles vagy, kiszúrhatod, hogy Balázs blogja az első a listán. Igen, ezek vagyunk mi, a mi blogunk jelenleg az első erre a kifejezésre. Sok munkánk van benne, hiszen ez egy igen erős versenyt generáló kifejezés, de megcsináltuk. Neked is szívesen megtesszük.
 

De miért volt szükség erre a tesztre? Miért olyan nehéz jó SEO ügynökséget választani?

Eljött az az idő az online térben, amikor már a nagymamám is SEO ügynökség létrehozásán gondolkodik. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy SEO ügynökséggel ma már Dunát lehet rekeszteni, úgy felhígult a piac… Persze, nem is csoda, hiszen a SEO maga egy kicsit “varázslásnak” tűnik, amelyet naaaagyon hangzatos szavakkal lehet eladni. 
 
Engedj meg még egy rövid személyes történetet tőlem, egy SEO ügynökség tősgyökeres tagjától, amelyben egy nagyon csúnya SEO lehúzást mesélek el… Aztán jöhet a lista, amit el is várhatsz egy SEO ügynökségtől! 
 
Amikor az ember szép sikereket ér el a szakmájában, ami történetesen a marketing és egy SEO ügynökség, akkor hirtelen nagyon sok barátjáról, ismerőséről derül ki hogy vállalkozása van, aminek persze jól jönne “egy kis segítség”. Így volt ez apósommal is, aki ekkor már több éve fizetett havi 10-20 ezer forintot egy “SEO ügynökségnek”, akikkel egyébként kb. soha nem beszélt, és a “Google Cégem oldalát keresőoptimalizálták a kulcsszavaira, hogy jó pozíciókat érjen el”. Tök jól hangzik, nem? Occó is, optimalizálás is meg még kulcsszavak is vannak, egyszeri ember aki nem profi a SEO ügynökségek világában azt mondja erre, hogy jó deal. 
 
Említette a céget (én nem említem, mert bár megérdemelnék, még a végén én kerülök bajba miatta...) és hogy mit csinálnak, persze egyből gyanús lett. Havi 10-20 ezerért nincs SEO ügynökség, ezt most meg mondom. Utána néztem, a szó szoros értelmében SEMMIT nem csinált a vállalkozás az oldalával, még egy darab kulcsszót sem írtak be abba a szerencsétlen Google Cégem leírásba. Mondtam, bontsa a szerződés, ez ingyen sem kell. 
 
Nos, erre a felhívásra az eddig mézes-mázas hangú fickó aki a havi bérét követelte minősíthetetlen károgásba kezdett, és fenyegetőzött:
- el fogsz tűnni a Google-ből, töröljük a profilt (ez nettó jogsértés, a Google Cégem profil a vállalkozást illeti.)
- nem lesz bevételed (eddig sem ebből volt...)
- nem fogsz megjelenni a “kulcsszavaidra” (melyikekre is pontosan…? :) )
 
Utóbbi kérdésemre a nagyszerű SEO ügynökség kollégája hebegni habogni kezdett, pedig én csak a “kulcsszavak” listáját kértem, amire optimalizálnak. Szó-szót követ, szerencsére a Google sem hülye (ráadásul kiderült, hogy nem egyszeri eset és ismerik ezt a “SEO ügynökséget”), néhány napon belül nálam volt a Business oldal tulajdonjoga és elvettem az ő hozzáférésüket. Ez után még néhány héten keresztül hívogattak, hogy “törölni fogják” a profilt. Azt, amelyikből már kirúgtam őket, természetesen. 
 
Na, ilyen az abszolút rossz “SEO ügynökség”. Sajnos azonban nem csak fekete és fehér létezik. Sok olyan kókler is van a piacon, akik egyébként jó szándékkal csinálják, próbálják a Google-t meghódítani, de tapasztalat nélkül vagy éppen lelkesedés nélkül nem törnek azért magaslatokba. És ha nem adakozni, hanem üzleti sikereket szeretnél elérni, akkor jól kell tudnod választani.
 

Nézzük, mit várhatsz el egy jó SEO ügynökségtől? 

Tegyük fel, van egy szép weboldalad. Esztétikus, rendezett, még tartalom is akad rajta, de valahogy mégsem elég nagy a forgalma, és a betévedő látogatók sem túl aktívak. A Google folyamatosan változó algoritmusának köszönhetően egy webhelynek folyamatos keresőoptimalizálásra, vagyis SEO-ra van szüksége ahhoz, hogy lépést tarthasson versenytársaival, és sikereket érhessen el a Google keresőtalálati oldalain.
Ha ki szeretnéd szervezni ezt a feladatot, akkor néhány nagyon fontos szempontot kell figyelembe venned a lehetséges SEO ügynökségekkel kapcsolatban. Íme az öt legalapvetőbb dolog, amit egy tisztességes SEO/online marketing ügynökségtől elvárhatsz.
 

#1 Egy jó SEO ügynökség technikai audit nélkül nem vállal munkát. 

Egy jó SEO ügynökség egyik első feladata ellenőrizni meglévő webhelyedet, és rávilágítani azokra a technikai akadályokra, amelyek megnehezíthetik (vagy ellehetetleníthetik) a keresőmotorok számára, hogy feltérképezzék és indexeljék tartalmaidat. Ilyen akadályok lehetnek például a tartalmi problémák, a meta címkék hiánya, a nem megfelelően optimalizált képe, a hiányzó webhelytérkép, és így tovább.
 

Hogyan csinálja a mi SEO ügynökségünk?

Az együttműködés elején egy online marketing audit és stratégia kialakítását vállaljuk. Egyszeri feladat, ITT kérhetsz rá ajánlatot – semmilyen kötelezettséget nem kérünk tőled, nem kötjük hosszú távú szerződéshez. 
 
Az audit során feltárjuk ezeket a hibákat, hiányosságokat, és javaslatot teszünk a folytatásra. Lehet, hogy weboldalad készen áll a SEO ügynökségre, lehet, hogy kisebb módosítások kellenek, és az is lehet hogy új weboldalt javaslunk. 
 
Az audit és stratégia két alkalomból áll: egyszer felvesszük az adatokat, elbeszélgetünk céljaidról, majd visszavonulunk és írásban készítjük el a kért dokumentumot. A második alkalommal ezt prezentáljuk és átadjuk  a kész auditod, valamint egy stratégiát, amit utána kedvedre használhatsz, vagy megbízhatsz vele minket.
 
Audit nélkül nem kezdünk munkát, nem megfelelő weboldallal szintén nem kezdünk munkát. Egy jó SEO ügynökség ugyanis sikert akar neked, nem gyors és “könnyű” pénzt. 

#
#

#2 Egy jó SEO ügynökség nyíltan kommunikál, és átláthatóan dolgozik. 

Egy SEO ügynökség átlátszó kell, hogy legyen. Mindig tudnod kell róluk, hogy mit csinálnak és miért. Nem titkolózhatnak előtted és mindent nyíltan és érthetően el kell magyarázniuk arról, hogy hogyan igyekeznek organikus forgalmat vonzani webhelyedre.
Egy SEO megállapodás elején kérj egy éves SEO fiók tervezetet, ami felsorolja az elkövetkezendő hónap vagy negyedév feladatait. Győződj meg róla, hogy a terv rugalmas legyen, hiszen egy jó SEO ügynökségnek nem csupán a tartalmi igényeidre, hanem a Google algoritmusfrissítéseire is tudnia kell reagálni. Igényeld továbbá, hogy a havi jelentésben az elvégzett SEO feladatok listája is mindig szerepeljen.
 

Hogyan csinálja a mi SEO ügynökségünk?

SEO ügynökségünknél az auditálást követően személyes tanácsadót kapsz magad mellé. Ez lehetek akár én is, vagy valamelyik szuper kolléganőm, jó kezekben leszel bármelyikünknél. 
 
A tanácsadóval igényeid szerint folyamatos kapcsolattartás van, mindig eléred telefonon vagy e-mailben, ha esetleg szabadságát tölti (shh, néha nekünk is kell a pihenés :) ), akkor helyettest nevezünk ki, aki tisztában van a folymataiddal. 
 
Havonta egyszer ‘hózárás’ címszóval tartunk egy megbeszélést, ahol prezentáljuk az előző hónap feladait, eredményeit, és a következő hónap terveit. Írásban is megkapod az elemzést, hogy nyugodtan átnézhesd. 
 
Az eredményeket akkor is bemutatjuk, ha épp valamilyen probléma van. Nem sűrűn, de előfordul hogy komolyabb közbeavatkozásra van szükség (pl. egy algoritmusfrissítés után). Véleményem szerint nagyon fontos, hogy a jó SEO ügynökség akkor is beleálljon a projektbe ha esetleg baj van, ne ködösítsen, ne hamisítson, hanem legyen melletted és tegyen meg mindent a mihamarabbi sikerekért. 
 

#3 Egy jó SEO ügynökség konkrét kulcsszólistával dolgozik. 

A sikeres SEO sokrétű feladatkör, amely a fentiek alapján a jó weboldalnál kezdődik. Azonban hiába fantasztikusan erős a weboldalad, ha nem jelenik meg kulcsszavakra, vagy – figyelj mert fontos – nem jó kulcsszavakra jelenik meg.
 
Egy jó SEO ügynökség már a munka elején meghatározza – kutatás alapján – hogy mely kifejezésekre lenne érdemes dolgoznotok, és ezt dokumentálja, átadja neked, ha szükséges elmagyarázza a miérteket. 

#
#
 

Hogyan csinálja a mi SEO ügynökségünk?

Ha a fenti sztorimat elolvastad láthatod, hogy az a bizonyos “SEO ügynökség” még kulcsszólistát sem tudott prezentálni Nekem. Akkor mégis, mire dolgoztak? Mi volt a cél? “Kiselefánt rózsaszín ormánnyal” kifejezésre optimalizálni?
 
A mi SEO ügynökségünkkel a technikai paraméterek rendezésével egyidőben megkezdődhet a kulcsszókutatás. Ehhez neked csak néhány támpontot kell adnod (ha még nincs weboldalad), SEO tanácsadód elvégzi a piszkos munkát. A kulcsszólistából stratégiát állítunk, strukturáljuk a kifejezéseket, és az egészet megkapod excelben. Innentől kezdődhet majd a munka, ezekre a kulcsszavakra – és mivel pontosan látod majd hogy mikor, melyikkel foglalkozunk és miért, a pozíciókból tudni fogod, hogy jó irányba haladunk-e. 
 

#4 Egy jó SEO ügynökség havi szinten monitorozza webhelyed. 

A SEO egy folyamatos feladat, ezért egy egészséges, jól teljesítő webhely fenntartásához havi  vizsgálatokra lesz szükség. Ilyenkor ellenőrizni kell többek között a feltérképezési hibákat, a hibás hivatkozásokat, a többször előforduló tartalmakat, a káros visszahivatkozásokat, ctr arányokat, illetve a Google Analytics és Google Search Console fiókok állapotát is.
 
A keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó tudományág, és ha azt szeretnéd, hogy webhelyed előkelő rangsorolást érjen el (és meg is őrizze azt), akkor SEO ügynökségednek mindezt és még ennél is többet kell kínálnia szerződésében. Ezek valójában csak olyan alapvető elvárások, amiket minden valamirevaló SEO ügynökség biztosít ügyfelei számára.
 

Hogyan csinálja a mi SEO ügynökségünk?

A kezdeti technikai rendbetétel után SEO ügynökségünkkel kötött havi díjas szerződésünkben lesz ez a tétel. A havi jelentésben dokumentáljuk az esetlegesen feltárt problémákat, kijavított hibákat.
 
SEO tanácsadód minden kérdésedre készséggel válaszol majd, de jó eséllyel az első 3-6 hónap után nem maradnak kérdéseid, és a hózáráskor mikor azt mondom “optimalizáltam a landing CTR arányát a meta adatok megváltoztatásával” akkor már pontosan tudod, hogy mit is csináltam pontosan, mennyi időmbe tellett ez, mit várhatsz el tőle, és mennyit fizettél érte.
 
Addig még Neked is tanulnod kell hogy mit csinálunk és hogyan, de ne aggódj, SEO ügynökségünk minden esetben nagy hangsúlyt fektet ügyfeleink edukálására is – így ha kíváncsi vagy a folyamatokra, megtanítjuk mi mit jelent. 
 

#5 Egy jó SEO ügynökség elemzésekkel és jelentésekkel bombáz.

Ügynökségednek folyamatosan figyelnie kell webhelyed teljesítményét, és javaslatokat kell tennie a forgalom, a visszafordulások, a munkamenetek és webhelyen végzett keresések alapján. A célok és az események is konstans megfigyelést érdemelnek.
Az ügynökség havi jelentéseket kell készítsen az organikus forgalomról és a fizetett kampányokról, illetve arról, hogy hogyan teljesít webhelyed az előző hónaphoz, előző évhez képest. 
A jelentés legfontosabb szerepe az, hogy egy könnyedén átlátható összegzést nyújtson webhelyedről, és válaszokat adjon az ilyenkor leggyakrabban feltett kérdésekre.
 

Hogyan csinálja a mi SEO ügynökségünk?

A fentebb már említett havi tanácsadói megbeszélésre a SEO ügynökségünk kollégája jelentést készít. A megbeszélésen (online vagy személyesen) bemutatjuk a legfontosabb adatokat a webhely kapcsán. 
 
Fontos, hogy a történéseket dokumentáljuk is. Ha majd 4 év múlva rákérdezel, hogy mikor is kezdtünk el foglalkozni egy bizonyos termékkel/szolgáltatással, azt a tanácsadó néhány percen belül elővarázsolja, és választ kapsz. 

#
#

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok